Gebrüder Weiss převzal svůj první truck na vodíkový pohon

Nový nákladní automobil Hyundai XCIENT Fuel Cell je poháněn takzvaným “zeleným vodíkem”.

Předání vodíkového trucku ve švýcarském Rothenburgu (zleva): Marc Freymüller, CEO Hyundai Hydrogen Mobility AG, Peter Waldenberger, vedoucí Corporate Administrative Support a Oskar Kramer, Country Manager Switzerland, oba Gebrüder Weiss. Vodíkový nákladní vůz je zkonstruován pro přepravu přibližně 25 tun zboží a má dojezd kolem 600 kilometrů. Do konce roku 2021 má být vyrobeno a dodáno 2 000 vodíkových nákladních vozidel.
foto: Gebrüder Weiss

Gebrüder Weiss má ve svém vozovém parku nový přírůstek. V Alternheinu ve Švýcarsku byl společnosti předán nový nákladní automobil Hyundai XCIENT Fuel Cell poháněný takzvaným “zeleným vodíkem”. Provoz toho vozu dokáže ušetřit až 80 tun CO2 za rok.

„Pandemie koronaviru poněkud odpoutala pozornost od tématu klimatické změny, logistický sektor však i nadále společně s výrobci hledá alternativní cesty v pohonu vozidel. Pořízením svého prvního vodíkového nákladního vozu Gebrüder Weiss opět potvrzuje svoji vedoucí úlohu v otázce udržitelných řešení. Naším cílem je získat další zkušenosti s využitím této technologie a hledat možnosti jejího širšího využití,” říká Wolfram Sender-Weiss, CEO společnosti Gebrüder Weiss.

„Hyundai XCIENT Fuel Cell je 36tunové nákladní vozidlo určené k přepravě přibližně 25 tun zboží s dojezdem kolem 600 kilometrů. Automobil je poháněn elektrickým motorem o výkonu 350 kilowattů, který je napájen elektřinou vyráběnou pomocí vody chemicky reagující s kyslíkem. Místo znečišťujících látek tak z výfuku uniká do okolí pouze vodní pára,“ vysvětluje Jan Kodada, ředitel obchodu a marketingu Gebrüder Weiss ČR.

Síť vodíkových čerpacích stanic vzniká postupně po celé Evropě včetně České republiky. Švýcarská síť čerpacích stanic na vodík se stále buduje, ale je dostatečně komplexní, aby umožnila použití těchto vozidel v celé jeho východní části. Gebrüder Weiss bude svůj první vodíkový nákladní vůz primárně používat pro zákazníky z odvětví obnovitelné energie.

Podle výrobce má být do konce roku 2021 vyrobeno a dodáno 2 000 takových vodíkových nákladních vozidel. „Jsme hrdí na to, že jsme mezi prvními na světě, kteří převzali tato vozidla. Nákladní vůz H2 považujeme za životaschopnou alternativu k jiným technologiím pohonu, které dnes existují, a vzhledem k současnému stupni budování potřebné infrastruktury jej hodláme v budoucnu používat nejdříve v Rakousku a jižním Německu,“ říká Wolfram Senger-Weiss.

“Pro naši společnost představuje používání vodíkového nákladního vozidla další krok k testování technologií pohonu, které v reálném provozu dokáží šetřit životní prostředí,” dodává Jan Kodada.

Logistická společnost již provozuje také několik nákladních vozidel na plyn v Rakousku, Německu a Srbsku, stejně jako plně elektrická vozidla v oblastech Vídně a Grazu.

Gebrüder Weiss je také členem sdružení H2 Mobility Switzerland Association, které navrhlo a implementovalo první ekosystém pro praktické využití vodíku k pohonu vozidel na světě.

tisková zpráva

6 Comments on “Gebrüder Weiss převzal svůj první truck na vodíkový pohon”

  1. Pevně doufám, že plánovaná vodíková stanice u nás ve
    Pevně doufám, že plánovaná vodíková stanice u nás ve zbídačeném městě Ústí nad Labem nevznikne. Má to stavět město s investicí 30mil, které nemá a musí si vzít úvěr. Místo opravy rozbitých chodníků, silnic, hřišť budeme stavět vodíkovou stanici a kupovat vodíkové busy aby se politici mohli fotit a producenti vodíku měli komu dodávat. Firmě Spolchemie, která má přebytek vodíku z jiné výroby, se do budování nechce, nevyplatí se to, a tak udělali s městem memorandum, že tu vodíkovou stanici postaví město resp. jím 100% vlastněný dopravní podnik. Mazec. V pondělí 1.2 se to budu snažit zastavit.
    https://youtu.be/T3yWadMgxUs

  2. “ který je napájen elektřinou vyráběnou pomocí vody
    “ který je napájen elektřinou vyráběnou pomocí vody chemicky reagující s kyslíkem.“
    To je ohlupovací marketingový výraz pro výrobu, stlačování a chlazení vodíku za použití 3 násobného množství elektřiny než při přímém uložením do baterie vozidla.

Napsat komentář