Ionity má v Evropě 400 nabíjecích hubů

Ionity je společným podnikem automobilek Audi, BMW, Ford, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz, Mini, Porsche, Škoda Auto a Volkswagen. foto: Ionity
Ionity je společným podnikem automobilek Audi, BMW, Ford, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz, Mini, Porsche, Škoda Auto a Volkswagen. foto: Ionity

Sdružení Ionity ohlásio, že v Evropě dosáhlo počtu 401 nabíjecích hubů. Původně mělo hranice 400 dosáhnout už na konci roku 2020.

První nabíjecí stanice Ionity byla otevřena v dálničním servisním středisku Brohltal Ost na dálnici A61 v dubnu 2018. Už tehdy Ionity slibovalo 400 stanic do roku 2020. První stovky dosáhlo Ionity v létě 2019. Pandemie čínského koronaviru nicméně budování pozdržela. V Česku najdeme Ionity např. v Lovosicích.

Čtyři stovky nabíjecích hubů s nabíječkami o výkonu 350 kW jsou nicméně pouze první fází. V další fázi má být do roku 2025 vybudováno dalších 600 nabíjecích stanic na celkový počet 1000. K dispozici tam bude 7000 nabíjecích bodů. Ionity začne nově budovat stanice také na vlastních pozemcích. Na expanzi je připraveno 700 mil. euro.

zdroj: tisková zpráva

15 komentářů u “Ionity má v Evropě 400 nabíjecích hubů”

      1. Dobrý den,
        Leodendula mluví pravdu, měl jsem Leaf 2015, za 3 roky bez závad a destiček,
        pak Leaf II 2018, za 4 roky bez závad a destiček.
        Teď Kia EV6 GT Line, na hodnocení je brzy, jen ta spotřeba se nedá s Leafem srovnávat 🙁
        Ohledně degradace akumulátoru, záleží na tom, jak se člověk k němu chová.
        Servis mi u Leafa II vykazuje při garančce akumulátor 100 %, tak nevím, zda mne „nelakují“, ale podle dojezdu to vypadá, že ne.
        Mám jediný problém, zda Leafa II prodat, nebo jej pronajímat.

        1. Spíš je důležité, kolik jste za ty 3 resp 4 roky najel.

          Já kupoval Lexuse v 11/2018 a poprvé jsem měnil komplet zadní brzdy taky až po 3 letech a přední destičky teď v prosinci. A to nevím, v jakém stavu byly, když jsem to kupoval. Určitě ne v 100%. Jo a nájezd mám 83 tisíc km za ty 3 roky.

          1. ano brzdy běžně vydrží 8 let / 80kkm podle toho co nastane dříve 😉 U elektrokáry i 10 let ale pak je vážně potřeba je vyměnit za každou cenu i kdyby byly netknutý protože rozhodně budou zarezlý a i přes elektromobilní brzdnou rekuperaci je opravdu žádoucí mít na voze funkční brzdy 😉 Jinak kotoučový brzdy by se i tak měli 1x ročně promazat jako že na LEAFoj na ně natuty za 8 let nikdo nešáhl 😀

      2. Brzdy/desticky jsou originalni. Aby nedochazelo k zareznuti, tak obcas brzim vic nez potreba a pokousim se pred zaparkovanim pri desti na poslednich metrech brzdy vybrzdit do sucha. To jsem delal i u spalovaku.
        Baterka ma 11 z 12 carek. Je pravda ze s Leafem moc nenajezdime, mame 3 auta na 2 lidi. Z toho jeden spalovak, se kterym jezdime jen kdyz je slunicko. Porsche Cabrio. A treti je nejvic vyuzivana Tesla 3 LR. Nabijim v rozmezi 20-80% a na 100% jen kdyz je nejaka dalka v planu. Musim priznat, ze Leaf je pohodlnejsi nez Tesla 3. Je to skoro SUV a dobre se na/vystupuje. Nizka Tesla je pro atlety a Porsche pro hadi muze a zeny.

            1. Tak to jo… Jak jsem psal, me vydržely brzdy minimálně 80 tisíc. A to pri koupi určite nebyly v 100% stavu.

              Co mám zkušenosti, tak do 100 tis i více většinou není potřeba nic řešit, žádné závady. Lexus má 345 tisíc a co vím tak jediná oprava je výměna PP náboje kola. I tlumiče původní a v pohodě
              Vsadím se, že u toho Leafa je budete měnit drive. I když… takových km se váš Leaf nedožije. Ale je divné koupit si poměrně drahý EV a prakticky s tím nejezdit.

              1. S vasim Lexusem jezdite do Nemecka po dalnici a brzdite jednou za 100km. Kdyz jsem take jezdil takto, tak jsem mel auto jako nove akorat na tachometru se poznalo, ze ma tolik najezdeno. Octavku I jsem prodaval s 350.000km a byla v lepsim stavu nez stejna po 100.000 km po ceskych silnicich. S Leafem jezdi zena do kramu, a vsechny jizdy kolem komina. U spalovaku by byl vyfuk davno deravy, motor zadelany a brzdy davno sjete. EV se oproti spalovaku nemusi zahrivat, naopak studeny provoz mu vyhovuje. S Porsche mame porad problem s vodnatym benzinem. Pres leto to jde, ale od podzimu do jara hledam porad strategii jak tomu predejit. Necham li pres zimu plnou nadrz, na jare je benzin spatny a muzu likvidovat 60l. Necham li malo v nadrzi, neboli to tolik zlikvidovat 5-10l. Ale zase se srazi vlhkost z 50l vzduchu v nadrzi pri kazde zmene teplot. Ta vlhkost se do nadrze dostane at delam co delam. Vite kolik stoji benzinove cerpadlo do Porsche? A jaka je to mimoza. Trocha vody v benzinu a hned se zadre. benzinovy a naftovy kram me uz nesmi do baraku.

                1. Už jezdím do DE jenom jednou měsíčně, zbytek najezdím kolem baráku, podobně jako vaše žena s Leafem. Proto i ten nájezd není takový jako předtím s Volvem, co jsem jezdil do DE častěji.

                  Prostě s takovým nájezdem jako máte, to auto musí být v pořádku a musí tam být první brzdy, tečka. A je jednom jestli je to elektro nebo benzín (nafta). Při tom nájezdu neřešíte žádné mechanické části , podvozek, tlumiče a pod. To je prostě nové auto. Můžete mít smůlu na motor nebo na elektroniku, ale tomu se dá částečně vyhnout pokud si člověk opatří třeba hybrid od Toyoty 🙂

                  Ano, údržba je levnější a spolehlivost samoztného motoru bude taky lepší u EV, to je jasné. Ale chlubit se u auta s 60 tis. km, že je v pořádku, mi přijde trochu komické, to beru jako samozřejmost.

Napsat komentář