Elektromobil Tesla Model S vybavený experimentální baterií Gemini 001 společnosti Our Next Energy (ONE) dal autu dojezd 1210 km v mrazivém michiganském počasí.
Společnosti Our Next Energy se podařilo vměstnat do stejného objemu, jako má standardní 103,9kWh baterie elektromobilu Tesla Model S kapacitu dvakrát větší, 207,3 kWh. Během 14 hodin pak v reálném provozu auto urazilo 1210 km (prům. spotřeba 17,1 kWh/100 km). V laboratoři na dynamometru to bylo dokonce 1419 km.
Prototypová baterie byla složení, které stále ještě využívá drahé kovy jako kobalt a nikl. ONE nicméně už připravuje LFP (LiFePO4) baterii, která je neobsahuje, ale která bude mít podobnou energetickou hustotu, jako NMC li-ion baterie. Tesla totiž bude na LFP baterie přecházet u všech svých nejlevnějších elektromobilů s kratším dojezdem. Tuto baterii chce mít ONE připravenu k výrobě už tento rok. Půjde o „unibody“ řešení bez jednotlivých modulů.
zdroj: tisková zpráva
Jaký je vztah mezi ONE a Teslou?
Mně to přijde jako PR s nadějí, že je Tesla bude chtít koupit.
tak tydle dlouhokilometrový fejky dneska už vážně nikoho neberou 😀 PS: a hoří to líp než ílonova lajonka?? 😀 Otřesy to dá nebo potřebuje měchy??
PS: základní pravidlo č.649 : fšechny baterky co neklepou ílonoj na dvéře jsou dotačněburzovní fejk 😀
asi nejdulezitejsi zprava z toho vseho je ze maj LFP baterku s podobnyma parametrama jako NMC co se tyce L/W a Kg/W, to by znamenalo zasadni snizeni ceny baterii, rozdil klidne 40-50% , a pravdepodobne zvyseni jejich zivotnosti, LFP baterky maj i v tech nejlevnejsich zivotnost casto nad 4000 cyklu DOD 80% coz je hodnota na kterou se NMC se svejma 1500-2000 u spickovych asi hned tak nedotahnou, spickove LFP pak mivaj 10-12 tisic cyklu pri DOD 80%
LFP clanky maji napeti 3,2V a NMC 3,6V. Tim padem musi byt BMS pro kazdy typ jiny. A ma Tesla 3 s LFP vic clanku v serii, nebo je celkove napeti battery pack nizsi?
ještě důležitější zprávou je že tezla vodevřela store v Sin-tijanku u Ujgurů neboli čínských muselimanů 😉
Víc článků v sérii má současná TM3 LFP baterie, konkrétně 106s ve čtyřech modulech, kde uprostřed krabice jsou dva delší moduly po 28s každý a po stranách dva kratší po 25s každý. NCA baterie TM3 má celkem 96s článků
Diky za info.