Jak vznikal elektromobil Volkswagen ID. Buzz

Volkswagen ID. Buzz. foto: Volkswagen
Volkswagen ID. Buzz. foto: Volkswagen

Volkswagen dlouhých pět let podrobně dokumentoval vznik nového užitkového elektromobilu Volkswagen ID. Buzz.

Vývoj MPV a lehkého užitkového vozu z rodiny ID. si vyžádal úzkou spolupráci obou značek, Volkswagen Užitkové vozy a Volkswagen osobní vozy. Jejich designéři a inženýři hledali nejlepší možný koncept, který by dával odpovědi na všechny požadavky a cíle ambiciózního vývojového projektu. ID. Buzz využívá know-how, nastřádané během sedmi desetiletí výroby vozů Bulli. Díky tomu okamžitě zaujme jak stávající fanoušky „Téčka“, tak i nové zákazníky.

A přitom bude maximálně hospodárný. K tomu přispívají komponenty modulární elektromobilové platformy (MEB) s minimalizovaným třením i vynikající aerodynamika karoserie, spodní části vozu a kol. Vývojáři mohou být na výsledek svého úsilí o optimalizaci i těch nejmenších detailů opravdu hrdí. ID. Buzz má součinitel aerodynamického odporu vzduchu (cx) 0,285, což je nejnižší hodnota v porovnání se všemi dosavadními verzemi modelu Bulli.

U prvních ručně vyráběných prototypů se spolehlivě ukáže, zda je možné veškerá konstrukční data a simulace přenést z virtuálního světa do reality. Kvalitu lze zajistit pouze testováním. Aby právě představený ID. Buzz skutečně splňoval nejvyšší standardy kvality značky Volkswagen, musel elektrický Bulli po celé Evropě absolvovat maraton komplexních a náročných testů za extrémních podmínek.

Testfahrten Staub und Schotter

Nejprve byl vůz vystaven extrémnímu horku v celé škále podmínek od pouštního sucha až po tropické vlhko. Pak následovaly extrémní mrazy, opět v různých prostředích s minimální až vysokou vlhkostí. Na mnoha místech přitom prototypy jezdily po povrchu, který běžné silnice připomínal jen velmi vzdáleně. Na nezpevněných cestách se zkoumá pronikání prachu, vody, sněhu a ledu spárami do karoserie, které by mohlo později způsobovat problémy.

SOUVISEJÍCÍ: Elektromobil Volkswagen ID. Buzz: 170kW nabíjení, dvě europalety

V nejsevernějších oblastech Skandinávie prokázaly modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo vybavené víceprvkovou zadní nápravou s odděleným přenosem podélných a příčných sil svůj potenciál z hlediska jízdní dynamiky na sněhu a ledu. Při zimních testech byla pozornost zaměřena také na odolnost materiálů, spolehlivost elektrických a elektronických funkcí, nastavení podvozku a chování vozu při rozjezdu, brzdění a změnách směru na povrchu s nízkou adhezí, jakož i na systém řízení provozní teploty v rámci kompletního vozidla.

„Bulli je vozem, který se vždy vyznačoval mimořádnou praktičností pro každodenní provoz,“ říká Stefan Lutz, technický projektový vedoucí pro tuto modelovou řadu značky Volkswagen Užitkové vozy. „Proto i model ID. Buzz testujeme za všech podmínek a za každého počasí. Bezvadně fungovat musí pohon, provozní kapaliny, veškeré systémy i ovládací prvky včetně ukazatelů a displejů. Jen tak si můžeme být jisti tím, že toto vozidlo bude spolehlivě jezdit ve všech světových regionech.“

Rozhodující jsou přitom detaily. Například v klimatické komoře se testuje, jak rychle po startu dokáže vyhřívání zbavit vnější zpětná zrcátka námrazy. Zrcátko zchlazené na minus 20 °C musí ukazovat situaci za vozem za pouhé tři minuty.

zdroj: tisková zpráva, foto: Volkswagen

Napsat komentář