Evropský parlament posvětil konec spalovacích motorů v roce 2035

Evropský parlament podporuje revidované normy emisí CO2 pro nové osobní automobily a lehká užitková vozidla, které jsou součástí balíčku „Fit for 55 do roku 2030“. Ty budou de-facto znamenat konec spalovacích motorů do roku 2035.

Ve středečním hlasování na plénu přijali evropští poslanci 339 hlasy (249 bylo proti a 24 se zdrželo) svůj postoj k navrhovaným pravidlům pro revizi výkonnostních norem emisí CO2 pro nové osobní automobily a dodávky. V přijatém usnesení, které představuje postoj Parlamentu pro jednání s členskými státy, poslanci podporují návrh Komise na dosažení bezemisní silniční mobility do roku 2035 (cíl pro celý vozový park EU snížit emise produkované novými osobními a lehkými užitkovými vozidly o 100 % ve srovnání s rokem 2021). Průběžné cíle snížení emisí pro rok 2030 by byly stanoveny na 55 % pro osobní automobily a 50 % pro dodávky.

Jde o součást tzv. Zelené dohody pro Evropu. Ta zahájila novou strategii růstu EU. Cílem je doslova „transformovat EU na spravedlivou a prosperující společnost s moderní, konkurenceschopnou ekonomikou efektivně využívající zdroje“. Potvrzuje ambici Komise zvýšit své klimatické cíle a učinit z Evropy do roku 2050 první klimaticky neutrální kontinent. Kromě toho si klade za cíl chránit zdraví a blahobyt občanů před environmentálními riziky a dopady. Ve světle velmi závažných dopadů pandemie COVID-19 na zdraví a hospodářský blahobyt nezbytnost a hodnota Zelené dohody pro Evropu jen vzrostla.

Vzhledem k aktuálním trendům růstu prodejů elektromobilů ale může být schválení přísných emisních regulí pro rok 2035 vlastně jen formálním posvěcení toho, co beztak v západní a severní Evropě nastane již během několika následujících let. Tedy že automobilky začnou nabízet prakticky pouze a jen bateriové elektromobily.

zdroj: tisková zpráva

10 komentářů u “Evropský parlament posvětil konec spalovacích motorů v roce 2035”

  1. Všimněte si prosím, jak je manipulativně formulováno sdělení, které se snaží nabudit dojem, že Evropksý parlament hlasoval o zákazu vozidel se spalovacím motorem.

    Nic takového se nestalo a je naprosto zoufalé, že většina lidí nezná evropský legislativní proces.

    To o čem se hlasovalo, byl ekvivalent, jako by nějaký výbor českého parlamentu vytvořil návrh zákona a ten poslal na vládu. Neznamená to naprosto nic.

    Nejedná se o hotovou podobu zákona a ani není tento zákon parlamentem schválen. Hlasování má pouze ten význam, že toho parlament zbavuje a odhazuje na komisi. Torpédovat to může tisíc a jedna věc a dokonce i samotný parlament, až se k němu někdy v budoucnu vrátí hotová podoba zákona.

    Takže nestahujte kalhoty.

  2. Sám s EV jezdím a jsem velmi spokojený, ale z tohohle se mi fakt zvedá kufr.
    Každopádně když pominu ty kecy, jak se v tomto případě vše dělá pro naše dobro a blahobyt, tak by mě zajímala ta skutečná motivace europoslanců, proč schvalovat takové nařízení a utrácet tím veřejné peníze, když se vše podobné v minulosti nechalo na trhu, obměna byla přirozená a když je stejně velmi pravděpodobné, že tohoto nařízení nebude třeba, jak se píše i v článku…

    1. Není to zbytečné, jen se to netýká nás, malých lidiček, co na to nemají.

      Neviditelná ruka trhu je svině a když nezaplní „mocensky“ tento prostor EU, tak ho zaplní nějaká tlustá německá bába co si v ruský sámošce koupí litr vodky ve slevě.

      Jde o to, aby výrobci vůbec nepočítali s tím, že bude existovat něco jako benzín nebo nafta a v investicích se na to dopředu připravili.

      Jak to nakonec dopadne se uvidí, ale asi to nějak dopadne.

  3. Ó fretná chrochtobuznosti!
    Tvé mikturace jsou mi
    Co zprudlé žvastopunksery na plzné včele
    Škvrrrk, já zapřísahám tě svými frůnícími kvrdlovrzy
    A krákorně zafras mě svými scvrknuvšími patlocaráty
    nebo tě roztrhám na fidloprčičky svým frkodrťákem,
    tak bacha na to!

Napsat komentář