Model Cascadia patří k nejprodávanějším dálkovým tahačům třídy 8 v USA. Teď Daimler představil jeho plně elektrickou verzi.
První dva kusy elektrotahače Freightliner eCascadia budou využívat společnosti Penske Truck Leasing v Pensylvánii a NFI v New Jersey.
foto: DTNA
foto: DTNA
Plně elektrický tahač/truck Freightliner eCascadia vznikl ve výzkumném centru společnosti Daimler Trucks North America (DTNA) v Portlandu.
S výkonem 544 kW a baterií o kapacitě 550 kWh prý tahač ujede až 400 km. Plně vybitý vůz je možné dobít na 80 % během 90 minut. Sériová výroba by měla začít za dva roky.
tisková zpráva
Tak to good luck, protože Cascadia s dieslem stojí 65 tisíc
Tak to good luck, protože Cascadia s dieslem stojí 65 tisíc dolarů, to je třetina ceny jen baterky, co v tom bude.
Takže totální ekonomický nesmysl, který bezvadně demonstruje elektromobilní achilovu patu v podobě ceny baterí vs užitné hodnoty vozidla.
Taky tomuhle nefandím. Ještě je na to brzy. Škoda kapacity
Taky tomuhle nefandím. Ještě je na to brzy. Škoda kapacity baterií. Radši městské dodávky PPL, DHL, GEIS atd. Rozvod zboží po městech. 200 km dojezd a v noci nabít.
No, ač známý a vyhlášený podporovatel EV, tak tomuto
No, ač známý a vyhlášený podporovatel EV, tak tomuto příliš nefandím. Dojezd 400km, je nějakých 250 mil – to si myslím, že v USA nikdo moc neocení, leda jako sběrku po městě.
Je to celkem plýtvání bateriemi. Těch 550 kWh by krásně obsloužilo 10 osobáků.
Osobně zastávám názor, že průmyslová doprava (tj. vše nad 7,5 tuny, tahače, autobusy, vlaky, lodě, letadla) by se měli směřovat k vodíkové technologii a ne BEV.
V tomhle je podle mne nejdál NIKOLA truck.
kdys si projedes statistiky US Department of Energy
kdys si projedes statistiky US Department of Energy (ministerstvo energetiky) tak muzes najit grafy kde uvadi prumerne najezdy a vyuziti jednotlivych trid automobilu, u trucku tridy 8, tedy tech nejvetsich uvadeji ze prumerny rocni najezd je 68155 mil (necelych 110 tisic km, za den tedy necelych 300km) a zaroven uvadi ze 78% techto trucku ma ale denni najezd do 120 mil (cca 193km)
a je to logicke, v USA je velice dobre zvladnuta nakladni zeleznice a preprava na vetsi vzdaklenosti se vyplaci kamionem jen u maleho procenta nakladu, takze ac na dalnicich v USA sice potkas spousty nalestenych kamionu, tak vetsina z nich slouzi jen na presuny mezi mesty kde neni nebo je jiz plne vytizena zeleznice vyuzivana vesmes nakladni dopravou
rozebyrat vodik nema smusl, ostatne i Nikola od vodiku upustila, je to a jeste hodne dlouho bude totalni nesmysl se snazit o vodik v silnicni doprave, z pohledu energeticke narocnosti nesmysl, a z pohledu financni narocnosti jeste vetsi nesmysl, provoz vodikoveho tahace je cca 2x tak drahy jako provoz naftoveho, takze firma ktera by chtela provozovat vodikovy tahac/e by se konkurencne odrovnala a bud by musela jejich provoz dotovat a nebo by proste zkrachovali
Tak to první je velmi zajímavá informace, musím říct,
Tak to první je velmi zajímavá informace, musím říct, že jsem to posuzoval z pohledu MKD provozu v Evropě. Pokud je to tak (a nemám čím bych to zpochybnil) tak to dává větší smysl.
Ten poslední odstavec beru až na jednu věc. Na soudobých komplikacích s Vodíkem se shodneme – drahá výroba, komplikované skladování, nebezpečná manipulace. S čím ale nesouhlasím je ten ekonomický pohled. To co píšete bude platit jen do momentu, kdy společnost bude naftové kamiony tolerovat. Nemyslím si, že je daleko doba, kdy nastoupí tvrdé restrikce vůči náklaďákům se spalovacím motorem.
pokud nastoupi restrikce na kamionovou dopravu co se nafty
pokud nastoupi restrikce na kamionovou dopravu co se nafty tyce do rekneme 10 let, tak vodik stejne nebude mit sanci a opet to vyhraji baterky, vodik bude stale drazsi nez elektrina, neb netolerance k nafte by zakonite vedla hnedle k netoleranci vyroby vodiku z fosilnich paliv, elektrolizou by tak jak tak nedaval ekonomicky smysl
a to radsi nehledim na nesmyslne ceny pokusnych tahacu na vodik, to nema ani teoretickou dobu splatnosti pokud by se to melo prodavat za trzni cenu a ne dotovane tak jako se dotuji ted vodikova osobni auta, protoze pokud se predpoklada ze ten vodikovej tahac od Toyoty ma vyrobni naklady pri seriove vyrobe okolo 35 milionu JPY (cca 7.7 milionu korun), tak to proste nedava vubec smysl, cena je proste nesmyslna a za takovou i vyrobni sumu by to koupil jen blazen
Kdyby jste se upnul jen na ekonomické hledisko, rentabilitu
Kdyby jste se upnul jen na ekonomické hledisko, rentabilitu atd… tak celá elektromobilita je zatím nerentabilní.
Jenže ono jde o to, že peníze zdaleka nejsou to nejcenější. Nemůžete to podřizovat finančnímu hledisku, když to jiné cennější benefity.
Vodíkové technologii podle mne brání hlavně to, že Vodík neumíme efektivně skladovat, a že je s ním těžká (komplikovaná) manipulace.
rentabilnost je ciste o TCO, a pokud Tesla dodrzi cenu alespon
rentabilnost je ciste o TCO, a pokud Tesla dodrzi cenu alespon s odchylkou do 20% toho co slibovala u Semi, tak rentabilni zrejme bude, a moc neverim ze dalsi vyrobci budou ceny elektrickych tahacu nejak hrotit nad cenu Semi, tedy ani tento eCascadia nemuze jit za ty 2 roky s cenou nejak moc nad pripadnou cenu Tesla Semi
A ona je elektromobilita mainstreamová? Samozřejmě, že
A ona je elektromobilita mainstreamová? Samozřejmě, že rentabilitu musíte řešit. Pokud máte dvě zhruba stejně čisté technologie, tak si pište, že zvítězí ta levnější.
No nejdřív si nastuduj co je to long haul a short haul a
No nejdřív si nastuduj co je to long haul a short haul a kolik % každý z nich na trhu tvoří a pak teprve vynášej svoje předpoklady.
Ehm, v nadpise asi chybí kW HODINY ne?
Znáte místní
Ehm, v nadpise asi chybí kW HODINY ne?
Znáte místní rýpaly, i když každý soudný ví, co je tím myšleno, pro některé to může být důvodem (že to psal člověk neznalý) ke znevěrohodnění celého článku.
Opraveno.
Opraveno.