Hybridní Toyoty vyjedou na trať cyklistického závodu Giro d’Italia

Cyklistický etapový závod Giro d’Italia bude v příštích dvou ročnících spolupracovat s automobilkou Toyota. Cílem je snížit výfukové emise během závodů.

Na trať závodu Giro d’Italia vyjedou hybridní vozy Toyota.
foto: Toyota

Toyota se bude účastnit nejen Giro d’Italia, ale i všech dalších cyklistických závodů pořádaných společností RCS MediaGroup Urbano Cairo, která Giro organizuje. Obě značky se snaží touto spoluprací posílit společenskou zodpovědnost a trvale udržitelnou mobilitu.

„Karavanu na Giro budou doprovázet vozy RAV4 a Corolla TS s nejnovější variantou plně hybridní technologie, nyní v její čtvrté generaci, schopné kombinovat výkon s vysokou energetickou účinností a extrémně nízkými emisemi ovlivňujícími změny klimatu a míru znečištění,“ přibližuje ředitel Toyota Motor Italy Mauro Caruccio.

Corsa Rosa, tedy růžový závod, jak se Giru také někdy přezdívá, je druhý nejstarší a nejtěžší etapový závod založený roku 1909. Je dlouhý až 4 000 kilometrů a koná se hlavně v Itálii od poloviny května do začátku června.

Japonská automobilka podporuje sport v Česku i ve světě. Postará se například o mobilitu blížících se olympijských her v Tokiu 2020 a v Paříži 2024. Nedávno například uzavřela spolupráci s Českým olympijským a paralympijským výborem. Paralympionikům poskytla hybridní Toyoty RAV4 a užitkové vozy Toyota Proace.

tisková zpráva

26 komentářů u “Hybridní Toyoty vyjedou na trať cyklistického závodu Giro d’Italia”

  1. To jsem nesnášel od malička, cyklistí makaj jak hovada a
    To jsem nesnášel od malička, cyklistí makaj jak hovada a do držky jim čouděj spalováky aut a motorek. Speciálně se nesnášim dívat na vrcharšký prémie, to je naprostej vrchol. Bych všechny ty spalovací popelnice co se oŕed nima pomalu ploužej naházel ze skály.
    Cyklistiku už taky nenávidím, je prolezlá dopingem jako morem. Bafuňáři před sebe vystrčili jedinýho obětního beránka Armstronga, umyli si ruce a myslej si jak jsou čisťounký.

  2. Zjistěte si nejdříve něco o Grand tour nebo Giru. Řada
    Zjistěte si nejdříve něco o Grand tour nebo Giru. Řada čistých EV by na to stěží stačilo je potřeba nájezd přes 350km na etapy, nebo si snad myslíte, že na start auta dotlačí a z konce etapy v např v horském průsmyku odtáhnou. Navíc ne všude jedou auta stejnou trasu jako cyklisté a některé úseky objíždí po delší trase.
    Horší jsou však noční přesuny mezi etapami kde mezi cílem jedné a startem druhé může být klidně 500km a rozhodně ne průměrnou rychlostí 40km/h.

    1. Pozrel som si mapu tohtoročnej Tour de France a okrem presunu
      Pozrel som si mapu tohtoročnej Tour de France a okrem presunu pred poslednou etapou v Paríži sa aj presuny medzi etapami dajú zládnuť. Stačila by 3-fázová zásuvka na dobitie cez noc, prípadne dobitie pri presune rýchlonabíjacími stanicami. 80% batérie už dobiješ aj za 40 minút. Mimochodom mnohé dnešné elektromobily dajú 40km rýchlosťou v lete v pohode aj 700km.

  3. To, že na cyklistických pretekoch doteraz nejazdia EV je až
    To, že na cyklistických pretekoch doteraz nejazdia EV je až nepochopiteľné. Priemerná rýchlosť profi pelotónu je okolo 40km/h čo je priam ideálne pre maximálny dojazd elektromobilov. Takže bez problémov by dali aj 400km trasu.

    1. Protože Tojóóóóta.
      A ješte to obkecaj, že snižují

      Protože Tojóóóóta.
      A ješte to obkecaj, že snižují emise, hrůza.
      Co kdyby se do toho opřel ten nemožný Nissan a dal jim pár eNV-ček. Myslím, že každej cyklista by pochopil, že Tojóóóta jenom kecá.
      Ach jo, když vidím ty cyklisty za těma spalovákama, jak čichají ty sračky plnými doušky, tak mi je jich fakt líto 🙁

      1. Určitě by bylo lepší nahnat tam BEV s rozumným
        Určitě by bylo lepší nahnat tam BEV s rozumným dojezdem.
        Ale co se týká dýchání zplodin cyklisty, pomyslete kolik km najednou při trénincích atd, ten závod už není nic co by jim zhoršilo zdraví.
        Kolik toho dýcháme my jako chodci nebo cyklisty ve městech nebo i jako řidiči aut. Pořád se mi spíná automatický režim recirkulace vzduchu v i3, asi pěkný smrádek v těch centrech měst.

        1. Mohu se optat, jak se automatický režim projevuje?
          Já mám

          Mohu se optat, jak se automatický režim projevuje?
          Já mám stále A. Když namáčknu na M, tak se po chvilce vrací na A. Pokud podržím tlačítko déle, pak zůstává v M. Nebo mohu ledku A ińebo M vypnout… v manuálu se o tom moc nerozespisují…

          Jinak jako silničář a bajker jsem si už několikrát říkal, kdy přijde doba EV. Dýchat na špici auta, ale také ty doprovodné motorky, co dělají živý přenos…. 🙁

      1. Průměrná etapa má 200km. Je dost EV co to zvládnou,
        Průměrná etapa má 200km. Je dost EV co to zvládnou, zvlášť tou rychlostí co jede peloton, přímo ideální. Žádný pálení spojky v horských serpentinách.
        Čekám, že nějaká rádoby EKO automobilka se do toho časem vrhne a zabije to nabíjením z naftových agregátů.

Napsat komentář