Elektromobil Ford Explorer urazil 30 000 km a už se prodává

Lexie Alford a nový elektromobil Ford Explorer v čele kolony ikonických vozů Ford projeli cílovou páskou rekordní cesty dlouhé 30 000 km. Značí tak novou éru značky v Evropě.

Cestovatelka Lexie Alford (@LexieLimitless) dnes vytvořila oficiální rekord, když jako první člověk objela zeměkouli v elektromobilu s novým plně elektrickým vozem Ford Explorer.

Na oslavu jejich cesty v rámci kampaně Charge Around The Globe Ford potvrdil cenu a specifikace nového modelu Explorer a oficiálně tak zpřístupnil elektromobil, který objel celý svět, zákazníkům, kteří jsou připraveni podniknout svá vlastní dobrodružství.

Nový elektromobil Ford Explorer. foto: Ford

V cíli v Nice ve Francii vedla Lexie s novým Fordem Explorer kolonu ikonických vozů Ford, kterou doprovázely současné modely, jež utvářejí vizionářské budoucí směřování společnosti.

SOUVISEJÍCÍ: Nový Ford Puma se letos ukáže jako elektromobil

„Ford chce v Evropě do elektromobilů vnést vášeň a emoce. Nudných aut a SUV je na trhu dost. Nový Explorer reprezentuje jedinečný charakter značky Ford, který je vepsán do každého vozu v tomto fascinujícím konvoji,“ řekl Jim Farley, generální ředitel společnosti Ford, který se oslav zúčastnil.

„Jsme hrdí na to, že můžeme uvést na trh nový plně elektrický osobní vůz navržený speciálně pro evropské silnice a zákazníky, a který, jak je očividné, je schopen vás dovézt kamkoli na světě.“

Neuvěřitelná cesta elektromobilu Ford Explorer vedla přes šest kontinentů, 27 zemí a více než 30 000 kilometrů, a to pouze na elektrický pohon. Elektrický Explorer společně s Lexie bojoval s výpadky proudu v Africe, s chybějící dobíjecí infrastrukturou v chilské poušti Atacama, s nezpevněnými cestami, horskými průsmyky a mrazivými podmínkami a dokázal, co všechno je s elektromobilem možné.

Vůz, který Lexie použila pro tuto výzvu, byla předprodukční verze elektromobilu Ford Explorer, který je nyní možné objednávat. Během cesty využívala různá řešení nabíjení od 2,2 kW zásuvek střídavého proudu přes rychlonabíječky stejnosměrného proudu až po přenosný akumulátor.

Během cesty Lexie spoléhala na úložný prostor v kabině MegaConsole, který pojme tři 1,5litrové láhve s nápoji, vyhřívané a masážní sedadlo řidiče a hlasem ovládaný infotainment SYNC Move s nastavitelnou dotykovou obrazovkou – prvky, které jsou součástí standardní výbavy modelů Ford Explorer i Ford Explorer Premium.

Vybaven pro každé dobrodružství

Nový plně elektrický Ford Explorer je prvním osobním elektromobilem značky Ford vyvinutým a vyrobeným v Evropě, který kombinuje německé inženýrství, americký styl a nadstandardní výbavu, která zahrnuje několik variant elektrického pohonu pro nulové emise výfukových plynů během jízdy – a dojezd až 602 km na jedno nabití.

Explorer se představuje s možností volby pohonu zadních kol s jedním elektromotorem (RWD) nebo pohonu všech kol s dvěma elektromotory (AWD). Obě varianty s prodlouženým dojezdem používají lithium-iontový nikl-mangan-kobaltový (NMC) akumulátor, který byl zvolen pro svou energetickou hustotu, výkon a účinnost v evropských klimatických podmínkách od Skandinávie po Středomoří. Později bude k dispozici také varianta se standardním dojezdem s jednomotorovým hnacím ústrojím RWD s akumulátorem NMC.

Nabití z 10-80 % trvá přibližně 26 minut při použití rychlého nabíjení DC o výkonu až 185 kW pro model AWD. Řidiči Exploreru v celé Evropě budou moci snadno využívat nabíjení a platit za něj na více než 600 000 nabíjecích místech v rámci sítě BlueOval Charge Network pomocí aplikace FordPass.

Nejde jen o rychlé a jednoduché nabíjení. Explorer umí akcelerovat rychleji než Ford Focus ST – díky výkonu 250 kW dosáhne verze s pohonem AWD rychlosti 100 km/h za 5,3 sekundy. Elektromobil Ford Explorer AWD může také táhnout až 1200 kg. To vše pomocí bezproblémového elektrického pohonu pro maximální kultivovanost, která je u Exploreru umocněna luxusní standardní výbavou.

Kromě přibližně 470 litrů kombinovaného úložného prostoru včetně 17litrové konzoly MegaConsole a bezpečné schránky My Private Locker v kabině je každý Explorer vybaven připojeným infotainmentem SYNC Move s nastavitelnou 14,6palcovou středovou dotykovou obrazovkou, kterou lze zvedat a spouštět v úhlu více než 30 °.

Standardem je také vyhřívaný volant a přední sedadla, masážní sedadlo řidiče a bezdrátové nabíjení telefonu. Špičkový design interiéru zahrnuje sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a stylový soundbar pro poslech zvuku přehrávaného prostřednictvím bezdrátové konektivity rozhraní Android Auto a Apple CarPlay.

Specifikace Explorer Premium přidává zvukový systém B&O s 10 reproduktory a ambientní osvětlení interiéru, které udržuje dobrou náladu i na tak náročných cestách, jako byla cesta Lexie, a také vylepšení charakteristických světlometů Exploreru z LED s automatickým přepínáním dálkových světel na dynamické LED Matrix světlomety s neoslňujícími dálkovými světly.

Aby byl proces nákupu co nejjednodušší, specifikace luxusní a hodnota pro každého zákazníka Exploreru přesvědčivá, omezuje se volitelná výbava na panoramatickou prosklenou střechu, sedadla s certifikací AGR pro zdravá záda, tepelné čerpadlo (!) a sadu Assist zahrnující například bezdotykové otevírání pátých dveří pro přístup do zavazadlového prostoru o objemu až 450 litrů, head-up displej, 360stupňovou parkovací kameru a novou technologii asistenta pro změnu jízdního pruhu.

Tyto funkce doplňují více než 15 standardně dodávaných asistenčních systémů řidiče, mezi něž patří inteligentní adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém varování při otevření dveří, který je navržen tak, aby pomáhal předcházet nehodám s cyklisty.

Cena nového elektromobilu Ford Explorer, prvního vozu, který se bude vyrábět v německém závodě Ford Cologne EV Centre, se bude pohybovat od 1 066 900 Kč za verzi s akumulátorem se standardním dojezdem a od 1 169 900 Kč za verzi s akumulátorem s prodlouženým dojezdem.

Prodloužený dojezd RWDExplorer/ Explorer PremiumProdloužený dojezd AWDExplorer/ Explorer Premium
Využitelná kapacita (kWh)7779
Doba nabíjení stejnosměrným proudem
10-80 % (cca minut) 
2826
DC max. nabíjecí výkon (kW)135185
AC max. nabíjecí výkon (kW)1111
Výkon (kW)210250
Výkon (k) 286340
Točivý moment vzadu (Nm) 545545
Točivý moment vpředu (Nm) N/A134
Dojezd podle WLTP (km)602/572 566/532 
Spotřeba elektrické energie (kWh/100 km)13,9/14,715,7/16,6
Maximální rychlost (km/h)180180
Akcel. 0-100 (km/h)6,45,3

zdroj: tisková zpráva

5 Comments on “Elektromobil Ford Explorer urazil 30 000 km a už se prodává”

  1. Sladký. A nejzábavnější na tom je, že když tahle PR akce začalo, byla elektromobilita ve Fordu zalitá sluncem a než ji dokončila, je v totálních troskách a i tohle vozidlo je podle managementu na seznamu na odstřel a s ním všechny stávající i budoucí Ford elektromobily, u kterých se náklady na vývoj a rozjezd výroby nezaplatí za jeden rok.

Napsat komentář