Ford Focus mild-hybrid sází na výkon a nižší spotřebu

Ford rozšiřuje paletu pohonných jednotek modelové řady Focus o elektrifikovaný EcoBoost Hybrid.

Český Ford na variantu mild-hybrid poskytuje cenové zvýhodnění a navíc u něj lze využít výkupní bonus za prodej staršího vozu na protiúčet. Novinkou ve výbavě je digitální přístrojový panel s úhlopříčkou 12,3 „. Později v letošním roce přibude také online funkce informování o nebezpečí v okolí.
foto: Ford

Nová 48V mild-hybridní technologie umožňuje novému Focusu 1.0 EcoBoost Hybrid nabídnout nejvyšší výkon 114 kW při emisích CO2 od 93 g/km (NEDC). Ve srovnání s ekvivalentní dřívější motorizací 1.5 EcoBoost 110 kW je mild-hybridní varianta v cyklu NED o 17 procent úspornější.1

Spolu s novým elektrifikovaným pohonem přináší vylepšený Focus také nový digitální přístrojový štít, tvořený 12,3“ LCD obrazovkou s true color technologií, a nové funkce online konektivity, zajišťované sériově montovaným modemem FordPass Connect. Později v letošním roce bude k dispozici rovněž online funkce informování o nebezpečí v okolí.2

Nová varianta Focus Connected směřuje svojí sériovou výbavou na firemní i soukromé zákazníky. Dodává se například s podložkou pro bezdrátové nabíjení nebo systémem SYNC 3 s 8“ dotykovou obrazovkou, hlasovým ovládáním a navigací.3

I nadále bude Focus nabízen jako stylový Focus Titanium, všestranný Focus Active v duchu vozů SUV, sportovně stylizovaný Focus ST-Line a luxusní Focus Vignale (v některých evropských zemích). Karosářské varianty hatchback a kombi doplní na vybraných trzích také čtyřdveřový model. Pohonné jednotky mild-hybrid jsou k dispozici u celé modelové řady.

„Naše elektrifikované motory mají nejen šetřit řidičům výdaje za pohonné hmoty, ale také podpořit řidičsky atraktivní charakter našich vozů,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Díky hladkému spojení elektrického a benzinového motoru nabízí Focus mild-hybrid takovou kombinaci hospodárnosti a dynamiky, jaká se dříve považovala za nedosažitelnou.“

Focus se tímto přidává k osobním modelům Puma, Kuga a Fiesta i k užitkovým řadám Transit a Transit Custom, které již z mild-hybridní techniky těží.

Každý svůj model nově uváděný na evropské trhy chce Ford nabízet i v elektrifikovaném provedení a do konce roku 2021 plánuje rozšířit sortiment takovýchto modelů na počet 18. Mezi elektrifikované hnací jednotky se počítá mild-hybrid, full hybrid, plug-in hybrid a také čistě elektrický pohon.

Výkonný a hospodárný mild-hybrid

Ve srovnání se zážehovým motorem 2,0 l 107 kW (145 k), nabízeném ve Focusu před deseti lety, má motorizace 1.0 mild-hybrid 114 kW v aktuálním Focusu více než dvojnásobný měrný výkon, ale o 45 % nižší spotřebu paliva (dle NEDC).

Motorizaci mild-hybrid lze do Focusu objednávat také ve variantě o nejvyšším výkonu 92 kW (125 k). V obou případech kombinuje mild-hybrid zážehový motor 1.0 EcoBoost s řemenem poháněným integrovaným startér/generátorem.

Ten při brzdění a jízdě setrvačností dokáže zachycovat energii, jež jinak přichází nazmar, a uchovávat ji ve formě elektřiny. Lithium-iontová baterie pracuje s napětím 48 V a je chlazená vzduchem.

Konstruktérům Fordu se podařilo umístit 48V baterii pod přední sedadlo spolujezdce takovým způsobem, aby nedošlo k úbytku prostoru pro zavazadla ani místa pro cestující.

Startér-generátor zároveň účinkuje jako elektromotor. Podle potřeby asistuje tříválcovému spalovacímu motoru 1.0 EcoBoost při akceleraci a napájí také elektrické příslušenství vozu.

Inteligentní mild-hybridní hnací soustava nepřetržitě vyhodnocuje aktuální provozní situaci a rozhoduje se, kdy a jak intenzivně dobíjet baterii. Volí přitom ze dvou strategií:

Nahrazení točivého momentu motoru, při němž se využije schopnost startér-generátoru pracovat jako elektromotor a poskytovat točivý moment až 24 Nm. Tím klesají nároky na spalovací motor. Výsledkem jsou emise CO2 93 g/km a spotřeba paliva od 4,1 l/100 km dle cyklu NEDC (115 g/km, respektive 5,1 l dle WLTP).

Umocnění točivého momentu, kdy může startér-generátor navýšit celkový točivý moment hnací soustavy o 20 Nm nad úroveň samotného spalovacího motoru. V nižších otáčkách má oproti konvenčnímu motoru točivý moment vyšší až o 50 %.

Startér-generátor vykrývá prodlevu výfukového přeplňování, což motorářům Fordu umožnilo snížit kompresní poměr a osadit motor větším turbodmychadlem. Volbou modu Sport z nabídky přepínatelných jízdních režimů může řidič v okamžiku upravit charakteristiku systému, tak aby se ještě silněji zdůraznil dynamický charakter hnací soustavy.

Elektrická asistence navýší točivý moment o 50 Nm. Ve sportovním režimu se zároveň změní odezva plynového pedálu, kalibrace elektrického posilovače řízení a práh intervence elektronického stabilizačního systému.

Integrovaný startér-generátor také umožňuje využívat funkci stop-start v širším rozsahu provozních scénářů – například při dojíždění do zastavení, navíc i se zařazenou rychlostí. Stačí, aby řidič vyšlápl spojku. Mezní rychlost, při níž se stop-start aktivuje, lze nastavit na 15, 20 km/h nebo 25 km/h.

K dalšímu snížení spotřeby paliva využívá Focus mild-hybrid rovněž technologii deaktivace jednoho válce, kterou již znají řidiči modelů Focus 1.0 EcoBoost a 1.5 EcoBoost. K deaktivaci i opětovné aktivaci válce postačuje pouhých 14 milisekund.

V nabídce nadále zůstávají vznětové motory 1.5 EcoBlue a 2.0 EcoBlue. Vedle šestistupňové manuální převodovky se zákazníci mohou rozhodnout také pro osmistupňovou samočinnou skříň.

Novinky v digitalizaci a konektivitě

Nově může být Focus vybaven digitálním přístrojovým štítem a později v letošním roce nabídne také funkci informování o nebezpečných situacích v okolí.

Nový digitální přístrojový štít je tvořen plně konfigurovatelným 12,3“ displejem. Díky 24bitové „true color“ technologii vykresluje informace a grafické prvky ve vysokém rozlišení a plném barevném spektru. Proto méně namáhá oči a lépe se čte. Řidič si může nastavit prioritu zobrazovaných údajů podle svých preferencí.

Ve Focusu mild-hybrid má displej specifické grafické rozhraní, které informuje o hospodaření s energií. Řidič vidí, kolik elektřiny mild-hybridní soustava vytvořila, a může sledovat, zda se elektřina v daném okamžiku ukládá do baterie, nebo je využívána k podpoře spalovacího motoru.

Inovativní technologie výroby zobrazovací plochy, vyvinutá původně pro výrobu optických čoček, poskytla designérům větší svobodu při návrhu tvaru displeje než u běžných obrazovek. Elektrické obvody jsou zapuštěné do celé plochy displeje.

Díky sériově dodávanému modemu FordPass Connect získají řidiči Focusu poprvé přístup k funkci informování o nebezpečných situacích v okolí. Tato technologie dokáže upozornit na potenciálně nebezpečnou situaci ještě předtím, než ji může spatřit samotný řidič nebo senzory vozu.

Údaje služba získává od místních úřadů, záchranných složek i dalších vozidel připojených do cloudu. Informace se mohou týkat práce na silnici, stojících vozidel, chodců či zvířat pohybujících se ve vozovce.

„Funkce informování o nebezpečných situacích v okolí je specifická v tom, že propojené jsou samotné automobily – prostřednictvím internetu věcí. Není závislá na aplikacích třetích stran,“ řekl Joerg Beyer, výkonný technický ředitel Ford of Europe.

FordPass Connect dále umožňuje ovládat některé funkce vozu na dálku prostřednictvím mobilní aplikace FordPass. Jde o odemykání a zamykání dveří, spuštění motoru4 u vozů s osmistupňovou samočinnou převodovkou nebo zjištění informací o aktuální poloze vozu, hladině paliva, stavu alarmu, tlaku v pneumatikách, životnosti oleje atd. Zabudovaného modemu FordPass Connect využívá také funkce Aktuální doprava, díky které může palubní navigace při výběru trasy v reálném čase zohledňovat hustotu provozu.

Nabídka pro české zákazníky

Mild-hybridní pohon již figuruje v ceníku českého Fordu v rozsáhlé nabídce možností kombinací pro různé stupně výbavy. Nyní je možné využít mimořádného cenového zvýhodnění, které pro variantu 155 koní mild-hybrid dosahuje až 80 000 Kč resp. 90 000 Kč s volbou sady X.

Zákazníci navíc mohou nabídnout svůj starší vůz na protiúčet a využít další slevu na nový vůz ve výši 30 000 Kč. Obě výše zmíněné akce platí prozatím do 30. června 2020 u všech autorizovaných partnerů Ford v České republice.

Inovativní technologie

Modelová řada Focus nadále sestává z několika svébytných variant, které odrážejí rozdílné preference zákazníků.

Focus Trend Edition nabízí paletu technologií, které zvyšují jistotu ovládání vozu a usnadňují řízení. Standardní výbava obsahuje podložku pro bezdrátové nabíjení, SYNC 3 s navigací, adaptivní tempomat,5parkovací senzory vpředu i vzadu a zadní kameru.

Focus ST-Line a Focus Active se nyní dodávají s rozšířenou sériovou výbavou. Zákaznícit ak získají dvouzónovou automatickou klimatizaci, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou proti oslnění, stěrače s dešťovým senzorem nebo bezklíčové odemykání. Dalšími novými položkami sériové výbavy jsou velký střešní spoiler pro Focus ST-Line X

V nabídce pokročilých asistenčních technologií nechybí adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, s rozpoznáváním dopravních značek upravujících rychlost a vedením uprostřed jízdního pruhu nebo aktivní parkovací asistent , který v případě automatické převodovky zcela samočinně ovládá vedle řízení také převodovku, akceleraci i brzdy.

Řidič musí pouze držet stisknuté tlačítko. Sériově dodávaný předkolizní asistent s aktivním brzděním pomáhá předcházet srážkám s jinými vozidly, chodci i cyklisty, popřípadě alespoň mírnit následky takových střetů.

tisková zpráva

85 Comments on “Ford Focus mild-hybrid sází na výkon a nižší spotřebu”

    1. Jo ušetříme pár deci benzínu, možná nějaké emise z
      Jo ušetříme pár deci benzínu, možná nějaké emise z něj, ovšem je třeba vyměnit baterku za 6 tis. A spousta emisíz výroby a výdělku na baterku aneb ekologismus v praxi.
      PS. díky za připomenutí, musím manželce zase dobít nové auto…ještě že už tam nejsou přes baterku kryty…opět věc, co člověk na starém autě nezná…n..ale vlastně to je příprava na praktickou
      elektromobilitu… to taky bude člověk přijede, vymotá kabely, připojí zamkne odejde…matky s kočárky budou mít radost…

    1. Srovnáváte nesrovnatelné. Při konstantní rychlosti je u
      Srovnáváte nesrovnatelné. Při konstantní rychlosti je u všech aut spotřeba nejnižší. A ten Focus mild-hybrid by mohl mít při konstantních 90 km/h teoreticky spotřebu téměř nulovou, když by využil plachtění. V době Favorita se ještě WLTP nedělalo, ale reálná spotřeba je tam spíš tak kolem 7 až 8 litrů podle charakteru trasy.

    1. A je smutné, že jsme to tak dopracovali…aneb hon na
      A je smutné, že jsme to tak dopracovali…aneb hon na vyfabulované číslo se stal cílem..a v rámci toho honu si populisté za chvíli prosadí hlasování v EU o termínu zákazu výroby spalovacích motorů – ostatně proč ne, za předpokladu, že před tímto hlasováním se vzdají na toto hlasování politických imunit a budou ho dělat za sebe s plnou právní odpovědností – hned bude vyfiltrováno, co je přesvědčení, co pozérství a co následek nějakého lobbování.

      1. Ano je smutne, ze pres vsechnu snahu donutit automobilky aby
        Ano je smutne, ze pres vsechnu snahu donutit automobilky aby vyvinuli technologii, ktera by nas zbavila zavislosti na rope a dovolila lidem ve velky mestech svobodne dychat se uchyluji k takovymto uchylarnam jen aby se z toho nejak vykroutili a pokud mozno nemuseli menit zabehly system, takze nakonec skutecne nezbyde nez tuhle zastaralou spinavou technologii proste zakazat.

        1. Jenže ta technologie mohla být na tom dávno jinak, jen
          Jenže ta technologie mohla být na tom dávno jinak, jen kdyby se nepostavily normy na imaginární emise nějakého cyklu – auta mohla mít skutečně výrazněji nižší spotřeby a emise a dávno se mohlo v klidu a reálně řešit elektromobilita za rozumnou cenu.

          Stačilo místo blbnutí s vysokotlakými vstřiky, downsizingu a turb – mimochodem pro reálné emise pěkné sajrajty mohlo být monohem lépe – ovšem, nebyl by výkon špičkových 80 kW a víc z litru. Začít s prací na spalovacím prostoru, udržet rozumné objemy – EURO7 si stejně vyžádá opět zvýšení objemů, nezvedat do extrému vstřikovací tlaky – spíš pracovat s přirozeným vířením směsi, zavést dřív vypínání válců, zůstat u atmosférických motorů a vhodně převodovat.

          1. To si nemyslím, že to je věc snižování emisí. Výrobci
            To si nemyslím, že to je věc snižování emisí. Výrobci v USA přešli už dávna na menší auta s turby a ti co nepřešli, tak mají nebou budou mít problémy. Při jízdách Kalifornií vidím už amerických aut výrazně méně než před 10 lety, je to samé Kia, Suzuki, Hyundai, Mazda, Toyota, Honda, Mitsubishi apod. občas německá auta. Atmosférické motory pomalu mizí a turby vyhoněné jednolitrové tříválce je už tragedie. Jsem taky pro zákaz výroby a dovozu ICE aut do EU do roku 2030.

            1. Ale jo, klidně to zakažme, ale nekryjme přitom politiky
              Ale jo, klidně to zakažme, ale nekryjme přitom politiky imunitou, pěkně zodpovědnost, jako členové představenstva – celým svým majetkem.
              Menší auta mají logiku – jmenovatelem všeho u auta je hmotnost – i jak pravil Colin Chapman – chceš zrychlit na rovině? přidej výkon, chceš zrychlit všude? sniž hmotnost.
              Problém je, že se auta začala ladit na emise nereálných cyklů – jediné, co uspokojivě funguje je dojezdová zkouška.
              A rozumný objem motoru, jak jsem psal není rozhodně pět litrů – rozumný je motor někde mezi 1,6 – 2,5 – obvykle velmi úspěšné motory byly a jsou motory s objemem cca 400 ccm – 600ccm a vhodným zvolením poměru vrtání/zdvih a sudým počtem válců.
              Jasně atmosféry mizí, protože turbo dává lidem marketingový pocit síly auta. Manželka má auto s papírově stejným výkonem jako já, jenže má moderní turbo a já mám atmosféru a vypadá to tak Rozjezd, pokud nenakrmím auto nemám šanci do 2,5 tis RPM jednoznačně vede turbo 2,5-3,5 tis RPM je to tak nějak šul nul (takže pro nomální uživatele – turbo se lépe rozjede a pak je to s menším objemem stejné, ovšem za cenu komplikovanějšího motoru s nižší životností a větších nároků na katalytický systém, aby byly reálně /ne papírově, ty jsou lepší/ srovnatelné emise) na 3,5 tis RPM do 4tis RPM moje atmosféra začíná mít navrch do 4,5 tis RPM turbo ztrácí dech nad 4,5 tis RPM se to točí jak kafemlejnej – protože P=Mx2pif, tak se to na ten výkon nějak nabrlblá (ale stačí kopeček, a hotovo – moment prostě není a výkon hned padá), ale atmosféra táhne pořád a výkon graduje na 6 tis RPM a pak mám ještě 500 RPM na přeběhové otáčky. Reálně to vypadá tak, že předjížděcí manévr mnohem lépe zvládá atmosféra, ale musí se podřadit, ne dálnici v Německu v dlouhých stoupání to lépe zvládá atmosféra, ale točí se výš – paradoxně, pokud jsme v Německu na dálnici a jedeme 150 km/h+, tak turbo i atmosféra při cestě delší 300 km, žerou stejně.

              To samé nás, co s turby, ovšem čeká s elektromobily. Sice je plný moment hned na začátku, ale pak začne přicházet odbuzování (kvůli indukovanému napětí)…a je to o tom, kam se naladí účinnost motoru… velmi často bývá dost mizerná v otáčkách, kde ještě není vše (laicky řečeno na úrovni ABC) nasyceno, což jsou malé rychlosti, což částečně kompenzuje malá hodnota jízdních odporů, pak je oblast super, ale pak přijde odbuzování, takže ve velkých rychlostech to má samo o sobě horší účinnost a tento jev ještě lze umocnit zvýšeným tepelným zatížením – což nerady baterky i motory – a dostaneme se do situace, že elektromobily úplně na vysoké rychlosti nikdy dlouhodobě nebudou, ale je to vlastně jedno, protože v té době už vše bude mít limitéry rychlosti

              1. „dostaneme se do situace, že elektromobily úplně na vysoké
                „dostaneme se do situace, že elektromobily úplně na vysoké rychlosti nikdy dlouhodobě nebudou, ale je to vlastně jedno, protože v té době už vše bude mít limitéry rychlosti“

                Ano přesně tento efekt to udělá, věřte, že se podstatně sníží rychlost aut na dálnicích, EV auta totiž jezdí většinou 120-130 km/h a obrovsky se ztiší doprava v městech.

                1. Ono je několik otázek – sníží průměrná rychlost na
                  Ono je několik otázek – sníží průměrná rychlost na dálnici nebo aktuální rychlost na dálnici?
                  Hluk ve městech? No to není jen o motoru (jak by se chtělo poukázat), je třeba si uvědomit hluk od kol vs podklad a nezapomenout na to, že dneska musí elektromobil pípat, aby upozornil chodce. A ještě drobnost, přes hybrid fyziku a její postuláty zde definované, elektromobil je prevít a vibruje a rezonuje, takže je třeba počítat s tím, že pokud to bude velká almara jedoucí po čičisheads, tak je to generátor a karoserie je reproduktor. Ať budete dělat, co budete, pořád je jedna z prvních vlastních frekvencí jakéhokoli auta 20 Hz +- něco málo a ta samozřejmě o sobě dává vědět.

                2. Co se týče hlukového smogu, tak BEV na tom jsou oproti
                  Co se týče hlukového smogu, tak BEV na tom jsou oproti spalovákům o dost líp. Elektromobily nepípají, ale vytvářejí uměle hluk při nižších rychlostech, který napodobuje hluk při rychlosti asi 40-50km/h. Pak už je auto slyšet i bez „doprovodu“. Mám to vyzkoušené jako chodec. Tenhle šum mi nevadí a na větší vzdálenost to slyšet není.
                  Jinak řečeno, pro hlukové pozadí aglomerací a silničních tahů to bude velká úleva.

                3. Uvidíme. Já mám takovou zkušenost, že hlukové pozadí je
                  Uvidíme. Já mám takovou zkušenost, že hlukové pozadí je velmi ovlivněno tím co jedinec vidí…aneb nevidí tepelné čerpadlo a čerpadlo běží, tak ho neslyší, když ho vidí, tak ho slyší, je to vrtule, nemá ten zvuk rád (podílel jsem se na měření pro několik sousedských sporů, kdy je to tepelné čerpadlo s hlukem 60dB dva metry od ně ve vzdálenosti 10 m výrazně rušilo)… vidí elektromobil, slyšel, že je tichý, tak je tichý (nerozporuji, že vůči spoustě aut je) až bude spousta elektromobilů a budou slyšet měniče, když se lidem řekne, že měniče a motory pískají, tak uvidí elektromobil a uslyší pískat měnič.

                4. Jako člověk žijící u poměrně frekventované silnice
                  Jako člověk žijící u poměrně frekventované silnice musím říct, že ke skutečnému poklesu hlukového smogu dojde až ve chvíli, kdy začnou na elektro nebo vodík jezdit náklaďáky, traktory a motorky. Ty dělají suverénně nejvíc kraválu. Motor u normálního spalovacího osobáku jedoucího do 50 km/h, pokud to není vrak s upadlým výfukum nebo ho neřídí blbeček, co má potřebu to v obci tůrovat, není téměř slyšet ani teď. Převládá hluk od kol.

                5. souhlas a pak záleží, jak je výfuk nalazenej – do jaké
                  souhlas a pak záleží, jak je výfuk nalazenej – do jaké frekvence

                6. Samozřejmě, tenhle hlukový mog je samozřejmě největší,
                  Samozřejmě, tenhle hlukový mog je samozřejmě největší, ale i některé fosilní osobáky jsou dost hlučné.

                1. A co tam dát jednoduše převodovku a udržovat ten motor v
                  A co tam dát jednoduše převodovku a udržovat ten motor v optimálních otáčkách? Pořád levnější, než dva reduktory, dva motory, dvoje řízení…

              2. To jste nam to pekne vysvetlil. Takze naftove nizkootackove
                To jste nam to pekne vysvetlil. Takze naftove nizkootackove motory jsou podle tehle teorie take na dalnici k nicemu. Ne pockejte, jak ze se to resi? Jooo ruznym zprevodovanim…

                A s temi ekektromobily je to take pekna teorie no bohuzel opet jen teorie. Ne nebudu vas az tak ztrapnovat, nebudu si brat Teslu, ale jen eNiro a muzeme na nemecke dalnici pomerit sily. 😉

                1. No jo vy jste vlastně ten „frajer“, co když vidí v Tesle na
                  No jo vy jste vlastně ten „frajer“, co když vidí v Tesle na dálnici Mustanga tak hned pouští Ludicrous mod, aby náhodou….

                  Klidně si Teslu vemte – ze zásady nezávodím ve volném provozu

                2. O jakem zavodeni to tu pisete? Kdyz jste psal, ze s nastupem
                  O jakem zavodeni to tu pisete? Kdyz jste psal, ze s nastupem elektromobilu se bude muset na dalnicich zpomalit, tak jste predpokladam myslel v beznem provozu. Tak vam nabizim moznost si overit, ze to tak neni.

                  A ano, parkrat jsem si skutecne pomeril sily s nejakym silnejsim spalovakem, abych mel osobni zkusenost a neblabolil tu jako vy na zaklade nejakych domenek a teorii. Asi jako ta vase halucinace, ze elektromobily pipaji…

                3. Nabízím vám v červenci změření sil vaší elektrické
                  Nabízím vám v červenci změření sil vaší elektrické popelnice s libovolný mým spalováken na okruhu 🙂 V Mejtě vám jízdy zařídím zdarma 😉 Odtah si ale zajistíte sám.

                  Můžete si vybrat – sporťák, rodinný kombík nebo fun car (delivery 21.7., oh yes)

                4. To mi lichoti, ze by si vase trolli farma kvuli me pronajala
                  To mi lichoti, ze by si vase trolli farma kvuli me pronajala jakekoli auto a zaplatila okruh a profesionalniho jezdce. Pravdepodobnejsi, je ale verze, ze by se nikdo nedostavil.
                  Navic ja nepsal nic o okruhu, ale o nemecke dalnici. Na okruhu jsem v zivote nebyl ani se spalovakem, takze me nemusi zajimat jak tam jezdi bevko.

                5. Já si nic pronájímat nepotřebuji a budu tam tak jako tak.
                  Já si nic pronájímat nepotřebuji a budu tam tak jako tak. Ale pokud dorazíte, s radostí vám názorně předvedu, že ten váš minivan je příšerně pomalý. Když si tak libujete v tom srovnávání 🙂

                6. A pak se z toho snu proberete a zjistite, ze sedite v praci u
                  A pak se z toho snu proberete a zjistite, ze sedite v praci u klavesnice a trollite ty svoje fantazie.

                7. Máš to pomýlené. Popelnica=rakovinomet (spalovák, ktorý
                  Máš to pomýlené. Popelnica=rakovinomet (spalovák, ktorý spaluje skvapalnených dinosaurov)

                8. Já si myslím že elektromobily obecně jezdí pomaleji,
                  Já si myslím že elektromobily obecně jezdí pomaleji, pokud jsem měl možnost potkat ty nejsilnější BEV, tak nejely více jak 140, proč taky, když EQC ve 160 km nebo eTron rychlosti ujede 200 km :). Ani Teslu nikdo nijak zvlášť nehoní, ti co ji mají déle, tak už se vyřádili zrychlením a jezdí velmi umírněně (tedy asi mimo Michelina 🙂 ) Obden Tesly potkávám a fakt jezdí velmi umírněně.

                9. Tak jest, vezu-li málo energie chovám se dle toho. Taky
                  Tak jest, vezu-li málo energie chovám se dle toho. Taky když začne mizet benzín z nádrže, tak uberete…jak praví klasik, je zajímavé, že na poslední třetinu nádrže před tankováním ujedu tolik, co na první polovinu…

                10. Prave jsem se vratil z Prahy. Fakt jsem si dal zrovna dneska
                  Prave jsem se vratil z Prahy. Fakt jsem si dal zrovna dneska pomalou jizdu… 😀
                  Asi budu ta vyjimka potvrzujici pravidlo.

                11. Nedávno mi poslal švagr fotku divočáka co střelil. Zíral
                  Nedávno mi poslal švagr fotku divočáka co střelil. Zíral jsem na to co je to za medvěda. Pak z něj vypadl starej rybářskej trik, kdy se ryba (v tomto případě prase) umístí nebo drží před rybářem v natažené ruce proti objektivu a hnedle vypadá mnohem větší.

                  Ten Soul je také blíže objektivu, takže to může zkreslovat, ale hádat se nebudu. Víte jak já to mám, dám jen na vlastní zkušenost, takže až je uvidím vedle sebe naživo tak vám řeknu.

                12. Já jsem si toho všiml okamžitě jak ty auta stály vedle
                  Já jsem si toho všiml okamžitě jak ty auta stály vedle sebe, samozřejmě se to fotí blbě. Soul má podstatně vyšší předek a je i vyšší a proto to zkresluje.

                13. Ahoj, vlastnimi slovy jsi popsal deskriptivni geometrii,
                  Ahoj, vlastnimi slovy jsi popsal deskriptivni geometrii, strasaka decek na strojni a stavebni prumyslovce. 🙂

                14. Jj 😉
                  Kazdopadne at vypada z venku jak chce, uvnitr jsem je

                  Jj 😉

                  Kazdopadne at vypada z venku jak chce, uvnitr jsem je videl/sedel oba a eNiro je jednoznacne prostornejsi/pohodlnejsi.
                  Staci se podivat na velikost zavazadloveho prostoru 315/1339 vs 451/1405 ve prospech eNira…
                  Na zadnich sedackach v eNiru jsi to taky videl, prostor jak v Seperbu. Na zadni sedacky Soula jsem tehdy cucel se zoufalstvim v ocich jak bych sem (v pripade, ze by jsme chteli jet s manzelky autem vsichni) mel jako dostat tri deti…?

                15. Tři děti není problém Soulu, ale tři dospělí ano, nebo
                  Tři děti není problém Soulu, ale tři dospělí ano, nebo jestli záleží na tom centimetru šíře u Nira navíc nevím? Mimo jiné Niro není rodinné auto, je to tak na 2 důchodce. Rodinné auto by mělo mít minimálně 4,7 metru a dvojnásobný kufr co Niro.

                  Ještě dodám, že v Superbu je asi o 20 cm více místa na nohy než v Niru. Každopádně teď jsem finalizoval co chci za BEV, buď Kona nebo Niro, ale malinko mě to táhne k Niru, vůbec ne kvůli prostoru ale je to Kia, lepší ovládání a co mě na Koně strašně irituje je to modré podsvícení tlačítek, to je blbost už kvůli tomu, že oko z principu velmi špatně, v této oblasti spektra, v noci ostří.

                16. Deskriptivu jsem měl nepovinnou na gymplu. Vybral jsem si ji
                  Deskriptivu jsem měl nepovinnou na gymplu. Vybral jsem si ji sám a dost mě bavila. Perspektivu jsem měl zmáklou z výtvarky od dětství a prostorovou orientaci mám nadprůměrnou. Je to zábava. Lidi z toho dělal zbytečnýho strašáka.

                17. Kukínku, dyk stačila dvě slova – „jsem genitální“, my už
                  Kukínku, dyk stačila dvě slova – „jsem genitální“, my už všichni víme, že jsi šu.ín :-). Čus, Dlaždič.

                18. Všiml jste si, že u Nových e-Niro prohloubili kufr o cca 15
                  Všiml jste si, že u Nových e-Niro prohloubili kufr o cca 15 cm? Dnes už sedačky nejsou u nových modelů po sklopení v rovině kufru a bohužel to udělali bez možnosti zvýšení desky kufru na úroveň sedáků sedaček, tak jako to má Soul, myslím, že to je škoda, ne každý potřebuje takto hluboký kufr.

                  https://www.emilfrey.cz/files/av/large/1124-11O736.jpg

                  https://www.netcarshow.com/Kia-e-Niro-2019-1600-72.jpg

                19. Vsimli jsme si k nasi radosti hned jak jsme je
                  Vsimli jsme si k nasi radosti hned jak jsme je prebirali.
                  Onehda jsme na eSalonu v Letnanech (mozna to byl Amper v Brne) behali mezi eKonou a eNirem a rozebirali jim kufry resp. vyrabovali vsechny ty plasty a polystyreny ze dna a rozhodovali se jestli vezmeme Kony a nebo budeme cekat na Nira a riskovat, ze nam je nestihnou dodat v limitu dotace. No nakonec zvitezilo cekani, neb jsme vyhodnotili, ze Kona je fakt mrnava.
                  No a jak jsem psal k nasi radosti ten kufr prohloubili u noveho modeloveho rocniku za nas.

                20. Já v kufru vozím bedýnku s přípravky na sklo a pár
                  Já v kufru vozím bedýnku s přípravky na sklo a pár hloupostí, 450l nevyužiju ani na dovolenou. V tomhle provedení nejsou sklopené sedačky zároveň s dnem kufru, což je škoda, mohli to udělat jako u Soulu, místo toho vyhodili tu umělohmotnou podsádky a dali na dno jinou desku. Nedá se nic dělat, když mě to bude hodně vadit, nechám si udělat nové dno o 15 cm vyšší s gumovou vložkou, to se udržuje lépe než ta chlupatá látková.

                21. Ja mam moznost dat si dno za 6 a 7 sedadlem v kufru Tesly do
                  Ja mam moznost dat si dno za 6 a 7 sedadlem v kufru Tesly do dvou poloh. Nize kdy vznikne schod a nebo vyse kdy je rovne s temi sklopenymi sedackami a vozim jej temer stale v te dolni poloze, protoze pak kdyz tam neco nalozim tak to nelita po celem kufru.

                  Jinak jeden ze zamestnancu hned zjistil, ze operadlo zadni sedacky drzi jen na dvou sroubech, takze tu sirsi stranu vyndal, misto nej na ty panty prisrouboval na miru vyrezanou preklizku a k ni po sklopeni na sedak prisrouboval plastove prepravni boxy…
                  Tomu druhemu se to take libilo, myslim, ze se domlouvali, ze to od nej zkopiruje.

                  PS: Ta preklizka uz je myslim temer rovna s dnem kufru.

                22. Díky za info no uvidíme až to bude doma 🙂
                  Díky za info no uvidíme až to bude doma 🙂

                23. To víme všichni jaká je realita. Já jen říkám jaký je
                  To víme všichni jaká je realita. Já jen říkám jaký je optický vjem zepředu toho, když auta stojí vedle sebe.

                24. Asi uhel pohledu. Koukate li zepredu, je Soul vyssi a jen o
                  Asi uhel pohledu. Koukate li zepredu, je Soul vyssi a jen o malo uzsi. Zato ma krabicovy tvar kolme rovne boky. Z boku je Niro o dost delsi a pak bude Niro i opticky vetsi.

                25. Kdyby jste si to přečetl celé od začátku a
                  Kdyby jste si to přečetl celé od začátku a neškubal:
                  Vložil/a PeaK, St, 2020-06-24 09:17
                  Ono je několik otázek – sníží průměrná rychlost na dálnici nebo aktuální rychlost na dálnici?

                  Takže maximálka bude na Tesle omezená na 250 km/h stejně se s tím nikde tak jet – u mého auta ji ani nevím, nikdy jsem to nepotřeboval.
                  Průměrná rychlost pohybu – bude se odvíjet od dopravní situace. Na prázdné dálnici bez omezení se ta průměrná dálniční rychlost pohybu 100 – 120 km/h dá dosáhnout s čímkoli, co udrží 130 km/h.

                  Pro rychlost přepravy je určující, jak často a kolik času strávíte na odpočinku a doplňováním energie. Já vím, že při 160 km/h a musím tankovat co cca 500 km – beru pak tak 3/4 nádrže. Takže když pojedu řekněme 1000 km vzdálenost, budu tankovat jednou, pokud nechci mít k dispozici v cíli plnou nádrž. Zabere mi to tak 15 min včetně pohybu kolem (časté pauzy při řízení, když jsem nastaven na řízení mě znervozňují a ztrácím rytmus a koncentraci).
                  Svoje údaje si doplňte, co vám vyjde…ale myslím, že dvakrát nabíjet budete muset a jedno nabíjení bude tak 30 min – za předpokladu, že prázdná dálnice a tempomat 160 km/h a trať 1 000 km

                  A hlavně při porovnávání zapněte Ludicrous – to je jak v Rychle a zběsile zapnout NOS 😀

                26. Zase uz teoretizujete. To je asi jako kdyz nam na zacatku
                  Zase uz teoretizujete. To je asi jako kdyz nam na zacatku coronakrize nekteri teoreticti odbornici vypocitavali krizove scenare jak tady vsichni umreme. Praxe je pak, ale vzdy uplne jina…

                  Ja na rozdil od vas tech 1000km absolvoval mnohokrat jak spalovakem tak bevkem. Naposledy v lednu jsme jeli soubezne pres 1000km dve Tesly a jeden spalovak. Prvni dojel spalovak, o ctvrt hodiny pozdeji tri roky stara Tesla S a o dalsi ctvrt hodiny pozdeji moje tri roky stare Xko… Faaakt hrozne pomale ty elektroauta.

                27. A jak se tomu řidiči spalováku líbilo po cestě se koupat
                  A jak se tomu řidiči spalováku líbilo po cestě se koupat v alpském jezeře?

                28. Když se tak navážíte do těch krizových scénářů těch
                  Když se tak navážíte do těch krizových scénářů těch odborníků, pak jste samozřejmě seznámen se situací v USA, Brazílii a Rusku a samozřejmě víte, že podle matematické teorie mutace můžeme tohle hop říct nejdřív příští rok na jaře, že?
                  To, že se zatím ty scénáře nenaplňují bychom měli s pokorou brát jako úspěch a ne se plácat po ramenou a říkat, co to je za trotly, že…

                  Zbytek: jeli jsme spolu, přijeli jsme čtvrt hodiny po sobě.. můžu si to klidně vyložit…Frantu už nebavilo naše neustálé dobíjení, tak je volně stále v před, my 100 km před cílem dobouchali a šlapli na to.

                29. Videl jsem na vlastni oci ten prubeh u me sousedky, kdy pri
                  Videl jsem na vlastni oci ten prubeh u me sousedky, kdy pri tom behala po zahrade a popijela s nami po vecerech na ulici cervene vinko na krvinky.
                  To je, ale uplne jina diskuze.

                  Zase uz spekulujete o necem o cem nic nevite.
                  Tak tedy, vyjeli jsme nastejno a jeli stejnou trasou kazdy vlastnim tempem s vlastnimi zastavkami aniz by jsme se behem te cesty jedinkrat potkali…

                30. Takže hurá, abychom se dobrali k nějakému
                  Takže hurá, abychom se dobrali k nějakému výsledku.
                  Každý jste jeli vlastním tempem a nepotkali jste se…dost špatné pro srovnání…byl to náhodný těžko opakovatelný vzorek.
                  Aby bylo srovnání (což nechcete stále slyšet) musí to být definovaně opakovatelné.
                  Tedy by při stejném počasí se museli dva řidiči domluvit a chovat se stejně…a pak se dozvíme, že právě při těchto podmínkách bych rychlejší ten a ten.

                  Smůla je, že se snažíte mi říct, že ten obor, který mě desítky let živil a živí je blbost a je to jen teorie 😉

                31. Ano prave proto, ze to bylo za naprosto beznych a stejnych
                  Ano prave proto, ze to bylo za naprosto beznych a stejnych podminek (stejne zacpy, stejna snaha byt co nejdrive doma, atd), je to relevantni, stejne jako mnohokrat pred tim kdy jsem s Teslou v beznych podminkach zajel na takto dlouhych trasach stejny cas jaky za jaky jsem ty trasy absolvoval drive se spalovakem.

                  Jaky obor vas zivil netusim, ale nic to nemeni na faktu, ze s elektromobily nemate prazadne zkusenosti a presto neustale rozvijite nejake fabulace o tom jak se s nimi cestuje atd.

                32. „ze s elektromobily nemate prazadne zkusenosti“ nemůžete
                  „ze s elektromobily nemate prazadne zkusenosti“ nemůžete být dál od pravdy… ale jinak mě bavíte asi tak jako svého času Roznovan, jak byl na dovolené s Teslou v Provance…krásné čtení to bylo, akorát jsem tam prakticky v ten samý čas a stejnou dobu byl se spalovákem, tak jsem si mohl porovnat, co bylo s čím reálné stihnout.

                33. Z kazde druhe vasi vety cisi absolutni neznalost elektromobilu
                  Z kazde druhe vasi vety cisi absolutni neznalost elektromobilu (asi jako dnesni pipani), takze jestli jste navic tak ubohy, ze tu lzete a jeste oznacujete za lhare ostatni pak se nemame o cem bavit.

                34. Ano pípání špatný termín (omlouvám se)- kdybych napsal
                  Ano pípání špatný termín (omlouvám se)- kdybych napsal definující zvuk upozorňující chodce, že jede elektromobil, bylo by to v pořádku? Či snad potřebujete o systému AVAS vědeckou studii?
                  Já Roznovana neobviňuju ze lži…jen prostě dost dobíjel a podřídil cestu elektromobilu (logicky s tehdejší hustotou nabíjecích stanic) a přišel tak o spoustu úžasných míst, které měl co by kamenem dohodil… holt někdo rád obědvá u nabíječky jiný pod Point Du Gard, bageta to byla dost možná stejná..
                  Naopak mě Roznovan svého času docela mile překvapoval, jak si dokázal jít za svým snem mezi prvními a to nejen elektromobilem
                  To co píšte vy, je prostě parta vyrazila, vypovídací hodnota nula…ve své rozšafnosti sice píšete, kdy kdo přijel, ale opomenul jste i takový drobný detail, kdy kdo vyjel.. ale to neva, hezký den a spoustu elektromobilních kilometrů bez nehod

                  edit:
                  Ať ještě nevygeneruji další Vás výstižný příspěvek:
                  AVAS Acoustic vehicle alert system měl by odpovídat standardu ECE 138 (u nás označeno EHK 138)

                35. Tim, ze jste si vygooglil presny nazev toho co by kazdy kdo to
                  Tim, ze jste si vygooglil presny nazev toho co by kazdy kdo to na vlastni usi slysel oznacil za huceni fakt nedokazujet, ze jste kdy jel nejakym elektromobilem.

                  Ano timto vyrokem “ tak jsem si mohl porovnat, co bylo s čím reálné stihnout” jste primo oznacil Roznovana za lhare. Vy ho znate osobne? Ne neznate, protoze ja ano a je to jeden z nejslusnejsich lidi, ktere jsem poznal. To uz je, ale takovy vas konicek vynaset nad necim nebo nekym nejaky soud aniz by jste mel osobni zkusenost.

                  Uz fakt staci. Jdete si na autoforum pokecat s runnerem a neobtezujte tady se svymi mindraky slusne lidi.

                36. Ano napsal jsem, že v Provance se dalo někdy 2014/2015 za
                  Ano napsal jsem, že v Provance se dalo někdy 2014/2015 za týden nebo tak nějak stinout víc spalovákem než elektromobilem a tím jsem někoho označil za lháře, jen protože jsem tam byl ve stejnou dobu a mohl jsem si to srovnat podle jeho cestopisu…tak to je pro mě další klenot hybridu… geniální

                37. Tímto způsobem mluvy ti za chvíli dojdou lidi co s tebou
                  Tímto způsobem mluvy ti za chvíli dojdou lidi co s tebou budou chtít vést diskuzi…
                  A to bude velká škoda…

                38. Otázka je, jestli takovou diskusi má smysl vést.. bohužel
                  Otázka je, jestli takovou diskusi má smysl vést.. bohužel jsem dneska na jeho hru přistoupil…holt, každý den není posvícení, aby člověk mohl vyplnit svůj den tak, jak by si přál

                39. Jen pro pripomenuti. Psal jste „ale opomenul jste i takový
                  Jen pro pripomenuti. Psal jste „ale opomenul jste i takový drobný detail, kdy kdo vyjel“

                  A Michelin psal drive: „Tak tedy, vyjeli jsme nastejno a jeli stejnou trasou kazdy vlastnim tempem s vlastnimi zastavkami aniz by jsme se behem te cesty jedinkrat potkali…“

                40. Pravda, nečetl jsem to znova a nepamatoval jsem si to, za
                  Pravda, nečetl jsem to znova a nepamatoval jsem si to, za tohle zkreslení se Michelinovi omlouvám

                41. Ztráta času a zmařená energie furt dokola vysvětlovat že
                  Ztráta času a zmařená energie furt dokola vysvětlovat že ten EV dokáže jezdit…

                42. Kdyz ma clovek pocit, ze na druhe strane je alespon ferova
                  Kdyz ma clovek pocit, ze na druhe strane je alespon ferova bytost, ktera placa nesmysly jen z neznalosti, a mam na to cas, pak ho klidne na vysvetlovani venuji, ale jak se ukazuje tady jsem narazil na nekoho kdo za to fakt nestoji.

            2. Já jsem taky pro zákaz výroby a dovozu spalovacích aut do
              Já jsem taky pro zákaz výroby a dovozu spalovacích aut do EU. Protože pokud se podíváte na poslední průzkumy veřejného mínění je naprosto jasné, že v roce 2030 už v EU nebudeme. V ČR se teď pouze čeká, kdo se toho politicky chopí a koho se Německu nepodaří zdiskreditovat.

        2. Ale v těch ohromných množstvích co se spalovací auta
          Ale v těch ohromných množstvích co se spalovací auta vyrábějí to jistě nějaký smysl na uspoře emisí jistě má. Teď třeba plácnu, ale zavedení normy 6 a následně 7 mohlo ušetřít víc emisí, než všechny elektromobily co jsou a budou dalších pět, deset let.

    1. Vylepšená evoluce ptákoviny Start stop – i když v Audi mi
      Vylepšená evoluce ptákoviny Start stop – i když v Audi mi to nějaké drobné šetřilo – stejné auto o půlgeneraci, nebo generaci novější mělo nějakou rekuperaci do baterky a žralo to objektivně o půl litru méně..

        1. Časté start-stopy ničí motor a otravuje to. Zeptejte se
          Časté start-stopy ničí motor a otravuje to. Zeptejte se kteréhokoli řidiče. Když se mu to na křižovatce na červenou při stání vypne, tak se skoro každý začne strachovat, jestli motor při rozjezdu zabere. Komu to možná nevadí, je blbá blondýna. Ta to neřeší. Jinak je to psychologická bariéra. Na spalováky není v tomhle směru spoleh.

          1. Ničení motorů stop/start systémem platí jen pro běžné
            Ničení motorů stop/start systémem platí jen pro běžné spalováky. Mild-hybridní systém to naopak řeší a je asi jediné uplatnění, kdy začíná stop/start dávat smysl. Jestli těch pár ušetřených deci paliva na 100 km stojí za ty peníze, to je jiná otázka. Ale bát se toho je zbytečné.

          2. Nevim presne jak u mild hybridu ale u klasickeho hybridu
            Nevim presne jak u mild hybridu ale u klasickeho hybridu (Prius) roztoci nejdriv elektricky motor-generator spalovaci motor na asi 1000ot/min a pak tam pusti palivo. Diky tomu to motor nenici. Dukaz jsou Priusy ktery maji najezd 400 000km a vic. Takze spis jde o to jak je ten system udelanej.

Napsat komentář