Hyundai Kona Electric: cena nového elektromobilu začíná v Česku na 899 990 Kč!

Hyundai představil ceny elektromobilu Kona Electric pro český trh. Jsou víc než zajímavé!

Hyundai Kona Electric v Česku příjemně překvapuje cenou i dalšími specifikacemi. Hlavní otázka tedy zní: bude jí dost pro všechny zájemce?
foto: Hyundai

Hyundai Kona Electric je nové malé plně elektrické SUV. Jihokorejská automobilka Hyundai s ním překvapuje podobně příjemně, jako před časem s Hyundai Ioniq Electric.

Právě ten ale dostane od elektrické Kony nejvíc „na frak“ – pokud rychle nezlevní nebo nepřijde verze s vyšší kapacitou baterie. Hyundai Kona Electric ve verzi Eco (39,2 kWh baterie) a výbavě Future stojí od 899 990 Kč.

Dojezd této verze je až 345 km NEDC/312 WLTP. V základní výbavě ovšem chybí tepelné čerpadlo pro ochlazování a ohřev interiéru.

To je možné dokoupit v paketu Efficiency za 65 000 Kč společně s LED hlavními světlomety, zadními kombinovanými LED světly, systémem předehřevu akumulátorů, automatickými stěrači, solárním předním sklem a zadním tmavým sklem a samostmívacím vnitřním zrcátkem.

Druhá verze vozu s 64kWh baterií je označována jako Power a její cena začíná na 1 059 990 Kč pro výbavu Future. Ta v sobě ve standardu obsahuje paket Efficiency. Verzi Power lze koupit ještě ve výbavě Ultimate za 1 199 990 Kč.

Hyundai Kona Electric elektromobil

Rozměrově je subkompakt Hyundai Kona Electric velmi malý vůz: délka 4165 mm, šířka 1800 mm, výška 1565 mm a rozvor 2600 mm.
foto: Hyundai

Ta navíc obsahuje například asistenta pro vedení vozu v jízdních pruzích, sledování únavy řidiče a bezdrátové nabíjení mobilních telefonů. Verze Power dokáže díky větší baterii u jet až 546 km NEDC/482 km WLTP.

Hyundai dává na auto záruku 5 let bez omezení ujetých km, záruku 8 let/200 000 km na akumulátory a osm let asistenční služby s celoevropskou platností. Taková nabídka nemá mezi ostatními automobilkami obdoby.

Další specifikace vozu jsou: max. výkon 150 kW, toč. moment 395 Nm, max. rychlost 167 km/h, zrychlení 0-100 km/h během 7,6 s, palubní nabíječka 7,2 kW a rychlonabíjení až 100 kW.

vlastní

124 Comments on “Hyundai Kona Electric: cena nového elektromobilu začíná v Česku na 899 990 Kč!”

      1. Co treba zkusit cist. Je egolf. Uvnitr nej je uzavrena krabice
        Co treba zkusit cist. Je egolf. Uvnitr nej je uzavrena krabice nabijecky. Uvnitr ni je uzavrena krabice stykace. A uvnitr ni je stopove mnozstvi kadmia na kontaktech.

        Samozrejme je svinstvo, ze to vyrobce/dodavatel stykace nedeklaroval (resp. deklaroval RoHS, ktere kadmium zakazuje), ale jinak to cele dela z komara velblouda. Ale chapu, kopanec do koncernu, ktery je v tom tentokrat nejspis uplne nevinne, se hodi.

      1. Kolega koupil 4.letého kombíka za 250k (s 80k km), protože
        Kolega koupil 4.letého kombíka za 250k (s 80k km), protože potřebuje univerzální vůz na stěhování „věcí“ (ještě nemá rodinu) a za pár měsíců do servisu za 40k.
        Univerzální není můj typ tak jsem šel do 6.letého Leafa (s 18k km) a když to tak nějak sečtu, mohlo by to být těch 250k.

        Mě to vychází že mi zbylo 40k na placení stěhováků kdybych náhodou něco potřeboval odstěhovat 🙂

    1. No s těmi Nošovicemi sice držím pěsti, ale jinak jsem
      No s těmi Nošovicemi sice držím pěsti, ale jinak jsem skeptický. Vědí proč nabízejí BEV – nechtějí si jako BMW a jiní nechat utéct zákazníky chtějící BEV. Ale že by rezignovali na zaplavení trhu roposmrady to je moc vlhký sen nás mnohých zde diskutujících. Je bomba, že jsou schopni očesat vůz o nepotřebné heblata jako je klimatizace. Jen tak dál.

    1. Pokud bude mit Kona sw jak Ioniq (adaptivni tempomat, plus
      Pokud bude mit Kona sw jak Ioniq (adaptivni tempomat, plus minus jizda v pruhu), tak ano – Tesla bez EAP je jen „hloupy“ tempomat (drzi rychlost bez ohledu na okoli) a vibrace do volantu pri vyjeti z pruhu (otravne, nevim, jestli to 3 vubec ma).

  1. Kona příjemně překvapuje? Mne tedy „cenově překvapuje“
    Kona příjemně překvapuje? Mne tedy „cenově překvapuje“ asi jako mobilní telefon za 40 tisíc Kč v době, kdy má měsíční mzda byla 7.400 Kč hrubého (a pokrytí ČR telefonním signálem v té době hodně omezující). Ale mírný další posun v elektromobilitě to je, to jo. Ještě využít ty 3 fáze v elektrorozvodné síti Evropy – toho si zatím povšimli tuším jen dva výrobci EV. Ostatní si nepovšimli, anebo ano, ale „dělají naschvály“.

        1. Čerpadlo je nutnost a cca+24kWh za méně než 100k?
          Shut up

          Čerpadlo je nutnost a cca+24kWh za méně než 100k?
          Shut up and taky my money!

          Teď jenom kdyby to nebylo SUV ale něco s menším odporem 😀

          Nebo se tak šeredně pletu a na dálnici mi to nevysaje i krev přes pedál jako auto z Feratu ?

              1. Průměrná spotřeba Bjorna na té cestě rychlostí 93 km/h
                Průměrná spotřeba Bjorna na té cestě rychlostí 93 km/h dělala po 500 km asi 12,6 kWh/100. Nevím, kde jste vzal těch 14. Je to velmi podobné i3. A pokud jste někdy jel i3 ustálenou rychlostí 130 km/h (já jo, docela běžně) a před nájezdem na dálnici jste vynuloval počítadlo, tak tam těch 18 mít budete.

                1. To video jsem jen „proletěl“, je tam při 90km/h 13,8kWh,
                  To video jsem jen „proletěl“, je tam při 90km/h 13,8kWh, při 123kmh 19,7kWh a pak je tam v druhém díle shrnutí před nabíjením a tam vidím 335km, 16,8kWh za 4:25hod (tj prům. 75km/h)

                  A i3 ve 125km/h po rovině prostě 20kWh nebre ani omylem, teda alespoň ta moje určitě ne.

                2. Zaprvé, píšu 130 km/h a zadruhé, píšu 18 kWh. A ta moje
                  Zaprvé, píšu 130 km/h a zadruhé, píšu 18 kWh. A ta moje bere. A nepíšu okamžitou spotřebu, ale průměrnou spotřebu pro takhle rychlou jízdu po dálnici. A asi jsme viděli každý jiné video. Já koukal na ten jeho test, kdy ujel 510 km na celou baterku a jel po dálnicích ustálenou rychlostí 93 km/h.

                3. Tak 510km za 6,25hod není průměr 93km/h, ale 81km/h (jsou
                  Tak 510km za 6,25hod není průměr 93km/h, ale 81km/h (jsou tam i záběry z města kde jede pomalu), takže při těch 90km/h to k těm 14kWh cca bude.
                  Ale dojezd je to už slušný, o tom žádná.

                4. Jasně, ale ono se těžko dostanete při normální jízdě
                  Jasně, ale ono se těžko dostanete při normální jízdě na průměr 93 km/h. To skoro nejde. Naopak mi přijde, že 81 km/h je docela solidní průměrná rychlost. Jinak je možné, že je na tom Kona o něco málo hůř než i3. Taky je o dost těžší.

                5. Jezdím často Plzeň-Praha po D5 s tempomatem na 140 km/h a
                  Jezdím často Plzeň-Praha po D5 s tempomatem na 140 km/h a teď v létě jezdím za +- 20 kWh/100km. Takže 18 kWh/100 km při 130 km/h si dovedu představit jako velmi reálnou.

                6. Ale při této rychlosti je každých 5-10km/h sakra znát
                  Ale při této rychlosti je každých 5-10km/h sakra znát (nejen kvůli areodynamice) a ta Kona měla těch 20kWh už těsně přes 120km/h.

                  Je pravda, že po dálnici toho moc nenajezdím, ale nejsem žádný ecojezdec, po okrskách zase o tolik pomaleji nejezdím a dlouhodobý letní průměr mám 11,7kWh

                7. Já to vaše tvrzení nerozporuji. Já se vyjadřuji k
                  Já to vaše tvrzení nerozporuji. Já se vyjadřuji k tvrzení, že i3 nemůže mít 18 kWh/100km při ustálené rychlosti 130 km/h.

                8. Bavíte se každý o jiném videu…, ale Vámi uváděné
                  Bavíte se každý o jiném videu…, ale Vámi uváděné údaje potvrzuji (sledoval jsem celé).

  2. Tak s tou cenou to zabili! naozaj som chcel toto auto kupit,
    Tak s tou cenou to zabili! naozaj som chcel toto auto kupit, ale za tu cenu si ho mozu nechat.
    Zaklady SOul sotji 16800 EUR, Soul EV stoj i 29 600 Eur, tak preco do kelu ked zakladna Kona stoji 14500 Eur, nesotj zakladna Kona nejakych 27 000 Eur (700 000 KC)? To auto je o 200 000 KC predrazenejsi akao by malo byt! reco, zaco.

    Ja som fanda EV a naozaj si chcem kupit a prejst z Priusu na ceisto EV, ale to si radsej za 15tis kupim normalnu KONU a mam dalsich 20 tis EUR na benzin…nech idu do kelu aj s takou cenovou politikou.

    A 64ka za 41 000 Eur? To si radsej ponecham rezervacku na Model 3 s dojazdom 350km za cca 42 tis a to je panecku ine auto ako mala Kona od Hyundaiu….

    Strasna cena, aaaaaaa velmi ma sklamali :-/

        1. Spise bych TM3 nazval klasicke auto, kdy jste v nizkem aute v
          Spise bych TM3 nazval klasicke auto, kdy jste v nizkem aute v pololehu, mate omezeny vyhled, vubec nevidite pred prave predni kolo, dlouhy cumak a maly kufr (neni to hatchback). Osobne bych radeji bral auto typu Kuna, ale ne od vyrobce, ktery uz leta blokuje EV a zamoruje tady smradomety. Nadeji dava Sonomotors.com a snad se objevi dalsi..

    1. Fosilové mají nejakou kartelovou dohodu, pod 800k EV nedají
      Fosilové mají nejakou kartelovou dohodu, pod 800k EV nedají a kdo si ho preci jen koupi, ten bude trpet! Chce to velkou odvahu, tučné bankovní konto, kámoše u dealera a v servisu. Koupit EV od vyrobce spalováku, to bych vam tedy moc nedoporučoval..

      1. Nojo když jedeš kolem Mercedesu, vidiš ty ceny na předním
        Nojo když jedeš kolem Mercedesu, vidiš ty ceny na předním skle jejich aut a zjistíš že Kona je stejně drahá jako dobře vybavené MB SUV o dvě třídy výše, tak co si lidi asi koupí? Na baterie sere pes, když je to tak drahý. Novej MB EV bude stát zase 2 mil., tak co si člověk má koupit, když se v bazarech prodá ročně 10x více aut než v autosalonech a s průměrnou cenou 200 tisíc Kč.

      2. Kupil som EV (Ioniq) od vyrobcu spalovakov (Hyundai) a som
        Kupil som EV (Ioniq) od vyrobcu spalovakov (Hyundai) a som maximalne spokojny.

        Dokonca v Presove je Hyundai presne vedla Mercedesu.

        V Ioniq-u mam vybavu ako v tom „premiovom“ dobre vybavenom MB (v niecom aj lepsiu).

        Zaplatil som priamo „len“ 15.000,-€ a dalsich 15.000,- € platim pozicku vo vyske mensej ako som predtym platil mesacne za benzin (stale mam do prace tych istych 85 km tam a 85 km spat, ako ked som jazdil spalovakom). Zostavajucich 5.000,-€ je statna dotacia.

        Takze ma auto v plnej aktualne technologicky najnovsej vybave (bez autopilota, ktory ma aj tak len Tesla) stalo menej ako ktorykolvek iny spalovak v tej istej kategorii.

          1. Přiznejme si na rovinu – proč zlevňovat nedostatkové EV
            Přiznejme si na rovinu – proč zlevňovat nedostatkové EV ?
            Dokud se vyprodají není důvod.

            Pak je tu ovšem otázka proč jich nevyrábět více. Odpověď bude také jasná – compliance.

            Výsledek? Není důvod této linearitě nevěřit.

      1. NIRO je sesterským modelem IONIQA sice tak nevypadá ,ale pod
        NIRO je sesterským modelem IONIQA sice tak nevypadá ,ale pod kapotou motor, napravy měniče nabíječka všechno schodné.

        NIRO hybrid a dokonce i Plug in mají tažné a já doufám že elektrické verze ho dostane také.

        ps: plug in umí s vlekem i v EV módu normálně jezdit s tím že se pochopitelně sníží dojezd podle zatížení. Takže do stavebnin normálně pohodlně elektricky ….

    1. Tou většinou z nás myslíte koho? Medián čisté mzdy je v
      Tou většinou z nás myslíte koho? Medián čisté mzdy je v ČR aktuálně někde kolem 20.000 (tj. většina lidí nebere víc). Pokud odečteme nějaké náklady na život, bydlení, jídlo… Kolik mohou tak měsíčně ušetřit? Když to bude pár, tak 5.000 měsíčně? To by spláceli 15 let, a to nepočítám úroky, pojištění, jiné provozní náklady…
      Docela by mě zajímalo, kde se pohybujete, že je to přijatelné a dostupné pro většinu vašeho okolí?

      1. No neda mi to, rypnu si. My, to jsme prece ti osciceni
        No neda mi to, rypnu si. My, to jsme prece ti osciceni zachranci planety zeme, kteri dosli osviceni a presli na viru pravou a jedinou, elektromobilitu. Vsichni ti odpadlici a odpad, ktery si dovoluje pochybovat a hyzdit nasi krasnou vizi dokonaleho sveta odpornostmi jako je vodik, CNG a podobne zvrhlosti zemrou v pekle a my nastolime raj na zemi (i kdyby jste nechteli mecem a ohnem – tedy zakony, represi a danema). No, jeste znam dalsi verzi. My, co si honime ego na tom, ze mame na to si kupovat elektromobily a chlubit se jimi. Ale ono to vlastne vyjde na stejno. Toto je ma osobni definice terminu „MY“

      2. Prumerna mzda je lehce pres 30k Kč, medián je 25.600Kč. To
        Prumerna mzda je lehce pres 30k Kč, medián je 25.600Kč. To jen pro presnost at si tu nekdo s 25k nedela iluze jak vysoky/nizky ma plat:) Tvuj propocet na usetrenych 5k mesicne muzes zdvojnaspobit, tedy podle tvych vlastnich propoctu maji nasetreno na novy EV za 7 let. To neni tak zle.

      1. Já jsem v pohodě. Vy mě snad teď sledujete, že se
        Já jsem v pohodě. Vy mě snad teď sledujete, že se domníváte, že nejsem v klidu?
        Taktéž netvrdím, že by mě to někdo nutil kupovat. Jen jsem konstatoval určitá fakta ohledně nepřizpůsobení auta evropským podmínkách. Asi jako kdyby tady prodávali auta s MPH místo KMH na tachometru.

          1. Cenu by to asi navýšilo, ale tipuji tak v řádu malých
            Cenu by to asi navýšilo, ale tipuji tak v řádu malých stovek EUR. Spíše jednoduše na Evropu se*ou. Prostě tam mrskli Typ2 konektor (to je nejvíce vidět), aby mohli tvrdit, že podporují evropský standard. Takové malé „vlk se nažral a koza zůstala celá“.

        1. Opet zcestna uvaha. Najdete si prosim nejakou studii na
          Opet zcestna uvaha. Najdete si prosim nejakou studii na problematiku vyroby baterii (to je asi nejsignifikantnejsi zatez). Take elektrina i v nasi zemi vznika z cistych zdroju. A argument , ze ‚oni to delaji take takto spatne‘ ten je pro hlupaky. Normalni inteligentni jedinec si poklada zcela jine otazky, cile a je schopen jim dostat. Jestli s tim mate problem – je to Vas problem, nikoli ostatnich. Zkuste zapremyslet a trochu zmenit zivotni postoj – jednou treba uznate, ze to jdi i jinak a neni to tak jak jste si blahove pred lety myslel.
          A.

        2. I kdyby to tak bylo, tak elektroauto nehuli tem co jedou za
          I kdyby to tak bylo, tak elektroauto nehuli tem co jedou za nim pod nos. Ja mam Prius PHV prvni generace. Na baterii v zime 16km do az v lete 26 km. Prumerne tak asi 20 km. Jezdim v klidu ale tak ze nebrzdim provoz. Jezdim take na docela dlouhe a caste vylety. Presto 55% vsech jizd je v ciste elektrickem rezimu. Nabijim doma, nekdy zdarma na parkovistich u supermarketu a podobne. Auto jsem koupil jete 64000 km, 5 let stare. Stalo me asi 250000 Kc. Akorat ze bydlim v Japonsku. Nevim za kolik by se dalo koupit podobne v Evrope.

        3. Když pominu to, že baterie z EV jsou kompletně
          Když pominu to, že baterie z EV jsou kompletně recyklovatelné podobně jako třeba 12-24V startovací olověné baterie ze spalováků, tak víte jak se vyrábí a následně likviduje třeba katalyzátor a kolik kWh energie je třeba na jeho recyklaci? Víte kolik kWh energie je třeba na těžbu ropy, její dopravu, rafinaci následnou dopravu ropných paliv? Víte kolik kWh energie spotřebuje jen jedna průměrná čerpací stanice (bez shopu) za rok? Víte, že po těchto všech energetických výdajích dostanete PHM, které má v jednom litru pouhých cca 10kWh energie a jen na toto by EV ujelo cca 80 km?
          Svou rodinu klidně zavřete do plechovky skolečkama a s 50L benzinu nebo nafty? Zapálíte si cigáro v dětském pokoji?
          Ten Váš dopad na životní prostředí je naopak úplně šílený proti EV. Ale chápu, že to nechcete vidět, protože je to pro Vás pohodlnější

          1. „Zapálíte si cigáro v dětském pokoji?“
            Tenhle argument me

            „Zapálíte si cigáro v dětském pokoji?“

            Tenhle argument me neprestava fascinovat. Pokud mi tak moc jde o zdravi deti, nebylo by lepsi rozdil ceny EV a spalovaku investovat do dokonalejsi filtrace? Protoze i kdyz koupim EV, tak na 99.9% pojedu za necim vyfukem.

            1. Máte praktickou pravdu.
              Zkuste se na to ale podívat optikou

              Máte praktickou pravdu.

              Zkuste se na to ale podívat optikou – řešit následek nebo příčinu ?
              V tomhle konkrétním případě řešit příčinu je běh na desítky až století… přiznávám, takže asi takovou váhu mít nebude no…

                1. Jedna věc je chrlení a druhá přístup kupujících – pokud
                  Jedna věc je chrlení a druhá přístup kupujících – pokud budou přeferovat řešení následku a zavřou se doma do klimatizovaného a čištěného prostředí… fajn pro ně (a nechci rozebírat zdravotní dopady na setrvávání v čistém prostředí).

                  Ale jaksi to není pobídka masám aby začaly kupovat EV. Tu cestu si musí každý zvolit „svobodně“ a tady začíná přituhovat (co je to svobodně, jestli mají pobídky smysl a jestli na to vůbec má informace, vůli, kapitál…).

            2. patříte taky mezi lidi, kteří si myslím, že se vše dá
              patříte taky mezi lidi, kteří si myslím, že se vše dá filtrovat?
              A napadlo Vás někdy co se následně děje s těmi filtry? Myslíte, že jen tak zmizí….? Tou filtrací nebo katalyzací budete sice lokálně „čistit“ výfukové plyny, ale zároveň budete prodlužovat agonii z dnešního pohledu tak směšně neúčinného spalovacího motorku.
              Možná je lepší se na věc podívat jen z pohledu řidiče a rodiče. Elektromotor má v podstatě všechny parametry mnohokrát lepší jak spalovák (aktuálně krom 1000km dojezdu, který stejně nikdo nepotřebuje) a proto s EV jezdím a následně nikomu nesmrdím pod nos.
              Ale máte pravdu, že výfuk auta přede mnou je dnes problém, ale to se časem změní, protože už jsem slyšel, že nás ekoteroristů je pořád víc… 🙂

          2. A víš ty, kam s jaderným odpadem, který vzniká při
            A víš ty, kam s jaderným odpadem, který vzniká při výrobě elektřiny? Za barákem by jsi ho nechtěl, viď? A co smog z uhelné elektrárny? Jak spalovací , tak elektro motory, je ekologická zátěž , jak prase. Takže nevím, co se řeší.

            1. nevím, kam s jaderným odpadem a za domem bych ho nechtěl
              nevím, kam s jaderným odpadem a za domem bych ho nechtěl ani smog z uhelné elektrárny (která je dnes vzhledem k výkonu mnohem ekologičtější jak spalovací motor a také je mnohem více a lépe sledovaná).
              EV se ovšem nabíjí z cca 90-ti % tzv. nočním proudem tzn je podobně ekologický jako např, přečerpávací elektrárny nebo akumulační kamna tzn zpracovává energetické přebytky a to je jedním z důvodů proč EV tolik propagují energetické společnosti – rozšíření EV pomáhají stabilizaci sítě třeba proto, abys ty ses doma mohl koukat na TV, vysávat atd nebo aby se mohla spustit třeba rafinace ropy + té ele, která je třeba na chod průmyslových podniků atd. Tzn dnes elektromobil je podle mě řešení, které ekologickou zátěž neodstraní, ale určitě omezí

    1. Docela me mrzi, ze lide nejen v nasi zemi smysli timto
      Docela me mrzi, ze lide nejen v nasi zemi smysli timto uchylnym zpusobem. Patrne nemate deti, jste mlady (pane Josefe) a nikdo ve vasem okoli se neobtezoval zjistovat proc vam rodina umira v mladem veku (zohledneno v Evropskem prumeru).
      Mozna byste se mel zamerit na to, jak si za 3 platy muzete koupit cisty vuz, ale chapu, ze to je nad chapani nekterych lidi – hospodsti povaleci v tom maji urcite jasno svym zpusobem take.
      A.

      1. Jo takže mi doporučujete , abych 10 let šetřil na takové
        Jo takže mi doporučujete , abych 10 let šetřil na takové auto a jezdil stávajícím 17 let starým autem ? to je ekologické a opravdu nehodlám dřít bídu kvůli tomu abych měl EV, když mi to samé udělá auto za 3 moje platy. Průměrný věk aut je u nás skoro 15 let…

    2. Diesel zlevní díky tomu, že je nebudou pouštět do měst.
      Diesel zlevní díky tomu, že je nebudou pouštět do měst. Nejdříve do těch v Německu pak i do těch u nás. A až neprojde na emisích, tak už nebude smět na ulici vůbec.
      Jak si morálně a eticky umíte zdůvodnit, že svým ježděním v TDI ničíte zdraví sobě a svým příbuzným a i všem lidem kolem kterých jezdíte?

  3. Super ! Za 3 roky lehce jetý kolem půl milionu a není co
    Super ! Za 3 roky lehce jetý kolem půl milionu a není co řešit !! Pro manželku úplně ideál. SUVčka teď frčí, bude IN, dojezd, tak ať se nebojí a nedojíždí s 10km. Už ji jen naučit, že se to strká večer do zásuvky….
    Snad jich vyrobí aspoň 50.000ks a víc a né jak je s oblibou roční produkce pro celý svět 20-30.tis. ks

  4. Přímý konkurent pro Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e. Kromě o
    Přímý konkurent pro Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e. Kromě o 50l menšího objemu kufru je Hyundai Kona Electric ve všech ostatních parametrech lepší. Dále má bonus navíc v podobě tepelného čerpadla. Pro mě velmi příjemné překvapení.

      1. Všechny vozy vyrobené po 1.1.2018 musí mít „SOS“, tedy
        Všechny vozy vyrobené po 1.1.2018 musí mít „SOS“, tedy telemetickou jednotku se SIM kartou…
        Také mi mrzí, že kolega s NISSANEM se při obědě podívá na % nabití a může si auto klimatizovat i bez připojeného kabelu.

      1. No, vzhledem ke zrychlení 7,6 s na 100 km/h bych tam těch
        No, vzhledem ke zrychlení 7,6 s na 100 km/h bych tam těch necelých 400 Nm i viděl (a teď neřeším, jestli je to na motoru nebo na nápravě, to jsou detaily). Já nechápu, proč nedělají zadokolky. U EV by to měla být standardní koncepce, předokolka má u EV jenom samé nevýhody.

          1. Proč myslíte, že BMW i přes nutnost používání kardanů
            Proč myslíte, že BMW i přes nutnost používání kardanů a mírně větší ztráty vlivem přenosu výkonu na zadní nápravu používá zadní pohon? A nejen BMW, ale každý prémiovější výrobce to tak měl. Je fakt, že moderní nápravy dokážou už částečně vliv zrychlování na řízení potlačit, ale i dnes je u předokolky, když dupnete na plyn, problém s volantem normálně zatočit. Ty síly se prostě do řízení přenášejí a řidiče ruší. U EV, kde není problém motor šoupnout k zadní nápravě a hlavně mají zpravidla ideální rozdělení hmotnosti 50:50, je proto lepší dát ten motor dozadu. Zlepší to řízení, ale i jízdní vlastnosti aut. Kdyby měl třeba Ioniq motor vzadu, bude z něj kromě mistra v úspornosti i docela solidní jezdec. Jeho koncepce to ovšem neumožňuje.

          2. Stačí bydlet v prudkém kopci. Když nasněží, tak k
            Stačí bydlet v prudkém kopci. Když nasněží, tak k baráku se dostanu pouze takto:
            1) mám 4×4, pak je to většinou bez problémů
            2) když mám spalovák se zadním náhonem, tak pouze když pozvu sousedy, aby mi sedli do kufru a zatížili zadek
            3) s předokolkou jen tak, že budu couvat
            4) s BMW i3 normálně popředu, protože má motor vzadu a váha se mi v kopci přenese na zadek na poháněnou nápravu. A to má ještě úzké gumy, které se krásně zakousnou do čerstvého sněhu…

            Když jsem kupoval i3, tak jsem se zadního pohonu bál a teprve s prvním sněhem jsem zjistil, že v běžných situacích (typicky vyjet zasněženou cestu do kopce) nemám s i3 vůbec žádný problém.

    1. Ano s větší baterií je navíc verze Power zahrnuje výbavu
      Ano s větší baterií je navíc verze Power zahrnuje výbavu v ceně 65 tis. a navíc má i vyšší výkon, v článku není zmíněno že verze se slabší baterkou má výkon „jen“ 100 kW.

      Takže rozdíl po dorovnání výbav je 95 tis. na to že někdo je schopen u fosila dát za lepší motor +50 kw i výrazně více, tak je ta větší baterka vlastně „zdarma“.

      Za mě verze power future je docela v pohodě.

Napsat komentář