Hyundai odhaluje design aerodynamického elektromobilu IONIQ 6

Aerodynamický profil elektromobilu Hyundai Ioniq 6 definovaný jedinou křivkou a pečlivě tvarované kontury zajišťují součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,21.

Značka Hyundai odhalila design dlouho očekávaného elektromobilu IONIQ 6, druhého člena produktové řady IONIQ specializované právě na elektromobily. IONIQ 6, elektrifikovaný, aerodynamický model, se vyznačuje vytříbenými aerodynamickými tvary a inovativním využitím trvale udržitelných materiálů v reakci na hodnoty vyznávané zákazníky na současném elektromobilovém trhu. 

IONIQ 6, inspirovaný konceptem Hyundai Prophecy, je charakterizován čistými, jednoduchými liniemi a ryze aerodynamickým tvarem, pro který designéři značky Hyundai používají označení Emotional Efficiency. Aerodynamický design elektromobilu IONIQ 6 s ekologicky ohleduplným, komfortním interiérem ztělesňuje obrys nové éry elektromobility. Designový motiv Ethical Uniqueness (etická jedinečnost) odráží zaměření značky Hyundai na zákazníky, energetickou hospodárnost a ekologickou odpovědnost.

Uživatelsky zaměřený design modelu IONIQ 6 je etický a jedinečný

IONIQ 6 se prezentuje etickým a jedinečným designem, jehož základem je energetická hospodárnost a široké využití trvale udržitelných materiálů. Design modelu IONIQ 6 je od začátku zaměřen na potřeby uživatelů. Vývoj interiéru přitom probíhal souběžně s exteriérem. Snahou bylo maximalizovat a optimalizovat vnitřní prostor a prodloužit přední i zadní část interiéru. Výsledkem je jedinečná aerodynamická silueta a současně prostorný interiér.

Stejně jako oceňovaný IONIQ 5 je i IONIQ 6 produktem designové strategie Hyundai Look, která poskytuje každému modelu jedinečný, avšak rozpoznatelný vzhled jako u šachových figurek. Hyundai na základě svého zaměření na požadavky zákazníků přizpůsobuje design různým životním stylům namísto vytváření jednoho stylu pro všechny. 

Aerodynamický automobil s elegantní a současně funkční estetikou

IONIQ 6 má díky nízké přídi, aktivním vzduchovým klapkám, minimálním spárám a digitálním vnějším zpětným zrcátkům ultra nízký součinitel aerodynamického odporu vzduchu, pouhých 0,21. K tomu přispívají také elipticky tvarovaný a křídlem inspirovaný spoiler s wingletem, uspořádání zadní partie připomínající záď lodě a speciální prvky na obou stranách zadního nárazníku. Snaha dosáhnout co nejlepší aerodynamiky je zjevná dokonce i na spodní straně vozu, ať se jedná o kompletní zakrytí podvozku, optimalizované deflektory nebo zmenšené mezery mezi koly a jejich podběhy.

IONIQ 6 také integruje více než 700 parametrických pixelů na různých místech, jakými jsou světlomety, zadní sdružené svítilny, senzory na spodní části přídě, ozdobné rámečky výdechů ventilační soustavy nebo ukazatel na středové konzole. Tyto prvky v různých částech vozu posilují identitu značky IONIQ.  Vysoko umístěné brzdové světlo s parametrickými pixely vytváří při brzdění nepřehlédnutelný světelný podpis zádi. Jedinečnost modelu IONIQ 6 umocňuje také nově navržené logo „H“ značky Hyundai na přídi a zádi vozidla. 

Útulný interiér je ekologicky ohleduplným osobním prostorem na kolech

Platforma E-GMP umožnila designérům prodloužit přední i zadní část interiéru. Tím vytvořili optimalizovaný prostor pro nohy a současně dosáhli celkově nevšední prostornosti, která cestujícím zaručuje příjemný pobyt uvnitř vozu. Platforma se vyznačuje také zcela plochou podlahou, umocňující pocit rozlehlosti a svobody pohybu.

Dalším příkladem uživatelsky přívětivého uspořádání interiéru je ergonomicky navržená ovládací jednotka, jejíž centrální umístění minimalizuje rozptylování pozornosti řidiče a pobízí k bezpečnému, intuitivnímu řízení. Přístrojová deska s modulárními dotykovými displeji nese 12“ obrazovku informačního a zábavního systému s kompletní nabídkou dotykového ovládání a 12“ digitální panel sdružených přístrojů. Středová konzola připomíná svým ztvárněním most a poskytuje velkoryse dimenzované a praktické odkládací prostory. 

Dvoubarevné ambientní osvětlení vytváří v interiéru modelu IONIQ 6 příjemnou atmosféru. Uživatelé mají na výběr z palety 64 barev a šesti dvoubarevných motivů vyvinutých odborníky na barvy tak, aby se řidič a cestující cítili uvolněně a komfortně. Režim „Speed Sync Lighting“ nabíjí zážitky z jízdy ještě většími emocemi změnami jasu vnitřního osvětlení v závislosti na rychlosti jízdy. Čtyřbodová interaktivní pixelová světla na volantu usnadňují komunikaci mezi řidičem a vozidlem.

Prostor v kabině pro cestující ještě dále opticky zvětšuje odstranění tlačítek na vnitřní straně dveří. Současně tím vzniklo i více místa pro odkládací prostory. Transparentní ozdobné prvky na přístrojové desce, přihrádka ve dveřích a spodní kryt konzoly ještě více umocňují pocit prostornosti a jedinečnosti.

Trvalou udržitelnost zvyšují ekologické materiály na různých místech, s nimiž přicházejí cestující do styku

Designéři se nechali inspirovat současným ekologickým smýšlením spotřebitelů. Pro exteriér proto použili trvale udržitelné materiály v souladu s motivem „etické jedinečnosti“ modelu IONIQ 6. Mezi ně patří například lak s recyklovaným pigmentem z použitých pneumatik na ochranném obložení nebo lak karoserie s pigmentem z bambusového uhlí.

Trvale udržitelné materiály a barvy získal také interiér modelu IONIQ 6. V závislosti na stupni výbavy se jedná o ekologicky zpracovanou kůži (na sedadlech) nebo tkaniny z recyklovaného plastu PET (také na sedadlech), povrchové fólie z bio TPO (termoplastické polyolefiny; na přístrojové desce), tkaniny z bio PET (čalounění stropu), bio laky vyráběné z rostlinných olejů (na dveřích) nebo koberce z recyklovaných rybářských sítí, které nalézají poprvé uplatnění ve voze značky IONIQ. 

Světová premiéra modelu IONIQ 6 se uskuteční v červenci, kdy Hyundai zveřejní kompletní specifikace včetně prvků výbavy a vyspělých technologií elektrifikovaného aerodynamického automobilu.

zdroj: tisková zpráva, foto: Hyundai

One Comment on “Hyundai odhaluje design aerodynamického elektromobilu IONIQ 6”

  1. Je to zajímavý, i když proti konceptu se to celkem umírnilo. Jen škoda že to není liftback, ale sedan, takhle bude přístup do kufru asi celkem bída.
    Ale chápu, že primární trh je Korea a USA, a tam sedany prostě frčí.
    Nabízí se také porovnání s MB EQS, který se dostal na Cd=0,20 i s klasickými zrcátky a méně „kapkovitou“ zádí.

Napsat komentář