Hradec Králové nakoupí 20 elektrobusů SOR

Český výrobce autobusů SOR Libchavy dodá městu Hradec Králové 20 elektrobusů NS12.

Elektrobus SOR NS electric
foto: SOR

Standardní výbavu elektrických autobusů SOR NS12 electric tvoří například celovozová klimatizace, Wi-Fi či USB zásuvky.

Jde o moderní celonízkopodlažní elektrobus určený pro bezemisní přepravu osob v městském provozu. Nabízí možnost variabilního uspořádání sedadel v interiéru vozidla a různé kombinace počtu vstupních dveří.

Celková délka je 12 metrů, rozvor náprav 5,9 metru, šířka 2,55 m a výška 3,15 m. Autobus váží 18 800 kg a je určen pro 35+1 sedících cestujících.

Elektrobus pohání elektromotor o výkonu 160 kW doplněný o trakční akumulátory o kapacitě 225 kWh (18 650 NMC, 362 Ah) od českého výrobce, společnosti .

SOR

15 komentářů u “Hradec Králové nakoupí 20 elektrobusů SOR”

  1. Těch baterií je dokonce 242 kWh, nemají aktualizovaný
    Těch baterií je dokonce 242 kWh, nemají aktualizovaný datasheet. A není to jen Hradec, SOR vyrábí kolem 40-ti ebusů ročně, což už se blíží k 10-ti procentům produkce… A dobrá svá pro pana Radovana, ENS 12 budou jezdit i ve Frýdku, Karviné a Havířově.

        1. Cítím za tím Vaši lehkou škodolibost, ale nechť. V
          Cítím za tím Vaši lehkou škodolibost, ale nechť. V porovnání s počtem každoročně hořících naftových busů je to první vlaštovka a ta, jak známo, jaro nedělá.
          Bohužel tím přišli o 100% elektrifikovanou MHD (z 6 busů mají 5). Reklama pro SOR taky nic moc. Půl roku ježdění a hned to chytne. Jenže baterkami ani elektrickým motorem to nebylo. Na střeše to má klimošku a tím pádem je to od ní.
          Jinak to kucí hasický docela odvážně hasí vodou….
          Více fotek https://www.denik.cz/krimi/v-hranicich-vzplal-elektrobus-mhd-20180610.html Jediné, co nehoří, je zadní část s motorem a bateriemi. A co je nejvíce zničené je právě střecha s klimatizací a střešními rozvody klimatizace. Tady někdo špatně odvedl svoji práci. Viz obrázek č.48 https://www.denik.cz/galerie/pozar-autobusu-mhd-v-hranicich.html?mm=8944436&back=3527812201-8471-1&photo=48

    1. Mě se naopak design od architekta Patrika Kotase moc líbí.
      Mě se naopak design od architekta Patrika Kotase moc líbí. Vypadá super moderně, na rozdíl od různých hranatých plechovek. Fandím Hradci, mají tam pokrokové lidi ve vedení. Jenom škoda, že u nás v Praze jsme tak zaostalý, co se elektrobusů týká…

      1. Nejste zaostalí co se elektrobusů týče, jste na špici v
        Nejste zaostalí co se elektrobusů týče, jste na špici v korupci. No a u elektrik se špatně krade. Nabídka malá, výrobci se nepředhánějí v uplácení, servis skoro nula, takže taky nic a náhradní díly jakbysmed, škoda povídat. Na čem by se tam dalo bokem vydělat, že? Proto to v Praze jen opakovaně neúspěšně testujete 🙂

Napsat komentář