Jihoamerické pokračování seriálu Formule E ovládl Buemi

V sobotu 18. února se po tříměsíční pauze jel třetí závod seriálu Formule E. Na městském okruhu Puerto Madero v Buenos Aires zvítězil Sébastien Buemi z týmu Renault e.dams.

Nově se na závody elektrických formulí FIA Formula E zaměřuje také Audi, které odešlo z Le Mans.
foto: FIA Formula E

Slavný argentinský závodník José María López z týmu DS Virgin Racing si na domácí půdě vybojoval 10. místo. Závody elektrických formulí FIA Formula E se již potřetí vrátily do argentinského Buenos Aires, kde se motorsport těší velké oblibě fanoušků. Bezemisní závody ve třicetistupňovém horku sledovaly tisíce fanoušků.

Sébastien Buemi z týmu Renault e.dams opět triumfoval a zatím je ve třetím ročníku Formule E neporazitelný. Nejrychlejší kolo okruhu klikatícího se 2,48 km ulicemi Buenos Aires zajel Felix Rosenqvist z týmu Mahindra Racing v čase 1:09.467.

Piloti elektrických monopostů a především monoposty samotné se museli popasovat s horkým podnebím, které celý závod zpomaluje. Vítěz prvního seriálu Formule E Antonio Felix da Costa uvedl, že jezdci v takových teplotních podmínkách musejí zvolit jinou závodní strategii, tak aby eliminovali jezdecké chyby, které se pod rozžhaveným sluncem projeví dvakrát tolik.

Závod FIA Formula E Championship je světově první série závodů elektrických formulí. Prvotní koncept těchto závodů vymyslel prezident Mezinárodní automobilové federace Jean Todt, aby na něm ukázal potenciál elektřinou poháněných vozidel a udržitelné mobility.

Počáteční pochyby některých skeptiků rozptýlil závod v roce 2014 v Pekingu, kdy se na startovním roštu sešlo 20 elektromobilů, závodníci jako Bruno Senna či Nicolas Prost či majitel jednoho z týmů Formule E – Venturi – herec Leonardo DiCaprio.

Elektrické formule nabízejí nejen zábavu, ale hlavně nový pohled na čistou energii a některá originální řešení. Například aby se formule nabíjely z ekologicky udržitelných zdrojů, bylo vyvinuto několik unikátních generátorů.

Ty k výrobě bezemisní elektřiny využívají zbytkový glycerin z výroby biopaliv. Samotné dobíjení také probíhá před závodem, v průběhu závodu v depu závodníci pouze jednou přesednou z jedné formule do druhé a pokračují v jízdě.

Podpory se elektromobilitě dostává i v České republice. Již od roku 2009 ji rozvíjí mimo jiné i největší výrobce elektřiny, Skupina . Ve svém projektu /E/Mobilita ČEZ podporuje aktivní využívání elektromobilů především v městské dopravě.

Hlavním cílem projektu je . Spolu s rozšiřováním počtu dobíjecích stanic zažívá v těchto týdnech elektromobilita v České republice první historický milník – registraci tisícího elektromobilu.

tisková zpráva

Tři komentáře u “Jihoamerické pokračování seriálu Formule E ovládl Buemi”

  1. E-Formule jsou super, občas to sleduju.
    Vím, že se jedná o

    E-Formule jsou super, občas to sleduju.
    Vím, že se jedná o tiskovou zprávu, ale zase ta věta
    „Již od roku 2009 ji rozvíjí mimo jiné i největší výrobce elektřiny,Skupina ČEZ. Ve svém projektu /E/Mobilita ČEZ podporuje aktivní využívání elektromobilů především v městské dopravě. “

    tak ta mě opět dostává…. 🙂 ale chápu, taková PR tisková zpráva je především pro lidi, kteří elektromobilitu moc nesledují, takže je předpoklad, že tomu i věří…

Napsat komentář