Mercedes-Benz eVito Tourer: dojezd 421 km díky 90kWh baterii

Mercedes-Benz eVito Tourer je k nerozeznání od variant se spalovacím motorem. Pod přední maskou se zdířkou nabíjení v předním nárazníku se ale skrývá elektrický motor eATS, pohánějící přední nápravu s výkonem 150 kW.

Nové Vito bude možné objednávat od 16. března 2020 za ceny začínající na 549.000 Kč bez DPH (platí pro skříňovou dodávku). eVito Tourer dorazí na český trh ve druhém pololetí 2020.
foto: Mercedes-Benz

Plně elektrický pohon je dalším logickým krokem v revoluci městské mobility. Mercedes-Benz se v této oblasti stal průkopníkem s eVitem a eSprinterem v roce 2018, resp. 2019. Výkon a dojezd nově představeného eVita Tourer však představují pro městskou dopravu zcela nový rozměr, ať už při využití jako hotelový shuttle, velkoprostorové taxi, nebo vůz pro sdílenou přepravu.

Lithium-iontová baterie je uložena pod podlahou vozu tak, aby měla co nejlepší vliv na jízdní vlastnosti. Maximální rychlost 140 km/h (nebo volitelně 160 km/h) zajišťuje svižnou jízdu ve městě i mimo něj.

Rychlonabíjení

eVito Tourer je ve standardu dodáváno s vodou chlazenou palubní nabíječkou pro střídavý proud o výkonu 11 kW, a je tak připraveno pro nabíjení doma i na veřejných nabíjecích stanicích. Lze jej nabíjet přes konektor standardu CCS umístněný v levé části předního nárazníku.

K dispozici je i rychlonabíjení, takže lze eVito Tourer s maximální kapacitou baterie 100 kWh na rychlonabíječce nabít na 80% za 45 minut. Baterie s využitelnou kapacitou 90 kWh nabídne dojezd až 421 km.

Díky inteligentnímu nastavení eVito Tourer své baterie nabíjí i během jízdy. Při volnoběhu nebo brždění je mechanické otáčení přeměňováno na elektrickou energii a využíváno pro dobíjení baterie.

Sám řidič má na rekuperaci zásadní vliv, protože může pomocí pádel pod volantem měnit její efektivitu. Obzvlášť úsporný a pohodlný styl jízdy je zajištěn novým stupněm rekuperace DAUTO, který prediktivně mění intenzitu rekuperace dle aktuální situace, rozpoznaného dopravního značení a informací z bezpečnostních a asistenčních systémů.

Tři jízdní programy navíc umožňují řidiči individuálně si zvolit aktuální dojezd v závislosti na vybraném jízdním režimu.

Praktické jako varianty se spalovacím motorem

Baterie umístěná pod podlahou nikterak neomezuje vnitřní prostor, proto eVito Tourer splňuje veškeré požadavky na funkcionalitu a variabilitu interiéru, čímž umožňuje jakékoliv využití pro přepravu cestujících. Lze jej objednat ve dvou délkách – v základní s celkovou délkou 5140 mm, nebo v extra dlouhé variantě o 5370 mm.

Společnosti zabývající se přepravou cestujících, jako např. taxislužby, využijí rozličné varianty konfigurace sedadel. Se dvěma zadními lavicemi se eVito Tourer stává pohodlným a tichým shuttle servisem, lze jej však mimo jiné vybavit až devíti místy k sezením, popřípadě sedadly natočenými k sobě.

Technické údaje modelu Mercedes-Benz eVito Tourer

Emise CO2: 0 g/km
Kombinovaná elektrická spotřeba: 26,2 kWh/100 km
Dojezd: 421 km
Doba nabíjení (AC, 11 kW): <10 h (0-100 %) Doba nabíjení (DC, 50 kW, 10-80 %): zhruba 80 min
Doba nabíjení (DC, 110 kW, 10-80 %): za <45 min Pohon:

Přední náprava
Výkon (špičkový): 150 kW
Výkon (trvalý): 70 kW
Max. točivý moment: 362 Nm
Baterie: Lithium-iontová
Využitelná kapacita baterie: 90 kWh
Instalovaná kapacita baterie: 100 kWh
Dostupné délky: 5140 mm, 5370 mm
Objem zavazadlového prostoru:
Dlouhá: 999 l, Extra dlouhá: 1,390 l
Maximální rychlost: 140 km/h (standardně), 160 km/h (volitelně)
Maximální přípustná hmotnost: 3500 kg

tisková zpráva

36 Comments on “Mercedes-Benz eVito Tourer: dojezd 421 km díky 90kWh baterii”

  1. Mercedes je uplna slacka panove. ten udavany dojezd 421 km je
    Mercedes je uplna slacka panove. ten udavany dojezd 421 km je podle prachstare NEFZ normy. Takze dojezd Mercedesu uplne na houwno. Dalsi udaj je take zklamani. Stare eVito ktere ma jen 40 kWh baterku stoji 54.400 EUR v DE. Takze mercedes nebrat.

  2. „..Při volnoběhu nebo brždění je mechanické otáčení
    „..Při volnoběhu nebo brždění je mechanické otáčení přeměňováno na elektrickou energii a využíváno pro dobíjení baterie…“

    Brzdění je jasné, ale zaujal mě ten volnoběh. Mohla by prosím redakce stručně vysvětlit odkud se při volnoběhu bere energie na rekuperační dobíjení ? Fakt tomu nerozumím

    A taky nerozumím jak může auto s 90 kWh využitelnou kapacitou při spotřebě 26,2 kWh/100 km mít dojezd 421 km. Kalkulačka mi to nebere, co dělám špatně ?

    děkuji

    1. Myslím, že redakce zřejmě nic nevysvětlí, přebírají
      Myslím, že redakce zřejmě nic nevysvětlí, přebírají tiskové zprávy bez toho, aby přemýšleli, jestli to dává vůbec smysl. Tím „volnoběhem“ je zřejmě myšleno „plachtění“? Třeba jízda mírně z kopečka, řidič nebrzdí, ale podle nastaveného stupně rekuperace dochází k brždění motorem a dobíjení baterky.

      Tu kombinaci spotřeby, dojezdu a kapacity baterky jsem taky nepochopil, jedno z toho je hausnumero 🙂

    1. Pokial nejaka nova bateriova technologia ma byt naozaj
      Pokial nejaka nova bateriova technologia ma byt naozaj revolucne prevratna, musi tie sucasne baterie prekonavat hned v niekolkych klucovych parametroch:
      – iba lacne materialy a extremne jednoducha vyroba
      – dlha zivotnost (velky pocet cyklov) a vyrazne vyssie hodnoty co sa tyka vykonu, energ. hustoty atd.
      – bezpecnost a lahka recyklovatelnost.

      Tkze odpoved na tvoju otazku – zrejme nikdy. Uz len pouzitie striebra znamena presny opak, o co sa dnes snazia vsetci vyrobcovia baterii – znizovat naklady aby to malo zmysel.
      Navyse 1000 cyklov nie je tiez ziadna prevratna hodnota, baterie Tesla maju zivotnost 2000 cyklov.
      Ze je solid state? Ono aj Prochazka ma „prevratnu“ 3D technologiu svojich baterii, ale je mu to nah*vno, lebo ostatne parametre toho jeho zazraku nicim vynimocnym nie su.

      1. Na h*vno? trošku mimo ne? „Procházkova“ baterka má
        Na h*vno? trošku mimo ne? „Procházkova“ baterka má obrovský úspěch. Tak tlusté elektrody a teplem téměř nezničitelný separátor nikdo běžně nedělá, takže v energetika, letectví, bezpečnostní systémy atd… zajistí na pár let odbyt, Jen víc takových úspěchů.

        1. obrovsky uspech, hovorite?
          Ok, to je nieco, co sa urcite da

          obrovsky uspech, hovorite?
          Ok, to je nieco, co sa urcite da obhajit konkretnymi cislami.

          Takze poprosim napr. kolko energetickych spolocnosti bezi na tieto baterie, do kolkych lietadiel su uz HE3DA zabudovane, v akych bezpecnostnych systemoch atd. Taketo obrovske uspechy v dnesnej dobe nikto netaji, tak sem s tymi informaciami. Velke spolocnosti sa navyse radi chvalia aj medialne, ak uzavru nejake skvele partnerstva ci obchody, preto nepochybujem, ze o tych obrovskych uspechoch HE3DA sa pise vsade. Len ja to akosi neviem nikde najst.

          Co sa tyka nehorlaveho separatoru, je to vec sice zaujimava, ale pre beznu prevadzku, kde sa teplota baterii reguluje a kontroluje, v podstate nevyuzitelny bonus. Litiovu bateriu znici nadmerna teplota (nad cca 60 °C) nie preto, lebo by sa znicil separator, ale kvoli destrukcii elektrolytu a chemickych vazieb. Ak bateriu spolahlivo znici prehriatie nad teplotu 70-80°C, je uplne fuk, ci v nej mate separator nehorlavy kludne aj do teploty 1500°C. Bateria je v takej chvili neuzitocny srot.

          1. Obrovský úspěch to jistě je, za posledních 10 let se
            Obrovský úspěch to jistě je, za posledních 10 let se píše o převratných baterkách snad po 20té… a kolik se jich vyrobilo? a navíc v ČR?

            Výroba se rozjíždí teď na jaře, pokud vím, takže konkrakty jistě mají – já tu firmu neobhajuji. Proč by dělali PR na webu když tam není cílová klientela?

            Baterky se testují i v 80°C pokud vím.

            Když použijete google tak najdete zajímavé články, jestli Vás to zajímá.

            např:

            https://www.armadninoviny.cz/he3da-ceske-baterie-pro-nasa-a-prislib-revoluce-v-obrnene-technice.html

            https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/19879-he3da-vyroba-v-horni-suche-certifikace-tuv-a-temer-100-zvyseni-kapacity-baterie

            1. pokial je meritkom uspechu to, kolkokrat sa o niecom pise, a
              pokial je meritkom uspechu to, kolkokrat sa o niecom pise, a nie to, ci dana vec naozaj funguje aj v realnom svete, tak to ide s tymto svetom pekne dole vodou.
              Poviem to takto – mna (a kopec inych ludi) nezaujima ake PR maju na webe, alebo o akych prisluboch pise kdekto. Ja vam naslubujem tolko, co nikto nesplni. To bude tiez obrovsky uspech, hmm?

              Pocita sa jedine vysledok. A ten je, pri vsetkej ucte, doposial v zasade nula. A podla parametrov ktorych zdrojom je sam Prochazka, to vyzera na vselico, len nie na nejaku revoluciu. Vyzdvihuje vyhody svojho riesenia, ktore v drvivej vacsine aplikacii az take zasadne nie su. A to este nikto nevie dva zakladne parametre – zivotnost, resp. pocet cyklov ktore bateria zvladne kym jej kapacita klesne na 80% nominalu a cenu. Myslim, ze az s tymito udajmi Prochazka vyrukuje, tak to bude totalny koniec celeho projektu. Ta revolucia by nastala jedine v pripade, ze vydrz bude mnoho tisic cyklov a vyrobna cena HE3DA bude hlboko pod 100USD/kWh a teda predajna cena neprekroci tych zhruba 100 USD za kWh. Inak je to bez sance, lebo podobne skvele parametre maju napr. LiFePO4 clanky.

              1. vy jste psal zenemuzene najit clanek. 🙂 a jesrli je to cele
                vy jste psal zenemuzene najit clanek. 🙂 a jesrli je to cele podvod, tak je pan prochazka frajer, ze odrbal tolik lidi. vsak uvidite za rok kam se to posune. v cr se velmi casto uspechum druhych neveri a zavist je svine. nevim kde je pravda…

                1. Takové to „vsak uvidite za rok“ to je jak s jadernou fúzí,
                  Takové to „vsak uvidite za rok“ to je jak s jadernou fúzí, ta je taky „30 let od relaizace“, akorát že se to takto formuluje každý rok posledních min. 50-60 let 🙂

                2. nojo ale oni uz baterei delaji maji prvni certifikace atd…
                  nojo ale oni uz baterei delaji maji prvni certifikace atd… vy ste chtel vedet kde to lita nebo se pouziva ana zacatku vyroby to moc nejde jaxi. proto rikam pockejte si rok nez budete soudit… ja jim fandim

                3. Ja som sa pytal na clanky o REALNOM pouzivani tohoto zazraku,
                  Ja som sa pytal na clanky o REALNOM pouzivani tohoto zazraku, tak ako ste to opisoval vy, ze aky to je megauspech. Znova opakujem, ze pod megauspechom nepovazujem kecy o prisluboch a teoriach, ale o tom, ked nieco zacne naozaj v praxi ukazovat svoje vyhody oproti porovnatelnym produktom.
                  take zastrajanie „vsak uvidite za rok“ tu uz bolo niekolkokrat v pripade p. Prochazku a nespocetne krat v pripadoch inych skrachovancov.
                  Mimochodom, v CR ani SK nezijem, prave vzhladom na tu neprajnost, na ktoru som si nikdy nezvykol. Nie som neprajnik, som realista. Prochazkovi fandim, ak preukaze ze jeho 3D bateria bude naozaj REVOLUCNA a nie len dalsia (evolucna) odnoz litiovych baterii, potom sa mu poklonim a ospravedlnim. Ja s tym nemam problem.
                  Neviem co vy a prochazka chapete pod revoluciou, ja ale rozhodne pod tym pojmom nechapem „trochu lepsiu bateriu v NIEKTORYCH ohladoch“, ako ine sucasne baterie. Revolucna znamena, ze by musela prevysit sucasne baterie prakticky vo vsetkych ohladoch o poriadny skok, aby sa o nu trhali.
                  To je pointa a na nejaky taky prielom to rozhodne nevyzera.
                  Mimochodom, skuste si pozriet vlastnosti a vyhody LTO technologie litiovych baterii. A porovnat s ostatnymi, klasickou LiIon, alebo LiFePO4. A pokial prochazkova bateria bude lepsia ako LTO a pritom lacnejsia, tak budem medzi prvymi, co budu jeho baterie kupovat.

                4. Revoluční baterie to rozhodně není – pořád je to
                  Revoluční baterie to rozhodně není – pořád je to krabice, s celkem běžnou kapacitou (na hmotnost), ale má zajímavé parametry pro oblasti, pro které se profiluje. To je za mě veliký úspěch (už teď) dotáhnout to od nápadu až k výrobě. Toď vše.

                  Mezi námi – pokud by někdo s revoluční baterií přišel, tak by jistě patentoví hunteři dali echo správným investorům a ti by to stopli do doby, než se jim to bude hodit. viz konspirační terorie o patentech na vodíková auta v šuplících šejků 🙂

                5. Lenze Prochazka tvrdi, ze ide o revoluciu! A to ja
                  Lenze Prochazka tvrdi, ze ide o revoluciu! A to ja spochybnujem.

                  Co sa tyka vodikovych aut, je uplne fuk kolko patentov lezi zapadnutych prachom niekde u arabov, a je fuk ci to je pravda alebo nie. Technologia vodikoveho pohonu je slepa ulicka, lebo musis uz vyrobenu elektrinu najprv premenit na vodik, vycistit ho, prepravit, pretankovat do auta a potom z neho opat vyrobit elektrinu (so vsetkymi stratami a bezpecnostnymi rizikami, co s tymto zbytocne komplikovanym procesom suvisia) namiesto toho, aby si tu elektrinu pouzil priamo a s minimalnymi stratami. A prakticky bez rizika vybuchu.

                6. Já Procházku nehodnotím, spoustu let čteme dokola vlastně
                  Já Procházku nehodnotím, spoustu let čteme dokola vlastně to samé a kdyby mě požádal o peníze, tak mu je nedám, vše co jsem viděl mě nepřesvědčilo a o jeho „zázraku“. Pokud je to podvodník, tak par excellence, protože ojebat tolik lidí, stát apod. po tak dlouhou dobu, to se u nás dlouho nikomu nepodařilo.

        2. Obrovské úspěchy? Lol. Přestaňte už hulit ten matroš
          Obrovské úspěchy? Lol. Přestaňte už hulit ten matroš :)))) Jak dlouho ještě chcete vařit z článků kde se holedbaj agenturou NASA?
          Startup Sakti se mediálně proflák prezentací pro Obamu v Bílém domě. Pak to sežral nebohý Dyson i s navijákem, aby to krátce po koupi a pár vychloubačných řečech o SST baterkách v tichosti dal k ledu stejně jako svůj projekt elektroauta. Výsledkem byli jen miliardové ztráty a utopené státní dotace.
          Všechna sláva polní tráva. Ukazáná platí. A Procházka kromě střelby z kalacha, nastartování auta, rozvícených žárovek, jednoho kvedlajícího robota a hromady píár keců neukázal zhola nic.

  3. Také jsem s tou cenou „naletěl“. Text pod obrázkem není
    Také jsem s tou cenou „naletěl“. Text pod obrázkem není jeho popis, ale dezinformace. I reklamní kecy mají své meze, Nemusím snad při pohodovém čtení článku z oblasti mých zájmů, být ve střehu, jako nad rozhodnutím soudu či smluvními podmínkami pojistky.

  4. 90kWh baterie využitelná za 550 tis . bez DPH, to už se na
    90kWh baterie využitelná za 550 tis . bez DPH, to už se na courání kolem komína pro živnostníka může vyplatit, po dotaci dvounásob. Otázka kolik bude stát osobní i když by třeba 700 tis. to se muže Nissan s EV200 s 40kWh baterkou zahrabat.

      1. Pak má cenu špatně a navíc níže uvedené spojení je
        Pak má cenu špatně a navíc níže uvedené spojení je zavádějící včetně názvu článku.

        Nové Vito bude možné objednávat od 16. března 2020 za ceny začínající na 549.000 Kč bez DPH (platí pro skříňovou dodávku). eVito Tourer dorazí na český trh ve druhém pololetí 2020.

        1. Ja s tim udajem nevidim problem. Clovek musi analyzovat co
          Ja s tim udajem nevidim problem. Clovek musi analyzovat co cte. Takovych „lecek“ vidim v dennich zpravach mnoho. Tak pri cteni zprav davejte pozor co vam kdo sdeluje. nelze se spolehat na to, ze clanek je konzistentni a od nadpisu az po zaver je vse bez rozporu. Prave takto postupuji jisti populiste a spousta lidi jim skacou na spek. Tusim, ze i vy mate rozpoznavaci problemy.

    1. zabudni. 550k je cena pre nove Vito, ale spalovaciu verziu.
      Na

      zabudni. 550k je cena pre nove Vito, ale spalovaciu verziu.
      Na taku cenu Mercedes jednoducho nema dostatocne lacny zdroj baterii a tak hlboko by nedokazala ist ani Tesla.
      Mercedes nakupuje baterie pri cene cca 300 USD za kWh. Aj keby to bolo len 200 USD/kWh, co je pri dnesnom dopyte po bateriach a moznostiach ich produkcii uplna utopia, obzvlast v Europe, tak len samotny nakup baterie by pohltil drvivu vacsinu z tych 550tis. Plus pripocitat cenu vsetkeho okolo, teda auta a nejaky zisk.
      Pokial Mercedes s cenou za 100kWh eVito pojde pod 1.5mil, bude to zazrak, realnejsie to vidim na cca 1.7-2 mil.

Napsat komentář