Počet čerpacích stanic na zkapalněný zemní plyn LNG v Evropě by se měl do roku 2030 zvýšit ze stávajících 340 na více než 2000.
foto: EW
Lídrem v oblasti LNG je v současnosti Itálie, která má přes 2300 nákladních vozidel a 82 čerpacích stanic LNG. Dále Německo s 1 100 vozy a 33 čerpacími stanicemi a Španělsko s více než 1 400 vozy a 58 stanicemi. V Česku jsou zatím dvě čerpací stanice LNG a 15 nákladních vozidel.
Zaměření Evropy na LNG vychází z plánu EU být do roku 2050 prvním klimaticky neutrálním kontinentem. Plán mimo jiné počítá s redukcí emisí v dopravě o 90 % a nástupem alternativních paliv.
K tomuto trendu hodlá přispět i Eurowag. „Během tří let plánujeme zvýšit byznys založený na aktivitách mimo tankování nafty dvakrát rychleji než ten dieselový. Zaměříme se přitom i právě na LNG, kde už existuje rozsáhlá čerpací infrastruktura i dostatečná nabídka výrobců nákladních vozidel,“ říká Anne Schwier, výkonná ředitelka divize pro novou mobilitu a alternativní paliva.
Dojezd až 1 600 km, tichý provoz a nižší spotřeba
Liquefied Natural Gas (LNG) umožňuje snížení nákladů na palivo až o 20 % kombinací nižší ceny paliva a snížení spotřeby. Vozy na LNG mají dojezd až 1 600 km, jsou tišší a mají nižší emise CO2, NOx pevných částic, nebo SOx. Nákladní vozidla na LNG už nabízí velké značky jako Scanie, Volvo nebo Iveco.
V oblasti těžké dálkové nákladní dopravy je v současnosti zkapalněný zemní plyn považován za jedinou dostupnou a ekonomickou alternativu nafty. Navíc, fosilní zemní plyn může být postupně nahrazen biometanem pocházejícím z přírodních zdrojů, který snižuje emise skleníkových plynů již dnes až o 95 procent.
Zatímco LNG je vhodné pro dálkovou nákladní dopravu, v regionální nákladní, osobní a městské a příměstské hromadné dopravě se více prosazuje CNG, tedy stlačený zemní plyn.
foto: Eurowag
Podle studií by se počet čerpacích stanic na CNG v Evropě by se měl za deset let zvýšit z 3900 na 10 000 a počet nákladních aut z 27 000 na 190 000. Počet osobních aut na CNG se má zvýšit z 1,4 na 12,6 milionu aut.
„Eurowag jako energeticky a palivově neutrální společnost bude poskytovat svým zákazníkům maximální flexibilitu, pohodlí a nákladově efektivní řešení, bez ohledu na to, jaké palivo používají dnes nebo pro jaké se rozhodnou v budoucnu,“ uzavírá Anne Schwier.
CNG neboli stlačený zemák jako by ještě
CNG neboli stlačený zemák jako by ještě šel…
https://kcc-hho.webnode.cz/cng/
…Sice to je pěkně výbušná potvora (osobáky 200BAR = 20x víc jak starý dobrý LPG 😉
https://kcc-hho.webnode.cz/lpg/
…Ale pokud je řeč o kapalným CNG neboli LNG tak to už je tak trošku v roce 2020 zhovadilost soudluzi :)) Uvidíme s jak drahejma baterkama přijde TESLA SEMI 😉
https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-semi/
PS: Anne Schwier, výkonná ředitelka divize pro novou mobilitu a alternativní paliva… :)))))) nic moc holka, přitáč :))))
JIINAK Lídra současnosti Itálii (krom padajících mostů 😉 v explozivních zkušenostech už všichni dávno známe že ;))))
https://www.youtube.com/watch?v=jRbYWML8EO8
,…redukcí emisí v dopravě o 90 % a nástupem alternativních paliv… A CO TY TROLEJOVÝ DOBÍJEČKY VW SCANIA ??
https://youtu.be/mBwvQwzBxjk