Tokijskému autosalonu sice dominují domácí japonské automobilky, ale neztratí se tam tak úplně ani ty evropské. Daimler zazářil se svým konceptem elektrického náklaďáku E-FUSO Vision One.
foto: Daimler
Koncept společnosti Daimler Trucks nazvaný E-FUSO Vision One může být vybaven až 300 kWh baterií. Díky tomu zvládne s plným nákladem 11 tun, což je o dvě tuny méně než dieselový vůz stjeného typu, ujet až 350 km.
NEPŘEHLÉDNĚTE PODROBNOSTI: elektrický náklaďák Daimler s obří baterií
Celková maximální hmotnost vozidla je 23 tun. Daimler s tímto vozem cílí na regionální meziměstskou přepravu. Podobně také už dříve představený elektrický kamion Urban eTruck.
Je dobré zmínit, že společnost Mitsubishi Fuso Truck and Bus vlastní z 85 % právě Daimler AG, resp. divize Daimler Trucks. Ta postupně plánuje kompletní elektrifikaci své nabídky nákladních vozů FUSO.
V následujících letech tak všechna nákladní auta a autobusy FUSO budou dostupné také v čistě nebo alespoň částečně elektrické verzi. Elektrické dodávky FUSO eCanter už v pilotním provozu slouží v New Yorku.
Dajmler Vision Prd 😉 Germán cáluňg a basta :))
Dajmler Vision Prd 😉 Germán cáluňg a basta :))
Výborně, jenom tak dál, toto už je myslím dost blízko k
Výborně, jenom tak dál, toto už je myslím dost blízko k použitelnému vozu. Ještě mít nabíječky na 350-500kW a bude to super.
Off topic:
seznam.cz/zpravy/clanek/co-s-krajinou-udela-zakaz-repky-v-nafte-duel-zda-uz-cesko-nebude-z-ptaci-perspektivy-zlute-39228?dop-ab-variant=&seq-no=2&source=hp
Ten dojezd až 350km mi na 300kWh baterii přijde ještě
Ten dojezd až 350km mi na 300kWh baterii přijde ještě nereálnější než dle NEDC. Například elektrobusy s hmotností kolem 12t včetně pasažérů dnes jezdí v průměru za 1,5kWh/100km. Takováto 20t legrace s 300kW baterii dá reálně kolem 200km.
Preklep: pri 1,5kWh/100km by na 300kWh obisiel pol zemegule.
Preklep: pri 1,5kWh/100km by na 300kWh obisiel pol zemegule.
🙂 pravda
🙂 pravda