Toyota na autosalonu ve Frankfurtu potěšila všechny sportovní nadšence. Koei Saga, šéf oddělení pohonných systémů v Toyotě, potvrdil vývoj hybridní verze nejnovějšího sporťáku Toyota GT86.
foto: Toyota
Sportovní vůz Toyota GT86 je společným projektem automobilek Toyota a Subaru. První zmínky o novém sporťáku se dostaly na světlo v roce 2007, kdy Toyota představila koncept sportovního vozu Toyota FT-HS. Sériová Toyota GT86 vstoupila na trh v lednu 2012.
Toyota GT86 má několik „originálních“ technických řešení. O pohon se stará motor typu „boxer“ (s protiběžnými písty) o objemu 2 L. Motor je uložen v přední části, ale skrze transmisi pohání zadní kola. Uvnitř auta je místo pro čtyři pasažéry (2+2).
Výkon motoru je 147 kW (200 koní), což bezmála 1700 kg těžkému vozidlu umožňuje dosáhnout rychlost až 226 km/h. Z 0 na 100 km/h se Toyota GT86 dostane za 7,6 sekundy. Avšak v duchu poslední doby, Toyota chce jízdní výkony vylepšit přidáním tzv. power boosteru, tedy druhého pohonu.
Díky přidání druhého pohonu může Toyota vyřešit problém s nedostatečným výkonem, který podle některých model GT86 trápí. Kromě spekulované přeplňované verze, může hrát významnou roli právě hybrid.
Bližší technické informace nejsou o hybridní Toyotě GT86 dostupné. Není známo, ani jaký druh hybridního pohonu se použije. V úvahu přichází technologie HSD (Hybrid Synergy Drive) nebo KERS.
Systémem HSD je vybaven například plug-in Toyota Prius. Jde vlastně o klasický hybrid s dvěma pohony – spalovacím a elektrickým. Oba pohony mohou pracovat současně, nebo jednotlivě.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
2015: Vodíková budoucnost klepe na dveře
Naopak technologii KRES používá Toyota jen u závodních speciálů TS030 při závodech Le-Mans. KERS jednoduše při brzdění hromadí energii, která je následně (nejčastěji při výjezdu ze zatáčky) použita k „nakopnutí“ vozidla.
Pokud chce Toyota GT86 soutěžit s novými (vyvíjenými) plug-in hybridními vozy jako je BMW i8, Audi Sport quattro, Porsche 918 Spyder nebo chystanou Corvette, je jedinou konkurenceschopnou volbou technologie HDS. Ostatně Toyota se díky vývoji a provozu plug-inů Lexus, Auris, Yaris a především Prius může opřít o velkou technickou základnu a roky zkušeností.
Tak okrem LEXUSu GS450h a
Tak okrem LEXUSu GS450h a LS600h by bol toto další hybrid ktorý by som si s potešením a bez dlhého rozhodovania kúpil.