Pražské služby, největší pražská svozová a úklidová společnostn pokračuje v elektrifikaci svého vozového parku.
foto: Pražské služby
Bezemisní flotila společnosti Pražské služby se nově rozrostla o šest elektrických vysavačů Glutton, zametací vozidlo Bucher, tři elektrokola na kontrolu úklidu a novinky v garáži uzavírají dva elektromobily Volkswagen e-Golf.
Společnost tak pokračuje ve snaze snížit lokální produkci emisí. Tato iniciativa odstartovala v roce 2008, kdy byly do služby poprvé zařazeny svozové vozy poháněné CNG. Aktuálně jich Pražské služby provozují 141.
NEPŘEHLÉDNĚTE Praha se připravuje na nástup elektromobilů, nabíjet půjde ze 4000 lamp veřejného osvětlení
Přechod na bateriemi poháněnou úklidovou techniku odstartovaly vysavače Glutton, se kterými se Pražané mohou setkat při každodenní údržbě chodníků, a to již od roku 2010. Aktuálně jich společnost provozuje třicet, přičemž šest vysavačů bylo zakoupeno nyní. V současné době Pražské služby disponují téměř 50 kusy komunální techniky na elektrický pohon.
foto: Pražské služby
Elektrifikace vozového parku začala v druhé polovině loňského roku, kdy se v úzkých uličkách historického centra Prahy poprvé objevil bateriemi poháněný zametací stroj švýcarské produkce Bucher CityCat 220ev.
Ten se letos dočkal posily od stejného výrobce. „Elektrická verze je vedle elektromotoru vybavena i technologiemi, které umožňují efektivnější a méně prašné zametání při použití menšího množství vody. Praxe potvrdila, že baterie vydrží bez problému celou směnu. Zametací stroj během ní průměrně urazí 33 kilometrů a sesbírá okolo 320 kilogramů odpadků. Výrobce navíc garantuje až desetiletou životnost baterií,“ vysvětluje tiskový mluvčí Pražských služeb Radim Mana.
foto: Pražské služby
Všechny uklízecí elektrostroje umí likvidovat částice polétavého prachu v ovzduší, čímž pozitivně ovlivňují zdraví Pražanů. Filtry Gluttonů si poradí s prachovými částicemi PM 10.
Tyto částice o velikosti 10 mikrometrů jsou tak drobné, že se mohou usazovat v průduškách a způsobovat zdravotní problémy. Bucher CityCat si poradí dokonce se čtyřikrát menšími částicemi o velikosti 2,5 mikrometru. Ty představují větší zdravotní riziko, neboť mohou pronikat až do plicních sklípků.
Úplné novinky ve výbavě Pražských služeb přestavují tři elektrokola značky Kolos dva a elektromobily Volkswagen e-Golf. Kola vybavená elektromotorem pomohou vedoucím pracovníkům rychleji a efektivněji kontrolovat čistotu ulic, zaplněnost odpadkových košů a kontejnerů v centrálních částech metropole.
Dvě kola v typické oranžové barvě získala provozovna U Bulhara, kde je již využíván elektrický skútr, a třetí bude k dispozici pracovníkům provozovny na Žižkově.
„Ke stejným účelům byly pořízeny i elektromobily Volkswagen e-Golf, které částečně nahradily vozy s konvenčním pohonem. K jejich pořízení se společnost rozhodla jednak ve snaze o snížení lokálních emisí a jejich výlučném nasazení v širším centru města, jednak kvůli nižším nákladům na provoz a údržbu,“ vysvětluje Mana.
Další krok ke klimatickému závazku
Lokálně produkované emise i nadměrná hluková zátěž sužují Pražany. Vedení města hledá způsoby a inspirace v zahraničí, jak tuto zátěž postupně eliminovat.
foto: Pražské služby
„Pražané budou dýchat čistější vzduch a bude se jim i lépe spát. Nasazení elektromobilů a elektrické komunální techniky představuje jednu z cest, jak efektivně snížit produkci lokálních emisí a hlukovou zátěž nejen na pěších zónách v samém srdci metropole. To vzhledem k počtu turistů a bohatému nočnímu životu vyžaduje téměř nepřetržitý úklid, proto nasadíme elektrické úklidové stroje právě zde,“ říká náměstek primátora a radní pro oblast životního prostředí Petr Hlubuček.
Nižší provozní náklady
Přestože počáteční investice do elektromobilů jsou v průměru 2,5krát vyšší, provozní náklady na údržbu jsou podle Pražských služeb téměř o tři čtvrtiny menší. „V dalších letech počítáme s nasazením elektrických vozidel na obsluhu košů, úklid stanovišť separovaného odpadu a další postupnou náhradou osobních a dodávkových vozidel pohybujících se zejména v centru metropole,“ dodává závěrem mluvčí Pražských služeb.
Off: Tesla začne prodávat zcela novou sérii
Off: Tesla začne prodávat zcela novou sérii osvěžujících palubních vůní.
https://youtu.be/VLniV1GM-II
Jak Pražské služby kompenzují zvýšenou spotřebu
Jak Pražské služby kompenzují zvýšenou spotřebu el.energie? Určitě mají na střeše solární elektrárnu? Já si dovedu představit, že přes den nabíjejí a večer uklízejí.
Jak Pražské služby kompenzují sníženou spotřebu nafty a
Jak Pražské služby kompenzují sníženou spotřebu nafty a benzínu? Určitě nemají žádné řešení pro benzínky a šejky? Já si nedovedu představit, že si klidně uklízejí a čerpadláři a těžaři nemají co žrát….
Je potřeba vytvořit záchraný fond pro šejky, oligarchy a
Je potřeba vytvořit záchraný fond pro šejky, oligarchy a ropáky. Já bych navrhoval konto ropáček. Skauti by chodili s kasičkou a za odměnu by každýmu dárci kápli na šaty černou mastnou skvrnu :)))
Vyhlásil by se den ropy a moderátoři v TV by hrdě spíkrovali zprávy s černou skvrnou na klopě saka a na šatech. :)))
Největší bordel po praze dělají autobusy MHD. Hlavně
Největší bordel po praze dělají autobusy MHD. Hlavně hlukové. Tam by se mělo začít. Vydělává přes miliardu, tak ať kouká něco taky pustit.
Přecijenom zametat prach a zároveň na druhým konci chrlit
Přecijenom zametat prach a zároveň na druhým konci chrlit sajrat, jedy a mikroprach není zrovna smyslupné počíníní.
Co jako a kde budou chrlit? Ja to nikde nevidim, to chrleni.
Co jako a kde budou chrlit? Ja to nikde nevidim, to chrleni.
Celkem tyhle malé úklidové ještěrky poháněné
Celkem tyhle malé úklidové ještěrky poháněné naftovými spalováky chrlí dost. Jezdí po chodnících, po parcích a dost tam smrdí. Jdete ráno po parku, a najdou chrchly-chrchly rrrrr… projede to kolem a za ním je oblak smradu. Používají se i na svoz odpadů z odpadkových košů, ale kdyby smrděly jenom ty odpadky, bylo by to mnohem lepší. O nějakých Euro normách si nechte zdát. Jsou to staré vozy a navíc je možné, že jako účelové vozy mají i výjimku. Stejné je to se strunovými sekačkami , které produkují nejenom emise , ale i značný hluk; o různých pojízdných sekacích potvorách nemluvě. Elektrifikace by opravdu hodně pomohla.
Se omlouvam, ja Kuka pochopil tak ze komentuje uz ty
Se omlouvam, ja Kuka pochopil tak ze komentuje uz ty elektricky jesterky. Ted je mi to jasny.
Naftový rakovinometný chrlič mikroprachu Mercedes co
Naftový rakovinometný chrlič mikroprachu Mercedes co čistí Ostravsko od prachu…
Dar od oceláren AcerolMittal…
https://polar.cz/zpravy/pr/18024/myval-znovu-cisti-ulice-na-ostravsku
🙂
🙂
Smutné. A práve takéto stroje s malým nájazdom mohli už
Smutné. A práve takéto stroje s malým nájazdom mohli už dávno jazdiť na baterky.