Elektromobil Volkswagen ID.7 Pro ze sériové výroby, bez technických úprav, spotřeboval při testu hospodárnosti v Itálii pouhých 9,2 kWh/100 km.
Volkswagen překonal na okruhu Nardò v jižní Itálii milník v hospodárnosti. Sériově vyrobený elektromobil Volkswagen ID.7 Pro S s výkonem 210 kW a bez technických úprav sady akumulátorů (využitelná kapacita 86 kWh) ujel vzdálenost 941 km. Maximální dojezd podle metodiky WLTP až 709 km tak byl výrazně překonán, a to o 232 km, resp. 32,7 %.
SOUVISEJÍCÍ: Nové verze elektromobilu Volkswagen ID.7 GTX zaujme dojezdem 709 km
Při jízdě dlouhé 941 km byla průměrná spotřeba elektrické energie pouhých 9,2 kWh/100 km, což je mimořádně nízká hodnota. V přepočtu na spotřebu nafty to odpovídá přibližně 1 l/100 km. Cílem zkušební jízdy v Nardò bylo zjistit, jaká je maximální hospodárnost elektromobilu Volkswagen ID.7 Pro S uvedeného na trh v roce 2024.
Zkušební jízda s novým modelem ID.7 Pro S byla realizována v prosinci s profesionálními jezdci programu Volkswagen Driving Experience na nízkorychlostním okruhu v testovacím areálu Nardò. Venkovní teploty se při testu hospodárnosti pohybovaly mezi 5 a 15 °C.

Okruh dlouhý 12,5 km umožňuje cílenou simulaci nejrůznějších dopravních scénářů a testy na velké vzdálenosti. Průměrná rychlost jízdy při testu hospodárnosti dosáhla 29 km/h. To odpovídá typickým rychlostem v dopravních špičkách ve velkoměstech, které se podle aktuálního „dopravního indexu“ firmy TomTom specializované na navigaci pohybují mezi 22 km/h (Hamburk) a 31 km/h (Amsterdam).
Extrémně hospodárná konstrukce celého vozidla
Sériově vyráběný model Volkswagen ID.7 Pro S s akumulátorovou baterií o kapacitě 86 kWh (využitelná) je koncipován pro nejvyšší možnou hospodárnost a patří mezi nejvýkonnější elektromobily ve své třídě. Testovaný vůz nebyl pro zkušební jízdu ani v nejmenším technicky upraven a pocházel z běžné sériové produkce výrobního závodu pro elektromobilitu v Emdenu.
Základy mimořádné hospodárnosti modelu ID.7 Pro S tvoří vynikající aerodynamika a velmi moderní systém pohonu. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu (cx) je pouhých 0,23 (v závislosti na výbavě). Inovativní a účinný systém pohonu s označením „APP550“ se vyznačuje vysokým výkonem i hospodárností.
Do zadní nápravy integrovaný elektromotor poskytuje maximální točivý moment 545 N.m a v oficiálním zkušebním cyklu WLTP umožňuje modelu ID.7 spotřebu elektrické energie mezi 16,2 a 13,6 kWh/100 km. ID.7 Pro S přesto v případě potřeby nabízí sportovní zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy.
Nabíjení modelu ID.7 Pro S na cestách navíc probíhá mimořádně rychle díky nabíjecímu výkonu až 200 kW na příslušných stejnosměrných nabíječkách. S tímto nabíjecím výkonem lze za pouhých 10 minut přijmout dostatek energie pro dalších 244 kilometrů. Z 10 na 80 % se sada akumulátorů nabije stejnosměrným proudem při maximálním nabíjecím výkonu za cca 26 minut.
Volkswagen ID.7 Limuzína nebo ID.7 Tourer – obě varianty jsou ideální pro rodiny a cestování na dlouhé vzdálenosti. Elektromobil ID.7 totiž přesvědčí nejen velkorysou nabídkou vnitřního prostoru a vysokým komfortem, ale také dlouhými dojezdy.
Martin Sander, člen představenstva odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby značky Volkswagen, k tomu říká: „V Evropě vykazuje příjem objednávek pozitivní trend a v současnosti prodáváme dokonce více vozů ID.7 než modelu Passat. Z toho je patrné, že ID.7 je smysluplným zcela elektrickým rozšířením produktového portfolia naší značky a spolu s úspěšným modelem Passat je vhodnou volbou i pro překonávání dlouhých vzdáleností a jako služební vůz.“
V České republice je Volkswagen ID.7 druhým nejprodávanějším elektromobilem značky Volkswagen.
zdroj: tisková zpráva, foto: Volkswagen
Celkem zbytečný test, o reálném dojezdu při běžné zátěži to moc neříká.
Jestli se dobre pamatuji, tak parta nadsencu mela s Teslou S uz pred nekolika lety rekord v dojezdu pres 1000km. Tenkrat se tomu rikalo hypermiling. Mozna to byla ale Tesla 3…
Dodatek:Tesla S rekord 1128km a Tesla 3 1001km. A bylo to 7.7.2018.
Problém těchto rekordů je, že jim většinová populace nerozumí a nechápe, že ve světě elektrických kriplů je ujet 900 kilometrů něco mimořádného, jako ve světě celiakie sežrat dva rohlíky a neposrat se.
Takže fandíme vám, ale není to obdiv, ale soucit s narušenými.
Spalovak takove vzdalenosti na jednu nadrz take ujede, ale s 10x vyssi spotrebou energie. Ty asi nikdy nepochopis podstatu veci. Jsi takovy hodne jednoduchy clovicek.
ktery fosil da tuto vzdalenost po zasekanem meste? avg rychlost 22 kmh?
Takže při rychlosti 30km/h to mělo spotřebu 9.2kWh/100km
Jen by mě zajímalo, jestli tedy „simulovali“ město opravdu. To jest semafor, zastavím, čekám minutu, zelená, rozjedu na 50km/h, jedu 2 minuty a následně opět zastavím na červenou a čekám minutu. Tohle je totiž ta průměrná rychlost ve městě.
(PS: kecám, vím, že to prostě rozjeli na těch 30 a nechali to jet touhle rychlostí tak dlouho dokud to jelo – protože rozjezd a brždění dělá největší ztráty)
Samozřejmě, že to jeli ustálenou rychlostí. V opačném případě by se nemuseli namáhat do Nardo.
Každopádně jste prokázal výrazně vyšší inteligenci, než nick 13G níže, který jak řekl Švejk, papká marketingové dobroty i se staniolem.
ano brzdeni dela v elektromobilu zcela jiste nejvetsi ztraty 😀
Nardo: hxxps://en.mapy.cz/letecka?x=17.8179145&y=40.3314503&z=14
V roce 2007 zde zcela sériový Volkswagen Passat Kombi TDI najel za podobnou dobu 2350 km na jednu nádrž. Tedy 2,5x více při dvojnásobné rychlosti.
Takže děkujeme za důkaz, že ID.7 je ostudná elektrická kriplkára pro dementy.
opet ucelove srovnani jablek s hruskama a lzivy zaver?
zcela sériový 2007 Volkswagen Passat Kombi TDI ve meste ujede 2350 km ?
jeste pohadka o cisteni vzduchu tu dlouho nebyla.. prosim tu jeste
Prober se. Věta „To odpovídá typickým rychlostem v dopravních špičkách ve velkoměstech, které se podle aktuálního „dopravního indexu“ firmy TomTom specializované na navigaci pohybují mezi 22 km/h (Hamburk) a 31 km/h (Amsterdam).“ ke skutečnému testu vůbec nepatří, tu si tam přidal marketing, aby okecal tu trapárnu s hlemýždím tempem. O žádnou simulaci městského provozu nešlo, ale stejně jako v roce 2007 šlo jízdu na maximální dojezd, tedy ustálenou rychlostí, jen s pauzami a pravidelnou výměnou řidiče. Proto jsem taky dával odkaz na okruh Nardo.
fosil bude mit dost mozna nejnizsi spotrebu /km pokud mozno na co nejvolnobeznejsi otacky s nejvyssim prevodovym stupnem (@50kmh?) a ne pri moc velike rychlosti aby nebyl moc veliky odpor vzduchu.. i tak chudak motor/prevodovka atd teda… natoz 22km/h
co je nejdulezitejsi cast fosilu? chladic .. a proc? aby ohrival vzduch .. v lete ve meste i s topicima klimama je to super 🙂