Elektromobil Škoda Enyaq iV přijíždí ve verzi Sportline a pohonem 4×4

Škoda Enyaq iV, nové plně elektrické SUV značky Škoda vyráběné v Mladé Boleslavi, přichází ve sportovní verzi Sportline a navíc i s pohonem všech čtyř kol.

V testu Euro NCAP získal elektromobil Enyaq iV nejvyšší hodnocení pěti hvězdiček. Verze Sportline iV nabízí všechny moderní asistenční systémy vozů ŠKODA.
foto: Škoda

Vzhled elektromobilu Škoda Enyaq iV Sportline charakterizuje mnoho černě lakovaných prvků a velká kola. Standardně dodávaný sportovní podvozek má upravené tlumiče a odpružení. Přední náprava je snížena o 15 mm, zadní náprava pak o 10 mm.

Dekorační lišty v dekoru Carbon, tříramenný sportovní multifunkční volant a sportovní přední sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou dodávají interiéru sportovní vzhled. Varianta Sportline nabídne tři různé úrovně výkonu. Enyaq Sportline iV 60 o výkonu 132 kW má pohon zadních kol stejně jako Enyaq Sportline iV iV 80, který disponuje výkonem 150 kW. Enyaq Sportline iV iV 80x o výkonu 195 kW/425 Nm má dva elektromotory a pohon všech kol.

Škoda Enyaq iV

Bezpečnost vozu dále zvyšují inovativní asistenční systémy, jako třeba Antikolizní asistent, který pomáhá řidiči v případě hrozící srážky s chodcem, cyklistou nebo jiným vozidlem.
foto: Škoda Auto

Toto provedení má druhý elektromotor umístěný na přední nápravě a disponuje tak pohonem všech kol. Hlavní pohon zajišťuje synchronní elektromotor s permanentními magnety umístěný na zadní nápravě, který disponuje výkonem 150 kW, maximálním točivým momentem 310 Nm a maximálními otáčkami 16 000 min-1.

Synchronní motor je v osovém souběžném uspořádání společně s pulzním měničem a jednostupňovou převodovkou. Vyznačuje se vysokou výkonovou hustotou, vysokou účinností a konstantním výkonem v širokém spektru otáček. Je aktivní při normální jízdě, kde je zapotřebí stálý výkon.

Adaptivní tempomat spolu s Adaptivním vedením v pruhu, které rozpoznává i práce na silnici, Asistentem při jízdě v koloně a Nouzovým asistentem tvoří Asistovanou jízdu 2.0. Ta podporuje také podélné a příčné vedení vozu.

Adaptivní tempomat spolu s Adaptivním vedením v pruhu, které rozpoznává i práce na silnici, Asistentem při jízdě v koloně a Nouzovým asistentem tvoří Asistovanou jízdu 2.0. Ta podporuje také podélné a příčné vedení vozu.
foto: Škoda Auto

Již brzy provede Asistovaná jízda verze 2.5 vůz také samostatně zúženým místem. Nabídne také příčné vedení vozidla v městském prostředí na základě aktuálních online dat z jiných vozů. Po aktivaci směrového světla bude systém pomáhat s přejetím do jiného jízdního pruhu a podporovat řízení při jízdě ve stísněných podmínkách. Prediktivní adaptivní tempomat bude v budoucnu reagovat i na překážky oznamované pomocí funkce Dopravní informace online.

Již brzy provede Asistovaná jízda verze 2.5 vůz také samostatně zúženým místem. Nabídne také příčné vedení vozidla v městském prostředí na základě aktuálních online dat z jiných vozů. Po aktivaci směrového světla bude systém pomáhat s přejetím do jiného jízdního pruhu a podporovat řízení při jízdě ve stísněných podmínkách. Prediktivní adaptivní tempomat bude v budoucnu reagovat i na překážky oznamované pomocí funkce Dopravní informace online.
foto: Škoda Auto

Na přední nápravě se pak nachází asynchronní elektromotor v koaxiálním uspořádání společně s pulzním měničem a jednostupňovou převodovkou. Ten disponuje výkonem 80 kW, největším točivým momentem 162 Nm a maximálními otáčkami 13 500 min-1.

Vyznačuje se krátkodobou přetížitelností a nízkými ztrátami při tření. Je tedy ideální ke krátkodobému boostu. Enyaq Sportline iV 80x má baterii o kapacitě 82 kWh a nabízí dojezd více než 500 km v režimu WLTP. Jeho maximální rychlost činí 160 km/h.

tisková zpráva

19 Comments on “Elektromobil Škoda Enyaq iV přijíždí ve verzi Sportline a pohonem 4×4”

  1. Tenhle Enyaq je pro mě ukázka kudy rozhodně ne. Je to
    Tenhle Enyaq je pro mě ukázka kudy rozhodně ne. Je to obyčejná plechovka z dílny VAG, není na nic zhola nic ekologického, není ani nijak vyjímečná a ani nijak vyjímečně nefunguje. Rozhodně nechápu, jak by si mohla obhájit cenu proti Kodiaqu (skutečnou,ne ceníkovou).

    Já jsem byl za svůj život zvyklý, že novinka se prosadí obvykle proto, že je lepší anebo levnější, nejlépe obojí.

    Pochopím BEV až to bude mít baterie o poloviční hnmotnosti a s úsporou dalších komponent bude tohle auto o 30% lehčí, jak Kodiaq a bude žrát pod 10kWh. Za 10min nabíjení bude schopno ujet okolo 500km a jeho cena bude stejná jako u spalovacích souputníků… Pochopím, když některá města budou protěžovat EV místo ICE např. pomocí poplatků. Ale nepochopím, že BEV F-150 bude jezdit po PRaze zadarmo, kdežto Hyindai i10 bude platit.

    1. „Pochopím BEV až to bude mít baterie o poloviční
      „Pochopím BEV až to bude mít baterie o poloviční hnmotnosti a s úsporou dalších komponent bude tohle auto o 30% lehčí, jak Kodiaq a bude žrát pod 10kWh. Za 10min nabíjení bude schopno ujet okolo 500km a jeho cena bude stejná jako u spalovacích souputníků…“

      Pochopíš to možná napřespříště, až se vyrodíš třeba jako veverka, ale to ti to bude asi fuk.

      Do té doby se na to vyprdni a hlavně se tím netrap, stejně, jak píšeš, je to nad tvé chápání.

          1. Stejnym „argumentem“ mi argumentuje kamarad. Kdyz uz nic
            Stejnym „argumentem“ mi argumentuje kamarad. Kdyz uz nic jineho nezbyva.
            Jen dodavam ze i tak neni vylouceno ze mate pravdu. Ale to by se muselo mylit uz opravdu hodne vedcu a odborniku. Jenze ja vim, ty lzou kvuli grantum. 🙂

            Preji hezky den.

Napsat komentář