FlixBus pracuje na bezemisní mobilitě

V roce 2020 začal FlixBus se solárními panely jezdit z Dortmundu do Londýna, dnes autobus jezdí mezi Paříží a Eindhovenem. foto: FlixBus
V roce 2020 začal FlixBus se solárními panely jezdit z Dortmundu do Londýna, dnes autobus jezdí mezi Paříží a Eindhovenem. foto: FlixBus

Dálkové autobusy jsou jednou z nejudržitelnějších možností cestování. FlixBus investuje do opatření na snížení emisí a zkouší nové technologie, jako jsou autobusy na bioplyn, elektrobusy a autobusy se solárními panely.

Společnost Flix se připojila k iniciativě Leaders for Climate Action a zařadila se tak mezi světoznámé značky zapojené do Týdne Země. Kampaň se zaměřuje na to, jak mohou organizace investovat do planety, a dokonale se tak shoduje s vizí společnosti Flix nabízet udržitelnou a dostupnou mobilitu pro každého. Cílem je investovat do nárazových opatření ke snížení emisí a stanovit nové standardy pro uhlíkově neutrální technologie, a tím vést a proměnit budoucnost mobility pomocí obnovitelných zdrojů energie.  

Díky rozsáhlému a modernímu vozovému parku dálkových autobusů poháněných pokročilými dieselovými motory má společnost Flix jedny z nejekologičtějších dopravních prostředků na trhu. Mimo rozmanité portfolio projektů na další snižování emisí, jako jsou autobusy na bioplyn, E-busy a autobusy vybavené solárními panely, se závazku společnosti Flix mohou zúčastnit i přímí spotřebitelé možností kompenzace emisí CO2 pomocí platby poplatku atmosfair. Další důležitý krok v oblasti udržitelné mobility se připravuje ve spolupráci se společnostmi Freudenberg a ZF, bude jím vytvoření první flotily dálkových autobusů na vodíkový pohon.

Ve spolupráci se společnostmi Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems a ZF Friedrichshafen vyvíjí dálkový autobus poháněný palivovými články, jehož uvedení na trh se očekává v roce 2024. Cílem je vytvořit vysoce výkonný systém palivových článků, který nahradí konvenční dieselový pohon a dosáhne klimatické neutrality v dálkové autobusové dopravě

zdroj: tisková zpráva

Napsat komentář