Daimler ukázal elektrický nosič kontejnerů Fuso eCanter

Elektrický náklaďák Fuso eCanter poprvé přijíždí s hákovým nosičem kontejnerů. Tři rozdílné sady akumulátorů umožňují dojezd 70 až 200 kilometrů.

Nová generace modelu Fuso eCanter s celkovou hmotností 8,55 tuny se na přání dodává s výstupním hnacím hřídelem pro hydraulické systémy nástaveb. Také je nabízena s šesti rozvory náprav a dvěma šířkami kabiny jako ideální základ pro téměř jakoukoli nástavbu

Celková nosnost podvozku je 5135 kg. Užitečná hmotnost činí 3635 kg. Vozidlo s komfortní jednoduchou kabinou (se třemi sedadly) má rozvor náprav 3400 milimetrů a je vybaveno sadou akumulátorů M, která umožňuje dojezd až 140 km. Nová generace modelu eCanter je poháněna elektromotorem o výkonu buď 110 kW (varianty s celkovou hmotností 4,25 a 6 tun), nebo 129 kW (varianty s celkovou hmotností 7,49 a 8,55 tuny), s točivým momentem 430 N.m a optimalizovaným hnacím řetězcem. Nejvyšší rychlost je 89 km/h.

V závislosti na rozvoru náprav jsou k dispozici tři různé sady akumulátorů: S, M a L. Baterie přitom používají technologii lithium-železo-fosfátových akumulátorových článků (LFP), které se vyznačují především dlouhou životností a větším množstvím využitelné energie. Sada akumulátorů ve variantě S disponuje jmenovitou kapacitou 41 kWh a umožňuje dojezd až 70 kilometrů. U varianty M dosahuje jmenovitá kapacita 83 kWh a dojezd je až 140 kilometrů.

Nejvýkonnější sada, varianta L, nabízí jmenovitou kapacitu 124 kWh a dojezd až 200 kilometrů. Díky rekuperaci lze dojezd ještě prodloužit, což současně zkracuje potřebné přestávky kvůli nabíjení. Pro porovnání: Dosud byla pro model eCanter nabízena pouze jedna varianta sady akumulátorů s jmenovitou kapacitou 81 kWh a dojezdem až 100 kilometrů.

Co se týká nabíjení sady akumulátorů, je nová generace modelu eCanter kompatibilní se všemi síťovými napětími na nejdůležitějších trzích. Nabíjecí jednotka podporuje nabíjení jak střídavým (AC), tak i stejnosměrným (DC) proudem. Nabíjecím standardem je systém CCS (Combined Charging System). Nabíjet je možné výkonem až 104 kW. V závislosti na sadě akumulátorů lze rychlým, stejnosměrným nabíjením zvýšit stav nabití z 20 na 80 % kapacity za cca 24 (S), 26 (M) nebo 39 minut (L). V případě nabíjení střídavým proudem (11 a 22 kW) to trvá mezi čtyřmi a šesti hodinami, v závislosti na sadě akumulátorů.

zdroj: tisková zpráva

Jeden komentář u “Daimler ukázal elektrický nosič kontejnerů Fuso eCanter”

Napsat komentář