Elektromobil Cupra Born absolvuje arktické testy při -30 °C

Elektromobil Cupra Born se světu představí začátkem května. Nyní probíhají finální testy na dalekém severu.

Inženýři ověřují ve více než 1000 testech nejmodernější technologie, dynamiku i komfort
foto: Cupra

Několik kilometrů od severního polárního kruhu panuje stále tuhá zima a domorodci zde používají k popisu různých druhů sněhu 200 slov. V této bílé krajině klesají teploty až k minus 30 °C.

Inženýři značky CUPRA zde mají na zamrzlé hladině jezera s plochou 6 km2 zkušební okruh, na němž již dva roky testují elektromobil CUPRA Born v mimořádně drsném prostředí. I v poslední fázi testů před premiérou prvního 100% elektromobilu značky musí auto prokázat své schopnosti při jízdách na limitu v nejnáročnějších podmínkách.

Testy odolnosti vyžadují ujet vzdálenost 30 000 kilometrů ve dne, v noci. Cílem je zajistit, aby model CUPRA Born poskytoval zákazníkům nejvyšší výkony v jakýchkoli podmínkách.

– Dynamika prvního 100% elektromobilu CUPRA byla klíčovým aspektem jeho vývoje. Na okruhu na zamrzlém jezeře se testuje systém DCC (Dynamic Chassis Control) a různá nastavení tuhosti tlumičů. Vnitřní část vozovky je hladší, vnější plochy jsou hrubší. To umožňuje jízdu ve smyku. Inženýři tak mohou nastavit sportovní charakteristiku podvozku, aniž by byla ohrožena bezpečnost.

Model CUPRA Born je testován na vozovkách s různými kombinacemi zledovatělého a asfaltovaného povrchu, tedy s odlišnou úrovní adheze

Model CUPRA Born je testován na vozovkách s různými kombinacemi zledovatělého a asfaltovaného povrchu, tedy s odlišnou úrovní adheze
foto: Cupra

– Model CUPRA Born je různě testován také na vozovkách s kombinací zledovatělého a asfaltovaného povrchu, tedy s odlišnou úrovní adheze. Tým CUPRA tím napodobuje nejnáročnější podmínky. Senzory na všech čtyřech kolech na základě analýzy identifikují jednotlivé druhy povrchu, což umožňuje vozu zvolit vyvážené nastavení, které zajistí maximální stabilitu při brzdění.

CUPRA Born absolvuje před svou premiérou finální zimní testy v blízkosti severního polárního kruhu

CUPRA Born absolvuje před svou premiérou finální zimní testy v blízkosti severního polárního kruhu
foto: Cupra

– Klimatizační soustava elektromobilu CUPRA Born reaguje na požadavky cestujících okamžitě. Dokonce i při -30 °C poskytuje nejvyšší topný výkon od první sekundy.

Inženýři používali při vývoji klimatizační jednotky nejmodernější technologie, například aditivní výrobu, přestože byli od technického centra v Martorellu (Barcelona) vzdáleni téměř 4000 km.

Cupra Born

Cupra Born
foto: Cupra

Museli si poradit s řadou výzev. Systém musel být na jedné straně tichý, ale na druhé straně také hospodárný, aby byl zaručen pocit maximálního komfortu při zachování co nejdelšího dojezdu. Světová premiéra prvního 100% elektromobilu CUPRA se uskuteční na začátku května.

tisková zpráva

24 komentářů u “Elektromobil Cupra Born absolvuje arktické testy při -30 °C”

  1. zcela Off…. DISKUSNÍ FÓRA PRO MAJITELE KONKRÉTNÍCH
    zcela Off…. DISKUSNÍ FÓRA PRO MAJITELE KONKRÉTNÍCH ZNAČEK
    myslím, že by bylo přínosné zřídit diskusní fóra pro majitele určitých typů elektromobilů, kde by mohli sdílet zkušenosti, doporučit dobrý servis atd.. Min. týden jsem si u eCitigo v garáži ulomil plastové víčko od dobíjení. Připevněno naprosto fórově, jestli teplem navařené na pantík… Ve značk servisu jsem tza výměnu zaplatil 3700 Kč, dělali to hodinu, že to bylo první eCitigo které tam měli.. Takže bych třeba uvítal info, které servisy mají zkušenosti. Další věc – jen tak mimochodem mi v servisu řekli, že pro eCitigo probíhá svolávačka s přehráním softwaru… že se mám někdy zastavit. To by mně zajímalo, kdybych tam dnes nebyl, jak bych se to asi dozvěděl…Taky by si to lidi mohli napsat do fóra..

        1. Několik málo vozů mělo problém s možným zahožením
          Několik málo vozů mělo problém s možným zahožením baterie, ale těm utčitě telefonovali.
          Potom docházelo k „neuspání“ vozu a vybíjení baterie – víc. najdete na Elektoforu, nebo si raději zavolejte do servisu, aby se podívali dle VINu.

      1. Nabíjení vepředu EV zbavuje stresu z nabíjení – vždy se
        Nabíjení vepředu EV zbavuje stresu z nabíjení – vždy se postavím k nabíjecímu bodu tak, abych dosáhl kabelem. Když je EV s nabíjením vzadu (nalevo nebo napravo) a jedu tam, kde je 1 stojan, nevím, jestli ten druhý EV, co tam může také nabíjet, jestli stojí tak, abych nelámal kabel. Třeba v Jihlavě si stoupnu s Nissanem vpravo a když přijede BMW i3, musí nacouvat až nahoru na obrubník, aby dosáhl CCS kolem vozu a ještě ho zalomil do nabíjecího portu. Když tam přijede Tesla nebo Ioniq (mají nabíjení vzadu vlevo), je to OK. Když bych s Nissanem stál nalevo, mají oni stejný problém jako před tím to i3. Nabíjení vzadu je nepraktické i v případě nabíjení a současného nakládání a vykládání vozu (na další cestu, mytí a vysávání interieru, …) Pořád chodím kolem EV a musím dávat pozor, abych se vyhýbal nabíjecí pistoli! „Nedej bože“ do té pistole vrazit s hrozbou vylomení …! Kdysi Green-Line EV Škoda (Octavia zřejmě na podvozku jiné značky) měla také jedno z nabíjení pod předním znakem. Pak většinu sešrotovali …

          1. Neříkám, že to mají špatně. Tesla je postavená na
            Neříkám, že to mají špatně. Tesla je postavená na Superchargery a je to tedy koncepce, která do sebe při nabíjení zapadá. Navíc má i vepředu kufr, nějaký smysl to dává. Kona, Niro super. Na ostatní nechám každého si udělat názor. Já jen popsal praktické zkušenosti. Viděl jsem už leccos na nabíječkách, jak tam EVéčkaři čarovali, aby se napojili, když tam nebylo pro ně ideální místo … Když budou nabíječky průjezdné jako benziny, většina problému vyřešena.

        1. Tak v to dúfam. V opačnom prípade vyhynie ako každy
          Tak v to dúfam. V opačnom prípade vyhynie ako každy dinosaurus 🙁 A to im samozrejme neprajem, ja chcem aby sa do toho poriadne opreli a vyrábali iba EV. Pred Teslou sú v kvalite spracovania interieru/exterieru ale v technike pohonu zatiaľ nie, tak nech sa snažia chlapci nemeckí.

Napsat komentář