Škoda Enyaq iV, nové plně elektrické SUV značky Škoda vyráběné v Mladé Boleslavi, přichází ve sportovní verzi Sportline a navíc i s pohonem všech čtyř kol.
foto: Škoda
Vzhled elektromobilu Škoda Enyaq iV Sportline charakterizuje mnoho černě lakovaných prvků a velká kola. Standardně dodávaný sportovní podvozek má upravené tlumiče a odpružení. Přední náprava je snížena o 15 mm, zadní náprava pak o 10 mm.
Dekorační lišty v dekoru Carbon, tříramenný sportovní multifunkční volant a sportovní přední sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou dodávají interiéru sportovní vzhled. Varianta Sportline nabídne tři různé úrovně výkonu. Enyaq Sportline iV 60 o výkonu 132 kW má pohon zadních kol stejně jako Enyaq Sportline iV iV 80, který disponuje výkonem 150 kW. Enyaq Sportline iV iV 80x o výkonu 195 kW/425 Nm má dva elektromotory a pohon všech kol.
foto: Škoda Auto
Toto provedení má druhý elektromotor umístěný na přední nápravě a disponuje tak pohonem všech kol. Hlavní pohon zajišťuje synchronní elektromotor s permanentními magnety umístěný na zadní nápravě, který disponuje výkonem 150 kW, maximálním točivým momentem 310 Nm a maximálními otáčkami 16 000 min-1.
Synchronní motor je v osovém souběžném uspořádání společně s pulzním měničem a jednostupňovou převodovkou. Vyznačuje se vysokou výkonovou hustotou, vysokou účinností a konstantním výkonem v širokém spektru otáček. Je aktivní při normální jízdě, kde je zapotřebí stálý výkon.
foto: Škoda Auto
foto: Škoda Auto
Na přední nápravě se pak nachází asynchronní elektromotor v koaxiálním uspořádání společně s pulzním měničem a jednostupňovou převodovkou. Ten disponuje výkonem 80 kW, největším točivým momentem 162 Nm a maximálními otáčkami 13 500 min-1.
Vyznačuje se krátkodobou přetížitelností a nízkými ztrátami při tření. Je tedy ideální ke krátkodobému boostu. Enyaq Sportline iV 80x má baterii o kapacitě 82 kWh a nabízí dojezd více než 500 km v režimu WLTP. Jeho maximální rychlost činí 160 km/h.
20 let s tím vodíkovým fejkem
20 let s tím vodíkovým fejkem :))))))))))))))))))))))
https://www.youtube.com/watch?v=iQFy7JTJgCY
Tenhle Enyaq je pro mě ukázka kudy rozhodně ne. Je to
Tenhle Enyaq je pro mě ukázka kudy rozhodně ne. Je to obyčejná plechovka z dílny VAG, není na nic zhola nic ekologického, není ani nijak vyjímečná a ani nijak vyjímečně nefunguje. Rozhodně nechápu, jak by si mohla obhájit cenu proti Kodiaqu (skutečnou,ne ceníkovou).
Já jsem byl za svůj život zvyklý, že novinka se prosadí obvykle proto, že je lepší anebo levnější, nejlépe obojí.
Pochopím BEV až to bude mít baterie o poloviční hnmotnosti a s úsporou dalších komponent bude tohle auto o 30% lehčí, jak Kodiaq a bude žrát pod 10kWh. Za 10min nabíjení bude schopno ujet okolo 500km a jeho cena bude stejná jako u spalovacích souputníků… Pochopím, když některá města budou protěžovat EV místo ICE např. pomocí poplatků. Ale nepochopím, že BEV F-150 bude jezdit po PRaze zadarmo, kdežto Hyindai i10 bude platit.
„Pochopím BEV až to bude mít baterie o poloviční
„Pochopím BEV až to bude mít baterie o poloviční hnmotnosti a s úsporou dalších komponent bude tohle auto o 30% lehčí, jak Kodiaq a bude žrát pod 10kWh. Za 10min nabíjení bude schopno ujet okolo 500km a jeho cena bude stejná jako u spalovacích souputníků…“
Pochopíš to možná napřespříště, až se vyrodíš třeba jako veverka, ale to ti to bude asi fuk.
Do té doby se na to vyprdni a hlavně se tím netrap, stejně, jak píšeš, je to nad tvé chápání.
Nelze než souhlasit…
Nelze než souhlasit…
Tak nejak.
Tak nejak.
To je drzost, co? Chtít, aby novější auto bylo lepší. To
To je drzost, co? Chtít, aby novější auto bylo lepší. To si dovolil hodně. Takhle tu utopii nevybudujete..
Proč nechtít auto lehčí o 80% a nabité za 2minuty, co?
Proč nechtít auto lehčí o 80% a nabité za 2minuty, co?
Postačí mírně vyšší užitná hodnota. Tomuto termínu
Postačí mírně vyšší užitná hodnota. Tomuto termínu by si jako neomarxista měl rozumět.
Nižší užitná hodnota znamená, že o to nebude zájem. Jejda, to je přesně to, co se elektromobilům děje, že? 😀
Chtít auto velikosti Kodiaqu, byť o 30% lehčí (a stejně
Chtít auto velikosti Kodiaqu, byť o 30% lehčí (a stejně bezpečné, atd.) a spotřebu 10 kW/100km je o nepochopení fyziky.
A BEV F-150 bude jezdit pro Praze zadarmo (oproti i10), protože v ulicích nesmrdí.
To je samá tisková zpráva, to je k ničemu. Tady jsou dojmy
To je samá tisková zpráva, to je k ničemu. Tady jsou dojmy alespoň z krátké jízdy:
https://fdrive.cz/clanky/test-skoda-enyaq-iv-80x-sportline-prvni-jizdni-dojmy-z-nejrychlejsiho-enyaqu-7210
Vám ty auta nepůjčují, že nemáte žádné testy?
Proč by jim měli půjčovat auta? Vy k tomu vidíte nějaký
Proč by jim měli půjčovat auta? Vy k tomu vidíte nějaký důvod? Já být výrobcem nebo prodejcem, tak ho půjčím někomu, kdo hodnotí všechna auta a objektivně. A ne lidem, kteří propadli zelenému šílenství.
Proto se ptám a zajímá mě, proč jim ta auta nepůjčují.
Proto se ptám a zajímá mě, proč jim ta auta nepůjčují. Když třeba fdrive nemá problém se zápůjčkou a taky se profilují jako fandové EV.
Asi je jednodušší jen vydávat tiskové zprávy a
Asi je jednodušší jen vydávat tiskové zprávy a vydělávat na reklamě, než ztrácet čas testováním vozů. Můžete si udělat vlastní server, kde budou kvalitní testy aut, ale hybrid bude jen jeden.
Na to nemám čas a ani schopnosti 🙂 Ale divím se… dnes
Na to nemám čas a ani schopnosti 🙂 Ale divím se… dnes už automobilky půjčují EV na testy i youtuberům, tak proč ne serveru jako je hybrid.
No, nikdo netvrdí, že hybridu nepůjčují EV k testování.
No, nikdo netvrdí, že hybridu nepůjčují EV k testování. Spíše se domnívám, že hybrid.cz o to nežádá…
Dalsi popirac.
Dalsi popirac.
Popírač čeho? Ve středověku byl popírač třeba takový
Popírač čeho? Ve středověku byl popírač třeba takový M. Koperník.
Stejnym „argumentem“ mi argumentuje kamarad. Kdyz uz nic
Stejnym „argumentem“ mi argumentuje kamarad. Kdyz uz nic jineho nezbyva.
Jen dodavam ze i tak neni vylouceno ze mate pravdu. Ale to by se muselo mylit uz opravdu hodne vedcu a odborniku. Jenze ja vim, ty lzou kvuli grantum. 🙂
Preji hezky den.
Ale čeho popírač, oteplování?
Ale čeho popírač, oteplování?