Elektromobil Mercedes-Benz Citan doplní eVito a eSprinter

Elektromobil - elektrická dodávka - Mercedes-Benz eCitan. foto: Mercedes
Elektromobil - elektrická dodávka - Mercedes-Benz eCitan. foto: Mercedes

Již ve druhém pololetí 2022 bude na trh uveden Mercedes-Benz eCitan. Elektromobil Citan bude rovněž k dispozici v různých karosářských variantách. Dojezd bude asi 285 km WLTP, což odpovídá požadavkům živnostníků a podnikatelů, kteří tyto modely často používají ve městech jako montážní, kurýrní a rozvážková vozidla.

Na rychlonabíjecí stanici bude možné sadu akumulátorů nabít z 10 na 80 % zhruba během 40 minut. Velkou výhodou jsou užitné vlastnosti. Zákazníci nemusí činit žádné ústupky ohledně rozměrů nákladového prostoru, užitečné hmotnosti, ani dostupnosti výbav. Pro eCitan bude k dispozici dokonce i tažné zařízení.

Elektromobil Mercedes-Benz Citan: eCitan

Mercedes-Benz tak bude nabízet elektrickou alternativu ve všech kategoriích lehkých užitkových vozů. Již v roce 2018 vstoupil totiž na trh model eVito, v roce 2019 následoval eSprinter. Divize Mercedes-Benz Vans tím dala jasně najevo své směřování k rozvážce zboží v městských oblastech s nulovými emisemi. Elektrickou přepravu osob navíc zajišťují modely eVito Tourer a EQV.

Elektromotor modelu eCitan, nabízeného v různých karosářských variantách, bude mít nejvyšší krátkodobý výkon 75 kW. Maximální točivý moment 245 Nm je vzhledem ke koncepci elektromotoru k dispozici již od okamžiku rozjezdu, což umožňuje mimořádně intenzivní akceleraci z klidu. Sada lithium-iontových akumulátorů je uložena před zadní nápravou, kde je chráněna před nárazem. Její využitelná kapacita je 44 kWh. V celkem osmi akumulátorových modulech jsou uloženy články v tenkém fóliovém pouzdru.

Možnost optimalizace dojezdu

Synchronní elektromotor s externím buzením pohání přední kola elektromobilu Mercedes-Benz eCitan. Synchronní je motor, jehož rotor se otáčí s frekvencí magnetického pole statoru. Tuto frekvenci mění – v modelu eCitan kapalinou chlazené – frekvenční měniče výkonové elektroniky v závislosti na rychlosti jízdy požadované řidičem.

Zákazníci mají na výběr dva jízdní režimy Comfort a ECO (optimalizace dojezdu) a tři stupně rekuperace (D- / D / D+). Ve firemním areálu, doma nebo na veřejných nabíjecích stanicích lze model eCitan komfortně nabíjet střídavým proudem pomocí palubní nabíječky s výkonem 11 kW nebo na přání 22 kW. Doba potřebná k dosažení kompletního nabití závisí na dostupné infrastruktuře a specifické výbavě vozidla. Rychlejší nabíjení než z domácí elektrické zásuvky zajistí nástěnná nabíječka Mercedes-Benz Wallbox.

V závislosti na stavu nabití a teplotě vysokonapěťové sady akumulátorů se může eCitan nabíjet z patřičného stojanu maximálním výkonem až 75 kW. Doba nabíjení z 10 na 80 % kapacity pak bude cca 40 minut. Model eCitan bude možné na přání vybavit s kombinovanou zásuvkou CCS (Combined Charging Systems) pro nabíjení střídavým i stejnosměrným proudem. Vidlice je uložena na přídi pod hvězdou Mercedesu.

zdroj: tisková zpráva

Jeden komentář u “Elektromobil Mercedes-Benz Citan doplní eVito a eSprinter”

Napsat komentář