Americká finanční společnost Standard & Poor’s označila firemní dluhopisy společnosti Tesla Motors známkou „B-„, neboli jako „odpad“. Takové hodnocení obvykle dostávají dluhopisy firem, kterým by mohl hrozit bankrot.
foto: Tesla Motors
Investiční známka B- by měla podle známkovací stupnice Standard & Poor’s potenciálním investorům sdělit, že tady hrozí výrazné riziko. Takto rizikové firemní dluhopisy nicméně obvykle nabízejí také výrazně vyšší výnos.
Pro investory, kteří jsou ochotni riskovat, tak mohou naopak představovat zajímavý nákup. Navíc, S&P sice označila dluhopisy známkou B-, ale považuje je za „stabilní“. To podle S&P znamená, že Tesla dokáže i nadále zvyšovat hrubou marži po dobu minimálně dalších 12 měsíců.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla je největší automobilový zaměstnavatel v Kalifornii
Elon Musk pomůže s dostavbou muzea Nikoly Tesly
Tesla slaví úspěšné čtvrtletí: ztráta $50 mil., vyrobeno přes 7000 aut
Důvodem, proč analytici označili dluhopisy Tesla Motors za toxické, je především „zranitelné portfolio“. Přesněji, „příliš úzké produktové zaměření, koncentrovaná produkce, malý objem produkce proti jiným, větším, hráčům v automobilovém průmyslu, omezená viditelnost v dlouhodobé poptávce po firemních produktech, a nezkušenost s automobilovou výrobou ve skutečně vysokých objemech“.
Firemní dluhopisy je třeba odlišovat od akcií. Akcií si de-facto kupujete část společnosti, kdežto skrze nákup dlouhopisu firmě (či státu, pokud jste o statní dluhopisy) půjčujete peníze s jistotou toho, že se vám zapůjčené peníze vrátí navíc s pevně daným úrokem.
V případě Tesla Motors jsou k dispozici firemní dluhopisy s úrokem 0,25 % (splatné v roce 2019) a 1,25 % (splatné 2021). Tesla vydala tyto dluhopisy v hodnotách $920 mil., resp. $1,38 mld. Získané prostředky chce využít na stavbu giga-továrny na baterie a vývoj třetí generace svého elektromobilu.
Kolik „renomovaných
Kolik „renomovaných odborníků“ tvrdilo že elektromobil Tesla S s těmi parametry nebude technicky možné vyrobit a jestli ano že bude tak drahý že je zákazníci nebudou kupovat a Tesla Motors Zbankrotuje . Je to jen podkopávaní důvěry investorů . Ropné loby ?.
Nevím zda ropné loby, ale
Nevím zda ropné loby, ale spíše myšlení běžných lidí. Nedávno přišla v práci řeč na elektromobily a kolega tvrdil, že jsou to pouze vyhozené peníze, protože elektromobily nemají žádný dojezd, tak jsem chvíli poslouchal a pak mu oponoval teslou no a dojezdem cca 450 km. Snažil jsem se mu vysvětlit, že při pořízení elektromobilu je třeba pozměnit přístup a myšlení jako takové k vozidlu. Prostě i po argumentech které jsem předložil nebyl ochoten akceptovat, že by smradlavé a hlučné auta mohl nahradit elektromobil. Zakončil to tím, že když elektromobil nemá dojezd 1000 km a nejde „dotankovat“ do 5 min. tak je nepoužitelný, protože ten velký dojezd potřebuje, když jede jednou za rok na dovolenou.
Na to se da snadno reagovat
Na to se da snadno reagovat tim, ze at si vzpomene na elektromobil az bude priste platit dva litry u pumpy a jeste mu pak budou ruce smrdet benzinem 🙂
Poslední odstavec: V
Poslední odstavec: V hodnotách 920 mil ? Nemá tam být v objemu 920 mil.?
máte pravdu,díky za
máte pravdu,díky za upozornění
Já bych si tyhle dluhopisy
Já bych si tyhle dluhopisy nekoupil, ale to jen proto, že mají tak malý výnos odpovídající situaci na trhu v USA. Koupí to možná různé americké důchodové fondy, pro které je také tento rating určen. Rozhodně se tím ratingem nemyslí, že Tesla by měla zkrachovat apod. Jde pouze o hodnocení pomocí technické analýzy…
Nepotřebuji nějakou
Nepotřebuji nějakou ratingovku, abych si vlastním rozumem nezhodnotil, jestli nějaká investice má nebo nemá perspektivu 😉
Sebranka pseudo specialistu
Sebranka pseudo specialistu na svet, ktera tvrdila, jak nedojde k padu hypotecniho trhu, jak se vse rychle bude sanovat a bude v poradku. Jahahaha. Kvici, protoze jim nekdo zacina borit podivne predstavy o svete. Co to je za pijavice? Jakym zpusobem jsou financovani? Ja bych si zrovna dluhopisy tesly koupil, i kdyby jim tady SP dal F—.
Proč si to rozmysleli?
Proč si to rozmysleli? Protože firma investuje do dalšího – téměř nesouvisejícího oboru a tím je výroba trakčních baterií. To že my to vidíme jako logické, je v očích ekonomů silně netypické, vždyť tato kombinace nikde na světě nebyla vyzkoušena.
A proč si to rozmysleli
A proč si to rozmysleli právě teď? Vždyť všechny ty důvody, které uvádějí, platí od samého začátku Tesly.
Tie sadzby tam majú mat
Tie sadzby tam majú mat p.a.
Inak by šlo o úrok za celé obdobie.
V každom prípade ma prekvapil nízky úrok ked su v B-
Kto chcete podporiť vývoj a výrobu mainstreamovej testy, máte možnosť prispieť svojou malickostou.