Elektrická dodávka Fuso eCanter v nové generaci

Nová generace modelu FUSO eCanter je přizpůsobena požadavkům rozvážkové dopravy v centrech měst a na posledních úsecích logistických řetězců.

Výkonnější, ještě hospodárnější, delší dojezd, a k tomu velmi rozmanité využití – to jsou společní jmenovatelé nové generace elektrických dodávek FUSO eCanter, prezentované na veletrhu IAA Transportation 2022. Od uvedení modelu eCanter v roce 2017 je japonská značka FUSO, dceřiná společnost koncernu Daimler Truck. Od té doby bylo v Evropě, Japonsku, USA, Austrálii a na Novém Zélandu uvedeno do každodenního provozu u zákazníků více než 450 vozidel FUSO eCanter. V Česku jej vyzkoušel Plzeňský prazdroj.

Elektrická dodávka Fuso eCanter
Elektrická dodávka Fuso eCanter

Celková vzdálenost, kterou globální flotila vozidel eCanter ujela zcela elektricky, a tím s nulovými lokálními emisemi, již přesáhla šest milionů kilometrů – to odpovídá cca 150 jízdám kolem zeměkoule. Nová generace modelu eCanter na tyto úspěchy naváže a posune je na novou úroveň.

SOUVISEJÍCÍ: Daimler dodal do Lisabonu 10 elektrických náklaďáků FUSO eCanter

Karl Deppen, generální ředitel společnosti Daimler Truck Asia, k tomu uvedl: „Značka FUSO je považována za průkopníka elektrifikace užitkových vozidel. Od zahájení malosériové výroby modelu FUSO eCanter před pěti lety jsme od zákazníků získali cenné zkušenosti z každodenního provozu. S novou generací vozidel eCanter nabízíme našim zákazníkům individuální řešení pro elektromobilitu s širokým spektrem použití. V dalším kroku, který zahrnuje rozšíření našeho portfolia a velkosériové výroby, budeme i nadále zaujímat roli průkopníka trvale udržitelné dopravy budoucnosti.“

Ještě ekologičtější a ekonomičtější provoz

Značka FUSO ve snaze ještě lépe splnit požadavky zákazníků optimalizovala novou generaci modelu eCanter v mnoha ohledech. Zatímco se elektrické nákladní vozidlo dodávalo dosud pouze s celkovou hmotností 7,49 tuny a rozvorem náprav 3400 milimetrů, mají nyní zákazníci na výběr šest rozvorů náprav od 2500 do 4750 milimetrů a celkovou hmotnost 4,25 až 8,55 tuny. Nosnost podvozku je až 5 tun. Nová generace modelu eCanter je poháněna elektromotorem o výkonu buď 110 kW (varianty s celkovou hmotností 4,25 a 6 tun), nebo 129 kW (varianty s celkovou hmotností 7,49 a 8,55 tuny), s točivým momentem 430 N.m a optimalizovaným hnacím řetězcem. Nejvyšší rychlost je 89 km/h.

Elektrická dodávka Fuso eCanter

V závislosti na rozvoru náprav jsou k dispozici tři různé sady akumulátorů: S, M a L. Baterie přitom používají technologii lithium-železo-fosfátových akumulátorových článků (LFP), které se vyznačují především dlouhou životností a větším množstvím využitelné energie. Sada akumulátorů ve variantě S disponuje jmenovitou kapacitou 41 kWh a umožňuje dojezd až 70 km. U varianty M dosahuje jmenovitá kapacita 83 kWh a dojezd je až 140 km. Nejvýkonnější sada, varianta L, nabízí jmenovitou kapacitu 124 kWh a dojezd až 200 km. To je více než běžně ujetá vzdálenost za den v lehké rozvážkové dopravě. Díky rekuperaci lze dojezd ještě prodloužit, což současně zkracuje přestávky kvůli nabíjení. Pro porovnání: Dosud byla pro model eCanter nabízena pouze jedna varianta sady akumulátorů s jmenovitou kapacitou 81 kWh a dojezdem až 100 km.

Co se týká nabíjení sady akumulátorů, je nová generace modelu eCanter kompatibilní se všemi síťovými napětími na nejdůležitějších trzích. Nabíjecí jednotka podporuje nabíjení jak střídavým (AC), tak i stejnosměrným (DC) proudem. Nabíjecím standardem je CCS (Combined Charging System). Nabíjet je možné výkonem až 104 kW. V závislosti na sadě akumulátorů lze rychlým, stejnosměrným nabíjením dosáhnout 90 procent kapacity za cca 36 (S), 44 (M) nebo 75 minut (L). V případě nabíjení střídavým proudem (11 a 22 kW) to trvá mezi čtyřmi a šesti hodinami, v závislosti na sadě akumulátorů.

Kompetentní poradenství pro elektromobilitu střiženou na míru

Vzhledem k tomu, že elektromobilita je mnohem více než jen novým pohonem, integruje značka FUSO novou generaci modelu eCanter do obchodního ekosystému, který zahrnuje také nástroje a poradenství pro vysokou úroveň využití vozidla a optimalizaci celkových nákladů na vlastnění TCO (Total Cost of Ownership). Prodejci FUSO mohou díky speciální analýze celkových provozních nákladů nabídnout každému zákazníkovi zcela individuální provozní kalkulaci pro model eCanter.

Elektrická dodávka Fuso eCanter

SOUVISEJÍCÍ: Autosalon Tokio 2017: Daimler ukázal elektrický náklaďák s dojezdem 350 km

Zákazník může pomocí nástroje Daimler Truck Incentive Tool získat také přehled o pobídkách a výhodách, například v podobě specifických státních podpor pro vozidla a nabíjecí infrastrukturu nebo slev na dani či prominutí mýtného. Zákazníci mohou kromě toho získat rozsáhlé poradenství týkající se infrastruktury pro stejnosměrné nabíjení a kompletní balíček služeb od nabíjecí techniky přes její instalaci až po schválení provozovatelem elektrické sítě, a to díky strategickému partnerství se společnostmi Siemens Smart Infrastructure a ENGIE.

Mnohostranná, komfortní a bezpečná vozidla

Nová generace modelu eCanter, dodávaná se dvěma variantami kabin (Standard = šířka 1,7 metru a Komfort = šířka 2 metry), se vyznačuje nejen ekologickým a ekonomickým celkovým konceptem, ale také mnohostranností. Elektricky poháněné nákladní vozidlo značky FUSO je kompatibilní s mnoha nástavbami, a je tak ideální volbou pro nejrůznější aplikace – ať se jedná o doručování kusových zásilek a zboží objednaného na internetu na krátké vzdálenosti, nebo o přepravu nápojů a průmyslových plynů, či o odtahovou službu, svoz odpadu a případně i provoz ve stavebnictví a zahradnictví.

Elektrická dodávka Fuso eCanter

Vysokou míru komfortu pro řidiče a bezpečnosti pro všechny účastníky silničního provozu zajišťuje velký počet asistenčních funkcí a dalších zařízení. Mezi pozoruhodné prvky standardní výbavy patří mimo jiné multifunkční volant s tlačítky pro ovládání zcela digitálního panelu sdružených přístrojů na displeji LCD, světlomety LED, které vydávají v porovnání s halogenovými verzemi o 30 % jasnější světlo, a zlepšují tak viditelnost, funkce Autolight pro automatické ovládání světlometů v závislosti na světelných podmínkách a inteligentní asistent dálkových světel.

Z důvodu bezpečnosti jsou sady akumulátorů uloženy pod rámem podvozku vozidla uvnitř velmi tuhé ocelové konstrukce, která slouží také jako ochrana sady akumulátorů při čelním nebo bočním nárazu. V případě nehody senzor nárazu automaticky deaktivuje vysokonapěťový systém. Nová generace modelu eCanter je standardně vybavena externím výstražným akustickým systémem AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System), který zlepšuje akustické vnímání vozidla například chodci nebo cyklisty. Kromě toho standardně montovaný asistent pro odbočování, Active Side Guard Assist, zvyšuje bezpečnost při odbočování vpravo. Rovněž standardně dodávaná pátá generace asistenta pro nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců, Active Brake Assist, minimalizuje nebezpečí kolize s překážkou vpředu.

zdroj: tisková zpráva, foto: Daimler Truck

6 komentářů u “Elektrická dodávka Fuso eCanter v nové generaci”

    1. U Ns1 a NS2 doslo k prudkemu poklesu tlaku ve 3 trubkach. Je to jasny indic nasilneho poskozeni velkeho rozsahu. Podle meho znicilo potrubi ruzzko. Oba plynovody jsou pojistene u zapadnich pojistoven a ruzzku jsou trubky k nicemu, tak chteji pres pojistny podvod ziskat miliardy zpet. Doufam ze nic nedostanou a budou jeste potrestani.

Napsat komentář