Elektromobily Nissan jsou stále oblíbenější mezi taxislužbami

Elektrické taxíky Nissan s nulovými emisemi od té doby přijaly za své taxislužby ve Španělsku, Nizozemí, Maďarsku, Spojeném království, Jordánsku, Mexiku a Polsku.

Pro taxislužby jsou elektromobily ideální volba
foto: Nissan

Pro miliony lidí, kteří na celém světě hledají pohodlnou jízdu taxíkem, se tento zážitek stal ještě příjemnějším, když jedna japonská taxislužba v roce 2013 předběhla svou dobu a vyměnila celý vozový park běžných taxíků za elektromobil Nissan Leaf s nulovými emisemi. Šlo o první krok v globální revoluci elektrických taxi.

Dnes taxíky Nissan – ať už jde o modely Leaf, Nissan e-NV200 či obojí – slouží na pěti kontinentech, ve 26 zemích a 113 městech na celém světě.

Z hlediska provozovatele patří mezi výhody elektrických taxíků snížené emise, značné úspory a levnější údržba, a navíc tichá a pohodlná jízda, ze které se těší cestující.

Taxíky Nissan, které zcela bez emisí prokazatelně dosahují dobrých obchodních výsledků a úspor, jsou tou chytrou alternativou, která přináší koncepci Inteligentní mobility Nissan zákazníkům a poskytovatelům taxislužby na celém světě.

Díky elektromobilům se koncepce Inteligentní mobility stává prostředkem, s jehož pomocí Nissan mění způsob řízení automobilů, technologii jejich pohonu i to, jak je přijímá širší veřejnost.

Jen za rok 2016 narostly globální prodeje taxislužbám automobilce Nissan o plných 84 %. Do března 2017 bylo v Evropě prodáno 1200 elektromobilů Nissan, celkem 2000 globálně.

tisková zpráva

31 Comments on “Elektromobily Nissan jsou stále oblíbenější mezi taxislužbami”

    1. Není pravda, v Praze 1 stříbrný taxi Leaf jezdí. Vím to
      Není pravda, v Praze 1 stříbrný taxi Leaf jezdí. Vím to moc dobře, protože ho už rok řídím (a je můj). Ale popravdě, nemůžu se dočkat až přejdu na Teslu 3. Dokonce zvažuji starší Model S…. Nic proti Leafu, ale abych byl v pohodě potřeboval bych bezpečný dojezd alespoň 250km (nabíjel bych jen doma, maximálně o víkendu kdy jsem schopný ujet více km bych 1x trošku dobil). Takhle hopsám od nabíječky k nabíječce, hlavně v zimě (mám 24kWh). Občas se mě nějaký zvědavý taxikář s TDi zeptá na dojezd, a pak odchází… Myslím, že je škoda, že to Praha nějak nepodpoří, nemyslím přímo, ale třeba zahustit nabíječky a pak i Leaf by byl použitelný bez stresu. Nyní je v Praze např. problém, že na západ od Vltavy není žádná rychlonabíječka (Radotín nepočítám 🙂 ).

        1. No nevím co konkrétně. Najeto za rok 45 tisíc km
          No nevím co konkrétně. Najeto za rok 45 tisíc km (taxikaření jsem měl jen 3 měsíce na fulltime, nyní opět zvažuju, ale s Leafem se mi do toho moc nechce), momentálně stav tacho 73tisíc km (kupoval jsem Leafa jako předváděčku necelé 2 roky starého s 28tisíci km). Takže teď mu budou 3 roky 🙂 a stav aku podle palubky 100%. V létě po Praze dojezd max. 150, záleží samozřejmě jak moch chladím a jak moc rychle nebo spíš v Praze pomalu jedu (myslím zácpy, ne že bych jel záměrně pomalu…). Ale v zimě mám dojezd taky třeba jen 80km. V zimě mám problém, že se nedá spolehnout na procenta baterky, z 20% to spadne brutálně rychle dolu… Málem jsem kvůli tomu 1x nedojel a dávám si na to od té doby bacha. Proto je to občas trochu stres… Jinak bych byl Leafem spokojen, i ten kufr celkem stačí. Místa na hlavu je vzadu víc jak v Tesle, na délku a šířku samozřejmě prohrává. Ale občas jsem měl možnost jezdit s Teslou a to úplně zapomínám koukat na palubku se stavem aku…. Prostě v Leafu na % čumím furt. Jinak servis absolutně pohoda, 2x garančka po 30tisících, placeno dohromady 4500 včetně DPH… V rámci záruky se řešilo vrzání při propružení tlumičů na doraz, tuším prachovky. to byla jediná závada.

          1. Já bych být vámi zkusil sehnat na taxikaření Zoe. Je to
            Já bych být vámi zkusil sehnat na taxikaření Zoe. Je to sice o něco menší auto než Leaf, ale dojezd nebudete muset moc řešit (reálně 300 km) a náklady na údržbu jsou srovnatelné s Leafem. U té Tesly je pořizovačka jinde i u ojetin (1,3 milionu u rozumné certifikované ojetiny) a hlavně jsou jinde servisní náklady, které se někdy šplhají do nesmyslů.

            1. Proč si myslíte že servisní náklady Tesly jsou drahé?
              Proč si myslíte že servisní náklady Tesly jsou drahé? Máte nějakou reálnou zkušenost, nebo to je jen taková úvaha?
              Já jsem neměl nikdy vůz s nižšími servisními náklady, a že jsem jich vystřídal hezkou řádku. Naposledy mě dorazili v Audi na Smíchově s jejich hodinovkou 2450,- bez DPH (v roce 2013). To se vážně s Teslou nedá vůbec srovnat. Nepovinný servis po 20.000 km mě stojí 450,- EUR + zdarma odstraňují sami závady, které v tu chvíli při kontrole najdou. To se vážně nemůže stát v žádném českém servisu, napříč značkami (BMW, Audi, nebo MB). Mám už druhou Teslu, ale servis mě cenou zaskočil pouze jednou, a to když mi měnili skleněnou střechu mezi střešním oknem a oknem víka kufru. Za výměnu skleněného dílu střechy, kterou jsem rozbil vlastní blbostí si naúčtovali 1750,- EUR. Nicméně klasický servis je u Tesly podle mého levnější než u jiných prémiových značek.

              1. Ale jistě, já neříkám, že ten servis není únosný pro
                Ale jistě, já neříkám, že ten servis není únosný pro majitele. Ale pořád stojí jako za prémiovou značku. Holt prostě je třeba počítat s tím, že u auta za 2,5 milionu bude ten servis něco stát. A co jsem slyšel, tak stojí docela dost. A gumy taky nejsou nejlevnější apod. Prostě mi přijde, že na taxikařinu je to dost drahé auto.

                1. Ano. Model S je určitě drahý vůz. To souhlasím. Nicméně
                  Ano. Model S je určitě drahý vůz. To souhlasím. Nicméně osobně znám jednoho mladého hocha, který s Modelem S taxi provozuje. A jak jsem s ním hovořil nedávno, tak mu to dává ekonomický smysl. Takže i jemu držím palce ať se mu daří.

                2. Ano, jak tu již komentoval předchozí pan majitel již mé
                  Ano, jak tu již komentoval předchozí pan majitel již mé Tesly, může za určitých okolností i taxík dávat ekonomický smysl (myslím v Praze s tou abnormální regulací..). Nicméně, nutno dodat, že co do nákladů se třeba s Octávkou rovnat nemohu. Do 80tis km člověk řeší teoreticky jen každou sezónu nové gumy a každých 20tis km 450-750E za garančku (bez daně). Je ale potřeba zohlednit vyšší pořizovací cenu, vyšší pojištění (havarijko na taxíka mi vychází cca na 70tis ročně) nebo to, že teď po 80tis může být jakákoliv oprava velmi (oproti té Octávce) drahá.. 😉

            2. V Praze platí vyhláška, že taxi auto musí být
              V Praze platí vyhláška, že taxi auto musí být minimálně nižší střední třída, což Leaf je. U Zoe si nejsem jistý, je přeci jen menší. Navíc občas když někoho vezu na letiště a vidím na chodníku ty kufry, tak mám strach, zda se vůbec vejdou, a kupodivu jsem je tam zatím vždy dostal 🙂 . Zase na druhou stranu občas potkám taxi s krátkou Fabií 1. generace s patřičně kouřícím výfukem (zda má licenci netuším…). S tou Teslou mi to je jasné, proto taky váhám. Přeci jen ta pořizovačka vysoká, na druhou stranu se uživí i auta vyšších tříd jiných značek, nicméně jejich cena je pořád nižší. Ale zase provozní náklady a taky „exkluzivita“ Tesly to může dorovnat. Tu exkluzivitu jsem dal do uvozovek proto, že si nemyslím, že by Tesla převyšovala jiná auta, ale je to elektro…. A v Praze zatím jako taxi jezdí jediná Tesla, Audin, Mercedesů a Bavoráku desítky, možná stovky.

              1. Zdravím vás. Znám člověka co provozuje taxi má leafa a
                Zdravím vás. Znám člověka co provozuje taxi má leafa a má kiu. teď měl nějakou dobu půjčený Ionic a tak ho nadchnul, ze už má objednaný čtyři kousky. Po městě s tím prý v pohodě ujede 250 km. V teto kategorii momentálně naprosto bez konkurence. Já vysloveně čekám až Hyundai udělá elektrickou dodávku teď mám nv200 a trápím se taky s 24kwh baterii. Nissan se teď zmůže akorát na PR kecy a skutek útěk.

                1. Nemohl jsem si pomoci… ale on se Nissan vůbec někdy zmohl
                  Nemohl jsem si pomoci… ale on se Nissan vůbec někdy zmohl na něco pořádného než právě ty silácké PR kecy?

                2. Zmohl se na Leafa, ale to už je dávno.
                  Zmohl se na Leafa, ale to už je dávno.

                3. 2x taxi KIA Soul a objednané 4 Ioniqy, přesně tak.
                  2x taxi KIA Soul a objednané 4 Ioniqy, přesně tak.

                1. Také zdravím. Možná jste mě špatně pochopil. Jezdím
                  Také zdravím. Možná jste mě špatně pochopil. Jezdím tam co je Vystrkov v provozu. Většinou tam jezdím 1x za 14 dní. V zimě jedu za kamiónem, v létě za autobusem. Je to utrpení s malou baterkou… Děti se vždy těší kolik potkáme v Humpolci jiných elektroaut. Tesly absolutně vedou. Tak snad se k Tesle dopracuju. Ale paradoxně to už mě nikdo v Humpolci u nabíječky neuvidí, jen profrčím kolem…. 🙂 . Doufám, že vám X-ko dobře slouží. Já aktuálně řeším zda čekat na 3 nebo jít do ojetého S. Tak někdy naviděnou.

                2. No zalezi jak cerstvou mate rezervaci. Pokud Vam to neco
                  No zalezi jak cerstvou mate rezervaci. Pokud Vam to neco vydelava, asi bych sel do toho ojeteho Ska. Verte, ze se pak v tom Humpolci zastavite. On je to fakt rozdil jestli nabijite 46kWh a nebo se to tam sype 115… A s Skem tam budete nabijet zadara.
                  S Xkem uplna spokojenost. Par drobnosti jako, ze obcas vrznou falkonky se vyresi za tri tydny v Mnichovskem servisu kam jsem uz objednan a jinak parada. K dnesnimu dni najeto 11585km povetsinou velmi sviznym tempem. Prekvapilo me kolik lidi si s Teslou rado zmeri sily. I kdyz paradoxne nikdo s opravdu rychlim autem. Vetsinou jsou to jednickove nacipovane Oktavky, stredne stare Audiny a Mercedesy.
                  Co jsou schopni udelat pro to aby se me udrzeli to clovek zasne. Mimo obec dve kila, predjizdeni pres odbocovaci pruhy a zebry, pres dve plne atd. Ja jezdim rychle jen mimo obce a snazim se nepredjizdet na hulvata, takze se me fakt obcas i nejakou dobu drzi. Pak stejne prijde nejakej dlouhej kopec, prislapnu to a uz je vickrat nevidim. 🙂
                  Pozdravujte deti a az se potkame i s nima tak je treba kousek svezu. Nebojte pojedu pomalu. 😉

                3. klíšťata s ochcávkami :-))
                  klíšťata s ochcávkami :-))

          2. To fixlování na spodní hranici už jsem také zažil.
            To fixlování na spodní hranici už jsem také zažil. Dělá to, pokud se delší dobu auto nenabilo na 100% na AC. Při nabíjení do plna dojde k vybalancování článků a možná i k resetování počítadla procent. Já když jedu delší trasu a mám za sebou třeba 6x DC nabíjení, tak si raději nechávám rezervu. Jednou jsem koukal, pohoda mám ještě 13%, do cíle 3km a najednou 7, za chvilku — a před cílem už svítila želva…

      1. To Vám moc fandím. Vlastně vůbec nechápu proč je těch
        To Vám moc fandím. Vlastně vůbec nechápu proč je těch elektrických taxíků tak málo. Jestliže jezdíte hodně, (což taxikáři určitě jezdí), máte slušnou konkurenční výhodu + vyšší zisk kvůli nižším nákladům.
        A souhlasím, že by Magistrát mohl pro čistou mobilitu udělat něco víc. Parkování v modrých zónách je sice fajn, ale rychlodobíječek se od města jen tak asi nedočkáme. Hlavně, že tam schvalují takový píčoviny, jako jsou solární lavičky…

        1. Přesně jak píšete.
          Vyšší zisk pro taxikáře, a tím i

          Přesně jak píšete.
          Vyšší zisk pro taxikáře, a tím i vyšší daně ze zisku, vyšší odvody na sociální a zdravotní pojištění, v dalším roce vyšší zálohy na odvody a daně. Takže spokojenost všech – od státu, pojišťoven, taxikáře a všech lidí ve městě.
          A solární lavičky negenerují vůbec nic, pouze zatěžují obecní rozpočty.

Napsat komentář