Hummer možná znovu obživne, tentokrát jako elektromobil

Hummer byla americká značka velkých terénních SUV. Původně šlo o civilní verzi amerického armádního vozidla M998 Humvee. Teď by se mohla vrátit jako elektromobil.

Elektrický Hummer, říkáte? Arnold Schwarzenegger si svůj Hummer H1 nechal už v roce 2017 od rakouské společnosti Kreisel Electric přestavět kompletně na elektrický pohon.
foto: (c) Martin Hesz / Kreisel Electric

Značku Hummer koupila automobilka GM v roce 1998. Postupně uvedla na trh tři verze auta, které proslulo mimo jiné svými rozměry i vysokou spotřebou paliva. Poslední Hummer H3 se vyrobil v roce 2010.

Zkazky o oživení značky se objevily už v polovině minulého roku. Magazín Bloomberg aktuálně napsal, že se dokonce v rámci budoucích plánů elektrifikace v GM uvažuje o oživení Hummeru jakožto elektromobilu.

Americká automobilka GM chce do roku 2023 uvést na trh dvě desítky nových elektromobilů, především osobních aut a malých SUV. Pick-upy a větší elektromobily mají být součástí jiného vývojového programu elektromobility.

GM údajně vidí možnost bojovat se značkou Jeep v oblasti high-endových off-roadů. Automobilka Fiat Chrysler už elektrické Jeepy údajně připravuje. A kromě toho se chystá na trh několik plně elektrických pick-up trucků.

Jde zejména o chystaný Tesla Cybertruck a elektromobily Rivian R1T a Rivian R1S. Ostatně, o možné spolupráci/investici GM do společnosti Rivian se v minulosti také spekulovalo.

16 komentářů u “Hummer možná znovu obživne, tentokrát jako elektromobil”

          1. Temer, benzinka je v kazde dire. Zalozni kanistr s benzinem
            Temer, benzinka je v kazde dire. Zalozni kanistr s benzinem si samozrejme svezete na korbe. Celkem neni problem si zdvojnasobit dojezd vezenym palivem. Pripadne vas v divocine nekdo muze zasobovat napr. shozem z letadla. U BEV by vam leda shodili agregat.

            Dalsi nesporna vyhoda je to, ze spalovak i s palivem je porad lehci a teda pruchodnejsi terenem a i tak bude mit 2-3× vetsi dojezd. Rekuperace BEV se v terenu nevyuzije.

            Samozrejme se nebavim o CR, ale spis o americe, asii, australii.

            1. Tohle je zase jen o tuposti, hlouposti a bezmozku lidí.
              Jen

              Tohle je zase jen o tuposti, hlouposti a bezmozku lidí.

              Jen naprostý tupec, hlupák a bezmozek by jel na „výlet“ dlouhý 1000 km elektromobilem s dojezdem 300 km, když by věděl, že po cestě nemá nabíječku.

              Stejně tak nikdo nepojede spalovákem na „výlet“ dlouhý 1000 km, aniž by si sebou vzal ten kanistr a měl tak palivo na danou cestu, kterou chce jet.

              Proto je váš argument naprsto tupý, hloupý a bez mozku s návazností na realitu, protože já teda naštěstí fakt neznám člověka, který by tohle udělal.

    1. Lidi kupujou to co kupujou, elektrifikace za mě dává smysl
      Lidi kupujou to co kupujou, elektrifikace za mě dává smysl i v tomto případě. Lepší než další polykač benzínu. Uhelka se sice zapotí, ale ne ve městě a s lepší efektivitou.

      Beztak si Humvee kupují jen pozéři na cesty do kina.

    2. prave ze u takoveho auta to ma extremni smysl, jeho prodeje
      prave ze u takoveho auta to ma extremni smysl, jeho prodeje byli male ikdys to byl benzinak/naftak a krom rychlosti tankovani tam moz rozdilne parametry nebudou, ta civilni verze mela dojezd na natankovani cca 300-350km, a v terenu se sotva dostavala ke 100km dojezdu, 1 natankovani stoji v CR cca 3000,-, takze kdo si to bude schtit koupit, tak s tim alespon nebude coby s elektromobilem tak skodlivej co se emisi tyce, a toje rozhodne plus

      pro automobilku takove auto dava smysl hodne, neb prodeje bude mit +- zajistene v tom omezenem mnozstvi, bude to zrejme zase hodne ikonickej model, a hlavne, coz je asi dobre pro nas vsechny, takovej model pomalu zacne presvedcovat i totalni odpurce elektromobility kteri H1 vymenili za jina obri truck monstra s diesely, a ze vyrobcu podobnych maloseriovych aut je po celem svete spousta a kdys se prestaval oficialne vyrabet a prodavat model H1, tak jim sli prodeje hodne nahoru 😉 urcita skupina lidi proste o takova auta ma zajem

      1. H1 mel 2 nadrze celkem 160l spotrebu realne 25-30l na silnici.
        H1 mel 2 nadrze celkem 160l spotrebu realne 25-30l na silnici. Coz je cca 500-700 km.

        Ale jinak to povazuju za uplne zbytecne auto, pokud clovek nepotrebuje dat na strechu kulomet. I do terenu jsou daleko agilnejsi a pruchodnejsi auta.

        No na masirku ega ve meste je to zrejme nenahraditelne.

Napsat komentář