Elektrické náklaďáky se rozjíždějí po Evropě, vede Volvo

V roce 2021 společnost Volvo Trucks přijala objednávky, včetně závazných budoucích objednávek, na více než 1 100 elektrických nákladních vozidel po celém světě. foto: Volvo Trucks
V roce 2021 společnost Volvo Trucks přijala objednávky, včetně závazných budoucích objednávek, na více než 1 100 elektrických nákladních vozidel po celém světě. foto: Volvo Trucks

Nové statistiky ukazují, že společnost Volvo Trucks byla v roce 2021 lídrem na trhu těžkých plně elektrických nákladních vozidel v Evropě s tržním podílem 42 %.

Odvětví mezinárodní kamionové dopravy prochází transformací směrem k udržitelnější přepravě, protože prodej těžkých bateriových elektrických nákladních vozidel začíná nabírat na síle, přičemž Evropa vede. V komerčním provozu nyní jezdí stále větší počet těžkých plně elektrických nákladních vozidel.

Statistiky skupiny IHS Markit pro analýzu trhu ukazují, že během roku 2021 bylo v Evropě registrováno celkem 346 elektrických nákladních vozidel (≥16 tun), což představuje nárůst o 193 % oproti roku 2020. Největší podíl na trhu má společnost Volvo Trucks s 42 %. Země v Evropě s největším počtem registrovaných elektrických nákladních vozidel (≥16 tun) jsou Švýcarsko, Norsko, Švédsko a Nizozemsko.*

Volvo Trucks se připravuje elektrifikaci přepravy zboží, chystá i vodíkové tahače. foto: Volvo Trucks

„Jsme určeni k tomu, abychom zahájili revoluci elektrických nákladních vozidel a naše vedoucí postavení na evropském trhu je důkazem, že právě to děláme. I když jsou objemy stále nízké, vidíme rychle rostoucí zájem jak v Evropě, Severní Americe, tak v jiných částech světa. V roce 2021 jsme přijali objednávky, včetně závazných budoucích objednávek, na více než 1 100 nákladních vozidel ve více než 20 zemích. Jsem přesvědčen, že se stává klíčovou konkurenční výhodou nabízet elektrická přepravní řešení s nulovými emisemi,“ říká Roger Alm, prezident Volvo Trucks.

SOUVISEJÍCÍ: Elektrický náklaďák Volvo ujel 345 km na jedno nabití

Společnost Volvo Trucks zahájila sériovou výrobu elektrických nákladních vozidel v roce 2019 jako jedna z vůbec prvních značek nákladních vozidel na světě. Letos na podzim zahájí výrobu těžkých plně elektrických modelů Volvo FH, Volvo FM a Volvo FMX. Bude tak mít nejúplnější elektrickou nabídku v nákladním průmyslu. Volvo dodalo elektrická vozidla širokému spektru zákazníků v Evropě, Severní Americe a Austrálii. Cílem společnosti je, aby polovina jejího celkového prodeje nákladních vozidel byla do roku 2030 elektrická.

„Tato čísla jasně ukazují, že máme velmi dobrý začátek prodeje. Díky širší nabídce elektrických nákladních vozidel bude možné elektrifikovat téměř polovinu těžké silniční dopravy. Tento podíl se bude ještě zvětšovat s tím, jak se bude prodlužovat vzdálenost, kterou mohou elektrická nákladní vozidla ujet, a nabíjecí infrastruktura pro těžká nákladní vozidla se bude dále rozvíjet,“ říká Roger Alm.

Statistiky IHS Markit o celkovém počtu registrovaných nákladních vozidel (≥16 tun) v Evropě v roce 2021 kromě Spojeného království:

Stát Celkové množství na  trhu    v r. 2021 
Švýcarsko77 
Norsko56 
Švédsko47 
Nizozemí42 
Německo37 
Francie25 
Dánsko21 
Španělsko11 
Itálie
Maďarsko
Polsko
Belgie
Česká rep. 
Finsko
Irsko
Rakousko
Celkem 346 

zdroj: tisková zpráva

7 komentářů u “Elektrické náklaďáky se rozjíždějí po Evropě, vede Volvo”

  1. Zajímavé, jak to jde pomalu. Ale trucky jsou trochu jiná kategorie, něž osobní vozy. Za prvé musí fungovat v podstatě 7x24x365 mínus nějaké opravy, prohlídky a prostoje. Ale toho není moc. Za druhé, by mě zajímalo, jak tohle zatížení snáší baterie. Věřím, ze ostatní vybavení, tj. motory a elektronika nebudou takové riziko. Řídící jednotky mají i fosilní trucky už dávno a silové prvky jsou zase používané například v rozvodnách.

    1. Snáší to úplně stejně jako osobní, jen je větší nájezd. Záleží ale na využití takovéhu trucku. Pokud kamion jezdí jezdí stále stejnou trasou řekněme 50 km a vozí díly od subdodovatele do továrny, tak by to technologicky šlo, ale u továrny by musela být nabíječka a nejlépe pomocí trolejí, aby se při vykládce a nakládce mohlo dobíjet. Zapojovat mnohokrát denně normální nabíječku není zrovna praktické. NCM baterie by odešla celkem rychle, LFP baterie by měla nějakou dobu vydržet.

Napsat komentář