Hyundai Ioniq 6 ujede až 614 km, hlavně díky aerodynamice

Elektromobil Hyundai Ioniq 6 bude se spotřebou elektrické energie 13,9 kWh/100 km podle WLTP jedním z energeticky nejhospodárnějších elektromobilů na trhu. Na český trh bude uveden na přelomu tohoto roku.

Vysoký dojezd modelu IONIQ 6 umožnila z velké části speciální platforma pro elektromobily koncernu Hyundai s označením E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Neméně důležitou roli sehrál také ultra nízký aerodynamický odpor vzduchu tohoto aerodynamického, elektrifikovaného sedanu. E-GMP poskytuje optimální elektrické výkony a ultra rychlé, 800V nabíjení, které za pouhých 15 minut umožňuje prodloužit dojezd až o 351 km. Nabití z 10 na 80 % trvá 18 minut. Systém podporuje 400V nabíjení bez potřeby dodatečných komponentů nebo adaptérů.

Aerodynamický, elektrifikovaný sedan využívá výhody platformy E-GMP, mimo jiné v podobě nejdelšího rozvoru náprav ve svém segmentu, 2950 mm, a cestujícím nabízí mimořádný vnitřní prostor. Ioniq 6 může být díky platformě E-GMP s technologií V2L (Vehicle-to-Load) kanceláří na kolech nebo mobilním záložním zdrojem elektrické energie. Nový model může nabíjet elektrická zařízení, například při kempování nebo výpravách do přírody.

SOUVISEJÍCÍ: Hyundai poprvé ukáže Ioniq 6 na Designbloku

Hyundai maximalizoval dojezd elektromobilu Ioniq 6 prostřednictvím pečlivé práce na aerodynamickém designu i celkové konstrukci. Auto se může pochlubit součinitelem aerodynamického odporu vzduchu 0,21, což je nejnižší hodnota v produktové nabídce společnosti Hyundai a jedna z nejnižších hodnot v rámci celého automobilového průmyslu.

Aerodynamický vzhled modelu Ioniq 6 a různé designové prvky, například aktivní vzduchové klapky, kanály pro řízené obtékání kol vzduchem, integrovaný zadní spoiler nebo zmenšené mezery mezi okraji kol a blatníků, výrazně zlepšují aerodynamické vlastnosti tohoto modelu, který se současně řadí mezi nejelegantnější vozy na světě. Minimalizace volných prostorů mezi předním nárazníkem a pneumatikami zlepšuje aerodynamické vlastnosti v okolí podběhů kol. Uvedené opatření, realizované poprvé u modelu značky Hyundai, zvyšuje jízdní komfort cestujícím v tomto mimořádně aerodynamickém, elektrifikovaném sedanu a současně přispívá k překonávání aerodynamických výzev vyplývajících z krátkého převisu karoserie vpředu.

Dodatek: údaje dojezdu a spotřeby elektrické energie

Tabulka dojezdu elektromobilu Hyundai Ioniq 6

zdroj: tisková zpráva

Dva komentáře u “Hyundai Ioniq 6 ujede až 614 km, hlavně díky aerodynamice”

Napsat komentář