General Motors zavírá několik továren, ukončuje výrobu plug-in hybridu Chevrolet Volt

Americká automobilka General Motors prochází významnou transformací. Její součástí je uzavření několika továren a ukončení výroby plug-in hybridu Chevrolet Volt k březnu 2019.

Ačkoliv aktuálně šel v USA na trh nový facelift plug-in hybridu Chevrolet Volt, auto se od března 2019 přestane vyrábět. Bude to právě v době, kdy se Voltu i Boltu začne snižovat federální dotace kvůli dosažení hranice 200 000 prodaných kusů.
foto: Chevrolet

General Motors (GM) má za sebou těžkou dekádu. V roce 2008 přiznala, že dělá nekvalitní auta, načež zkrachovala a nechala se zahcránit z peněz amerických daňových poplatníků. V roce 2010 pak začala vyrábět svůj první plug-in hybrid Chevrolet Volt. O sedm let později přišel elektromobil Chevrolet Bolt.

Za letošní rok se zatím do konce října prodalo v USA 14 718 Voltů a 13 882 Boltů. To je víc, než kolik se tam letos prodalo například elektromobilů Nissan Leaf (11 920); nejprodávanější plug-in hybrid Toyota Prius Prime má na kontě zatím 22 524 prodaných kusů.

Jenže to jsou v porovnání s většími auty jako SUV a trucky (pick-upy) stále zanedbatelná čísla. GM proto startuje velkou restrukturalizaci, ve které se chce zaměřit právě na větší vozidla a údajně také plně elektrická auta.

GM chce alokovat dvojnásobné prostředky na vývoj autonomních a elektrických vozidel. Podle tiskové zprávy chce GM prioritizovat investice do budoucích bateriových vozidel postavených na nových architekturách. Hlavní zaměření budou trucky, SUV a CUV.

Součástí plánu je také uzavření továren Oshawa (Ontario, Kanada), Detroit-Hamtramck, Lordstown Assembly (Warren, Ohio) a dalších dvou továren na výrobu motorů v Baltimoru a Warrenu (Michigan). Cílem je ušetřit do roku 2020 asi $6 mld.

31 Comments on “General Motors zavírá několik továren, ukončuje výrobu plug-in hybridu Chevrolet Volt”

  1. Zrušej výrobu Volta aby někdy buhví kdy v budoucnu
    Zrušej výrobu Volta aby někdy buhví kdy v budoucnu naslibovali nějaký elektroauta…a mezi tím stihli prodat ještě hromadu rozežranejch spalovacích almar. Konečně se vrátěj k tomu na čem posledně krachli a co maj nejradši. :)))
    Prostě jsou to pro ně jen kompliance káry vyráběj je jen z milosti.

  2. cožeeeee???? GM už zase krachuje???? :)) Ten dinosaurus?? Co
    cožeeeee???? GM už zase krachuje???? :)) Ten dinosaurus?? Co zabil EV1 a ten moloch s manenažerstvem jak praseeeee?????? simulanten elektromobílen kerýho tahála z pruséru 2009 amerikánská vláda??
    Jak je to možné že to nikdo nečekal :)))))))))))))))))))))
    copáááák šit Volt netáne??? :))))) smůla névešel se, má totiž lauf :)))))))))))))))))

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/

  3. No ono postavit se Tesle v segmentu, na který se zaměřila,
    No ono postavit se Tesle v segmentu, na který se zaměřila, je téměř nemožné. Buď musíte vyrobit něco alespoň stejně dobrého, nebo musíte jít s cenou o odpovídající level níže, na což není prostor. Tesla má totiž pod palcem motory, baterie a řídící systémy, to jsou z hlediska ceny klíčové položky, které musí konkurence nakupovat jinde…

    1. Hlavne podle me jeste porad prodeje Tesly jedou na
      Hlavne podle me jeste porad prodeje Tesly jedou na zakaznicich, kteri nechteji nejake auto/EV, ale chteji Teslu (byli ochotni 3+ roky cekat). Tomu je tezke konkurovat, konkurence nejspis povazuje za smysluplnejsi pockat, az se „backlog“ uspokoji a trh zacne fungovat podle „normalnich“ pravidel. A nebo taky ne…

          1. ono sa to zmenilo celkovo – malobaterkáče kupujú ľudia,
            ono sa to zmenilo celkovo – malobaterkáče kupujú ľudia, ktorí majú TMS,X, + objednávku TM3. nastúpil termín KAPOTOVANÝ SKÚTER „na zimu“. (JPN) trojča privezené zo západu je široké menej ako jedenapol metra, nabije sa z 230V doma a je s ním zábava jazdiť po meste.
            naďalej platí pôvodná mantra o 40km/24hod a výbave (k dobe vzniku).

    2. no hlavně nejdřív musíte s bičem vypakovat manenažerstvo
      no hlavně nejdřív musíte s bičem vypakovat manenažerstvo tu pakáž s platem začínajícím od půl mega měsíčně vejš a to jde těžko když samo o sobě má rozhodovat 🙂 a až potom je donutit makat a nikoli simulovat práci a elektromobilitu :))))))

              1. Máte pravdu, zapomněl jsem přidat těch pár desítek
                Máte pravdu, zapomněl jsem přidat těch pár desítek procent navíc, které by bylo třeba nabídnout akcionářům k převzetí firmy :).
                Za čtvrtletní zisk si VW koupí asi 2týdenní produkci Tesly – tolik k tomu vašemu porovnání.

Napsat komentář