Ford Kuga PHEV byl nejprodávanější plug-in hybrid v Evropě

V roce 2021 se Ford Kuga Plug-In Hybrid se 48 000 prodanými vozy stala celoevropsky nejprodávanějším automobilem typu plug-in hybrid.

Analýza anonymizovaných dat z vozů Ford Kuga Plug-In Hybrid (PHEV) ukázala, že zákazníci s tímto modelem v loňském roce v průměru najezdili něco přes 10 000 km. Na základě hodnot emisí homologovaných dle metodiky WLTP by tak každá Kuga PHEV vyprodukovala v průměru o 1100 kg CO2 méně než srovnatelná Kuga 1.5 EcoBoost.

Data také prozradila, že řidiči své Kugy PHEV ochotně dobíjejí, přičemž téměř polovina nabíjení proběhla přes noc. Často také postavili auto na nabíječku na jednu až dvě hodiny přes den. Ford předpokládá, že s rostoucím počtem nabíjecích stanic po Evropě poroste také četnost nabíjení.

Ford Kuga PHEV se v roce 2021 stal nejprodávanějším plug-in hybridem v Evropě, když na nejbližšího soupeře získala náskok více než 17 %. Tržní podíl plug-in hybridů a elektromobilů dosáhl v loňském roce 19 % – jen o málo méně, než činil podíl vznětových motorů (21,7 %). Více než polovina prodaných vozů Ford Kuga byly plug-in hybridy nebo full hybridy.

„Ne každý zákazník může z benzinového či dieselového vozu přesednout rovnou do elektromobilu. Proto Kuga Plug-In Hybrid nabízí to nejlepší z obou světů a fakt, že se v Evropě prodává lépe než jakékoliv jiné SUV, naznačuje, že jsme zvolili správný recept,“ řekl Glen Goold, ředitel modelové řady Ford Kuga. „Ford se zavázal k elektrické budoucnosti a vozy jako Kuga PHEV pomáhají našim zákazníkům učinit tento krok společně s námi.“

Zákazníci těží z výhod elektrického pohonu

Anonymizované provozní údaje shromažďované Fordem za účelem optimalizace vlastnické zkušenosti majitelů plug-in hybridních vozů poskytují obrázek o tom, jak zákazníci využívají všestrannost Kugy PHEV:

  • Pravidelné nabíjení – Na každých 100 dnů, kdy byl vůz v provozu, připadalo 71 nabíjení, což ukazuje, že zákazníci se nabíjet nezdráhají. Průměrný stav baterie při připojení k nabíječce na úrovni 30 % pak naznačuje, že řidiči nechávají zřídka baterii úplně vybít. Naopak ji udržují nabitou, aby mohli co nejvíce jezdit na elektřinu.
  • Flexibilní použití – Průměrný denní nájezd i počet jízd delších než 100 km dosáhly vrcholu v červenci, srpnu a září, kdy zákazníci vyráželi za letními aktivitami a častěji tak využívali flexibilitu a dojezd hybridního pohonu.
  • Nižší provozní náklady díky nabíjení přes noc– Z 5,7 milionu případů nabíjení zaznamenaných za posledních 12 měsíců proběhlo 46 % přes noc, přičemž nejběžnější doba nabíjení byla delší než 12 hodin. Majitelé Kugy PHEV si tedy osvojují podobné návyky jako při nabíjení telefonů a dalších chytrých zařízení, přičemž současně využívají výhodnějšího nočního tarifu. Druhý nejpopulárnější scénář nabíjení byl na jednu až dvě hodiny přes den, což naznačuje, že řidiči Kugy Plug-In Hybrid rádi využijí i rychlou možnost částečného dobití baterie, pokud se v průběhu dne ocitnou poblíž veřejné nabíječky.

Kuga PHEV přispívá k elektrifikaci evropského vozového parku

V roce 2021 se Kuga Plug-In Hybrid se 48 000 prodanými vozy stala celoevropsky nejprodávanějším autem typu PHEV. Její inteligentní hnací soustava umožňuje ujet na elektrický pohon 57 až 65 km, v městském provozu pak elektrický dojezd stoupá na 71 až 89 km. Homologovaná spotřeba elektřiny je 14,8 kWh/100 km. Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 dle WLTP činí 0,9-1,3 l/100 km a 21-29 g/km.

Další výhodou Kugy PHEV jsou nižší celkové náklady na vlastnictví než u klíčových soupeřů v segmentu. Díky úspornému pohonu, nízkým servisním nákladům a pomalému poklesu ceny může zákazník za tři roky nebo 60 000 km ušetřit více než 44 000 Kč. Alespoň dle výpočtů Fordu vycházejících ze situace na německém trhu.

Nabídku elektrických a elektrifikovaných vozů značky Ford na evropském trhu dále tvoří modely Ford Mustang Mach-E a Mustang Mach-E GT, Kuga Hybrid, Mondeo Hybrid, S‑MAX Hybrid, Galaxy Hybrid, Explorer Plug-In Hybrid a Puma, Fiesta a Focus EcoBoost Hybrid.

zdroj: tisková zpráva

Dva komentáře u “Ford Kuga PHEV byl nejprodávanější plug-in hybrid v Evropě”

Napsat komentář