Ford rozšiřuje paletu pohonných jednotek modelové řady Focus o elektrifikovaný EcoBoost Hybrid.
foto: Ford
Nová 48V mild-hybridní technologie umožňuje novému Focusu 1.0 EcoBoost Hybrid nabídnout nejvyšší výkon 114 kW při emisích CO2 od 93 g/km (NEDC). Ve srovnání s ekvivalentní dřívější motorizací 1.5 EcoBoost 110 kW je mild-hybridní varianta v cyklu NED o 17 procent úspornější.1
NEPŘEHLÉDNĚTE Ford se chystá elektrifikovat modely Fiesta i Focus
Spolu s novým elektrifikovaným pohonem přináší vylepšený Focus také nový digitální přístrojový štít, tvořený 12,3“ LCD obrazovkou s true color technologií, a nové funkce online konektivity, zajišťované sériově montovaným modemem FordPass Connect. Později v letošním roce bude k dispozici rovněž online funkce informování o nebezpečí v okolí.2
Nová varianta Focus Connected směřuje svojí sériovou výbavou na firemní i soukromé zákazníky. Dodává se například s podložkou pro bezdrátové nabíjení nebo systémem SYNC 3 s 8“ dotykovou obrazovkou, hlasovým ovládáním a navigací.3
I nadále bude Focus nabízen jako stylový Focus Titanium, všestranný Focus Active v duchu vozů SUV, sportovně stylizovaný Focus ST-Line a luxusní Focus Vignale (v některých evropských zemích). Karosářské varianty hatchback a kombi doplní na vybraných trzích také čtyřdveřový model. Pohonné jednotky mild-hybrid jsou k dispozici u celé modelové řady.
„Naše elektrifikované motory mají nejen šetřit řidičům výdaje za pohonné hmoty, ale také podpořit řidičsky atraktivní charakter našich vozů,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Díky hladkému spojení elektrického a benzinového motoru nabízí Focus mild-hybrid takovou kombinaci hospodárnosti a dynamiky, jaká se dříve považovala za nedosažitelnou.“
Focus se tímto přidává k osobním modelům Puma, Kuga a Fiesta i k užitkovým řadám Transit a Transit Custom, které již z mild-hybridní techniky těží.
Každý svůj model nově uváděný na evropské trhy chce Ford nabízet i v elektrifikovaném provedení a do konce roku 2021 plánuje rozšířit sortiment takovýchto modelů na počet 18. Mezi elektrifikované hnací jednotky se počítá mild-hybrid, full hybrid, plug-in hybrid a také čistě elektrický pohon.
Výkonný a hospodárný mild-hybrid
Ve srovnání se zážehovým motorem 2,0 l 107 kW (145 k), nabízeném ve Focusu před deseti lety, má motorizace 1.0 mild-hybrid 114 kW v aktuálním Focusu více než dvojnásobný měrný výkon, ale o 45 % nižší spotřebu paliva (dle NEDC).
Motorizaci mild-hybrid lze do Focusu objednávat také ve variantě o nejvyšším výkonu 92 kW (125 k). V obou případech kombinuje mild-hybrid zážehový motor 1.0 EcoBoost s řemenem poháněným integrovaným startér/generátorem.
Ten při brzdění a jízdě setrvačností dokáže zachycovat energii, jež jinak přichází nazmar, a uchovávat ji ve formě elektřiny. Lithium-iontová baterie pracuje s napětím 48 V a je chlazená vzduchem.
Konstruktérům Fordu se podařilo umístit 48V baterii pod přední sedadlo spolujezdce takovým způsobem, aby nedošlo k úbytku prostoru pro zavazadla ani místa pro cestující.
Startér-generátor zároveň účinkuje jako elektromotor. Podle potřeby asistuje tříválcovému spalovacímu motoru 1.0 EcoBoost při akceleraci a napájí také elektrické příslušenství vozu.
Inteligentní mild-hybridní hnací soustava nepřetržitě vyhodnocuje aktuální provozní situaci a rozhoduje se, kdy a jak intenzivně dobíjet baterii. Volí přitom ze dvou strategií:
Nahrazení točivého momentu motoru, při němž se využije schopnost startér-generátoru pracovat jako elektromotor a poskytovat točivý moment až 24 Nm. Tím klesají nároky na spalovací motor. Výsledkem jsou emise CO2 93 g/km a spotřeba paliva od 4,1 l/100 km dle cyklu NEDC (115 g/km, respektive 5,1 l dle WLTP).
Umocnění točivého momentu, kdy může startér-generátor navýšit celkový točivý moment hnací soustavy o 20 Nm nad úroveň samotného spalovacího motoru. V nižších otáčkách má oproti konvenčnímu motoru točivý moment vyšší až o 50 %.
Startér-generátor vykrývá prodlevu výfukového přeplňování, což motorářům Fordu umožnilo snížit kompresní poměr a osadit motor větším turbodmychadlem. Volbou modu Sport z nabídky přepínatelných jízdních režimů může řidič v okamžiku upravit charakteristiku systému, tak aby se ještě silněji zdůraznil dynamický charakter hnací soustavy.
Elektrická asistence navýší točivý moment o 50 Nm. Ve sportovním režimu se zároveň změní odezva plynového pedálu, kalibrace elektrického posilovače řízení a práh intervence elektronického stabilizačního systému.
Integrovaný startér-generátor také umožňuje využívat funkci stop-start v širším rozsahu provozních scénářů – například při dojíždění do zastavení, navíc i se zařazenou rychlostí. Stačí, aby řidič vyšlápl spojku. Mezní rychlost, při níž se stop-start aktivuje, lze nastavit na 15, 20 km/h nebo 25 km/h.
K dalšímu snížení spotřeby paliva využívá Focus mild-hybrid rovněž technologii deaktivace jednoho válce, kterou již znají řidiči modelů Focus 1.0 EcoBoost a 1.5 EcoBoost. K deaktivaci i opětovné aktivaci válce postačuje pouhých 14 milisekund.
V nabídce nadále zůstávají vznětové motory 1.5 EcoBlue a 2.0 EcoBlue. Vedle šestistupňové manuální převodovky se zákazníci mohou rozhodnout také pro osmistupňovou samočinnou skříň.
Novinky v digitalizaci a konektivitě
Nově může být Focus vybaven digitálním přístrojovým štítem a později v letošním roce nabídne také funkci informování o nebezpečných situacích v okolí.
Nový digitální přístrojový štít je tvořen plně konfigurovatelným 12,3“ displejem. Díky 24bitové „true color“ technologii vykresluje informace a grafické prvky ve vysokém rozlišení a plném barevném spektru. Proto méně namáhá oči a lépe se čte. Řidič si může nastavit prioritu zobrazovaných údajů podle svých preferencí.
Ve Focusu mild-hybrid má displej specifické grafické rozhraní, které informuje o hospodaření s energií. Řidič vidí, kolik elektřiny mild-hybridní soustava vytvořila, a může sledovat, zda se elektřina v daném okamžiku ukládá do baterie, nebo je využívána k podpoře spalovacího motoru.
Inovativní technologie výroby zobrazovací plochy, vyvinutá původně pro výrobu optických čoček, poskytla designérům větší svobodu při návrhu tvaru displeje než u běžných obrazovek. Elektrické obvody jsou zapuštěné do celé plochy displeje.
Díky sériově dodávanému modemu FordPass Connect získají řidiči Focusu poprvé přístup k funkci informování o nebezpečných situacích v okolí. Tato technologie dokáže upozornit na potenciálně nebezpečnou situaci ještě předtím, než ji může spatřit samotný řidič nebo senzory vozu.
Údaje služba získává od místních úřadů, záchranných složek i dalších vozidel připojených do cloudu. Informace se mohou týkat práce na silnici, stojících vozidel, chodců či zvířat pohybujících se ve vozovce.
„Funkce informování o nebezpečných situacích v okolí je specifická v tom, že propojené jsou samotné automobily – prostřednictvím internetu věcí. Není závislá na aplikacích třetích stran,“ řekl Joerg Beyer, výkonný technický ředitel Ford of Europe.
FordPass Connect dále umožňuje ovládat některé funkce vozu na dálku prostřednictvím mobilní aplikace FordPass. Jde o odemykání a zamykání dveří, spuštění motoru4 u vozů s osmistupňovou samočinnou převodovkou nebo zjištění informací o aktuální poloze vozu, hladině paliva, stavu alarmu, tlaku v pneumatikách, životnosti oleje atd. Zabudovaného modemu FordPass Connect využívá také funkce Aktuální doprava, díky které může palubní navigace při výběru trasy v reálném čase zohledňovat hustotu provozu.
Nabídka pro české zákazníky
Mild-hybridní pohon již figuruje v ceníku českého Fordu v rozsáhlé nabídce možností kombinací pro různé stupně výbavy. Nyní je možné využít mimořádného cenového zvýhodnění, které pro variantu 155 koní mild-hybrid dosahuje až 80 000 Kč resp. 90 000 Kč s volbou sady X.
Zákazníci navíc mohou nabídnout svůj starší vůz na protiúčet a využít další slevu na nový vůz ve výši 30 000 Kč. Obě výše zmíněné akce platí prozatím do 30. června 2020 u všech autorizovaných partnerů Ford v České republice.
Inovativní technologie
Modelová řada Focus nadále sestává z několika svébytných variant, které odrážejí rozdílné preference zákazníků.
Focus Trend Edition nabízí paletu technologií, které zvyšují jistotu ovládání vozu a usnadňují řízení. Standardní výbava obsahuje podložku pro bezdrátové nabíjení, SYNC 3 s navigací, adaptivní tempomat,5parkovací senzory vpředu i vzadu a zadní kameru.
Focus ST-Line a Focus Active se nyní dodávají s rozšířenou sériovou výbavou. Zákaznícit ak získají dvouzónovou automatickou klimatizaci, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou proti oslnění, stěrače s dešťovým senzorem nebo bezklíčové odemykání. Dalšími novými položkami sériové výbavy jsou velký střešní spoiler pro Focus ST-Line X
V nabídce pokročilých asistenčních technologií nechybí adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, s rozpoznáváním dopravních značek upravujících rychlost a vedením uprostřed jízdního pruhu nebo aktivní parkovací asistent , který v případě automatické převodovky zcela samočinně ovládá vedle řízení také převodovku, akceleraci i brzdy.
Řidič musí pouze držet stisknuté tlačítko. Sériově dodávaný předkolizní asistent s aktivním brzděním pomáhá předcházet srážkám s jinými vozidly, chodci i cyklisty, popřípadě alespoň mírnit následky takových střetů.
A možná s tímhle skončí i řízené dobíjení pomocného
A možná s tímhle skončí i řízené dobíjení pomocného akumulátoru (12voltového), které ho teď oddělá za dva roky, jak se auto snaží ho nabíjet co nejméně a jen při brzdění, aby to proboha nestálo pár deci.
Jo ušetříme pár deci benzínu, možná nějaké emise z
Jo ušetříme pár deci benzínu, možná nějaké emise z něj, ovšem je třeba vyměnit baterku za 6 tis. A spousta emisíz výroby a výdělku na baterku aneb ekologismus v praxi.
PS. díky za připomenutí, musím manželce zase dobít nové auto…ještě že už tam nejsou přes baterku kryty…opět věc, co člověk na starém autě nezná…n..ale vlastně to je příprava na praktickou
elektromobilitu… to taky bude člověk přijede, vymotá kabely, připojí zamkne odejde…matky s kočárky budou mít radost…
Hm, v mal som skodu favorit z roku 1991, ktory mal spotrebu
Hm, v mal som skodu favorit z roku 1991, ktory mal spotrebu 5,5l pri 90km/h. Za 19 rokov vyvoja sa podarilo znizit spotrebu spalovacieho motora o 10% (spotreba podla WLTP)
No nabizi se moznost, ze pokud jste s favoritem jezdil 2litry
No nabizi se moznost, ze pokud jste s favoritem jezdil 2litry pod normovanou spotrebou (NEDC), tak mozna byste mohl jezdit pod normu i s tim focusem ….
A pomimne to, ze srovnavate o tridu se lisici auta…
Srovnáváte nesrovnatelné. Při konstantní rychlosti je u
Srovnáváte nesrovnatelné. Při konstantní rychlosti je u všech aut spotřeba nejnižší. A ten Focus mild-hybrid by mohl mít při konstantních 90 km/h teoreticky spotřebu téměř nulovou, když by využil plachtění. V době Favorita se ještě WLTP nedělalo, ale reálná spotřeba je tam spíš tak kolem 7 až 8 litrů podle charakteru trasy.
Vy jste to vážně někdo přečetl?
Vy jste to vážně někdo přečetl?
To, že máte problémy s přečtením a pochopením delšího
To, že máte problémy s přečtením a pochopením delšího textu tady všichni vědí, je ale hezké, že se k tomu přiznáváte.
Tam jde spíš o to, že je to nuda. Já to taky nedočetl. A
Tam jde spíš o to, že je to nuda. Já to taky nedočetl. A nebýt diskuze, která mě zaujala, tak bych sem ani nic nepsal.
Autor byl asi placený od slova, ale většina lidí to umí
Autor byl asi placený od slova, ale většina lidí to umí přečíst “ každé druhé slovo“
Tyhle PR clanky to je udesnej jazyk. Ja to taky nemuzu cist.
Tyhle PR clanky to je udesnej jazyk. Ja to taky nemuzu cist.
Nečte to nikdo, tebe ani Horčíka nevyjímaje. Ten jen vzal
Nečte to nikdo, tebe ani Horčíka nevyjímaje. Ten jen vzal zaslanou tiskovku a plácnul to sem, tak ani nevšiml těch zapomenutých čísel na konci odstavců z nějaké původní struktury.
A jak jste vydedukoval, že jsem to nečetl, a ten článek
A jak jste vydedukoval, že jsem to nečetl, a ten článek jsem dal p.Horčík?
Hello hnupe, tesla ma zas akcie nad 1000. Co s tym? Kedy uz
Hello hnupe, tesla ma zas akcie nad 1000. Co s tym? Kedy uz bude ten krach? Dokedy maju ludia podla teba drzat ten short co si im radil pri hodnote akcii 950? Ci rovno si maju spravit slucku?
Výrobci vymýšlí auto, které někde na zkušební stolici
Výrobci vymýšlí auto, které někde na zkušební stolici splní emisní normu bez placení pokuty, což je pro ně nejdůležitější, auta se dnes vyrábí ne pro lidi, ale pro emise.
A je smutné, že jsme to tak dopracovali…aneb hon na
A je smutné, že jsme to tak dopracovali…aneb hon na vyfabulované číslo se stal cílem..a v rámci toho honu si populisté za chvíli prosadí hlasování v EU o termínu zákazu výroby spalovacích motorů – ostatně proč ne, za předpokladu, že před tímto hlasováním se vzdají na toto hlasování politických imunit a budou ho dělat za sebe s plnou právní odpovědností – hned bude vyfiltrováno, co je přesvědčení, co pozérství a co následek nějakého lobbování.
Ano je smutne, ze pres vsechnu snahu donutit automobilky aby
Ano je smutne, ze pres vsechnu snahu donutit automobilky aby vyvinuli technologii, ktera by nas zbavila zavislosti na rope a dovolila lidem ve velky mestech svobodne dychat se uchyluji k takovymto uchylarnam jen aby se z toho nejak vykroutili a pokud mozno nemuseli menit zabehly system, takze nakonec skutecne nezbyde nez tuhle zastaralou spinavou technologii proste zakazat.
Jenže ta technologie mohla být na tom dávno jinak, jen
Jenže ta technologie mohla být na tom dávno jinak, jen kdyby se nepostavily normy na imaginární emise nějakého cyklu – auta mohla mít skutečně výrazněji nižší spotřeby a emise a dávno se mohlo v klidu a reálně řešit elektromobilita za rozumnou cenu.
Stačilo místo blbnutí s vysokotlakými vstřiky, downsizingu a turb – mimochodem pro reálné emise pěkné sajrajty mohlo být monohem lépe – ovšem, nebyl by výkon špičkových 80 kW a víc z litru. Začít s prací na spalovacím prostoru, udržet rozumné objemy – EURO7 si stejně vyžádá opět zvýšení objemů, nezvedat do extrému vstřikovací tlaky – spíš pracovat s přirozeným vířením směsi, zavést dřív vypínání válců, zůstat u atmosférických motorů a vhodně převodovat.
To si nemyslím, že to je věc snižování emisí. Výrobci
To si nemyslím, že to je věc snižování emisí. Výrobci v USA přešli už dávna na menší auta s turby a ti co nepřešli, tak mají nebou budou mít problémy. Při jízdách Kalifornií vidím už amerických aut výrazně méně než před 10 lety, je to samé Kia, Suzuki, Hyundai, Mazda, Toyota, Honda, Mitsubishi apod. občas německá auta. Atmosférické motory pomalu mizí a turby vyhoněné jednolitrové tříválce je už tragedie. Jsem taky pro zákaz výroby a dovozu ICE aut do EU do roku 2030.
Ale jo, klidně to zakažme, ale nekryjme přitom politiky
Ale jo, klidně to zakažme, ale nekryjme přitom politiky imunitou, pěkně zodpovědnost, jako členové představenstva – celým svým majetkem.
Menší auta mají logiku – jmenovatelem všeho u auta je hmotnost – i jak pravil Colin Chapman – chceš zrychlit na rovině? přidej výkon, chceš zrychlit všude? sniž hmotnost.
Problém je, že se auta začala ladit na emise nereálných cyklů – jediné, co uspokojivě funguje je dojezdová zkouška.
A rozumný objem motoru, jak jsem psal není rozhodně pět litrů – rozumný je motor někde mezi 1,6 – 2,5 – obvykle velmi úspěšné motory byly a jsou motory s objemem cca 400 ccm – 600ccm a vhodným zvolením poměru vrtání/zdvih a sudým počtem válců.
Jasně atmosféry mizí, protože turbo dává lidem marketingový pocit síly auta. Manželka má auto s papírově stejným výkonem jako já, jenže má moderní turbo a já mám atmosféru a vypadá to tak Rozjezd, pokud nenakrmím auto nemám šanci do 2,5 tis RPM jednoznačně vede turbo 2,5-3,5 tis RPM je to tak nějak šul nul (takže pro nomální uživatele – turbo se lépe rozjede a pak je to s menším objemem stejné, ovšem za cenu komplikovanějšího motoru s nižší životností a větších nároků na katalytický systém, aby byly reálně /ne papírově, ty jsou lepší/ srovnatelné emise) na 3,5 tis RPM do 4tis RPM moje atmosféra začíná mít navrch do 4,5 tis RPM turbo ztrácí dech nad 4,5 tis RPM se to točí jak kafemlejnej – protože P=Mx2pif, tak se to na ten výkon nějak nabrlblá (ale stačí kopeček, a hotovo – moment prostě není a výkon hned padá), ale atmosféra táhne pořád a výkon graduje na 6 tis RPM a pak mám ještě 500 RPM na přeběhové otáčky. Reálně to vypadá tak, že předjížděcí manévr mnohem lépe zvládá atmosféra, ale musí se podřadit, ne dálnici v Německu v dlouhých stoupání to lépe zvládá atmosféra, ale točí se výš – paradoxně, pokud jsme v Německu na dálnici a jedeme 150 km/h+, tak turbo i atmosféra při cestě delší 300 km, žerou stejně.
To samé nás, co s turby, ovšem čeká s elektromobily. Sice je plný moment hned na začátku, ale pak začne přicházet odbuzování (kvůli indukovanému napětí)…a je to o tom, kam se naladí účinnost motoru… velmi často bývá dost mizerná v otáčkách, kde ještě není vše (laicky řečeno na úrovni ABC) nasyceno, což jsou malé rychlosti, což částečně kompenzuje malá hodnota jízdních odporů, pak je oblast super, ale pak přijde odbuzování, takže ve velkých rychlostech to má samo o sobě horší účinnost a tento jev ještě lze umocnit zvýšeným tepelným zatížením – což nerady baterky i motory – a dostaneme se do situace, že elektromobily úplně na vysoké rychlosti nikdy dlouhodobě nebudou, ale je to vlastně jedno, protože v té době už vše bude mít limitéry rychlosti
„dostaneme se do situace, že elektromobily úplně na vysoké
„dostaneme se do situace, že elektromobily úplně na vysoké rychlosti nikdy dlouhodobě nebudou, ale je to vlastně jedno, protože v té době už vše bude mít limitéry rychlosti“
Ano přesně tento efekt to udělá, věřte, že se podstatně sníží rychlost aut na dálnicích, EV auta totiž jezdí většinou 120-130 km/h a obrovsky se ztiší doprava v městech.
Ono je několik otázek – sníží průměrná rychlost na
Ono je několik otázek – sníží průměrná rychlost na dálnici nebo aktuální rychlost na dálnici?
Hluk ve městech? No to není jen o motoru (jak by se chtělo poukázat), je třeba si uvědomit hluk od kol vs podklad a nezapomenout na to, že dneska musí elektromobil pípat, aby upozornil chodce. A ještě drobnost, přes hybrid fyziku a její postuláty zde definované, elektromobil je prevít a vibruje a rezonuje, takže je třeba počítat s tím, že pokud to bude velká almara jedoucí po čičisheads, tak je to generátor a karoserie je reproduktor. Ať budete dělat, co budete, pořád je jedna z prvních vlastních frekvencí jakéhokoli auta 20 Hz +- něco málo a ta samozřejmě o sobě dává vědět.
Co se týče hlukového smogu, tak BEV na tom jsou oproti
Co se týče hlukového smogu, tak BEV na tom jsou oproti spalovákům o dost líp. Elektromobily nepípají, ale vytvářejí uměle hluk při nižších rychlostech, který napodobuje hluk při rychlosti asi 40-50km/h. Pak už je auto slyšet i bez „doprovodu“. Mám to vyzkoušené jako chodec. Tenhle šum mi nevadí a na větší vzdálenost to slyšet není.
Jinak řečeno, pro hlukové pozadí aglomerací a silničních tahů to bude velká úleva.
Uvidíme. Já mám takovou zkušenost, že hlukové pozadí je
Uvidíme. Já mám takovou zkušenost, že hlukové pozadí je velmi ovlivněno tím co jedinec vidí…aneb nevidí tepelné čerpadlo a čerpadlo běží, tak ho neslyší, když ho vidí, tak ho slyší, je to vrtule, nemá ten zvuk rád (podílel jsem se na měření pro několik sousedských sporů, kdy je to tepelné čerpadlo s hlukem 60dB dva metry od ně ve vzdálenosti 10 m výrazně rušilo)… vidí elektromobil, slyšel, že je tichý, tak je tichý (nerozporuji, že vůči spoustě aut je) až bude spousta elektromobilů a budou slyšet měniče, když se lidem řekne, že měniče a motory pískají, tak uvidí elektromobil a uslyší pískat měnič.
Jako člověk žijící u poměrně frekventované silnice
Jako člověk žijící u poměrně frekventované silnice musím říct, že ke skutečnému poklesu hlukového smogu dojde až ve chvíli, kdy začnou na elektro nebo vodík jezdit náklaďáky, traktory a motorky. Ty dělají suverénně nejvíc kraválu. Motor u normálního spalovacího osobáku jedoucího do 50 km/h, pokud to není vrak s upadlým výfukum nebo ho neřídí blbeček, co má potřebu to v obci tůrovat, není téměř slyšet ani teď. Převládá hluk od kol.
souhlas a pak záleží, jak je výfuk nalazenej – do jaké
souhlas a pak záleží, jak je výfuk nalazenej – do jaké frekvence
Samozřejmě, tenhle hlukový mog je samozřejmě největší,
Samozřejmě, tenhle hlukový mog je samozřejmě největší, ale i některé fosilní osobáky jsou dost hlučné.
Neda se to u tech BEV resit 2ma (teoreticky az 4mi) motory s
Neda se to u tech BEV resit 2ma (teoreticky az 4mi) motory s jinym prevodovym pomerem? Asynchronni s mensim pomerem pro potrebu vykonu, synchronni pro ustalenou jizdu ve vyssich rychlostech?
A co tam dát jednoduše převodovku a udržovat ten motor v
A co tam dát jednoduše převodovku a udržovat ten motor v optimálních otáčkách? Pořád levnější, než dva reduktory, dva motory, dvoje řízení…
To jste nam to pekne vysvetlil. Takze naftove nizkootackove
To jste nam to pekne vysvetlil. Takze naftove nizkootackove motory jsou podle tehle teorie take na dalnici k nicemu. Ne pockejte, jak ze se to resi? Jooo ruznym zprevodovanim…
A s temi ekektromobily je to take pekna teorie no bohuzel opet jen teorie. Ne nebudu vas az tak ztrapnovat, nebudu si brat Teslu, ale jen eNiro a muzeme na nemecke dalnici pomerit sily. 😉
No jo vy jste vlastně ten „frajer“, co když vidí v Tesle na
No jo vy jste vlastně ten „frajer“, co když vidí v Tesle na dálnici Mustanga tak hned pouští Ludicrous mod, aby náhodou….
Klidně si Teslu vemte – ze zásady nezávodím ve volném provozu
O jakem zavodeni to tu pisete? Kdyz jste psal, ze s nastupem
O jakem zavodeni to tu pisete? Kdyz jste psal, ze s nastupem elektromobilu se bude muset na dalnicich zpomalit, tak jste predpokladam myslel v beznem provozu. Tak vam nabizim moznost si overit, ze to tak neni.
A ano, parkrat jsem si skutecne pomeril sily s nejakym silnejsim spalovakem, abych mel osobni zkusenost a neblabolil tu jako vy na zaklade nejakych domenek a teorii. Asi jako ta vase halucinace, ze elektromobily pipaji…
Nabízím vám v červenci změření sil vaší elektrické
Nabízím vám v červenci změření sil vaší elektrické popelnice s libovolný mým spalováken na okruhu 🙂 V Mejtě vám jízdy zařídím zdarma 😉 Odtah si ale zajistíte sám.
Můžete si vybrat – sporťák, rodinný kombík nebo fun car (delivery 21.7., oh yes)
To mi lichoti, ze by si vase trolli farma kvuli me pronajala
To mi lichoti, ze by si vase trolli farma kvuli me pronajala jakekoli auto a zaplatila okruh a profesionalniho jezdce. Pravdepodobnejsi, je ale verze, ze by se nikdo nedostavil.
Navic ja nepsal nic o okruhu, ale o nemecke dalnici. Na okruhu jsem v zivote nebyl ani se spalovakem, takze me nemusi zajimat jak tam jezdi bevko.
Já si nic pronájímat nepotřebuji a budu tam tak jako tak.
Já si nic pronájímat nepotřebuji a budu tam tak jako tak. Ale pokud dorazíte, s radostí vám názorně předvedu, že ten váš minivan je příšerně pomalý. Když si tak libujete v tom srovnávání 🙂
A pak se z toho snu proberete a zjistite, ze sedite v praci u
A pak se z toho snu proberete a zjistite, ze sedite v praci u klavesnice a trollite ty svoje fantazie.
Máš to pomýlené. Popelnica=rakovinomet (spalovák, ktorý
Máš to pomýlené. Popelnica=rakovinomet (spalovák, ktorý spaluje skvapalnených dinosaurov)
Já si myslím že elektromobily obecně jezdí pomaleji,
Já si myslím že elektromobily obecně jezdí pomaleji, pokud jsem měl možnost potkat ty nejsilnější BEV, tak nejely více jak 140, proč taky, když EQC ve 160 km nebo eTron rychlosti ujede 200 km :). Ani Teslu nikdo nijak zvlášť nehoní, ti co ji mají déle, tak už se vyřádili zrychlením a jezdí velmi umírněně (tedy asi mimo Michelina 🙂 ) Obden Tesly potkávám a fakt jezdí velmi umírněně.
Tak jest, vezu-li málo energie chovám se dle toho. Taky
Tak jest, vezu-li málo energie chovám se dle toho. Taky když začne mizet benzín z nádrže, tak uberete…jak praví klasik, je zajímavé, že na poslední třetinu nádrže před tankováním ujedu tolik, co na první polovinu…
Prave jsem se vratil z Prahy. Fakt jsem si dal zrovna dneska
Prave jsem se vratil z Prahy. Fakt jsem si dal zrovna dneska pomalou jizdu… 😀
Asi budu ta vyjimka potvrzujici pravidlo.
Porovnání Soul a Niro, opravdu vypadá Soul
Porovnání Soul a Niro, opravdu vypadá Soul mohutněji.
https://imgur.com/a/nO5Q8SS
Nedávno mi poslal švagr fotku divočáka co střelil. Zíral
Nedávno mi poslal švagr fotku divočáka co střelil. Zíral jsem na to co je to za medvěda. Pak z něj vypadl starej rybářskej trik, kdy se ryba (v tomto případě prase) umístí nebo drží před rybářem v natažené ruce proti objektivu a hnedle vypadá mnohem větší.
Ten Soul je také blíže objektivu, takže to může zkreslovat, ale hádat se nebudu. Víte jak já to mám, dám jen na vlastní zkušenost, takže až je uvidím vedle sebe naživo tak vám řeknu.
Já jsem si toho všiml okamžitě jak ty auta stály vedle
Já jsem si toho všiml okamžitě jak ty auta stály vedle sebe, samozřejmě se to fotí blbě. Soul má podstatně vyšší předek a je i vyšší a proto to zkresluje.
Ahoj, vlastnimi slovy jsi popsal deskriptivni geometrii,
Ahoj, vlastnimi slovy jsi popsal deskriptivni geometrii, strasaka decek na strojni a stavebni prumyslovce. 🙂
Jj 😉
Kazdopadne at vypada z venku jak chce, uvnitr jsem je
Jj 😉
Kazdopadne at vypada z venku jak chce, uvnitr jsem je videl/sedel oba a eNiro je jednoznacne prostornejsi/pohodlnejsi.
Staci se podivat na velikost zavazadloveho prostoru 315/1339 vs 451/1405 ve prospech eNira…
Na zadnich sedackach v eNiru jsi to taky videl, prostor jak v Seperbu. Na zadni sedacky Soula jsem tehdy cucel se zoufalstvim v ocich jak bych sem (v pripade, ze by jsme chteli jet s manzelky autem vsichni) mel jako dostat tri deti…?
Tři děti není problém Soulu, ale tři dospělí ano, nebo
Tři děti není problém Soulu, ale tři dospělí ano, nebo jestli záleží na tom centimetru šíře u Nira navíc nevím? Mimo jiné Niro není rodinné auto, je to tak na 2 důchodce. Rodinné auto by mělo mít minimálně 4,7 metru a dvojnásobný kufr co Niro.
Ještě dodám, že v Superbu je asi o 20 cm více místa na nohy než v Niru. Každopádně teď jsem finalizoval co chci za BEV, buď Kona nebo Niro, ale malinko mě to táhne k Niru, vůbec ne kvůli prostoru ale je to Kia, lepší ovládání a co mě na Koně strašně irituje je to modré podsvícení tlačítek, to je blbost už kvůli tomu, že oko z principu velmi špatně, v této oblasti spektra, v noci ostří.
Deskriptivu jsem měl nepovinnou na gymplu. Vybral jsem si ji
Deskriptivu jsem měl nepovinnou na gymplu. Vybral jsem si ji sám a dost mě bavila. Perspektivu jsem měl zmáklou z výtvarky od dětství a prostorovou orientaci mám nadprůměrnou. Je to zábava. Lidi z toho dělal zbytečnýho strašáka.
Kukínku, dyk stačila dvě slova – „jsem genitální“, my už
Kukínku, dyk stačila dvě slova – „jsem genitální“, my už všichni víme, že jsi šu.ín :-). Čus, Dlaždič.
Jseš genitální.
Jseš genitální.
Všiml jste si, že u Nových e-Niro prohloubili kufr o cca 15
Všiml jste si, že u Nových e-Niro prohloubili kufr o cca 15 cm? Dnes už sedačky nejsou u nových modelů po sklopení v rovině kufru a bohužel to udělali bez možnosti zvýšení desky kufru na úroveň sedáků sedaček, tak jako to má Soul, myslím, že to je škoda, ne každý potřebuje takto hluboký kufr.
https://www.emilfrey.cz/files/av/large/1124-11O736.jpg
https://www.netcarshow.com/Kia-e-Niro-2019-1600-72.jpg
Vsimli jsme si k nasi radosti hned jak jsme je
Vsimli jsme si k nasi radosti hned jak jsme je prebirali.
Onehda jsme na eSalonu v Letnanech (mozna to byl Amper v Brne) behali mezi eKonou a eNirem a rozebirali jim kufry resp. vyrabovali vsechny ty plasty a polystyreny ze dna a rozhodovali se jestli vezmeme Kony a nebo budeme cekat na Nira a riskovat, ze nam je nestihnou dodat v limitu dotace. No nakonec zvitezilo cekani, neb jsme vyhodnotili, ze Kona je fakt mrnava.
No a jak jsem psal k nasi radosti ten kufr prohloubili u noveho modeloveho rocniku za nas.
Já v kufru vozím bedýnku s přípravky na sklo a pár
Já v kufru vozím bedýnku s přípravky na sklo a pár hloupostí, 450l nevyužiju ani na dovolenou. V tomhle provedení nejsou sklopené sedačky zároveň s dnem kufru, což je škoda, mohli to udělat jako u Soulu, místo toho vyhodili tu umělohmotnou podsádky a dali na dno jinou desku. Nedá se nic dělat, když mě to bude hodně vadit, nechám si udělat nové dno o 15 cm vyšší s gumovou vložkou, to se udržuje lépe než ta chlupatá látková.
Ja mam moznost dat si dno za 6 a 7 sedadlem v kufru Tesly do
Ja mam moznost dat si dno za 6 a 7 sedadlem v kufru Tesly do dvou poloh. Nize kdy vznikne schod a nebo vyse kdy je rovne s temi sklopenymi sedackami a vozim jej temer stale v te dolni poloze, protoze pak kdyz tam neco nalozim tak to nelita po celem kufru.
Jinak jeden ze zamestnancu hned zjistil, ze operadlo zadni sedacky drzi jen na dvou sroubech, takze tu sirsi stranu vyndal, misto nej na ty panty prisrouboval na miru vyrezanou preklizku a k ni po sklopeni na sedak prisrouboval plastove prepravni boxy…
Tomu druhemu se to take libilo, myslim, ze se domlouvali, ze to od nej zkopiruje.
PS: Ta preklizka uz je myslim temer rovna s dnem kufru.
Díky za info no uvidíme až to bude doma 🙂
Díky za info no uvidíme až to bude doma 🙂
https://www.automobiledimension.com/model/kia/e-soul
https://ww
https://www.automobiledimension.com/model/kia/e-soul
https://www.automobiledimension.com/model/kia/niro
To víme všichni jaká je realita. Já jen říkám jaký je
To víme všichni jaká je realita. Já jen říkám jaký je optický vjem zepředu toho, když auta stojí vedle sebe.
Asi uhel pohledu. Koukate li zepredu, je Soul vyssi a jen o
Asi uhel pohledu. Koukate li zepredu, je Soul vyssi a jen o malo uzsi. Zato ma krabicovy tvar kolme rovne boky. Z boku je Niro o dost delsi a pak bude Niro i opticky vetsi.
Kdyby jste si to přečetl celé od začátku a
Kdyby jste si to přečetl celé od začátku a neškubal:
Vložil/a PeaK, St, 2020-06-24 09:17
Ono je několik otázek – sníží průměrná rychlost na dálnici nebo aktuální rychlost na dálnici?
Takže maximálka bude na Tesle omezená na 250 km/h stejně se s tím nikde tak jet – u mého auta ji ani nevím, nikdy jsem to nepotřeboval.
Průměrná rychlost pohybu – bude se odvíjet od dopravní situace. Na prázdné dálnici bez omezení se ta průměrná dálniční rychlost pohybu 100 – 120 km/h dá dosáhnout s čímkoli, co udrží 130 km/h.
Pro rychlost přepravy je určující, jak často a kolik času strávíte na odpočinku a doplňováním energie. Já vím, že při 160 km/h a musím tankovat co cca 500 km – beru pak tak 3/4 nádrže. Takže když pojedu řekněme 1000 km vzdálenost, budu tankovat jednou, pokud nechci mít k dispozici v cíli plnou nádrž. Zabere mi to tak 15 min včetně pohybu kolem (časté pauzy při řízení, když jsem nastaven na řízení mě znervozňují a ztrácím rytmus a koncentraci).
Svoje údaje si doplňte, co vám vyjde…ale myslím, že dvakrát nabíjet budete muset a jedno nabíjení bude tak 30 min – za předpokladu, že prázdná dálnice a tempomat 160 km/h a trať 1 000 km
A hlavně při porovnávání zapněte Ludicrous – to je jak v Rychle a zběsile zapnout NOS 😀
Zase uz teoretizujete. To je asi jako kdyz nam na zacatku
Zase uz teoretizujete. To je asi jako kdyz nam na zacatku coronakrize nekteri teoreticti odbornici vypocitavali krizove scenare jak tady vsichni umreme. Praxe je pak, ale vzdy uplne jina…
Ja na rozdil od vas tech 1000km absolvoval mnohokrat jak spalovakem tak bevkem. Naposledy v lednu jsme jeli soubezne pres 1000km dve Tesly a jeden spalovak. Prvni dojel spalovak, o ctvrt hodiny pozdeji tri roky stara Tesla S a o dalsi ctvrt hodiny pozdeji moje tri roky stare Xko… Faaakt hrozne pomale ty elektroauta.
A jak se tomu řidiči spalováku líbilo po cestě se koupat
A jak se tomu řidiči spalováku líbilo po cestě se koupat v alpském jezeře?
Když se tak navážíte do těch krizových scénářů těch
Když se tak navážíte do těch krizových scénářů těch odborníků, pak jste samozřejmě seznámen se situací v USA, Brazílii a Rusku a samozřejmě víte, že podle matematické teorie mutace můžeme tohle hop říct nejdřív příští rok na jaře, že?
To, že se zatím ty scénáře nenaplňují bychom měli s pokorou brát jako úspěch a ne se plácat po ramenou a říkat, co to je za trotly, že…
Zbytek: jeli jsme spolu, přijeli jsme čtvrt hodiny po sobě.. můžu si to klidně vyložit…Frantu už nebavilo naše neustálé dobíjení, tak je volně stále v před, my 100 km před cílem dobouchali a šlapli na to.
Videl jsem na vlastni oci ten prubeh u me sousedky, kdy pri
Videl jsem na vlastni oci ten prubeh u me sousedky, kdy pri tom behala po zahrade a popijela s nami po vecerech na ulici cervene vinko na krvinky.
To je, ale uplne jina diskuze.
Zase uz spekulujete o necem o cem nic nevite.
Tak tedy, vyjeli jsme nastejno a jeli stejnou trasou kazdy vlastnim tempem s vlastnimi zastavkami aniz by jsme se behem te cesty jedinkrat potkali…
Takže hurá, abychom se dobrali k nějakému
Takže hurá, abychom se dobrali k nějakému výsledku.
Každý jste jeli vlastním tempem a nepotkali jste se…dost špatné pro srovnání…byl to náhodný těžko opakovatelný vzorek.
Aby bylo srovnání (což nechcete stále slyšet) musí to být definovaně opakovatelné.
Tedy by při stejném počasí se museli dva řidiči domluvit a chovat se stejně…a pak se dozvíme, že právě při těchto podmínkách bych rychlejší ten a ten.
Smůla je, že se snažíte mi říct, že ten obor, který mě desítky let živil a živí je blbost a je to jen teorie 😉
Ano prave proto, ze to bylo za naprosto beznych a stejnych
Ano prave proto, ze to bylo za naprosto beznych a stejnych podminek (stejne zacpy, stejna snaha byt co nejdrive doma, atd), je to relevantni, stejne jako mnohokrat pred tim kdy jsem s Teslou v beznych podminkach zajel na takto dlouhych trasach stejny cas jaky za jaky jsem ty trasy absolvoval drive se spalovakem.
Jaky obor vas zivil netusim, ale nic to nemeni na faktu, ze s elektromobily nemate prazadne zkusenosti a presto neustale rozvijite nejake fabulace o tom jak se s nimi cestuje atd.
„ze s elektromobily nemate prazadne zkusenosti“ nemůžete
„ze s elektromobily nemate prazadne zkusenosti“ nemůžete být dál od pravdy… ale jinak mě bavíte asi tak jako svého času Roznovan, jak byl na dovolené s Teslou v Provance…krásné čtení to bylo, akorát jsem tam prakticky v ten samý čas a stejnou dobu byl se spalovákem, tak jsem si mohl porovnat, co bylo s čím reálné stihnout.
Z kazde druhe vasi vety cisi absolutni neznalost elektromobilu
Z kazde druhe vasi vety cisi absolutni neznalost elektromobilu (asi jako dnesni pipani), takze jestli jste navic tak ubohy, ze tu lzete a jeste oznacujete za lhare ostatni pak se nemame o cem bavit.
Ano pípání špatný termín (omlouvám se)- kdybych napsal
Ano pípání špatný termín (omlouvám se)- kdybych napsal definující zvuk upozorňující chodce, že jede elektromobil, bylo by to v pořádku? Či snad potřebujete o systému AVAS vědeckou studii?
Já Roznovana neobviňuju ze lži…jen prostě dost dobíjel a podřídil cestu elektromobilu (logicky s tehdejší hustotou nabíjecích stanic) a přišel tak o spoustu úžasných míst, které měl co by kamenem dohodil… holt někdo rád obědvá u nabíječky jiný pod Point Du Gard, bageta to byla dost možná stejná..
Naopak mě Roznovan svého času docela mile překvapoval, jak si dokázal jít za svým snem mezi prvními a to nejen elektromobilem
To co píšte vy, je prostě parta vyrazila, vypovídací hodnota nula…ve své rozšafnosti sice píšete, kdy kdo přijel, ale opomenul jste i takový drobný detail, kdy kdo vyjel.. ale to neva, hezký den a spoustu elektromobilních kilometrů bez nehod
edit:
Ať ještě nevygeneruji další Vás výstižný příspěvek:
AVAS Acoustic vehicle alert system měl by odpovídat standardu ECE 138 (u nás označeno EHK 138)
Tim, ze jste si vygooglil presny nazev toho co by kazdy kdo to
Tim, ze jste si vygooglil presny nazev toho co by kazdy kdo to na vlastni usi slysel oznacil za huceni fakt nedokazujet, ze jste kdy jel nejakym elektromobilem.
Ano timto vyrokem “ tak jsem si mohl porovnat, co bylo s čím reálné stihnout” jste primo oznacil Roznovana za lhare. Vy ho znate osobne? Ne neznate, protoze ja ano a je to jeden z nejslusnejsich lidi, ktere jsem poznal. To uz je, ale takovy vas konicek vynaset nad necim nebo nekym nejaky soud aniz by jste mel osobni zkusenost.
Uz fakt staci. Jdete si na autoforum pokecat s runnerem a neobtezujte tady se svymi mindraky slusne lidi.
Ano napsal jsem, že v Provance se dalo někdy 2014/2015 za
Ano napsal jsem, že v Provance se dalo někdy 2014/2015 za týden nebo tak nějak stinout víc spalovákem než elektromobilem a tím jsem někoho označil za lháře, jen protože jsem tam byl ve stejnou dobu a mohl jsem si to srovnat podle jeho cestopisu…tak to je pro mě další klenot hybridu… geniální
Tímto způsobem mluvy ti za chvíli dojdou lidi co s tebou
Tímto způsobem mluvy ti za chvíli dojdou lidi co s tebou budou chtít vést diskuzi…
A to bude velká škoda…
Otázka je, jestli takovou diskusi má smysl vést.. bohužel
Otázka je, jestli takovou diskusi má smysl vést.. bohužel jsem dneska na jeho hru přistoupil…holt, každý den není posvícení, aby člověk mohl vyplnit svůj den tak, jak by si přál
Jen pro pripomenuti. Psal jste „ale opomenul jste i takový
Jen pro pripomenuti. Psal jste „ale opomenul jste i takový drobný detail, kdy kdo vyjel“
A Michelin psal drive: „Tak tedy, vyjeli jsme nastejno a jeli stejnou trasou kazdy vlastnim tempem s vlastnimi zastavkami aniz by jsme se behem te cesty jedinkrat potkali…“
Pravda, nečetl jsem to znova a nepamatoval jsem si to, za
Pravda, nečetl jsem to znova a nepamatoval jsem si to, za tohle zkreslení se Michelinovi omlouvám
Ztráta času a zmařená energie furt dokola vysvětlovat že
Ztráta času a zmařená energie furt dokola vysvětlovat že ten EV dokáže jezdit…
Kdyz ma clovek pocit, ze na druhe strane je alespon ferova
Kdyz ma clovek pocit, ze na druhe strane je alespon ferova bytost, ktera placa nesmysly jen z neznalosti, a mam na to cas, pak ho klidne na vysvetlovani venuji, ale jak se ukazuje tady jsem narazil na nekoho kdo za to fakt nestoji.
Já jsem taky pro zákaz výroby a dovozu spalovacích aut do
Já jsem taky pro zákaz výroby a dovozu spalovacích aut do EU. Protože pokud se podíváte na poslední průzkumy veřejného mínění je naprosto jasné, že v roce 2030 už v EU nebudeme. V ČR se teď pouze čeká, kdo se toho politicky chopí a koho se Německu nepodaří zdiskreditovat.
Ale v těch ohromných množstvích co se spalovací auta
Ale v těch ohromných množstvích co se spalovací auta vyrábějí to jistě nějaký smysl na uspoře emisí jistě má. Teď třeba plácnu, ale zavedení normy 6 a následně 7 mohlo ušetřít víc emisí, než všechny elektromobily co jsou a budou dalších pět, deset let.
Tyhle Milk-hybridy akorat vsechny otravuji.
Tyhle Milk-hybridy akorat vsechny otravuji.
Vylepšená evoluce ptákoviny Start stop – i když v Audi mi
Vylepšená evoluce ptákoviny Start stop – i když v Audi mi to nějaké drobné šetřilo – stejné auto o půlgeneraci, nebo generaci novější mělo nějakou rekuperaci do baterky a žralo to objektivně o půl litru méně..
Asi lepsi neco nez nic.
Asi lepsi neco nez nic.
No, ono kdybych věděl, co to stojí, tak by to asi takový
No, ono kdybych věděl, co to stojí, tak by to asi takový úspěch nebyl
Časté start-stopy ničí motor a otravuje to. Zeptejte se
Časté start-stopy ničí motor a otravuje to. Zeptejte se kteréhokoli řidiče. Když se mu to na křižovatce na červenou při stání vypne, tak se skoro každý začne strachovat, jestli motor při rozjezdu zabere. Komu to možná nevadí, je blbá blondýna. Ta to neřeší. Jinak je to psychologická bariéra. Na spalováky není v tomhle směru spoleh.
Ničení motorů stop/start systémem platí jen pro běžné
Ničení motorů stop/start systémem platí jen pro běžné spalováky. Mild-hybridní systém to naopak řeší a je asi jediné uplatnění, kdy začíná stop/start dávat smysl. Jestli těch pár ušetřených deci paliva na 100 km stojí za ty peníze, to je jiná otázka. Ale bát se toho je zbytečné.
Taky si myslim.
Taky si myslim.
Nevim presne jak u mild hybridu ale u klasickeho hybridu
Nevim presne jak u mild hybridu ale u klasickeho hybridu (Prius) roztoci nejdriv elektricky motor-generator spalovaci motor na asi 1000ot/min a pak tam pusti palivo. Diky tomu to motor nenici. Dukaz jsou Priusy ktery maji najezd 400 000km a vic. Takze spis jde o to jak je ten system udelanej.
To u Hondy sázeli na mild-hybrid také, ale protože prodejni
To u Hondy sázeli na mild-hybrid také, ale protože prodejni cena byla jen o malinko nižši než u full-hybridu Toyota Prius která dokáže ujet několik km jen na ekektřinu.
Prodeje byly pod očekáváním a výroba byla po několika letech ukončena .
http://www.hybrid.cz/tagy/honda-insight