Značka Hyundai v roce 2022 v ČR registrovala 18 604 nových osobních vozů a potvrdila pozici druhé nejprodávanější automobilky na domácím trhu.
Značka Hyundai zakončila rok 2022 s 18 604 registrovanými novými osobními vozy a s tržním podílem 9,69 % znovu obsadila pozici druhé nejúspěšnější značky na českém trhu. Vyplývá to z dat zveřejněných SDA.
Nejprodávanějším modelem značky Hyundai se jako tradičně stal model Hyundai i30, vyráběná ve výrobním závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích, která zaznamenala celkem 8236 registrací a vůbec poprvé se stala třetím nejprodávanějším modelem na českém trhu.
K šestitisícové hranici se s celkovým počtem 5816 registrací přiblížil další nošovický model SUV Hyundai Tucson a potvrdil svou stoupající popularitu na českém trhu. Hranici tisícovky registrací v roce 2022 taktéž překonala dvojice kompaktních SUV Bayon a Kona.
„Jsem rád, že se nám v uplynulém roce dařilo překonávat všechny překážky a zákazníkům dodávat jejich nové vozy v co nejkratším čase. Velmi si vážíme jejich přízně, druhá příčka v žebříčku značek a výrazný tržní podíl nám dělají velkou radost,“ komentuje výsledky značky generální ředitel Hyundai Motor Czech, Martin Saitz.
Většinu prodejů Hyundai na českém trhu tvoří modely se spalovacím motorem. Zatímco vozy s hybridním nebo plug-in hybridním pohonem jsou v celkovém objemu zastoupeny ve zhruba 5 %, u modelů s čistě elektrickým pohonem jde o téměř 2 %.
Nejoblíbenější značka českých rodin
Významných úspěchů Hyundai znovu dosáhl v privátním segmentu, v prodejích soukromým zákazníkům se stal vůbec nejpopulárnější značkou na českém trhu s 9 651 registracemi. Dosáhl tržního podílu 18,9 % a zaznamenal osmiprocentní nárůst oproti roku 2021.
Dva modely jihokorejské automobilky byly navíc v tomto tržním segmentu vůbec nejprodávanější ze všech – stejně jako v roce 2021 soukromé prodeje s 4186 registracemi ovládl model i30, na druhou příčku se s 2960 kusy posunul model Tucson.
„Stoupající popularita našich modelů v privátním segmentu nás nesmírně těší, protože ukazuje, že na domácím trhu máme své pevné místo a českým zákazníkům dokážeme stabilně přinášet skutečně atraktivní nabídku. Oba naše nejpopulárnější modely navíc letos projdou faceliftem a já jsem přesvědčený o tom, že si svou popularitu mezi Čechy udrží i nadále,“ uvedl Martin Saitz.
zdroj: tisková zpráva
Čína 2022 prodej 20 mega os.aut = 4 mega EV (5x víc než v USA) + 1,6 mega PHEV. Nejprodávanější EV:
1. BYD Co. 1.860.000 / +209%
2. TESLA China cca 300.000
3. GAC Aion 271.000 / +126%
4. Hozon / CATL 152.073 vozy / +118%
5. Li Auto 133.246 / +47%
6. Xpeng Motors 120.757 / +23%
7. Aito / Huawei 75.000
8. Zeekr / Geely 71.941 / +199 %
9. NIO 122.486 / +34%
Nejprodávanější elektromobily v Číně pro rok 2021 :
1. Hongguan Mini (SAIC-GM-Wuling) 395.451 kusů
2. Qin (BYD) 187.227 kusů
3. Model Y (Tesla) 169.853
4. Model 3 (Tesla) 150.890
5. Han (BYD)
6. Song (BYD)
7. Li One (Li Auto)
8. eQ (Chery)
9. Benben EV (Changan)
10. Aion S (GAC Motor spin-off)
11. Ora Black Cat (Great Wall Motor)
12. P7 (Xpeng)
13. Tang (BYD)
14. Ora Good Cat (Great Wall Motor)
15. Nezha V (Hozon Auto)
BYD sedan Qin dosáhl prodeje 187.227 kusů a překonal všechny modely Tesla 😉 to je masakr… Má někdo loňský výsledky??
Ve Svedsku bylo objeveno lozisko s velkymi zasobami vzacnych kovu. Tim se monopolni postaveni Ciny na tomto poli zasadne meni. Dobyvani muze sice jeste delsi dobu trvat, ale uz jen existence zmeni trzni vztahy. Elektromobilita muze jedine zrychlit.
Suroviny se na trh nemusí dostat dříve než za deset až 15 let, uvedl generální ředitel těžební společnosti Jan Mostrom:::Monopolní postavení Číny je především o ceně a objemu plus ekologie, takže pokud to budou Švédové produkovat násobně dráž, tak se toho moc nezmění, protože „prachy na prvním místě“.
Je celkem jednoduché proč Hyundai prodává fyzickým osobám. Je to z důvodu, že cena na firmu nebo cena pro fyzickou osobu je zhruba stejná. Ostatní automobilky většinou nabízí slevu pro firmy.
je tam mnoho dalsich duvodu, cena samotnych aut, servis a podobne, spousta soukromejch zakazniku utekla od Skodovky ktera vynika siti servisu k levnejsimu Hyundai ktery tu sit servisu dnes nema o moc mensi, a tohle vyslo Hyundai i v anketach ktere ma pro sve klienty jako kazda jina automobilka, kdy tusim 35-40% novych zakazniku v nejakem roce mela prave od Skodovky
Skodovka tosiz celi posledni roky dost kritice na kvalitu a cenu, a ve chvili kdy proti sobe stoji velice poruchova Octavia za 520+ tisic s litrovym turbem a prohlubujici se povesti velice poruchoveho auta, a i30 za 440 tisic s litrovym turbem a silici povesti spolehliveho vozu, a sanci ze prodejce zakaznika jeste odkaze ze maji i levnejsi hatchback nebo kombi (ano kombik je o 20 tisic levnejsi nez fastback) a ze na vsechny modely i30 dostane hned ve dverich autosalonu slevu dalsich 40 tisic (a kdys se snazi tak dalsich treba 40-60 tisic nebo vybavu v podobne cene) tak nakonec proste prece jen zvazuje tu i30 kde za cenu zakladni Oktavky muze mit bud vytecne vybavenej ten zakladni litr a nebo silnejsi 4 valec a treba i s automatem
Já měl spíše na mysli, že ta sleva 40 tis. Kč+zimní pneumatiky na i30, kterou uvádíte, je pouze pro fyzické osoby. Právnické ji nemají, ale jedou slevu procentem z celkové ceny vozu – například 11%. Takže se u nějaké základní konfigurace může stát, že cena je výhodnější pro fyzické osoby než pro právnické, proto Hyundai prodává více aut pro fyzické osoby, což také článek řešil. Ostatní automobilky většinou mají zvýhodnění pro firmy, takže i lidi se živnosťákem, který nevyužívají, tak si koupí auto na firmu.