V sobotu 12. listopadu se jel historicky první závod seriálu Formule E v Africe. Na okruhu v Marrákeši zvítězil Sébastien Buemi z týmu Renault e.dams.
foto: Faraday Future
Závod byl unikátní i tím, že oficiálně zahájil 22. konferenci smluvních stran Rámcové úmluvy OSN o změně klimatu (COP22). Piloti elektrických formulí se o uplynulém víkendu poprvé předjížděli v žáru afrického slunce v Marrákeši.
Elektromobilita tak dobývá další kontinent, již pátý, který nabízí velké příležitosti k rozvoji čistých technologií. I když se jednalo o první závod, zájem fanoušků mu rozhodně nechyběl. Pilotům elektrických formulí nadšeně fandilo 7000 lidí.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Audi odchází z Le Mans, zaměří se na elektrické formule
V Hong Kongu odstartovala nová sezóna závodů elektrických formulí
V sobotu startovalo celkem 10 týmů s dohromady 20 piloty a vítězem závodu se stal opět Sébastien Buemi z týmu Renault e.dams s nejrychlejším časem kola 1:23.663.
Piloti elektrických monopostů se potýkali s poměrně ošemetným 2,97 km dlouhým okruhem Moulay El Hassan. Okruh, který hostil letos v květnu i WTTC Race of Morocco (World Touring Car Championship, tj. „Mistrovství světa cestovních vozů“), je hodně úzký a nabídl závodníkům dvanáct zatáček.
Událost má ještě větší význam z toho důvodu, že se Formule E stala oficiálním partnerem COP22, výroční Klimatické konference OSN. Závod v ulicích marockého Marrákeše tak oficiálně celou konferenci zahájil.
CEO seriálu Alejandro Agag uvedl, že Formule E plně chápe výzvy a rizika, které představují změny klimatu, a uvítala možnost stát se součástí nejvýznamnějšího fóra pro řešení problémů souvisejících se změnou klimatu.
Závod FIA Formula E Championship je světově první série závodů elektrických formulí. Prvotní koncept těchto závodů vymyslel prezident Mezinárodní automobilové federace Jean Todt, aby na něm ukázal potenciál elektřinou poháněných vozidel a udržitelné mobility.
Počáteční pochyby některých skeptiků rozptýlil závod v roce 2014 v Pekingu, kdy se na startovním roštu sešlo 20 elektromobilů, závodníci jako Bruno Senna či Nicolas Prost či majitel jednoho z týmů Formule E – Venturi – herec Leonardo DiCaprio.
Elektrické formule nabízejí nejen zábavu, ale hlavně nový pohled na čistou energii a některá originální řešení. Například aby se formule nabíjely z ekologicky udržitelných zdrojů, bylo vyvinuto několik unikátních generátorů, které k výrobě bezemisní elektřiny využívají zbytkový glycerin z výroby biopaliv.
Samotné dobíjení také probíhá před závodem, v průběhu závodu v depu závodníci pouze jednou přesednou z jedné formule do druhé a pokračují v jízdě.
Jaguár sbírá zkušenosti
Jaguár sbírá zkušenosti pro zhmotnění svého elektromobilu.
https://www.youtube.com/watch?v=lU3NZse3q9E
na kolik kol se ten závod
na kolik kol se ten závod jel ?
33
33