Elektromobil Tesla Model S ujel 1210 km na jedno nabití

Elektromobil Tesla Model S s experimentální baterií Gemini společnosti ONE. foto: ONE
Elektromobil Tesla Model S s experimentální baterií Gemini společnosti ONE. foto: ONE

Elektromobil Tesla Model S vybavený experimentální baterií Gemini 001 společnosti Our Next Energy (ONE) dal autu dojezd 1210 km v mrazivém michiganském počasí.

Společnosti Our Next Energy se podařilo vměstnat do stejného objemu, jako má standardní 103,9kWh baterie elektromobilu Tesla Model S kapacitu dvakrát větší, 207,3 kWh. Během 14 hodin pak v reálném provozu auto urazilo 1210 km (prům. spotřeba 17,1 kWh/100 km). V laboratoři na dynamometru to bylo dokonce 1419 km.

Prototypová baterie byla složení, které stále ještě využívá drahé kovy jako kobalt a nikl. ONE nicméně už připravuje LFP (LiFePO4) baterii, která je neobsahuje, ale která bude mít podobnou energetickou hustotu, jako NMC li-ion baterie. Tesla totiž bude na LFP baterie přecházet u všech svých nejlevnějších elektromobilů s kratším dojezdem. Tuto baterii chce mít ONE připravenu k výrobě už tento rok. Půjde o „unibody“ řešení bez jednotlivých modulů.

zdroj: tisková zpráva

8 komentářů u “Elektromobil Tesla Model S ujel 1210 km na jedno nabití”

  1. asi nejdulezitejsi zprava z toho vseho je ze maj LFP baterku s podobnyma parametrama jako NMC co se tyce L/W a Kg/W, to by znamenalo zasadni snizeni ceny baterii, rozdil klidne 40-50% , a pravdepodobne zvyseni jejich zivotnosti, LFP baterky maj i v tech nejlevnejsich zivotnost casto nad 4000 cyklu DOD 80% coz je hodnota na kterou se NMC se svejma 1500-2000 u spickovych asi hned tak nedotahnou, spickove LFP pak mivaj 10-12 tisic cyklu pri DOD 80%

Napsat komentář