Nová japonská high-tech výrobní linka Nissan Intelligent Factory snoubí vysoké dovednosti takumi, mistrů techniky i ty nejnovější technologie zároveň. Prvním vozem, na který se z Nissan Intelligent Factory můžeme těšit, bude elektromobil Nissan Ariya.
Společnost Nissan dnes představila výrobní linku ve svém závodě v Tochigi, která představuje iniciativu Nissan Intelligent Factory. Tato jedinečná iniciativa podporuje výrobu vozidel nové generace s využitím inovativních technologií a přispívá k realizaci uhlíkové neutrality. Společnost Nissan rovněž oznámila plán dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050 ve svých výrobních závodech po celém světě.
Hideyuki Sakamoto, výkonný viceprezident společnosti Nissan pro výrobu a řízení dodavatelského řetězce, řekl: „Automobilový průmysl se nachází v období velkých změn a řešení globální výzvy v oblasti změny klimatu je naléhavé. Vnímáme to jako příležitost využít sílu monozukuri (výroby), která je součástí naší DNA, k vývoji a aplikaci inovativních technologií pro překonání výzev, kterým čelíme.“
Inteligentní továrna společnosti Nissan
Společnost Nissan od svého založení zdokonaluje svou schopnost vyrábět vozidla díky vysoce kvalitním a vysoce efektivním výrobním procesům a vynikajícím dovednostem takumi (mistrů techniky). Podnikatelské prostředí obklopující výrobu však prochází velkými změnami.
V Japonsku je potřeba odklonit se od konvenční výroby náročné na pracovní sílu, aby bylo možné vyrovnat se se stárnoucí společností a vážným nedostatkem pracovních sil. Je také třeba zvládnout nepředvídatelné situace, jako jsou klimatické změny a pandemie. Současně se díky průmyslovým trendům v oblasti elektrifikace, inteligence vozidel a propojených technologií stává struktura a funkčnost vozidel pokročilejší a složitější.
Společnost Nissan zavedla ve svém závodě v Tochigi iniciativu Nissan Intelligent Factory, která reaguje na tyto potřeby a trendy. Nissan Intelligent Factory umožňuje společnosti Nissan:
1. Využívat roboty, kteří se naučili dovednosti takumi, k výrobě vozidel nové generace; v nejvyšší kvalitě,
2. Vytvořit lepší prostředí, v němž může pohodlně pracovat široká škála lidí, a;
3. Realizovat výrobní systém s nulovými emisemi, a tím urychlit úsilí o dosažení dekarbonizované společnosti.
V závodě Tochigi se má v tomto fiskálním roce začít vyrábět zcela nový elektromobil Nissan Ariya crossover.
Dosažení uhlíkové neutrality
Společnost Nissan usiluje o dosažení uhlíkové neutrality v celém svém provozu a životním cyklu svých výrobků do roku 2050. Nissan se snaží dosáhnout uhlíkové neutrality ve výrobě podporou inovací na zvýšení produktivity při montáži vozidel, počínaje iniciativou Nissan Intelligent Factory, a zvyšováním energetické a materiálové účinnosti v závodech. Zařízení závodů má být do roku 2050 plně elektrifikováno zavedením inovativních výrobních technologií a snížením
spotřeby energie. Aby bylo dosaženo uhlíkové neutrality výrobních závodů, bude veškerá používaná elektřina vyráběna z obnovitelných zdrojů energie a nebo vyráběna pomocí palivových článků na místech, která využívají alternativní paliva. „Zavedením iniciativy Nissan Intelligent Factory po celém světě, počínaje závodem v Tochigi, budeme pružněji, efektivněji a účinněji vyrábět vozidla nové generace pro dekarbonizovanou společnost. Budeme také pokračovat v zavádění inovací ve výrobě, abychom obohatili životy lidí a podpořili budoucí růst společnosti Nissan,“ řekl Sakamoto.
zdroj: tisková zpráva
To video úplně uklidňuje, skoro jak nějaké ASMR. Každopádně přesnost 0,2 mm je bomba. Není to tak dávno, kdy 0,5 byla absolutní pecka a všechno pod tím by mohlo nahradit člověka. Teď už to možné je.
Co říkáte tady tomu? https://vtm.zive.cz/clanky/svet-zaspal-v-cine-za-mesic-koupite-auto-s-grafenovou-baterii-a-dojezdem-1-000-km-nabije-se-za-8-minut/sc-870-a-211620/default.aspx
Dá se tomu věřit? Už by se to mělo i prodávat.
Mělo by se prodávat, ale neprodává. Takže s největší pravděpodobností podvod.
Aha, no pokud to má zpoždění… Co nemá.
Myslím, že tento odkaz už tu někdo dával před cca dvěma měsíci. Září už bylo, žádný převrat nepociťuji… bohužel.
Vypadá to, jak píší i ostatní, že to je podvod.
Zpoždění má všechno možné, ale když řeknu, že něco už mám hotové a funkční a že to začnu prodávat příští měsíc (tedy už musím v té době vyrábět finální auta nebo mít desítky předváděcích) a najednou mám víc jak měsíc zpoždění, tak něco smrdí.
V podstatě od konce srpna, kdy „předvedli“ svou 480 KW nabíjecí stanici je ticho.
Vypadá to na klasickou Čínskou naleštěnou bídu.