Elektromobil Volkswagen ID.3 přesvědčil v dlouhodobém testu na 100 000 km

Zkušební technici autoklubu ADAC vystavili modelu ID.3 výborné vysvědčení. Inženýři testovacího a technického centra v bavorském městě Landsberg am Lech ujeli s tímto elektromobilem již více než 100 000 kilometrů.

Nejdůležitější poznatek se týká vysokonapěťové sady akumulátorů, která má stále ještě 93 procent původní využitelné kapacity. Testu byl podroben model ID.3 Pro S  s využitelnou kapacitou akumulátorové baterie 77 kWh. 

Volkswagen poskytuje na modely Volkswagen ID.3 i na všechny ostatní modely ID. záruku, že sada akumulátorů bude mít po osmi letech provozu nebo 160 000 ujetých km minimálně 70 % své původní využitelné kapacity.

Testovací řidiči autoklubu ADAC sadu akumulátorů nešetřili. Hranici 100 000 km chtěli překonat co nejdříve, a tak byl elektromobil Volkswagen ID.3 nabíjen často na 100 % na rychlonabíjecích stojanech. Vůz navíc stával v rozporu s doporučením výrobce u nabíjecího stojanu většinou se 100% stavem nabití, často i několik dnů, aby byl připraven pro dalšího testovacího řidiče.

Je to první dlouhodobý test, který absolvoval vůz z rodiny ID. Inženýři elektromobil ID.3 mezi testovacími jízdami opakovaně kontrolovali v testovacím a technickém centru v obci Landsberg am Lech. ADAC přitom zkoumá osm hlavních kritérií a více než 300 dílčích kritérií – jejich spektrum sahá od techniky a bezpečnosti přes užívání a ovladatelnost až po zatížení životního prostředí.

ADAC má pro zákazníky jednoznačné doporučení: Rozhodně si nechte nainstalovat aktualizace softwaru. Elektromobil ID.3 obdržel v průběhu dlouhodobého testu několik softwarových aktualizací. Kromě odstranění různých chyb přinesly aktualizace mimo jiné také zvýšení nabíjecího výkonu až na 170 kW. Aktualizace měly pozitivní vliv rovněž na spotřebu elektrické energie, a tím i na dojezd. Nový software výrazně snížil spotřebu elektrické energie především na krátkých trasách a při zimních teplotách od 0 do 5 °C.

Inteligentní plánovač tras pro elektromobily, který model ID.3 obdržel také prostřednictvím aktualizace, si od testovacích řidičů autoklubu ADAC vysloužil rovněž pochvalu. Na delší trase plánuje zastávky pro nabíjení tak, aby vůz dojel do cíle co nejdříve.

Systém přitom zohledňuje kromě stavu nabití sady akumulátorů také aktuální dopravní situaci a prognózy jejího vývoje. Vyhodnocování zastávek pro nabíjení probíhá dynamicky a řídí se i výkonem nabíjecího stojanu. Plánovač tras tak ve výsledku může navrhnout dvě krátká nabíjení vysokým výkonem místo jednoho dlouhého s nízkým výkonem.

zdroj: tisková zpráva

17 Comments on “Elektromobil Volkswagen ID.3 přesvědčil v dlouhodobém testu na 100 000 km”

    1. Je blbý, že Rencek umí udělat interiér v případě Meganu zatracené lepší a celkově hodnotnější na úrovni prémie. Údajně je nová ID.3 o dost lepší než stará, ale nezkoušel jsem. A ještě horší je to, že poté, co přišla nová TM3, se může jít VW se svými ID.xy podívat, jak vypadá interiér mainstreamu. Ukáže jim to střelený rakěťák, který vyrábí auta 10 let.

      1. Odpornost interiéru IDx je opravdu zarážející. Filosofie fleetů koncernu byla taková, že Volkswagen byl auto pro střední management, obchod, projekťáky apod. Škodovky byly pro techniky a plebs. Audi pro vyšší management a nejlepší obchodníky.
        Stávající nabídka ID jde dojmově pod úroveň Škody, na úroveň Dacie.
        Kdybych ještě bral koncernová auta, jako že jsem s nimi skončil, tak bych ID nemohl koupit střednímu managementu, protože by se touhle bídou cítil ponížen. ID je pro člověka, který se rozhoduje mezi autobusem a osobním autem, tedy jako první kariérní auto o kterém řidič může říct jen to, že je skvělé, že nemusí jet busem.

        ID je v mých očích obrovský propad kvality i statusu VW.

        1. Kvalita je v pořádku – nevrže to, nerozpadá se, plní funkci. Odpornost je věc názoru. Ale souhlasím že s minimalizmem a „praktičnosti“ u VW s ID přehnali. Chtěli něco změnit, inovovat. Ale cílem byla inovace jako taková, pak zjevně se snažili vejít pod nějaký cenový strop, který nakonec stejně neudrželi. Takže fail navazující na další fail. Místo škrtů na interiéru bylo by užitečný udělat například vlastní výrobu bateriových článků.

          1. Teď jste na to nejspíš přišel. Musejí kupovat za draho baterie, a tak krouhají ostatní ceny, jak se dá. Píšu to už zase hezkou řádku měsíců. Bez vlastní – a hodně dobré – baterkárny to nepůjde a nepůjde a nepůjde (a nemyslím tím He3Da). Kdo si koupí Audi e-tron za 2+ miliony v základu a za 3+ miliony s plnou výbavou? Pár nadšenců, kteří na to mají.

      1. Tady musím souhlasit s r42, není to o tom, že by něco chybělo, ale opravdu mám taky jinou představu o interiéru u auta za 1mil. Kč. Neseděl jsem ještě v nejnovějším ID, ale u té první generace jsem moc nechápal a to třeba i Enyaq má interiér minimálně o třídu výše. Máme ZOE, což je o generaci starší EV a interiér tedy působí lépe.

        1. Jel jsem v prvni verzi Audi 50, byl to bratr VW Polo v 70. letech. Bocnice ze suroveho sololitu, palubovka uplna katastrofa, dvere pri zavreni znely jako kdyz prazdna plechovka od piva spadne na zem a vubec to nejelo. Motor byl slaby jak ve VW Brouku. No a vida, vypracovali se na docela slusnou uroven. Vse chce svuj cas a vse nove se musi nejdrive prosadit proti starym paprdum, kteri delaji jen to aby na svych mistech vydrzeli do penze. Ve VW dlouho bojovala stara garda s predvalecnym konceptem motoru vzadu proti zelenacum a amaterum s blaznivym napadem pohanene predni napravy a motoru vpredu. Kdyz pak paprdove sli do pryc, pak se VW teprve poradne rozjel. To je lidska jesitnost a ID podleha stejnym zakonum boje generaci. VW funguje jako nejaky urad statni zpravy. Tam nerozhoduje umeni, ale delka prislusnosti a takovy je karierni postup.

Napsat komentář