Cupra Leon je klíčovým pilířem samostatné značky Cupra na její cestě k elektrifikované budoucnosti.
foto: Cupra/Seat
Značka CUPRA zahájila výrobu modelu CUPRA Leon e-HYBRID 204 k, který v nabídce doplňuje variantu e-HYBRID 245 k. Základem hybridního pohonu je zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW ve spojení s elektromotorem, který nabízí nejvyšší výkon 85 kW a je napájen sadou lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh. Nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy je 150 kW, maximální točivý moment je 350 N.m.
NEPŘEHLÉDNĚTE Cupra Formentor e-Hybrid: povedený plug-in hybrid s dojezdem až 59 km čistě na elektřinu
Plynulý přenos hnací síly na vozovku zajišťuje šestistupňová dvouspojková převodovka DSG, koncipovaná pro sportovní výkony i ekologickou jízdu. CUPRA Leon e-HYBRID dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 7,5 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 220 km/h.
foto: Cupra
Pokud rychlost nehraje pro příslušnou jízdu roli, může řidič využít režim výhradně elektrického pohonu s dojezdem až 63 km podle oficiální metodiky WLTP a projíždět v tichosti městskými ulicemi. Vyžaduje-li akumulátorová baterie doplnění elektrické energie, postačí k tomu pouhých 3,5 hodiny po připojení k nástěnné nabíječce o výkonu 3,6 kW (nebo cca pět hodin z domácí elektrické zásuvky s napětím 230 V).
foto: Cupra
Díky kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru jsou emise CO2 26-29 g/km na základě metodiky WLTP. Nový model CUPRA Leon e-HYBRID 204 k, nabízený na českém trhu v obou karosářských verzích 5dveřový hatchback a Sportstourer za ceny od 949 900 Kč (Leon 5D), resp. 969 900 Kč (Leon Sportstourer), doplňuje již nabízenou verzi e-HYBRID o výkonu 245 k. Výroba nové varianty byla zahájena minulý týden ve výrobním závodě Martorell.
Hybrid = těžká a strastiplná cesta k elektromobilu.
Hybrid = těžká a strastiplná cesta k elektromobilu.