Elektromobily Volvo mají nově vyšší dojezd a rychlejší nabíjení

Elektromobily Volvo C40 Recharge a Volvo XC40 Recharge budou nabízet pohon zadních kol, delší dojezd a rychlejší nabíjení.

Dva z nejčastějších dotazů zákazníků ohledně elektromobilů Volvo XC40 Recharge a C40 Recharge jsou prý „Jak daleko dojede?“ a „Jak dlouho trvá nabíjení?“. V rámci nového balíčku produktových aktualizací proto Volvo ve srovnání s končícím modelovým rokem vylepšilo dojezd (dle standardu WLTP) a také průběh nabíjení modelů XC40 Recharge a C40 Recharge, což může u některých variant vést k prodloužení dojezdu až o 60 km.

Mimoto budou pro modely C40 Recharge a XC40 Recharge dostupné tři nové pohonné jednotky. Mezi ně patří dvě varianty s pohonem zadních kol – přičemž je to vůbec poprvé za posledních 25 let, co Volvo nabízí produkt s pohonem zadních kol – a také vylepšená motorizace s pohonem všech kol.

SOUVISEJÍCÍ: PRVNÍ DOJMY: Volvo XC40 Recharge – elektromobil promyšlený do detailu

Další prvenství pro Volvo Cars představuje skutečnost, že byla druhá generace elektromotoru s permanentním magnetem pohánějícím zadní nápravu plně elektrických modelů C40 Recharge a XC40 Recharge vyvinuta přímo automobilkou Volvo Cars. „Tyto aktualizace představují další velký krok k našemu cíli stát se do roku 2030 výrobcem výhradně plně elektrických vozů,“ uvedl Javier Varela, náš provozní ředitel a zástupce generálního ředitele. „Dojezd a doba nabíjení akumulátoru představují pro stále se rozrůstající počet našich zákazníků klíčové faktory a díky uvedeným vylepšením získají naše plně elektrické modely na ještě větší atraktivitě.“

Návrat k výkonnému pohonu zadních kol

Jednomotorová varianta (single motor) se standardním dojezdem je poháněna elektromotorem s permanentním magnetem (e-motor) disponujícím výkonem 175 kW, který nabízí o 3 % vyšší výstupní výkon než končící jednomotorová varianta s pohonem předních kol a výkonem 170 kW.

Model XC40 Recharge single motor je vybaven akumulátorem se stejnou kapacitou 69 kWh, ale také efektivnějším chlazením, což v praxi znamená, že může nabídnout delší dojezd. Konkrétně se jedná o dojezd 460 km dle testovacího standardu WLTP oproti původnímu dojezdu 425 km (WLTP).

Dojezd modelu C40 Recharge single motor byl oproti původním 438 km zvýšen na 476 km (WLTP). Nabití z 10 na 80 % trvá při použití veřejné nabíjecí stanice se stejnosměrným proudem o výkonu 130 kW přibližně 34 minut.

Pokud byste toužili po vyšším výkonu a delším dojezdu, je k dispozici také větší akumulátor v kombinaci s výkonnějším 185kW elektromotorem s permanentním magnetem na zadní nápravě. Tato druhá varianta je dodávána ve spojení s 82kWh akumulátorem u modelu XC40 Recharge single motor extended range s prodlouženým dojezdem 515 km (dle standardu WLTP), zatímco u modelu C40 Recharge single motor extended range je nový dojezd 533 km (WLTP). 

I zde došlo ke zlepšení nabíjecího výkonu, protože větší soustava akumulátoru umožňuje nabíjení stejnosměrným proudem při výkonu až 200 kW (dříve bylo maximum 150 kW), přičemž trvá nabití akumulátoru z 10 na 80 % přibližně 28 minut.

Aktualizovaná varianta s pohonem všech kol

Z těchto aktualizací těží také varianty s pohonem všech kol, které se dočkaly vylepšení dojezdu na ještě působivější hodnoty. Předchozí konfigurace dvou 150kW elektromotorů, které jsou každý na jedné nápravě, byla nahrazena interně vyvinutým 183kW elektromotorem s permanentním magnetem na zadní nápravě a novým 117kW asynchronním elektromotorem na přední nápravě.

Tato nová konfigurace v kombinaci s 82kWh akumulátorem a celkovým vylepšením efektivity chlazení akumulátoru znamená, že varianta XC40 Recharge twin motor AWD zvládne na jedno nabití ujet až 500 km, což je ve srovnání s předchozí verzí o 62 km více. Dojezd modelu C40 Recharge twin motor byl oproti původním 451 km zvýšen na 507 km(WLTP). 

Rear-wheel drive, more range and faster charging for fully electric Volvo C40 and XC40 models

Kde to bylo možné, přispěly ke zlepšení efektivity také úpravy exteriéru. Například nová 19″ kola z lehké slitiny nejenže přispívají k atraktivnějšímu vzhledu modelů XC40 Recharge a C40 Recharge, ale svým aerodynamickým designem také pomáhají snižovat odpor vzduchu.

Nová palubní nabíječka pro modelové řady 90 a 60

Pokud jde o další vozy v produktovém portfoliu Volvo, plug-in hybridy řady 90 a 60 dostaly novou dvoufázovou palubní nabíječku umožňující rychlejší nabití akumulátoru (v závislosti na konkrétním trhu). Nová palubní nabíječka u těchto vozů téměř zdvojnásobuje maximální kapacitu nabíjení na 6,4 kW.

zdroj: tisková zpráva

Tři komentáře u “Elektromobily Volvo mají nově vyšší dojezd a rychlejší nabíjení”

Napsat komentář