Honda představila na autosalonu v Tokiu nový elektromobil a elektroskútr

Honda není v oblasti hybridů nebo elektroaut právě úspěšná. Na letošním tokijském autosalonu představila dva nové produkty – elektromobil Sports EV a elektroskptr PCX.

Honda na domácím autosalon v Tokiu předvedla nový elektroskútr PCX Electric
foto: Honda

Honda PCX patří mezi oblíbené skútry. Na autosalonu v Tokiu aktuálně japonský výrobce představil také plně elektrickou a hybridní verzi tohoto stroje.

Elektroskútr Honda PCX Electric

Elektroskútr Honda PCX Electric
foto: Honda

Elektroskútr Honda PCX Electric má mít rozměry 1923 mm délky, 745 mm šířky a 1107 mm výšky. Elektromotor si vyvinula přímo Honda a dvě vyjímatelné baterie se jmenují „Mobile Power Packs“. Víc bohužel zatím nevíme.

Stejný skútr představila Honda také s hybridním (!) pohonem, který vyvinula původně pro své motorky. O tom není známo už vůbec nic, ale Honda chce údajně obě verze uvést v Asii na trh během příštího roku.

Elektroskútr Honda PCX Electric

Elektroskútr Honda PCX Electric
foto: Honda

Vyjímatelné baterie pro elektroskútr Honda PCX Electric

Vyjímatelné baterie pro elektroskútr Honda PCX Electric
foto: Honda

Koncept elektromobilu Honda Sports EV navazuje na Honda Urban EV představené na autosalonu ve Frankfurtu. Zatímco Urban EV připomínal starý Golf, Sports EV zas odkazuje k americkému muscle-car AMC Javelin.

Elektromobil Honda Sports EV

Elektromobil Honda Sports EV
foto: Honda

Oba koncepty elektromobilů jsou podle Hondy postaveny na stejné platformě. Honda už dříve potvrdila, že Urban EV půjde v Evropě do prodeje v roce 2019, takže výroby by se mohl dočkat i Sports EV.

Bohužel, stejně jako v případě elektroskútrů, nejsou k dispozici žádné podrobnější informace.

Honda

17 Comments on “Honda představila na autosalonu v Tokiu nový elektromobil a elektroskútr”

  1. Dle obrázků odhad. 2*aku pack do 72V/15Ah, možná ani to
    Dle obrázků odhad. 2*aku pack do 72V/15Ah, možná ani to né(malý prostor)žádný odkládací prostor(v PCX se vleze helma) tak že majitel
    bude muset mít vzadu kufr, rychlost tak 75km/h. Cena 100 tis a více.
    Řešení-el.scooter který jede víc jak 50km/h(baterie z Anglie-čínský e shop, bez cla a DPH) nebo předělaný PCX 164 Yuminashi(144km/h)
    a v obou variantách jste vysmátí…

    1. 100 tisíc a více za elektroskútr od Hondy katerogrie 125ccm
      100 tisíc a více za elektroskútr od Hondy katerogrie 125ccm by byla úplně snová cena. Ty výkonnější číny nejsou dnes o nic levnější, záruka 0, servis 0, kvalita zpracování příšerná, běžná je dvojstopost, destičky nelícují na kotouče, netlumící tlumiče, pořádně nesvítící světla, samovolně praskající plasty, šrouby nejspíš z másla a elektriku s BMS si člověk musí předělat sám, pokud nechce oddělat baterky po prvních pár cyklech. Po osmi letech a vlastnictví třech takových kusů a nepočítaně dalších, co mi prošly rukama, už bych raději něco, co prostě funguje.

  2. Kontrolní otázka soudruzi, jestli pak víte proč tady u
    Kontrolní otázka soudruzi, jestli pak víte proč tady u nás nikdo nedelá konverze osobních aut, nebo je ty elekrická auta taky nevyrobí ?

    No protože se jim tu na to každej vysere vy tupci, kdo by si to tu taky kupoval od nás, že jo.

    1. Nikdo u nás nedělá konverzi osobních aut na elektromobily,
      Nikdo u nás nedělá konverzi osobních aut na elektromobily, protože česká legislativa pro tyto případy vyžaduje novou homologaci, což stojí nějaké 2mil Kč. Co by to muselo být za konverzi osobního auta, aby se tam schoval, takový administrativní poplatek?

      1. Přesně tak, je to jenom byrokratická buzerace
        Přesně tak, je to jenom byrokratická buzerace ochraňující stávající výrobce. Cituji EVC gorup: „RÁDI BYCHOM ZÁJEMCE UPOZORNILI, ŽE ZAKÁZKOVÉ PŘESTAVBY VOZIDEL SE RENTUJÍ POUZE OD SÉRIÍ 10 A VÍCE VOZIDEL. JEDNOTLIVÉ PŘESTAVBY JSOU Z DŮVODU VYSOKÝCH HOMOLOGAČNÍCH POPLATKŮ NERENTABILNÍ A JIŽ JE NEREALIZUJEME“. Viz http://evcgroup.cz/cz/vozidla/

      2. Pro přestavbu sériového spalováku->EV se homologace
        Pro přestavbu sériového spalováku->EV se homologace nedělá, jenom schválení změny typu pohonu o kterém rozhodují úředníci. Ale levné to taky není i když se skutečnou homologací se nedá srovnávat. Tam u osobního auta hodně na té ceně přidejte. 2M stojí jenom homologace akumulátoru.

Napsat komentář