Ford začne testovat elektrickou dodávku E-Transit přímo u zákazníků

Plně elektrický skříňový Ford E-Transit i z něj odvozený podvozek s kabinou mají před sebou provozní zkoušky u rozvážkových služeb a energetických společností.

Testování prototypů v reálném nasazení pomůže Fordu dále vylepšit vlastnosti E-Transitu s ohledem na potřeby provozovatelů
foto: Ford

Již brzy budou zahájeny první zákaznické zkoušky nového E-Transitu, elektrické verze nejprodávanější dodávky na světě. Prototypy vozů E-Transit se začlení do vozových parků supermarketů, doručovacích služeb a energetických společností z Německa, Norska a Velké Británie.

Zkoušky E-Transitu u evropských zákazníků Fordu jsou součástí rozsáhlého vývojového programu, který předchází zahájení prodeje naplánovanému na jaro 2022. Začnou během léta a jejich smyslem je potvrdit, zda elektrická dodávka pohodlně splní požadavky širokého rozpětí provozních scénářů.

Data nasbíraná v rámci provozního testování využijí technici Fordu k dalšímu cizelování funkcí konektivity a optimalizace dojezdu. Zkoušek se zúčastní prototypy E-Transitu v provedení skříňová dodávka a podvozek s nejrůznějšími typy nástaveb včetně chladicích boxů nebo postranních sklápěčů.

Evropským zákazníkům bude E-Transit již od začátku nabízen v různých variantách karoserie, délky, výšky a nosnosti. Celkem bude na výběr 25 kombinací. Nákladový prostor má E-Transit společný s dieselovými modely, což usnadňuje přestavby a umožňuje provozovatelům použít stávající úložná řešení k upevnění a organizaci převáženého nákladu.

Jako první vůz v segmentu nabídne E-Transit systém ProPower Onboard, který slouží k napájení nástaveb či elektrického nářadí výkonem až 2,3 kW. Předpokládané užitečné zatížení činí až 1616 kg v případě dodávky a až 1967 kg u podvozku s kabinou.

Elektrická hnací soustava o výkonu až 200 kW umožní E-Transitu ujet na jedno nabití až 350 km dle metodiky WLTP. K optimalizaci dojezdu poslouží i podpůrné funkce jako Eco Mode nebo předem nastavitelné ovládání teploty interiéru. Nový palubní systém SYNC 4 s 12palcovou dotykovou obrazovkou lze na přání vybavit cloudovou navigací3 a softwarové aktualizace bude možné instalovat na dálku.

Ford očekává, že náklady na údržbu E-Transitu budou oproti ekvivalentním modelům se spalovacím motorem přibližně o 40 % nižší.

tisková zpráva

Napsat komentář