Elektromobily ID. Buzz a ID. Buzz Cargo jsou již k dispozici u českých prodejců

Značky Volkswagen Užitkové vozy a Volkswagen osobní vozy oficiálně spustily prodej nových modelů ID. Buzz a ID. Buzz Cargo na českém trhu.

Elektromobil ID. Buzz navazuje na kultovní modelovou řadu Transporter a přenáší všechny její výhody do elektrické éry. ID. Buzz Cargo již obdržel prestižní ocenění „International Van of the Year 2023“ pro nejlepší nový lehký užitkový vůz na evropském trhu. Své výjimečné kvality ID. Buzz suverénně potvrdil také v náročných testech bezpečnosti Euro NCAP ziskem nejvyššího možného hodnocení v podobě pěti hvězdiček. Nové modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo jsou již k dispozici k testovacím jízdám u českých prodejců. Ceny osobní verze ID. Buzz Pro začínají již od 1 593 854 Kč včetně DPH. Užitkovou variantu ID. Buzz Cargo lze objednávat za ceny již od 1 236 741 Kč bez DPH.

Autorizovaní prodejci značek Volkswagen Užitkové vozy v České republice již nabízejí svým zákazníkům testovací jízdy s dlouho očekávanými vozy ID. Buzz a první vozy začnou v průběhu prvních měsíců roku 2023 předávat zákazníkům, kteří si tento elektromobil objednali v rámci předprodeje. Všestranný ID. Buzz, nabízený v osobní i užitkové verzi, poskytuje prakticky orientovanou elektromobilitu s velkorysým, variabilním vnitřním prostorem, nulovými lokálními emisemi, rozsáhlou konektivitou a extrémně hospodárným provozem.

SOUVISEJÍCÍ: Volkswagen ID.7: dojezd až 700 km a kamufláž, která nic neskrývá

„Výhradně elektricky poháněný ID. Buzz přichází k českým prodejcům! S touto skvělou zprávou vstupujeme do nového roku, který našim zákazníkům přinese řadu dalších atraktivních novinek,“ říká Jakub Šebesta, ředitel značky Volkswagen Užitkové vozy v České republice. „Nepředbíhejme však tok událostí, dnešní den patří novým modelům ID. Buzz a ID. Buzz Cargo! Ty o svých mimořádných schopnostech přesvědčily již řadu nezávislých odborníků v různých zemích, ale také desítky tisíc evropských zákazníků, kteří si ID. Buzz objednali už v rámci předprodeje, a za jeho volant tak usednou v nejbližších dnech a týdnech. Progresivní ID. Buzz boduje jak svým ikonickým designem, tak vyspělou technikou ve spojení s bezkonkurenčními užitnými vlastnostmi. Je to zkrátka typický Bulli, ovšem navíc s čistým elektrickým pohonem.“

Martin Meiners

S oficiálním zahájením prodeje na českém trhu je k dispozici pětimístný model ID. Buzz s vyšším stupněm výbavy „Pro“ a maximálním výkonem až 150 kW (204 k) za vstupní cenu 1 593 854 Kč včetně DPH. Vozový park firem, podnikatelů a živnostníků posílí užitková verze ID. Buzz Cargo nabízená za ceny již od 1 236 741 Kč bez DPH. Nabídku budou postupně rozšiřovat další varianty pohonů a výbav. Součástí produktových plánů je také karosářská varianta s prodlouženým rozvorem.

Rozsáhlá sériová výbava obou modelů ID. Buzz Pro a ID. Buzz Cargo zahrnuje kompletně síťově propojené informační a zábavní systémy, multifunkční volant, světlomety LED, automatickou klimatizaci, tempomat, asistenční, resp. výstražné systémy, jakým je „Car2X“, a asistenta pro nouzové brzdění „Front Assist“ (ID. Buzz Pro má v sériové výbavě navíc také asistenta pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“). 

Základem konstrukce je modulární platforma pro elektricky poháněné vozy MEB. Modely ID. Buzz jsou v době uvedení na trh nabízeny s dosud největší akumulátorovou baterií v rámci rodiny ID. Sada lithium-iontových akumulátorů disponuje využitelnou kapacitou 77 kWh (celková je 82 kWh). Vzadu uložený elektromotor poskytuje maximální výkon až 150 kW a maximální točivý moment 310 N.m již od okamžiku rozjezdu. Výsledkem je mimořádná jízdní dynamika, která umocňuje potěšení z řízení modelu ID. Buzz.

Nové modely ID. Buzz přispívají k trvalé udržitelnosti nejen svými nulovými lokálními emisemi, ale také vysokou hospodárností s nízkými provozními náklady včetně nižších nároků na údržbu (nejsou nutné pravidelné výměny motorového oleje, servisní intervaly jsou relativně dlouhé). Podle metodiky WLTP spotřebuje ID. Buzz 20,6 kWh elektrické energie na 100 km (Cargo: 20,4 kWh/100 km) a na jedno nabití ujede až 423 km (Cargo: 425 km). Stejnosměrným proudem z rychlonabíjecího stojanu lze sadu akumulátorů nabít z 5 na 80 procent kapacity za cca 30 minut při využití maximálního nabíjecího výkonu až 170 kW. Všechny vozy ID. Buzz jsou zákazníkům předávány s neutrální bilancí emisí CO2.

Nové modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo přicházejí na český trh již s několika prestižními oceněními od nezávislých organizací. Loni v září získal model ID. Buzz Cargo titul „International Van of the Year 2023“ od mezinárodní poroty, kterou tvoří 34 novinářů se specializací na užitkové vozy. Organizace Euro NCAP pak v závěru loňského roku zveřejnila výsledky testů bezpečnosti, na jejichž základě udělila modelu ID. Buzz nejvyšší možné hodnocení s pěti hvězdičkami. ID. Buzz tím potvrdil, že patří mezi nejbezpečnější automobily na současném trhu.

zdroj: tisková zpráva, foto: Volkswagen

7 komentářů u “Elektromobily ID. Buzz a ID. Buzz Cargo jsou již k dispozici u českých prodejců”

      1. To je fakt. Pokud clovek uspesne nepodnika a nebo nema jo dobre placeny zamestnani, tak na to nedasahne. Ja dal za jetyho Leafa 40kWh necelych 2.000.000 jenu a to je nejvic co jsem kdy platil za auto. Mel bych i na drazsi ale nejak se mi tolik penez nechce za auto solit. Asi vrtkoleno. 🙂

          1. To jen souhlasim. Chapu ze nekoho ty auta tak bavi ze ma priority jinde. Co mi prijde smutne je pokud nekdo nema to vzdelani a auto si kupuje aby se jim chlubil. Ale kazdy jsme jinaci. Ja se nemuzu dockat. Auto bych snad mel dostat v nedeli. Zatim se neozvali. Je to jak cekani na Vanoce v mladi :-). Po dalnici budu jezdit spis kratky vzdalenosti a pokud delsi, holt maximalne 90km/h nebo i min. Tady je vetsinou stejne max. 100km/h (vyjimecne na par usecich nove dalnice 120km/h) takze to tak nevadi. Pro ty z vas kteri by snad chteli psat ustepacne komentare, nenamahejte se. O vsech nedostatcich tohoto auta vim, na polykani kilometru mam stale jeste jine auto. Letos by v Japonsku meli posunout limit kW do ktereho se muzou stavit nabijecky levneji s mensi byrokracii. Ted je to 50kW a podle toho to taky vypada. I kdyz vyhoda je ze s Leafem mi to az tak nevadi :-). Ale v lete az uderi 39 C tak to na dalnici teda nechci videt. Rapidgate!?!

Napsat komentář