Dachser koupí 50 elektrických nákladních aut Mercedes-Benz

Mezinárodní logistický provider Dachser se rozhodl pro dálkové nákladní auto s elektrickým pohonem od společnosti Mercedes-Benz Trucks. Elektrokamion s dojezdem kolem 500 km bude připraven k sériové výrobě do roku 2024. eActros LongHaul jako vozidlo s výměnnou nástavbou s nakládací výškou 1 120 mm je další součástí strategie společnosti Dachser na ochranu klimatu.

Mezinárodní logistický provider Dachser plánuje rozšířit svoji evropskou flotilu o 50 vozidel eActros LongHaul od společnosti Mercedes-Benz, které byly představeny na letošním veletrhu IAA Transportation. Dachser jako globální společnost s centrálou v německém Kemptenu za tímto účelem podepsala se společností Mercedes-Benz Trucks Letter of Intent (Dohoda o společném záměru). Dachser plánuje použití vozidla eActros LongHaul nakonfigurovaného jako vůz 6×2 s výměnnou nástavbou s nakládací výškou 1 120 mm. Společnost tak výrazně rozšíří svoji flotilu vozidel na elektrický pohon. Očekává se, že tento e-kamion s dojezdem přibližně 500 km na jedno nabití bude připraven k sériové výrobě do roku 2024

Dachser používá akumulátorová elektrická vozidla, jako jsou FUSO eCanter a eActros, od roku 2018 jako součást svého konceptu udržitelné městské dopravy „DACHSER Emission-Free Delivery“. V jedenácti evropských městech doručují elektrické dodávky a kamiony v definované oblasti center měst všechny zásilky CO2 neutrální cestou. Na poslední míli používá Dachser k distribuci zásilek také elektricky podporovaná nákladní kola.

Pilotní projekt v německém Stuttgartu byl v roce 2018 vítězem soutěže „Sustainable Urban Logistics“ (Udržitelná městská logistika) německého Spolkového ministerstva pro životní prostředí a Spolkové agentury pro životní prostředí. „V city logistice máme velmi dobré zkušenosti s výkonem vozidel BEV (bateriová elektrická vozidla). Bylo proto logické udělat další krok – najít řešení pro dálkové jízdy – společně s Mercedes-Benz Trucks,“ uvádí Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO) skupiny Dachser.

Mercedes-Benz eActros LongHaul 

Baterie používané v eActros LongHaul využívají technologii lithium-železo-fosfátových článků (LFP). Ty se vyznačují především dlouhou životností a větší využitelnou energií. Baterie sériového vozidla eActros LongHaul lze na nabíjecí stanici o výkonu asi jeden megawatt nabít z 20 na 80 % za necelých 30 minut. Tři akumulátory poskytují celkovou instalovanou kapacitu přes 600 kWh a dva elektromotory jako součást nové e-nápravy generují trvalý výkon 400 kW a špičkový výkon přes 600 kW. Kromě tahače bude Mercedes-Benz Trucks hned při uvedení na trh vyrábět také varianty eActros LongHaul s rigidním podvozkem. Zákazníkům to nabídne řadu dalších možností pro použití v čistě elektrických přepravách. 

zdroj: tisková zpráva

Jeden komentář u “Dachser koupí 50 elektrických nákladních aut Mercedes-Benz”

  1. Musel jsem si tenhle článek otevřít, protože na náhledu na homepage to vypadalo jako lokomotiva.
    Nabíjecí stanice o výkonu 1 MW? Tak to je teda hustý, takový příkon nedá za běžného provozu ani sedm okolních obcí dohromady.
    Nemůžu se zbavit dojmu, že tady platí „sliby nebyly zasazeny do reálného fyzikálního rámce“.

    S nostalgií vzpomínám na silvestr v Bedřichově. Provozovatelé večer zapnuli sněhová děla, aby na Nový rok bylo alespoň trochu falešeného sněhu. A několik obcí mělo Silvestra bez elektřiny, protože se rozteklo vedení i s trafostanicí.

Napsat komentář