Ford je dnes vedle japonské automobilky Toyota doma v USA jedním z hlavních prodejců hybridů. Vedle toho ale myslí i na šetrnost svých továren. Vymění v nich staré žárovky za nové LED.
foto: Dave Parker, licence CC BY 3.0
V současné době má automobilka Ford v plánu vyměnit osvětlení ve svých továrnách za celkem $25 milionů. Půjde o celkem 25 000 LED žárovek. Ford očekává, že díky tomu ročně ušetří $7 mil. Neboli 56 000 MWh/rok. Zároveň ušetří na servisních nákladech, protože LED mají životnost až 15 let.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Gigatovárna Tesla Motors vyroste v Nevadě
Toyota v britské továrně na Auris HSD buduje solární elektrárnu
Podle zástupců automobilky jde o dlouhodobou investici do budoucnosti. Bude zajímavé pozorovat, zda se po této investici Ford rozhoupe také k dalším krokům, například k instalaci solárních fotovoltaických panelů na střechy svých továren, jako už to udělaly některé jiné automobilky (např. Seat).
25 000 000 USD na 25 000 LED
25 000 000 USD na 25 000 LED ziaroviek = 1 000usd kus? 🙂
To sú trochu iné žiarovky
To sú trochu iné žiarovky ako predávajú v Kauflande. Na osvetlenie výrobnej haly treba väčší svetelný zdroj a vymeniť sa musí celé svietidlo.
i tak je cena vysoká, za
i tak je cena vysoká, za jedno komplet svítidlo 🙂
Kdo udělal chybu v počtech 🙂
Kvalita a výkon něco
Kvalita a výkon něco stojí . V odkazu je i kalkulačka úspory.
http://www.ledsviti.cz/LED-prumyslove-osvetleni-400W-bila
A já myslel, že tunely na
A já myslel, že tunely na finance se dělají jenom v čechách. Ale teď vidim, že jsme se to jenom dobře naučili 😀
V Ceně je určitě
V Ceně je určitě zahrnuto. Demontáž současných a montáž nových svítidel. Jednoduché počty Investice $25mil pří roční úspoře $7mil Návratnost po 3.5 letech .Za předpokladu že životnost světelných zdrojů dosáhne 15 let bude výpočtová úspora přes $80mil. Není započítán budoucí nárůst ceny energii, který výši úspory ještě navýší.
http://www.ledsviti.cz/LED-prumyslove-osvetleni-400W-bila
Nu ale toto, rozhodně
Nu ale toto, rozhodně tunelem není. Je to podobné jako v Německu odejití od jádra. Jen by mne zajímala taková maličkost jako zda jde skutečně o wolframové žárovky nebo běžné zářivky. V tom by byl totiž rozdíl. – Jinak ale životnost v ČR běžných „usporných“ zářivek se liší v prostorovém umístění a deklarovaná životnost je pouze přáním na papíře.
V článku se ale píše o
V článku se ale píše o LED žárovkách, nikoliv o „wolframové žárovky nebo běžné zářivky“.
Nebo jsem se přehlédl?
Samozřejmě máte pravdu!
Samozřejmě máte pravdu! Ale LEDžárovky jako náhrada za xxx. V ČR jsou v provozních halách zářivková tělesa, a to je v porovnání s klasickou žárovkou s wolframovým vláknem též uspora.
Edisonky tam doufam uz snad nemaji ani klasicke halogenky.
Edisonky tam doufam uz snad nemaji ani klasicke halogenky. Spis to budou zarivky. Zarivky s klasickou elektromagnetickou tlumivkou delaji neskutecne problemy v siti. Napetove spicky nekolik tisic voltu a fazovy posun. Drive to nebyl takovy problem, ale dnes je vsude elektronika, kterou ty spicky pri startu nici. Drive jsem mel zarivky a diody v mixu na zkousku. Ty diody odchazely docela casto, nez jsem ty zarivky vyhazel. Elektronicke zapalovani je o neco lepsi, ale porad to je killer elektroniky. Mozna ze je vic snaha o bezpecnou sit, nez o usporu elektriny. Samozrejme ze i spinane zdroje kazi sinus, ale bez napetovych spicek. Ale lid vnima tu usporu.