Hyundai už bude v Norsku prodávat pouze elektromobily

Norské zastoupení značky oznámilo, že Hyundai bude od 1. ledna 2023 na norském trhu prodávat výhradně zcela elektrické automobily s nulovými emisemi.

Hyundai se po osmi letech nepřetržitého růstu zařadil mezi největší automobilové značky na norském trhu. Po představenímodelové řady IONIQ v roce 2016 zamířila křivka prodejů strmě vzhůru a místní prodejci se těší velké poptávce po nových vozech.

„V naše produktové portfolio máme velkou důvěru. Po uvedení zcela nového modelu IONIQ 6 nastal čas, abychom na norském trhu prodávali pouze elektromobily,“ říká Thomas Rosvold, generální ředitel společnosti Hyundai Motor Norway. „IONIQ 5 a KONA Electric patří na tomto trhu již dlouho mezi nejoblíbenější vozy a jsme přesvědčeni o tom, že nám naše elektromobily zajistí pokračující úspěchy i v budoucnosti.“

Norský trh je jako globální lídr elektrifikace hnací silou vývoje elektromobilů Hyundai. IONIQ Electric se rychle stal jedním z nejoblíbenějších elektromobilů na tomto trhu a vysokých prodejů dosahoval až do předání posledního vozu zákazníkovi krátce před letošními Vánoci.

Uvedení modelu Hyundai Kona Electric na trh v roce 2018 způsobilo na elektromobilovém trhu malou revoluci. Model se u norských i evropských zákazníků stal hitem díky svému dlouhému dojezdu, dostupné ceně a koncepci všestranného crossoveru. V Norsku to znamenalo 8000 předběžných objednávek a vysoké prodeje, díky nimž se model Kona Electric v uplynulých letech konzistentně držel mezi nejoblíbenějšími vozy v této zemi. 

Poté následoval Hyundai Ioniq 5 s výbavou, praktičností a technologiemi, které zákazníci požadují. Dlouhý dojezd, ultra rychlé nabíjení, velkorysý prostor a praktický design CUV jsou pro zákazníky důležitými kritérii. IONIQ 5 patří mezi nejvyspělejší elektromobily na trhu a v Norsku byl v dosavadním průběhu letošního roku pátým nejprodávanějším modelem.

V roce 2020 se Hyundai rozhodl, že bude v Norsku prodávat pouze plug-in hybridní a elektrická auta včetně modelů Tucson Plug-In Hybrid a Santa Fe Plug-In Hybrid. Se začátkem roku 2023 však značka na norském trhu zaznamenává nový milník. Hyundai prodá na konci roku 2022 poslední plug-in hybridní vozy a od 1. ledna 2023 bude Norsko vůbec prvním trhem, na němž bude značka nabízet pouze čistě elektrické vozy. 

„Nedávno jsme si také mohli prohlédnout první fotografie nové generace modelu Kona Electric, který bude větší, ale také ještě elegantnější a dynamičtější než dosud,“ říká Rosvold. „Spolu s dalšími inovativními modely, které představíme v několika nadcházejících letech, jsme připraveni na zcela elektrickou budoucnost.“

Na norském trhu je Hyundai již elektrickým lídrem. Podle rozsáhlých, nezávislých výzkumů trhu je Hyundai navíc také značkou, která sice vyrábí mimo jiné i automobily na fosilní paliva, ale zákazníci si ji nejvíce spojují právě s elektromobily. Před ní se umístily pouze dvě značky, které však vyrábějí výhradně elektromobily. 

Hyundai má v segmentu elektromobilů silné postavení s dlouhou tradicí. V současnosti zákazníkům dodává elektricky poháněné vozy s nejlepšími produktovými vlastnostmi na trhu včetně hospodárnosti, dlouhého dojezdu a inovací, jakými jsou 800V ultra-rychlé nabíjení, funkce napájení externích zařízení V2L (Vehicle-to-Load) a maximálně prostorný interiér díky speciální modulární platformě pro elektromobily E-GMP (Electric-Global Modular Platform)

Na prodeji společnosti Hyundai Motor Norway v roce 2022 budou mít elektromobily podíl 93 %. Elektromobily konzistentně dosahovaly podílu více než 90 % na celkovém objemu prodeje značky Hyundai v Norsku i v uplynulých letech. Od roku 2020 do roku 2022 dodal Hyundai norským zákazníkům 25 000 osobních vozů. Z toho 92 % mělo výhradně elektrický pohon. Hyundai díky tomu získal pevné postavení jedné z nejoblíbenějších automobilových značek v Norsku, a to nejen co se týká elektromobilů, ale všech pohonů.

zdroj: tisková zpráva

26 Comments on “Hyundai už bude v Norsku prodávat pouze elektromobily”

  1. Konecne mi to docvaklo, pozde ale prece. Tak pred tydnem jsem v nejake rewue cetl, ze celni sprava v jizni Korei konecne prestane branit dovozu nafukovacich sexovacich panen, po kterych je v teto zemi velika poptavka. A protoze se Korejci spokoji s piglovanim gumovych panen, vypadaji podle toho I jejich „hjonde“ a „kn“ zkratovozy: bez emoci, sexappealu, k uzoufani nudne. Asi v zadne z recenzi to kvuli pokrytecke korektnosti nezaznelo: jizda zkratovozem je totez jako piglovani gumovatky. A ted se mistni milovnici EV priznejte- ze to mate stejne jako Korejci?

  2. Japonsko vzdává protiruské sankce, které spoluiniciovalo, přestává nakupovat ruskou ropu přes arabské prostředníky a nadále ruskou ropu a ropné produkty bude nakupovat přímo za tržní cenu. V komuniké japonská vláda nabádá dovozce a energetické podniky k obnovení importu v maximální možné míře tak, aby kromě krytí okamžité potřeby bylo možné doplnit a navýšit vyčerpané strategické ropné rezervy.
    Dále Japonsko plně obnovuje spolupráci na společných energetických projektech, ve kterých má Japonsko masivně zainvestováno.

    Podle analytiků se k tomuto kroku Japonsko odhodlalo s vědomím, že i další země jsou na pokraji rezerv a budou nuceny dovozní sankce v brzké době odvolat.

    Buď jak buď, jedná se zásadní ruské vítězství a kapitulaci jedné z velmocí G7 v ekonomické válce s Ruskem.

    1. koho zajima krachujici Japonsko? navic z Ruska si odebyrali v minulosti podobne ropy jako treba Recko, a ac to dela cca 10% je to smesne malo aby to Rusovi nejak vyznamne vydelalo, a silne pochybuju ze Japonci budou nakupovat nejak vyrazne draz, spise i tak bude tlak na cenu

      ze te to porad bvavi bejt za debila runeere

    2. Japonsko má výjimku z embarga na ropu z projektu Sachalin 2, kde je historicky podílníkem na projektu Mitsubishi a Mitsui. Výjimka se vztahuje na ropu z naleziště Sachalin 2 a může být přepravována jen do Japonska a nesmí být reexportována. Je to stejná výjimka jako Družba pro východní Evropu.

      1. Rozhodl jsem se bojkotovat místní pekárnu, všude rozhlašuji že je nutné ji ekonomicky položit a celou polovinu vesnice jsem k tomu přinutil. Ale protože mám hlad, tak si uděluji výjimku. Bude platná jen na rohlíky, co sám sním a slavnostně slibuji, že je nebudu, tak jako doteď, nikomu dalšímu přeprodávat. Vy ostatní samozřejmě žerte trávu.

    1. Kdyz se evropske automobilky vysmivaly Cine a odmitaly vyvijet EV, tak tim polozili zakladni kamen k uspechum Ciny. Uz roky tvrdim, ze cinska EV vlna rozdrti evropske automobilky, ktere budou mit akorat spalovaky a nejaka polovicata EV aby se nereklo. Pitomci zaspali se spalovakem a zakaznik chce moderni EV ktera ale Evropa nema. Ze v Cezku je trh EV maly jen potvrzuje kratkozrakost zdejsich domorodcu. Trh je uz jinde a bude hur. Vse bylo predvidatelne, ted je uz asi pozde.

      1. Problém Evropy je, že má drahé energie, mnohonásobně dražší než v Číně a ještě k tomu emisní povolenky a vyšší cenu lidské práce. Klidně může nastat situace, že číňani budou vyrábět auta za polovic oproti Evropě. Čínské auta budou mít ze začátku status asi jako Dacie, ale své kupce si najdou. V daleké budoucnosti se může stát, že výroba aut skončí stejně jako skončil v Evropě textil a většina elektroniky.

            1. Já to říkám už 20 let. Evropa byla průmyslová velmoc a Čína byla národ chudých zemědělců kteří ničemu neškodili. My jsme je probudili, dali jsme jim technologie a situace se obrátila. Čína je průmyslová velmoc a my budeme chudí zemědělci. Je čas sebrat rozmazleným dětem mobily a naučit je pracovat na poli.

              1. Pro Visper… Až nato, že hlavní příčinou našeho průšvihu není rozdávání technologií, ale nenažranost západních elit…A to, že třeba E. Dřevník píše něco o odborářských kecech ukazuje, že spousta lidí bude zase hledat příčiny jinde než evidentně a prokazatelně jsou…No asi je pro mnoho fandů neoliberální bohyně Tečrové (která s tím začala) problém uznat, že se nám její debilní politika vrací jako bumerang, co se za letu někde otřel o hovno 💩…

                1. Souhlasím. Nenažranost a vidina levné pracovní síly v tom byla taky.

                2. pro Visper… Jsem rád, že jsou lidi, co se nebojí podívat na problém nezaujatě… Bohužel neoliberální ekonomická politika je pořád ,,státní“ ideologií, proto bude obtížné se odrazit ode dna…

Napsat komentář