Noví řidiči se připravují na elektrickou budoucnost – a elektromobil Ford Mustang Mach-E jim v tom pomáhá.
Mnoho žáků autoškol, kteří v dnešní době usedají za volant poprvé, bude po získání řidičského průkazu řídit pouze elektromobily. Tři autoškoly v Norsku a jedna v Nizozemsku vedou revoluci ve výcviku řidičů „generace E“ a jako ideální vůz pro své studenty si vybraly elektromobil Ford Mustang Mach-E.
Pro instruktory a majitele autoškol je vůz díky dlouhému dojezdu a nižším provozním nákladům skvělým doplněním vozového parku, zatímco jeho atraktivní design a elegantní vzhled z něj dělají nepřehlédnutelnou pojízdnou reklamu pro školu.
Výhody však přináší i žákům; výuka v Mustangu Mach-E by mohla řidičům pomoci složit řidičské zkoušky s menším počtem lekcí. Při skládání zkoušek v Mustangu Mach-E mohou řidiči využívat asistenční technologie vozu, například pro automatické parkování a rozjezdy do kopce.
Další významnou předností Mustangu Mach-E je, že instruktoři mohou snadno upravit citlivost reakcí vozu při akceleraci a brzdění podle přání žáka. Snadné ovládání včetně velké palubní obrazovky a řízení jedním pedálem láká také starší adepty, kteří se v minulosti rozhodli, že si řidičský průkaz dělat nebudou.
Používání elektromobilů v autoškolách mění i způsob výuky. Instruktoři učí nové řidiče důležitým technikám úsporné jízdy, které pomáhají prodloužit dojezd. U mnoha řidičů „generace E“, kteří stále častěji nacházejí elektromobily ve svých domácnostech, pomáhá tento nový způsob výuky a zkušenosti s Mustangem Mach-E posilovat jejich víru v elektrickou budoucnost.
Vstříc budoucnosti
Ford se zavázal, že zákazníkům zpřístupní více elektromobilů. Od roku 2026 plánuje v Evropě prodávat 600 000 elektromobilů ročně, což zapadá do globálního cíle více než dvou milionů prodaných elektromobilů ročně ve stejném časovém horizontu.
Společnost se nedávno připojila k petici 27 společností, které chtějí zajistit, aby všechny nové osobní a dodávkové automobily v Evropě měly od roku 2035 nulové emise, a vyzvala ke stanovení cílů v oblasti rozvoje nabíjecí infrastruktury, aby Evropa udržela krok s tempem růstu počtu elektromobilů.
zdroj: tisková zpráva
To je ale kravina. Větší zbytečnost jsem ještě neviděl. Když budou v autoškole používat ty asistenty, tak jak se to naučí? Tyjo a brzdění dle přání žáka. Hele já teda nevim, ale co si přeje žák, který to neumí, prte se to ještě učí, je spíš vedlejší ne? A spojku se naučí ovládat jak? To je tam nějaký simulátor spojky?
Auto pro autoškolu potřebuje pouze brzdu pro instruktora a jednoduchou možnost výměny spojkové lamely.
Na spojku zapomeň, spojka je přežitek. :)))
Ridicak bude pouze pro rizeni EV. Bez spojky se obejdou. Ty asistencni systemy se muzou a nemuseji pouzivat. Odhaduji, ze pred 50ti lety se tehda hodne lidi rozcilovalo, proc se zaci v autoskole zacali ucit na autech se synchronizovanou prevodovkou. Co budou delat az pojedou s nejakou starou herkou a nebudou umet meziplyn. Historie se opakuje.
Už teď je možné udělat si řidičák na automatu, ale pak smí absolvent řídit jenom auto s automatem. Je to pro něj omezení, ale pokud mu to nevadí, tak v pohodě.
Podobne se to udělá s výcvikem na EV a hotovo.
Presne tak. A tim se spalovak dostane hezky na odstavnou kolej.
Stejně jako se dostávají na odstavnou kolej auta s manuální převodovkou? 🙂
Treba Mercedes Benz uz prestane prodavat osobaky s manualem.
Ano je to trend…
Včera bylo pozdě.
Nomen Omen 🙂
Pro Marek…V původním významu to slovo znamená ,,fanda, fanoušek, příznivec…“. Nevím jak v italštině, ale ve španělštině se výraz ,,fanático“ používá běžně a není chápáno nijak negativně…
Zkrátka ten tvůj pošklebek v LATINĚ moc nesedí 😉
Já nepsal, že je to negativní… Prostě to sedí, bez ohledu na to, v jakém významu to kdo chápe, rozumíš? Je jedno jestli to je fanda, nebo fanatik zkrátka Nomen Omen, nic víc.
Pro Marek… Rozumím — byla to pochvala za dobře zvolený nick…V tomhle ohledu by na tebe lépe než Marek seděl Tomáš 😇
Ano některé rakovinomety s manuálem už nestíhaj plnit emise.
Dost lidem to asi nevadi. Dokonce myslim ze jim to smakuje to cichat.