Hyundai otevřel laboratoř pro výzkum budoucích trendů

Automobilka Hyundai zřídila novou laboratoř, kde se zaměří na výzkum budoucích trendů v automobilovém průmyslu a mobilitě. Projekt s názvem IONIQ Lab má za cíl prozkoumat možnosti inovací, výzkumu a propojení s dalšími akademickými institucemi.

Nová laboratoř zkouší předpovědět trendy, které budou určovat svět automobilismu do roku 2030
foto: Hyundai

Jde o součástí projektu IONIQ, který má na podzim tohoto roku přinést na trh vůz se třemi různými alternativními pohony. V rámci projektu hodlá Hyundai Motor mimo jiné rozvinout spolupráci akademických institucí a univerzit a navrhovat inovační technologie, stejně jako koncepce budoucí mobility.

„Jsme rádi, že můžeme oznámit zahájení projektu IONIQ Lab, který bude hledat řešení záležitosti budoucí mobility. Do výzkumu vložíme naše teoretické a praktické znalosti, které by mohly být přínosem pro budoucí mobilitu našich zákazníků,“ uvedl Cho Wonhong, viceprezident společnosti Hyundai Motor Company.

Laboratoř se zaměří na čtyři klíčové oblasti: problematiku vždy a všude dostupné mobility, možnosti propojení s ostatním každodenními záležitostmi během cestování, omezení nehod a ekologičnost spojenou s energetickou soběstačností.

V projektu IONIQ Lab bude pod vedením profesora Soulské národní univerzity a vedoucího Korejského institutu designu a výzkumu Dr. Lee Soon Jonga pracovat 10 výzkumných pracovníků a stejný počet odborných poradců.

Tato skupina již vydala svůj první společný výstup, kterým je souhrn a definice 12 budoucích „megatrendů“, které by mohly mít vliv na automobilový průmysl v roce 2030. Jde například o problematiku tzv. hyperkonektivity společnosti nebo záležitosti decentralizace moci a megaurbanismu.

tisková zpráva

22 Comments on “Hyundai otevřel laboratoř pro výzkum budoucích trendů”

      1. erycu, tyhle vase komentare
        erycu, tyhle vase komentare se tu objevuji porad. To nejste schopen pochopit, ze je to neco podobneho, jako kdybyste chtel v dobe uvedeni prvnich serii plazmovych televizi za 50-100 tisic, hned televizi za 5 tisic, protoze to jedine lidi chteji….

        Ja bych samozrejme taky chtel vsechno hned, ale bohuzel to nejde. Vzdy to trva nejaky cas, nez se zacne vyrabet vyrobek pro socky, jako jsem napr. i ja. Taky cekam az bude auto typu fabie kombi za levny peniz. Ale nepisu totady v kazdem komentari, protoze je mi jasny, ze si proste na to musim pockat. To ale nic nemeni na tom, ze Tesla je fenomen a ukazuje ostatnim automobilkam, ze to jde.

        Ty velke EU molochy se diky ni a samozrejme i diky Nissanu, GM a dalsim musi ted snazit vic a urychluje se tim toto nase cekani. Kdyby Tesla nebyla dockali bychom se takoveho elektromobilu tak minimalne o 10-20 let pozdeji.
        Takze ano Tesla je zboznovana, protoze narozdil od jinych si to opravdu zaslouzi.

        Ty velke a stare automobilky, by takove auto klidne mohli vyrabet, vyrobni zdroje, mozky, tovarny, schopnosti na to maji. Jen nechteji. Viz nedavny pry vyzkum o tom, ze v roce 2025 kdyby vsechny auta jezdila na elektrinu tak by nestacilo ani lythium, ani elektrina. Proste jen PR pro jejich obhajobu ze nic nedelaji.

        1. A je, zase spiknuti zlych
          A je, zase spiknuti zlych korporaci…

          Ukolem te „laboratore trendu“ podle vseho nebude vymyslet, ze „lide chteji levne auto s velkym dojezdem“ (na to opravdu staci selsky rozum), ale vyhledavat napady/vyzkumy/… ktere to umozni.

          A tu Teslu jsem tam napsal umyslne, protoze ta (alespon podle Muskova prohlaseni) rozhodne lidove vozidlo nechysta…

        2. ja taky rad neco opakuji a
          ja taky rad neco opakuji a taky se rad pridam. je najivni myslet si, ze cena eletromobilu (rozumej baterek) poklesne nejak vyrazne. nepoklesne. nepoklesne proto, ze ta technologie je a je rozsirena. mate ji v kazdem mobilu, pripadne notebooku. a gigatovarny, na svete taky jsou. kdyz misto 1000 baterek vyrobite 100 tisic, tak ano. mate slevu z rozsahu. ale kdyz namisto 100 tisic vyrobite deset milionu tak slevu z rozsahu nejde moc ocekavat. resp. rozhodne ne tak vyraznou. takze my socky, si realne v elektromobilech masove jeste dlouho vozit zadky nebudem. my si pekne pockame na to, az nekdo konecne prijde na rozumnejsi technologii, nez jsou soucasne li-ion baterie. do ty doby nam benzinacky, pripadne mozna cng-acky a hybridy budou stacit.

          1. No baterie jsou alfa i omega
            No baterie jsou alfa i omega všeho.

            Je to prostý výpočet – jestliže baterie stojí 100$ za kWh a auto spotřebuje 160 Wh na km, kolik mě bude stát baterie na dojezd 300km?

            No a výsledek je 4800 $ => při aktuálním kurzu cca 120 tisíc korun.

            Když se podíváte na Leaf a porovnáte ho s benzínovým autem o stejné výbavě zjistíte, že tam to zhruba odpovídá.

            Takže kde je ten problém? Je to jen o penězích – pokud by se Fábie prodávala za 300 000 a elektrická Fábie(ve stejné výbavě a 30kWh baterií) za 400 000 bude z toho mít automobilka stejný teoreticky stejný zisk. Prakticky by ovšem zisk z jednoho prodaného vozu byl tak 10% – jak to psali číňané: běžné auto má 20000 součástek, elektrické 8000 = o 12000 méně míst, která potřebují náhradní díly a opravy. Zisky z originálních náhradních dílů jsou astronomické. Zrcátko ve výrobní ceně 500 vám za 5000 namontují.

            Dalším efektem té hypotetické EV fábie bude obrovský pokles zájmu o benzínové. Lidi umí počítat – 100 000 rozdílu se vrátí nejpozději za 50 000 km to jest u většiny lidí do 4 let – výroba klasických fábií jede na 300k kusů ročně – najednou se to bude muset z 80ti procent odepsat. Karosérie zůstane, ale motor, převodovka, nádrž, výfuk, a sousta dalších částí půjde.

            Proto buďme vděční že Musk začal na zelené louce – on nic neodepisuje – a nutí ostatní ať něco dělají i když se jim opravdu, ale opravdu nechce

                1. tak jsem se podival na
                  tak jsem se podival na cenovy rozdil mezi teslou 60kWh a teslou 75 kWh a zjsitil, ze cenovy rozdil, ktery tvori jenom baterka je 573$/kWh. tady ne udavanych 100 $/kWh. jo, kdyz ceny baterek klesnou na vasich a elonovych vysnenych 100 $/kWh bude situace jina.

        3. Nejaky dukaz pro posledni
          Nejaky dukaz pro posledni odstavec (mohli by, ale nechteji)? Co kdyz to dneska fakt nejde – nikdo proste neumi udelat dostatecne levnou baterii?

          Kdyz se podivas, na co odpovidam, nepsal jsem jsem, ze „prukopnicke modely“ nemaji byt drahe. Psal jsem, ze „laborator trendu“ (vyhledavani novych technologii) ma podle me smysl, protoze nikdo zatim neumi ty levne. Ani v te „bohate“ (proti zbytku USA) Kalifornii neni bezne auto za $35k, ale spis neco jako Corola za $15-20k…

  1. Vykročili správným
    Vykročili správným směrem, tuším ale, že trochu nakřivo. Důležité je, mají-li v teamu leadera s reálnou podporou vedení, který má vizi, technickou erudici a pravomoci, aby nemusel kvůli každém ‚prdnutí‘ svolávat komisi a který si může (i finančně) dovolit prozkoumat i na první pohled slepé uličky, aniž by ho to stálo místo.

    V opačném případě se jedná o klasické řešení problému velkými firmami, které je v naprosté většině případů k ničemu. V tomto mají malé štiky už z principu navrch, neboť od zámečníka k řediteli je to jen přes ponk.

Napsat komentář