Evropu čeká boom LNG. Počet nákladních vozů vzroste třicetkrát

Počet čerpacích stanic na zkapalněný zemní plyn LNG v Evropě by se měl do roku 2030 zvýšit ze stávajících 340 na více než 2000.

Studie společnosti Eurowag naznačují, že v roce 2030 bude na evropských silnicích jezdit okolo 280 000 nákladních vozidel na LNG proti 9 500 v minulém roce.
foto: EW

Lídrem v oblasti LNG je v současnosti Itálie, která má přes 2300 nákladních vozidel a 82 čerpacích stanic LNG. Dále Německo s 1 100 vozy a 33 čerpacími stanicemi a Španělsko s více než 1 400 vozy a 58 stanicemi. V Česku jsou zatím dvě čerpací stanice LNG a 15 nákladních vozidel.

NEPŘEHLÉDNĚTE

Zaměření Evropy na LNG vychází z plánu EU být do roku 2050 prvním klimaticky neutrálním kontinentem. Plán mimo jiné počítá s redukcí emisí v dopravě o 90 % a nástupem alternativních paliv.

K tomuto trendu hodlá přispět i Eurowag. „Během tří let plánujeme zvýšit byznys založený na aktivitách mimo tankování nafty dvakrát rychleji než ten dieselový. Zaměříme se přitom i právě na LNG, kde už existuje rozsáhlá čerpací infrastruktura i dostatečná nabídka výrobců nákladních vozidel,“ říká Anne Schwier, výkonná ředitelka divize pro novou mobilitu a alternativní paliva.

Dojezd až 1 600 km, tichý provoz a nižší spotřeba

Liquefied Natural Gas (LNG) umožňuje snížení nákladů na palivo až o 20 % kombinací nižší ceny paliva a snížení spotřeby. Vozy na LNG mají dojezd až 1 600 km, jsou tišší a mají nižší emise CO2, NOx pevných částic, nebo SOx. Nákladní vozidla na LNG už nabízí velké značky jako Scanie, Volvo nebo Iveco.

V oblasti těžké dálkové nákladní dopravy je v současnosti zkapalněný zemní plyn považován za jedinou dostupnou a ekonomickou alternativu nafty. Navíc, fosilní zemní plyn může být postupně nahrazen biometanem pocházejícím z přírodních zdrojů, který snižuje emise skleníkových plynů již dnes až o 95 procent.

Zatímco LNG je vhodné pro dálkovou nákladní dopravu, v regionální nákladní, osobní a městské a příměstské hromadné dopravě se více prosazuje CNG, tedy stlačený zemní plyn.

Anne Schwier, výkonná ředitelka divize pro novou mobilitu a alternativní paliva

Anne Schwier, výkonná ředitelka divize pro novou mobilitu a alternativní paliva
foto: Eurowag

Podle studií by se počet čerpacích stanic na CNG v Evropě by se měl za deset let zvýšit z 3900 na 10 000 a počet nákladních aut z 27 000 na 190 000. Počet osobních aut na CNG se má zvýšit z 1,4 na 12,6 milionu aut.

„Eurowag jako energeticky a palivově neutrální společnost bude poskytovat svým zákazníkům maximální flexibilitu, pohodlí a nákladově efektivní řešení, bez ohledu na to, jaké palivo používají dnes nebo pro jaké se rozhodnou v budoucnu,“ uzavírá Anne Schwier.

tisková zpráva

One Comment on “Evropu čeká boom LNG. Počet nákladních vozů vzroste třicetkrát”

  1. CNG neboli stlačený zemák jako by ještě
    CNG neboli stlačený zemák jako by ještě šel…
    https://kcc-hho.webnode.cz/cng/
    …Sice to je pěkně výbušná potvora (osobáky 200BAR = 20x víc jak starý dobrý LPG 😉
    https://kcc-hho.webnode.cz/lpg/
    …Ale pokud je řeč o kapalným CNG neboli LNG tak to už je tak trošku v roce 2020 zhovadilost soudluzi :)) Uvidíme s jak drahejma baterkama přijde TESLA SEMI 😉
    https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-semi/

    PS: Anne Schwier, výkonná ředitelka divize pro novou mobilitu a alternativní paliva… :)))))) nic moc holka, přitáč :))))

    JIINAK Lídra současnosti Itálii (krom padajících mostů 😉 v explozivních zkušenostech už všichni dávno známe že ;))))

    https://www.youtube.com/watch?v=jRbYWML8EO8

    ,…redukcí emisí v dopravě o 90 % a nástupem alternativních paliv… A CO TY TROLEJOVÝ DOBÍJEČKY VW SCANIA ??

    https://youtu.be/mBwvQwzBxjk

Napsat komentář