Kavčí Hory Office Park nainstaloval 10 nabíjecích stanic pro elektromobily a hybridy

Pražské komerční centrum Kavčí Hory Office Park zareagovalo na stále populárnější trend elektromobility a letos instalovalo 10 nabíjecích stanic, dalších 8 přibude do konce roku.

Stanice jsou dostupné nájemcům budovy, uživatelé mají také díky aplikaci přehled o stavu nabití i nákladech za elektřinu.
foto: Kavčí Hory Office Park

Počet elektrických aut v Česku se loni zvýšil o téměř 90 procent na aktuálních 7103 vozů, uvádí Centrum dopravního výzkumu. Spolu s hybridy brázdí tuzemské silnice celkem 10 000 aut s externím dobíjením, které potřebují nabíjecí stanice.

Na stoupající poptávku zareagovalo i komerční centrum Kavčí Hory Office Park, které letos instalovalo 10 nabíjecích stanic, dalších 8 přibude do konce roku. Rozhodlo se přitom pro řešení pomocí přípojnicového systému od Schneider Electric.

Vedení Kavčí Hory Office Park odpovědělo na zvyšující se počet elektromobilů a aktuálně využívá ve svých podzemních garážích v budově A i B unikátní řešení nabíjení elektromobilů pomocí nabíjecích stanic Smart Wallbox a přípojnicového systému Canalis. Instalovalo 8 nabíjecích stanic EVlink Smart wallbox a 2 nabíjecí stanice EVLink Parking.

V průběhu letošního roku přibude dalších 8 nabíjecích stanic EVlink Smart wallbox. Jejich instalace je plánována na třetí čtvrtletí. K dispozici jsou nájemcům komerčních prostor a kanceláří.

„Elektromobilita je sílící trend, na který jsme se rozhodli reagovat. Naši nájemci takovou možnost přivítali – možnost dobít si svůj vůz mají nejen jejich zaměstnanci, ale například i klienti, kteří do Office Parku přijedou na jednání. Jde tak o příjemný bonus,“ uvádí Jan Baxa, Head of Asset Management společnosti CA Immo, která Kavčí Hory Office Park vlastní.

Bonusem je pak detailní monitorovací systém a aplikace moje.smartev.cz, díky které mají uživatelé detailní přehled jak o nákladech na elektřinu, tak i o aktuálním stavu dobití.

Elektromobily Renault Zoe se nabíjejí u nabíjecích stanic

Elektromobily Renault Zoe se nabíjejí u nabíjecích stanic
foto: Kavčí Hory Office Park

„Nabíjecí stanice jsou využívány pravidelně a jejich aktuální obsazenost je asi poloviční. Volili jsme nabíjecí stanice Smart Wallbox s ohledem na univerzálnost jejich použití jak pro elektromobily tak pro plug-in hybridní vozy. Rychlost nabíjení odpovídá připojenému elektromobilu a může dosáhnout až 150 km/hod,“ dodává Baxa.

O bezpečnosti nabíjecích stanic, která je jednou z priorit, informuje Leoš Kabát, specialista na elektromobilitu firmy Schneider Electric: „Jedná se o prověřenou a spolehlivou technologii, která zajišťuje bezpečnost celého procesu nabíjení – bezpečnost pro uživatele, pro elektromobil a infrastrukturu budovy. V záloze je ale i funkční řešení pro případ nouze. Použitý systém pro správu a řízení umožňuje v případě požáru automatické odpojení všech nabíjecích stanic od napájení. Samozřejmě je také možné využít tento vstup pro odpojení všech stanic vypínačem nouzového zastavení, který je umístěn v jejich blízkosti.“

tisková zpráva

69 Comments on “Kavčí Hory Office Park nainstaloval 10 nabíjecích stanic pro elektromobily a hybridy”

    1. Při výpadku el. nepočítám s tím, že by někdo měl tu
      Při výpadku el. nepočítám s tím, že by někdo měl tu smůlu, že přijede dom na 0% a v ten moment vypadne proud. Každý normální majitel BEV nejezdí do nuly. V práci nabijím tak abych dojel dom s 50%

      Nadruhou stranu si umím představit situaci, že bude mít nabito klidně i na řekněme 30kWh a pokud to auto dovolí a taková auta jíž dnes existují(Honda). Tak do něj zapojí zástrčku a pojede dál dokud se síť neobnoví. V případě potřeby odjede do města (Pokud to situace dovolí) nabít.

      Takže to prostě chcete koukat se na zoufalé sousedy bez proudu zatímco vy už máte odkalený sklep a zapínáte vysoušečky.

                1. Zaměstnanci nesmí používat soukromá zařízení na
                  Zaměstnanci nesmí používat soukromá zařízení na pracovišti.

                1. Místo vašich trapných skřeků očekávám informaci, jak
                  Místo vašich trapných skřeků očekávám informaci, jak je nabíjení soukromých vozidel firemní nabíječkou řešeno v souladu s daňovými zákony.

            1. Hm, tak jo, tak vypneme proud, já si nechám auto, tak jak je
              Hm, tak jo, tak vypneme proud, já si nechám auto, tak jak je dneska natankované a vy budete nabíjet výhradně z té fve 4,55kWp a kdo ujedeme za týden víc km, ve scénáři ráno odjedete do práce a večer se vrátíte. A královská etepa bude v sobotu, kdy každý musíme navštívit nějaké místo min 100 km od domova.
              Pro zajímavost – mám větší FVE než vy a při dnešním počasí zatím vyrobila 4,3kWh – to bych s BEV moc daleko nedojel…baterka 12kWh sice nabitá je, ale ve scénáři nejde proud ji potřebuje barák a rodina

              1. „Naprosto normální situace, že elektřina vypadne na více
                „Naprosto normální situace, že elektřina vypadne na více než 10hodin.“
                Uvědomte si, že při přírodní katastrofě se první bude pracovat na obnovení dodávky proudu/vody a né nafty. A pokud ta situace bude tak vážná, že nebudete moci nabít auto v radiusu 100km tak Vám to stejně bude jedno a nebo Vás bude evakuovat armáda.

                Neustále jen hledáte nějaké nevýhody a proč to nejde. Vždyť Vám to „zatím“ nikdo nebere. Ja už bych byl rád, aby se za autem neobjevoval černý dým kdykoliv přidá více plynu.
                Teď u nás kvetou lípy. Ráno když nejezdí auta tak je to nádherná vůně. Pokud nebudou auta na naftu/benzín (Aspoň ve městech) tak se nám všem bude lépe dýchat. Budou tišší města. Jde i o to být ohleduplný k ostatním.

                1. Tak na naftu/benzín vám v nouzi postačí ruční
                  Tak na naftu/benzín vám v nouzi postačí ruční čerpadlo/kýbl.

                  Není moc katastrof, které ohrozí nádrže u benzíky co jsou zakopané v zemi. Na druhou stranu elektřina bude to první co se bude zprovozňovat, protože na ní naše civilizace stojí, takže výpadek elektřiny bude minimální možný (což může znamenat řád hodin). Výpadek v řádů dnů asi v ČR pravděpodobný moc není. Takže zpovoznění elektřiny bude znamenat současné zprovoznění benzínu/nafty, ale v nouzi to načerpáte i bez té elektřiny.

                2. V této naprosto abnormální situaci ano. Pokud budu mít
                  V této naprosto abnormální situaci ano. Pokud budu mít vybité auto a elektřina bude přerušena na dlouhou dobu tak nikam nedojedu.

                  Nebudu argumentovat agregátorem nebo podobným nesmyslem.

                  Pro mě je čísté prostředí prostě důležité. Zrovna jsem se vrátil z Rumunska kde z aut teče všechno možné a ekologii tam moc neřeší. Podívejte se na průměrné dožití těch lidí. Moje přítelkyně se odstěhovala do DE z velkého města z RO, kašel je pryč problémy s dýcháním pryč po cca půl roce. Neříkám, že za to mouhou jen auta, určitě i spalování všeho možného na topení v zimě.

                  Čisté prostředí = lepší a plnohodnotnější život.

                1. NE to jsou kecy v kleci – black out se neptá jestli zrovna
                  NE to jsou kecy v kleci – black out se neptá jestli zrovna máte plnou, nebo prázdnou… tak prosím nekažte bludy – prostě zadání bylo, mám něco v autě – netuším kolik, ale troufám si říct, že na to dokážu ujet v normálním použití dál, než pokud vy přejdete v průměrném použití na ostrovní provoz baráku ze 4,55kWp FVE a ještě z toho budete stoprocentně dotovat auto.

                2. Kecy v kleci, no nevím. Většinou mívám auto v garáži
                  Kecy v kleci, no nevím. Většinou mívám auto v garáži nabité na 80% takže mám jistotu, že ujedu aspoň 300 km. Teď v létě nabiju ze solárů asi 100 km denně. Nestíhám to vyjezdit, musím něco prodávat. S tím fosilem byste ujel první den dál ale koncem týdne už byste byl na suchu. Kdyby ta katastrofa trvala déle tak za měsíc budete mít auto zarostlé mechem a já budu jezdit pořád. Ale nechme poměřování, myslím, že je to jasné. Benzin si doma nevyrobíte, elektřinu ano.

                3. Tankuju fosila 1x měsíčně – jen na okraj, co jde jezdím
                  Tankuju fosila 1x měsíčně – jen na okraj, co jde jezdím na kole za vlastní.
                  Kdyby katastofa trvala déle jak pár dnů, tak si můžeme být všichni jisti, že to, jestli máme problém s palivem do auta už nebude problém – mnohem důležitější v tom chaosu a anarchii způsobené rozpadem systému bude dobře opevněnej barák, zásoby potravin, vody a dostatečná palební síla a zásoby munice k jejich ubránění.

                4. No jen tak naokraj. Takové ty sny preperů jak sami ubrání
                  No jen tak naokraj. Takové ty sny preperů jak sami ubrání jeden dům s jednou rodinou proti hordám z okolí jsou jen iluze a jak pár zhroucených společností ukázalo, tak tohle nefunguje. Ubránit se dá něco jako tvrz (uzavřený blok domů), kterou obývá několik sousedů v nějakém rozumném počtu. Ono logicky když budete mít rodinu, tedy 2 dospělé, tak i kdyby jste měli oba kulomet, tak nepokryjete 360°, plus občas musíte spát. Takže v nějaké superkrizi bude „opevněný“ hezký samostatný dům naopak cílem hord s cílem „hele tam určitě něco bude co stojí za to“.

                5. Musím dát za pravdu Peakovi.
                  Strýc mého kamaráda

                  Musím dát za pravdu Peakovi.

                  Strýc mého kamaráda žijící trvale v JAR se jako běloch stal terčem útoku lůzy na jeho dům. Byl „obléhán“ tři dny, bez reakce policie. Poté co autem vyrvali bránu a vnikli na pozemek, tři negry zastřelil, zbytek utekl.

                  V JAR naprosto běžná realita.

                6. JAR není (zatím ?) případ zhroucené společnosti.
                  „Během

                  JAR není (zatím ?) případ zhroucené společnosti.

                  „Během kolapsu…Pro toto období platí jedna zásadní poučka – ve množství je síla. Potřebujete shromáždit skupinu odhodlaných lidí, abyste mohli bránit sebe, své blízké, svůj domov a své zásoby. Je třeba si uvědomit, že v tomto období chaosu neexistuje nikdo, kdo by vás nenapadl kvůli zásobám. Pokud bude příkladný táta od rodiny sledovat, jak jeho dítě umírá, zatímco vy máte konzervu, je jasné, čí smrti dá přednost. Proto se vyplatí co nejdříve shromáždit na jednom místě velkou skupinu – nejlépe rodinu a přátele. Oslovte sousedy, domluvte se s nimi a vytvořte plán hlídek. Síla bude v počtech, a budou vznikat velké kriminální skupiny o velkém počtu lidí. Při obléhání bosenského města se daly dohromady celé ulice, vytvořily nepřetržité pětičlenné hlídky a společně bránily třeba pět až deset domů najednou….“

                  http://www.fenrisfight.cz/kolaps/

                  Četl jsem kdysi jinde podobné zkušenosti z kolapsu Jugoslávie, ale i tam bylo popsané že základ byla nějaká rozumně velká skupina lidí.

                7. Ještě jeden výcuc z toho odkazu
                  „…Ozbrojenci jako první

                  Ještě jeden výcuc z toho odkazu

                  „…Ozbrojenci jako první útočí na moderní opevněné domy s pancéřovými vraty, mřížemi a kamerovým systémem. Za normálního stavu tyto prostředky byly schopny odradit zloděje, ale během kolapsu naopak lákají k útoku pod vidinou bohatých zásob….“

                8. Není to případ zhroucené společnosti?
                  A to že 100 tisíc

                  Není to případ zhroucené společnosti?
                  A to že 100 tisíc tamních negrů zvládne za rok více vražd a znásilnění, než celá ČR, to je co?

                  Živoucí společnost, že?

                  Pro názornost si představ takové živoucí Pardubice, kde každý den na ulici znásilní nějakou ženu a každý třetí den tam někoho zavraždí.

                9. Tak zatím v JAR mají svojí měnu, která je k něčemu
                  Tak zatím v JAR mají svojí měnu, která je k něčemu dobrá, mají tam policii, armádu, atd. To by jste mohl prohlásit, že zhroucená společnost je Brazílie (favely), Mexiko, Detroit, atd. Vysoká zločinost sama o sobě nestačí. Válka v Bosně, na Ukrajině, situace v Argentině byla trochu jiná úroveň (viz popis situací v odkazu), ale ano obecně k tomu JAR má nakročeno (nicméně aktuální situaci v JAR neznám).

                10. A jak velký úpadek vlastně pro vás znamená zhroucení
                  A jak velký úpadek vlastně pro vás znamená zhroucení společnosti?
                  – války kmenů
                  – vyšší míra inflace
                  – dotace na řepku

                  ?

                  Otázka do pranice – bylo tam tolik vražd a znásilnění i v minulých letech?

                11. Zhroucení společnosti pro mě znamená nechopnost zajistit
                  Zhroucení společnosti pro mě znamená nechopnost zajistit základní společenské výdobytky – bezpečnost, schopnost uživit se, zdravotnictví…

                  V tomto směru se JAR vyvíjí již od roku 1994 od útěku bílých naprosto jasným směrem. A ano, rozsah kriminality včetně násilné se i přes již absurdní čísla stále stupňuje a reakcí státu je tato čísla upravovat, aby zakryl realitu, za což je mezinárodně kritizován (překvapivě i od OSN, které jde jinak těmto státům na ruku).

                12. Otázkou zůstává jen jestli to byli kdy schopni zajistit.
                  Otázkou zůstává jen jestli to byli kdy schopni zajistit. Společenskou formou.

                  Pak bych mohl hnidopišsky podotknout že kde není společnost, tam se nemůže společnost zhroutit a je jen chyba těch co předpokládali že tam nějaká je.

                13. Oni ho obléhali tak že mu přerušili sítě, v noci ho
                  Oni ho obléhali tak že mu přerušili sítě, v noci ho nenechali vyspat a sami měli palné zbraně ?

                  Váš argument je pěkný, leč na dvě věci.
                  Ano, snad se to stalo ale pro tuto konkrétní diskusi nemá moc velkou váhu.

                14. Ano, sami měli palné zbraně a policie odmítla
                  Ano, sami měli palné zbraně a policie odmítla zasáhnout.

                  Mimochodem, v JAR státem podporované vraždění bílých probíhá každý den. Do médií se to dostává, jen když to dosáhne obludných rozměrů, že to už nejde ututlat. Jako třeba poslední dny, ovšem média se to snaží uhrát na „rabování“.

                15. Dobře, věřím vám.
                  Jestli je to tedy záměr tak to není

                  Dobře, věřím vám.
                  Jestli je to tedy záměr tak to není pád společnosti ale její řízení… ?

                  Když už tak morální úpadek ale ten je všudypřítomný (jako Bůh).
                  Možná TO je začátek pádu společnosti (nebo příznak)…

                16. Hele je jedno jaká bude jednotka a co bránit, podstatné je,
                  Hele je jedno jaká bude jednotka a co bránit, podstatné je, že v takové situaci bude mít sapr, puška, pistole s několikadenním palebným průměrem munice větší cenu, než jakékoli auto a to jestli se v tu chvíli hne nebo ne. Takže rozebírat úhly střelby únavu atd je ptákovina…
                  Jinak viz runner – o JAR – spolužák ze střední tam rok a půl dělal- k ozbrojenému incidentu nedošlo, ale bydlel v opevněném ghettu bílých s ostrahou, kdy opravdu příjezdové cesty měly zátarasy a byly kryty palebným koridorem kulometů a po setmění bylo velmi nedoporučeno ( českým kreténům by nestačilo stejně ani zakázáno – prokázáno za poslední rok) bezpeční zdí po setmění opouštět a když se vraceli pozdě z práce, tak normálně volali a ostraha vzala gazíka a pozuby ozbrojená je jela vyzvednout a pak jim dělala kryt.

                17. Mimochodem, kolik km dobijete v zimě? Ono většina
                  Mimochodem, kolik km dobijete v zimě? Ono většina průšvihů u nás na horách chodí pravidelně v zimě a pro jistotu ani předtím ani potom nebývá nijak příznivé počasí. Mimochodem FVE u nás na baráku dneska dala 6kWh – barák je samozřejmě saturován a kryje to baterka ze včerejška, ale nevidím rezervu na dobíjení BEV…

                18. Tady bylo asi lepší počasí, dnes 19 kWh. Úplně
                  Tady bylo asi lepší počasí, dnes 19 kWh. Úplně slunečný den dá i 30 kWh. V zimě nedobiju nic, to nestačí ani pro barák. Ale v zimě se jezdí méně a Lidl to jistí. Tady ve městě v zimě průsery nebývají. Elektrika v kabelech a přívody do města ze třech stran. Samozřejmě stát se může všelico. Kdyby přišlo opravdu tornádo tak bych ty panely nedohonil a auto možná taky ne.

              2. Až fanaticky odmítate byť i jen náznakem přistoupit na
                Až fanaticky odmítate byť i jen náznakem přistoupit na to, že ty technologie když už ne teď a tady, tak alespoň spějí k té nezávislosti kterou jim teď (opět musím zopakovat, až fanaticky) vytýkáte a vozíte se po tom.

                Musím se zeptat – proč ?

                1. Neodmítám technologie – běžně jich dost používám, ale
                  Neodmítám technologie – běžně jich dost používám, ale odmítám jim přisuzovat a věřit vlastnosti superhrdinů – jak předvádí tady ten snílek nade mnou (Visper)
                  a určitě si z nich nesedám na zadek a nestávám se jejich otrokem. To že preferuju životní jednoduchost je totiž v dnešním blázinci parádně osvobozující, ale vůbec to nevylučuje, že účelně a racionálně využívám řadu technologií do míry, která je rozumná.

                  A že je ten můj přístup správný je vidět jako v krásném zrcadle na dětech – když přijdou k babičce a ta se jich ptá, co dělali, tak naše děti odpovídají – byli jsme na kole, stavěli jsme model, vymýšleli jsme…., vařili jsme…, naučili jsme se… zatímco z druhé strany – viděli jsme super video na tiktoku, hráli jsme počítačovou hru, byli jsme v aquaparku..

                2. Nenapsal jsem že odmítáte technologie.
                  Myslím že to je

                  Nenapsal jsem že odmítáte technologie.

                  Myslím že to je jeden znak fanatismu, neuvědomovat si postoj protistrany.

                  Nejde o hrdinství nebo sedání si na zadek.
                  Snílek nad vámi mluví o možnostech a reaguje na vaše „co kdyby“ krizové scénáře. Váš fanatismus tkví v kritizování co je teď a „co kdyby“. Snílek výše popisuje možnosti (které nejsou zase až tak daleko).

                  Váš fanatismus nevidí ten rozdíl v předmětu diskuse (a budíte dojem bijce proti EV, což je jev který dost často kritizujete).

                  Ad děti a životní styl – každého věc.

                3. Aha fanatismus je říct, ok visper tvrdí, že když vypadne
                  Aha fanatismus je říct, ok visper tvrdí, že když vypadne proud, budu jezdit, já odpovím, fajn, vypeneme si proud na tejden já nesmím tankovat spalovák a mám co a mám a on má co má a může nebíjet jen z FVE a přitom normálně fungovat, kdo ujede víc :D:D:D:D:D:D

                4. Vybíráte jednu část diskuse která se vám hodí a vozíte
                  Vybíráte jednu část diskuse která se vám hodí a vozíte se po ní.
                  Ani vás nenapadne že ten druhý to možná vidí stejně jako vy ale je přístupnější možnostem a snaží se vám je nastínit.

                  Stejně tak jako jste to teď právě udělal v reakci na můj příspěvek.

                  Počkám až vychladnete.

                5. No teď bude mít příležitost, za mě je prostě auto
                  No teď bude mít příležitost, za mě je prostě auto čistě s FVE 4,5kWhp v ostrovním režimu při normálním chodu domácnosti dlouhodobě neprovozovatelné – jo vyjde mu to v létě, možná na jaře na podzim, ale ne v zimě a ne celoročně – to je prostě jednoduchá realita – ano je možné provozovat BEV čistě z FVE celoročně, když postavíte fakt velkou FVE s velkou baterkou – ale to je zase za hranicí racionality a pokud to někdy bude? No Verne o tom psal, tak mu to asi jako jiné věci taky vyjde, ale i tak se podívejte 20 000mil pod mořem – ano ta technologie je, do těch hloubek se dostat lze, ale fakt na té ponorce nemáte knihovnu vahrany…a v tom to celé je – nemalujme si možnosti technologií na růžovo a když je to vyvráceno neříkejme, že to bude…takhle to většina nikdy brát vážně nebude a vždycky to bude pro smích.. jednoduše jsou to vše fajn technologie, ale fungují nějak a musí se jejich vlastnosti respektovat a ne dělat haury, jak to nic není a jak to super jde, když to tak v reálu zcela není. I Visper nakonec napsal, že kdyby přišel fakt vítr, že to panely ze střechy sebere…

                6. Ale já jsem psal, že nabíjím z FVE v létě. V zimě
                  Ale já jsem psal, že nabíjím z FVE v létě. V zimě samozřejmě ze sítě v noci nebo během nákupu v Lidlu.

                7. Snažím se vám jen naznačit že „garážový test“ není
                  Snažím se vám jen naznačit že „garážový test“ není až tak účinná forma argumentace. Jak jste v minulosti reagoval vy na pobídky ke garážovému testu ?

                  Jistě, bráníte realitu. Ale často za cenu slepého hádání se do krve bez náznaku snahy o pochopení protistrany.
                  Alespoň mě to tak přijde.

                8. Ale v tomto případě není co chápat – v případě
                  Ale v tomto případě není co chápat – v případě problému prostě nemá dost výkonnou FVE, aby to dokázal v zajímavém časovém úseku – 1-2 měsíce v létě jsou sice poulární a lákavý vzorek , ale ve výsledku by tím pouze dokázal mystifikovat neznalého

                  Úplně stejně vám můžu dát jasné argumenty, že nejlepší auto je padesát a víc let staré – minimálně z řidičského zážitku pro řadu (úmyslně nepíšu většinu) řidičských nadšenců ano, a můžu k tomu napsat, že to bude jediný typ aut vhodný k provozu po útoku na veškerou elektroniku (asi ano), ale rozhodně nebudu ho nikomu doporučovat vlastnit – protože je jasné, že to není řešení pro každého – už jen protože k provozu takového auta potřebujete základní znalosti jako umět seřídit předstih, vyčistit rozdělovač, seřídit a vyčistit karburátor, vyměnit kontakty, uhlíky, promazat vodní pumpu…a to je jen to, co fakt potřebujete na silnici, pomíjím nutnost seřízení brzd, promazání podvozku, seřízení ventilů…

                9. Ach jo.
                  Vy máte pravdu úplně ve všem. Ne že ne.
                  Jen

                  Ach jo.

                  Vy máte pravdu úplně ve všem. Ne že ne.

                  Jen neposloucháte protistranu a obhajujete realitu teď a tady a ani náznakem nepřiznáte že existuje něco jako budoucnost (a tím nemyslím nějakou vzdálenou ale týden/měsíc/rok).

                  A opíráte se do nedostatků pomocí jednoho tornáda na Moravě.
                  Tomu se říká účelová argumentace.

                10. Tak jaká existuje budoucnost, že to někdy něco
                  Tak jaká existuje budoucnost, že to někdy něco zvládne?
                  Dneska jsem viděl chvíli rozhovor Tesláčka s někým (pardon nepamatuju si jméno), co má FVE 20kWp a i on je v situacích, kdy potřebuje pomoc zvenku…

                11. Důvod byl, že zrušil agregát, a hlavně má „malou
                  Důvod byl, že zrušil agregát, a hlavně má „malou baterii“.

                12. Vždyť to můžeme vyzkoušet, přestaňte tankovat teď. Za
                  Vždyť to můžeme vyzkoušet, přestaňte tankovat teď. Za měsíc si řekneme kdo najel víc. Ale nepodvádět.

                13. Klidně za předpokladu, že si odstřihnete barák od sítě
                  Klidně za předpokladu, že si odstřihnete barák od sítě a odpojíte VTE, nicméně očekávám, že stejně najedu s autem max svých 300-600 km.
                  Jen pro zajímavost červen:
                  auto: 400 km
                  kolo: 470 km
                  koloběžka: nějakých 40 km – tam nemám přesné měření
                  pěškobus: 512,7 km

                14. Pochvala za to kolo a pěškobus. Tak to bychom si tu soutěž
                  Pochvala za to kolo a pěškobus. Tak to bychom si tu soutěž museli dát na delší dobu, za měsíc bych vás neutahal, jedna nádrž by vám stačila. Jinak tu VTE mám odpojenou, tady moc nefouká, prodal bych to někomu na kopec.

                15. Tvrdíte, že máte FVE a dokonce větší. Tak víte kolik to
                  Tvrdíte, že máte FVE a dokonce větší. Tak víte kolik to vyrobí. Za červen 700 kWh. Při spotřebě 14 kWh/100 km to je 5000 km. Ještě chcete soutěžit?

                16. No a do toho si dejte mínus spotřebu baráku u nás to bylo
                  No a do toho si dejte mínus spotřebu baráku u nás to bylo ca 500kWh (máme z toho i TUV), takže jste na 200kWh pro auto, takže jste na ca 1400 km za předpokladu, že to auto bude vždy, když jde dobíjet bude doma, nebo si musíte pořídit fakt velkou baterku, aby jste si to vždy připravil k večernímu dobíjení- takže ano nejezdivec jako jsem já by to uživil – ale pro mě zase nemá BEV smysl, ale třeba zase začnu jezdit..

                17. Spotřebu baráku mám asi polovinu toho (neohřívám TUV)
                  Spotřebu baráku mám asi polovinu toho (neohřívám TUV) takže v červnu jsem mohl 2500 km projezdit. To jsem ale nedokázal stihnout a část jsem musel prodat.

                18. Spíš je otázka, pokud používáte auto jako většina
                  Spíš je otázka, pokud používáte auto jako většina lidí, jak velkou máte akumulaci – moje zkušenost je taková, že to, co FVE napáchá máme tak nějak rozdělené ráno do deseti je dobouchaná baterka, pak to hřeje vodu a pak máme TČ, co umí i chladit – takže držíme teplotu baráku ve všech horkách do 25°C – jelikož je otevřen východ jih západ, tak bez toho není problém, aby po týdnu veder měl trvale přes 30°C a pač je zateplený, tak se toho blbě zbavuje – zase od podzimu do jara je to fajn i trocha sluníčka stačí, aby to bylo poznat

                19. Baterku mám 7,6 kWh. Nemám TČ ani bojler. Topím plynem,
                  Baterku mám 7,6 kWh. Nemám TČ ani bojler. Topím plynem, ohřev vody jsou plynové karmy i elektrické průtokáče. Občas jede klimatizace. Vaření, pečení na elektrice. Hlavní „base load“ tvoří 5 ledniček, nezdá se to ale běží trvale a sežerou víc jak polovinu měsíční spotřeby. Auto nabíjím přímo z panelů, ne přes baterku. To není problém protože jsem většinou doma a auto stojí před barákem nebo v garáži.

                20. Což mi přijde u FVE škoda – beru to tak, že pro šetrnost
                  Což mi přijde u FVE škoda – beru to tak, že pro šetrnost k přírodě je mnohem zásadnější eliminovat emisní stopu bydlení než ze soukromého auta – protože bydlení jede pořád a jde to rozumně predikovat a zarovnat do rámce technologie, BEV je něco, co se s běžným nájezdem soukromého majitele +- 10 000 km/rok bude těžko rentovat v porovnání s pořizovací cenou – jasně jakmile někdo auto používá 15 a víc tis km/rok jsme v jiné úvaze – ale takové auto zase často nestojí doba, aby se přes den dobíjelo z domácí FVE

                21. Myslím, že jediné na co by jste mě dostal je nějaká
                  Myslím, že jediné na co by jste mě dostal je nějaká komplikace, když bych musel začít vozit prarodiče denně po doktorech – ale to se obvykle vstává za blbého počasí od pozdního podzimu do brzkého jara, i když tam by asi byl soutěž zdroj FVE na dobíjení auta irelevantní.

                  Edit: co je však trochu smutné – provoz kola rozhodně není úplně levná záležitost – dlouhodobě mi to vychází 1-2 Kč/km

            1. Jak to dělá lídl?
              Je to jednoduché prostě firma vystavila

              Jak to dělá lídl?

              Je to jednoduché prostě firma vystavila veřejnou nabíječku kde může nabíjet kdokoliv jen je na soukromém parkovišti a není uvedena na žádném seznamu.

              V německu navíc dostanete za každý ujetý kilometr do práce 0,3Eur zpět na daních. Což je na konci roku celkem solidní úspora když vlastně jezdíte „zdarma“.

              Musím jako soukromá nepodnikající osoba uvádět do daní, že jsem někde nabil zdarma? Zajímavá myšlenka.

              1. Jojo historie se opakuje…jediný skutečný socialismus byl
                Jojo historie se opakuje…jediný skutečný socialismus byl v západním Německu akorát už mě začíná zajímat, kdo a kdy celou slavnou dotační green politiku zaplatí…obávám se, že věřitelé, že to bude nakonec taková sekera, že se proškrtaj nuly a pojede se dál.

              2. Ano, jako fyzická osoba byste to do daní uvádět měl, v
                Ano, jako fyzická osoba byste to do daní uvádět měl, v řádku ostatní příjem. Pokud se tedy jedná o provozovatelem poskytnutý dar bez vazby na jiná plnění. V případě Lidlu se ale nebude jednat o dar, protože se jedná o službu pro zákazníky s vazbou na hodnotu obchodního vztahu (jinými slovy služba je hrazena nepřímo příjmem z prodeje zboží).

                V případě firmy poskytující nefinanční plnění zaměstnanci se při nepřiznání tohoto plnění a zdanění, ať už procentem z hodnoty plnění, paušálem apod. (např. užívání firemního vozidla), dopouští daňového deliktu.

                Nedanit nabíjení vozidel zaměstnanců využívaných pro soukromé účely, tedy nedanit nefinanční plnění zaměstnanci, je daňový delikt naprosto bez diskuze.

                1. Zeptám se daňového poradce.
                  Nemyslím si, že se taková

                  Zeptám se daňového poradce.

                  Nemyslím si, že se taková věc v DE daní, určitě to je legislativně ošetřené. I v ČR existuje možnost „Socialního Fondu“ popřípadě se nejedná o náklad pro dosažení příjmů.

                  A pokud to firma pořešené nemá, potom firmy/zaměstnanci spolehají na to, že „kde není žalobce není soudce“.
                  Což neříkám, že je správné.

                  V tomto případě by se to řešilo až na základě udání. Finanční kontrola by vás musela načapat, když zrovna nabíjíte, zjistit kolik jste nabil a nakonci roku zkontrolovat DP… Nerealné.

                2. Jestli si myslíte, že je nereálné, aby vás prásknul
                  Jestli si myslíte, že je nereálné, aby vás prásknul propouštěný zaměstnanec, tak hodně štěstí. Děje se to dnes a denně. Od nich přichází na FÚ většina kontrolních podnětů.

                  A co se týká legality, je to daňově asi stejně v pořádku, jako nechat zaměstnance zadáčo tankovat naftu do soukromých aut – tři kila daňový únik na DPFO na jedné nádrži.

Napsat komentář