Hyundai Ioniq obdržel od poroty ankety „Světové auto roku pro ženy“ nejvyšší ocenění a zvítězil také v kategorii ekologických vozů. Auto Bild a Schwacke ocenily Hyundai IONIQ Electric podruhé v řadě jako „Šampiona zůstatkové hodnoty“ v kategorii elektromobilů.
foto: Hyundai
Hyundai Ioniq 2018, který nabízí tři elektrifikované druhy pohonu, obdržel nejvyšší ocenění (Supreme Award) v anketě „Světové auto roku pro ženy“ (Women’s World Car of the Year, dále WWCOTY) na slavnostním vyhlášení výsledků, které se uskutečnilo na mezinárodním autosalonu v Busanu. „Supreme Award“ je nejvyšší ocenění, udělované každoročně 25 nejrenomovanějšími motoristickými novinářkami z celého světa, které hlasují v anketě WWCOTY.
Německý motoristický časopis Auto Bild a nezávislá poradenská společnost pro výzkum trhu Schwacke GmbH vyhlásily model Hyundai Ioniq Electric podruhé v řadě také „Šampionem zůstatkové hodnoty 2018“ („Wertmeister 2018“) v kategorii elektromobilů. Ocenění je udělováno vozidlům s nejstabilnější zůstatkovou hodnotou v Německu ve třinácti kategoriích.
Časopis Auto Bild a společnost Schwacke zorganizovaly letos anketu o „šampiona zůstatkové hodnoty“ pro vozidla s nejstabilnějšími zůstatkovými hodnotami již popatnácté. Ocenění je udělováno na základě předpokládané zůstatkové hodnoty po čtyřech letech provozu s 10 000 ujetými kilometry ročně. Stejně jako v roce 2017 zvítězil v kategorii elektromobilů Hyundai IONIQ Electric, který má nejvyšší zůstatkovou hodnotu ve své třídě: 58,61 %.
„Tato opakovaná ocenění vycházejí z reálných dat o trhu a ukazují silné postavení produktů Hyundai v oblasti elektromobilů. Modelová řada Ioniq i nadále přivádí nové zákazníky k naší značce díky konkurenceschopným provozním vlastnostem, inovativní čisté technice a velmi cenné záruce,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, zodpovědný za marketing a produkt.
Hyundai poskytuje na model Ioniq pětiletou záruku bez omezení ujetých kilometrů, a to včetně >5 let asistenčních služeb a každoročních servisních prohlídek vozidla. Zákazník tak získává skutečnou jistotu.
Na vysokonapěťové akumulátory modelu Ioniq se vztahuje dokonce 8letá záruka s omezením na 200 000 kilometrů. Uvedené záruční podmínky platí pro všechna vozidla zakoupená u autorizovaných prodejců Hyundai.
Hyundai Ioniq je prvním automobilem na světě s nabídkou tří elektrifikovaných systémů pohonu v jedné karosářské verzi – Hybrid, Plug-in a Electric – čímž zpřístupňuje ekologickou mobilitu širokým vrstvám motoristů.
Ioniq je součástí globální strategie značky Hyundai v oblasti trvalé udržitelnosti. V jejím rámci bude do roku 2025 uvedeno na trh 18 nových ekologických modelů, včetně osmi hybridních modelů, čtyř externě nabíjitelných hybridních modelů, pěti elektromobilů a jednoho elektromobilu s palivovými články.
kdyby mel realni dojezd nad 350km tak do nej jdu. ale ted
kdyby mel realni dojezd nad 350km tak do nej jdu. ale ted porad plati ze tesla model 3 je nejlepsi volba. mozna ev kona. ale cenove se tesle adi nevyrovna…
Opravdu pekný automobil jestě bych ho obul na pořádné
Opravdu pekný automobil jestě bych ho obul na pořádné pneumatiky třeba tady http://www.zupo.cz a byl bych spokojen
Určitě nejen pro ženy. Ani já jako chlap bych se za
Určitě nejen pro ženy. Ani já jako chlap bych se za takové ekologické autíčko vůbec nestyděl ! Poslední dobou na nás Hyundai chrlí jednu bombu za druhou a získaná ocenění to jen potvrzují!!
Nádherný auto a dovolím si říct, že určitě ne jen pro
Nádherný auto a dovolím si říct, že určitě ne jen pro ženy i chlapovi by slušelo. Co auto to originál a to se mi na Hyundai libí.
Opravdu pěkný eko vůz s nádherným designem. Osobně bych
Opravdu pěkný eko vůz s nádherným designem. Osobně bych se za něj nestyděl ani jako chlap! Další vydařený kousek od Korejců ! No a ocenění ?To přece vždy potěší 🙂
Děkuji všem diskutérům za odpověď na moje příspěvky.
Děkuji všem diskutérům za odpověď na moje příspěvky. V podstatě jste mě utvrdili, že moje velmi hrubé odhady jsou celkem přesné. To mě těší :-).
Měl bych ještě jedno téma, které se zde na webu již také možná několikrát probíralo, ale protože jsem tady nový, tak o tom nevím.
Pokud by se mělo kompletně přejít z fosilních paliv na EV, je k dispozici dost nerostných surovin pro výrobu baterií?
Odpověď na tuto otázku asi nebude úplně jednoduchá, protože technologií pro výrobu baterií existuje několik a nové stále přibývají…
Kobalt: celosvětové zásoby pro téměř 1,5 miliardy aut
Kobalt: celosvětové zásoby pro téměř 1,5 miliardy aut (TM3 LR s udávanými 4,5 kg kobaltu na auto) + 3,5x větší odhadované světové pevninské zdroje + cca 17x větší oceánské zdroje, kdyby bylo potřeba.
Lithium: celosvětové zásoby pro 1,3 miliardy aut (TMS 70 s udávanými 11,9 kg/auto) + 3,5x větší odhadované pevninské zdroje.
Studie Michiganské University a Fordu tvrdí že lithia bude
Studie Michiganské University a Fordu tvrdí že lithia bude dost cca na 100 let, ale je už trochu starší.
http://www.autoblog.com/2011/08/09/researchers-at-ford-u-of-m-say-enough-lithium-exists-to-power-e/
V zemské kůře je několikanásobně víc lithia než olova,
V zemské kůře je několikanásobně víc lithia než olova, otázka jak je dostupné.
V zemské kůře je lithium obsaženo v množství 20–60 mg/kg,
mořská voda vykazuje průměrný obsah lithia 0,18 mg/l v podobě rozpuštěných solí.
Olovo (toxický kov) je v zemské kůře zastoupeno poměrně řídce,
průměrný obsah činí pouze 12–16 mg/kg (ppm )
V mořské vodě činí jeho koncentrace pouze 0,03 mikrogramu v jednom litru
Tesla snížila obsah kobaltu v TM3 baterii a v někdy v budoucnu se možná obejdou i bez kobaltu.
Co se týče olověnejch baterií dostali jsem se snad už na 95 % recyklovanost olova.
Děkuji všem za odpověď. Jenom bych se rád zeptal ještě
Děkuji všem za odpověď. Jenom bych se rád zeptal ještě na jednu věc: Co jsou to ty „pevninské zdroje“, které se uvádějí „navíc“?
Zásoby, které neleží pod hladinou moří a oceánů (a
Zásoby, které neleží pod hladinou moří a oceánů (a také nejsou rozpuštěny v mořské vodě).
Já jsem to pochopil takto: Zásoby jsou to, co se dá
Já jsem to pochopil takto: Zásoby jsou to, co se dá získat, když kompletně vytěžíme doly, kde se těží v současnosti, zatímco pevninské zdroje vše, co se dá teoreticky vytěžit, i když se tam teď nic netěží (třeba právě to lithium v Cínovci).
jako že má nejlepší zůstatkovou cenu? To koukám, to je
jako že má nejlepší zůstatkovou cenu? To koukám, to je teda dost povedený, kort když vyjedete s normální autem ze salonu a máte 100 tis mínus na autě… to je vidět, že drží kvalitu
Není ta formulace „Světové auto roku pro ženy“ genderově
Není ta formulace „Světové auto roku pro ženy“ genderově nekorektní a nepřípustná?
Vždyť jsme přece úředně všichni stejní – naprosto bez rozdílů.
JE!
a tak je to správné.
JE!
a tak je to správné.
Jedna velká sexistická banda, ti oceňovači. Ony už si to
Jedna velká sexistická banda, ti oceňovači. Ony už si to s nimi soudružky feministky vyříděj… 🙂
Další ocenění do sbírky pro tuto Korejskou automobilku.
Další ocenění do sbírky pro tuto Korejskou automobilku. Jen tak dál! Auto je to opravdu pěkné a ještě ekologické, co víc si přát? Ani já jako chlap bych se za něj rozhodně nestyděl ! Dobrá práce!
Správná PR objednávka. EV je pro ženy, protože pořádnej
Správná PR objednávka. EV je pro ženy, protože pořádnej chlap by si o něj koule neopřel. Bylo to tak myšleno že? Hlavně podprahově i nadprahově elektromobily pohanit.
Úvodem se omlouvám, že nebudu psát zcela k tématu
Úvodem se omlouvám, že nebudu psát zcela k tématu (Hyundai Ioniq), ale upřímně nevím, kde bych pro svůj příspěvek měl prostor.
Často slýchávám ničím nepodložené fámy o tom, že pro širší elektromobilitu není dimenzovaná naše přenosová síť, ani výrobní kapacita. Tak mi to nedalo a dovolil jsem si provést 2 velmi jednoduché modelové výpočty, které tyto nesmysly, doufám, spolehlivě vyvrací.
Vycházím z předpokladu, že 80 % lidí jezdí pouze na krátké vzdálenosti (řekněme do 30 km/den). Pro tuto vzdálenost mně vychází spotřeba elektromobilu maximálně 5 kWh. To dělá spotřebu max. 1,825 MWh / 1 elektromobil za rok (pro zajímavost to je přibližně roční spotřeba jedné české, panelákové domácnosti).
1) Pro milion elektromobilů mi vychází roční spotřeba cca 1,825 TWh. Vzhledem k aktuálně vyráběné energii v ČR 74 TWh/rok to dělá relativní nárůst pouhá 2,5 % (!).
A s navýšením denního odběru o 5 GWh pro milion EV by jistě neměla mít naše síť ČEPS žádný problém.
2) Pro 5 milionů elektromobilů vychází roční spotřeba cca 9,125 TWh, tedy relativní nárůst 12,3 % proti současnému stavu (!). To je, myslím, zvládnutelné, obzvlášť v delším časovém horizontu (10 až 20 let).
Také v tomto případě se domnívám, že s navýšením denního odběru o 25 GWh pro 5 milionů EV by neměla mít naše rozvodná síť ČEPS větší problémy (dílčí úpravy jsou proveditelné). Diskutovat můžeme o rychlonabíjení, ale to lze přece řešit bateriemi pro vykrytí příkonových špiček (á la Tesla).
Oba tyto výpočty mně vychází tak optimisticky, až mě to samotného překvapilo. Tak kde se tedy bere ta kritika údajné nekoncepčnosti elektromobilismu? Neudělal jsem někde ve svých úvahách chybu? Těším se na zajímavou diskuzi.
P.S. Na přihlouplé nebo přisprostlé komentáře nejsem zvědavý a nebudu na ně reagovat.
Podle me je trochu na vode ten predpoklad pravidelnosti.
Podle me je trochu na vode ten predpoklad pravidelnosti. Jakmile se rozmuzou auta s trochu vetsim dojezdem nez „na jeden den“ v mnozstvi vetsim nez malem (zacnou jezdit ne-nadsenci), tak je podle me spousta lidi nebude nabijet denne, ale stejne jako u spalovaku az budou mit pocit „prazdna“ nebo pred/po delsi ceste/vikendu. Takze podle me budou ctvrtek vecer a nedele vecer pravidelne spicky nasobne vetsi nez by odpovidalo prumeru. Kolik je to „nasobne“ a jestli by to bylo unosne pro sit nevim (spousta veci vychazi pekne na papire a v realite to narazi na nejakou ptakovinu).
V průměrných hodnotách příkonu a spotřeby, se kterými
V průměrných hodnotách příkonu a spotřeby, se kterými jsem počítal, špičkové odběry skutečně zahrnuty nejsou. Ani nebylo smyslem mého příspěvku to analyzovat. Jinak máte pravdu, že odběry ve špičkách by mohly působit problémy. V tomto směru vypadají slibně ty Elonovo gigabaterie. Prostě něco na ten způsob. Není možné mít v každém okrese přečerpávací elektrárnu, bateriové úložiště však ano.
Řešením Vámi psaného je CENA. A cenu dokáže od
Řešením Vámi psaného je CENA. A cenu dokáže od sedmdesátých let vyřešit HDO, neboli nízký tarif. Je to pozitivně ověřeno na minimálně stovkách tisíc elektrických bojlerů v domácnostech po celé ČR. Není zapotřebí NIC co již nemáme a v rámci kontinuální obměny elektroměrů se budou možnosti technologie nadále zvyšovat.
Cena a akumulace, spolu s výrobou v místě sppostřeby. Nic
Cena a akumulace, spolu s výrobou v místě sppostřeby. Nic víc.
Jen zopakuji co jsemuž psal. Trochu problém je v distribuci,
Jen zopakuji co jsemuž psal. Trochu problém je v distribuci, trafa a rozvodny jedou už dost často nadoraz, sice má u nás každý dům 3x25A jistič, ale počítalo se tak o víkendu cirkulárka jinak celkem nic. Teť se začínají hodně dělat TČ a je to poznat, nějakou rekonstrukci nebo výměnu trafačky abys pohledal, kamarád co dělá v rozvodně říkal, že z toho mají větší strach než když začal fotovoltaniky. Tedy lokální broblém být někde může i když bude dost elektřiny.
To tady už víme téměř všichni. V podstatě jste chybu
To tady už víme téměř všichni. V podstatě jste chybu neudělal. Do výpočtu bych ještě započetl úbytek spotřeby energie při rafinaci ropy, snížení výkonu veřejného osvětlení v době 00:00-4:00 a doplnil, že většina by nabíjela v noci, kdy je té elektřiny relativně více. Ukočírovat by se to bez větších problémů dalo HDO spínáním jednotlivých wallboxu. Celé to dává větší smysl, než skladování vodíku.
Omlouvám se, jestli znovu omílám pro zde diskutující již
Omlouvám se, jestli znovu omílám pro zde diskutující již dávno známou věc. Ale vždycky mě naštve, když někdo není schopný vzít do ruky kalkulačku a místo toho plácá nějaké nesmysly jen na základě jakýchsi svých „dojmů“. Přitom v tomto případě stačí využít znalosti matiky a fyziky na úrovni ZŠ… O to víc mě to udivuje.
Jinak souhlas. Ukočírovat by se to dalo. A skladování a tankování vodíku vnímám také jako problém.
Jsem velkým fanouškem EV. Jejich stávající technické parametry jsou skvělé (už dokonce i dojezd). Jenom mně vadí jejich zatím vysoká cena. Pokud bych se živil jako taxikář, tak prosím, ale vyplatí se kupovat EV za 900 000,- Kč při ročním nájezdu 15 – 20 tisíc km? Musím holt ještě nějaký ten rok počkat, než půjdou ceny dolů. Zatím se mi pro moje příměstské potřeby jeví jako rozumnější varianta hybrid – třeba Toyota Prius nebo Toyota Auris.
Vystihl jste to celkem přesně z pohledu výrobních kapacit
Vystihl jste to celkem přesně z pohledu výrobních kapacit a přenosové sítě ČEPS.
Něco trochu jiného je to v případě distribučních sítí regionálních distributorů. U pomalého nočního nabíjení není problém u rodinných domů (To vyzkoušeli už před několika lety prakticky v Anglii, kde mají méně robustní síť a v jedné ulici zapůjčili všem domácnostem Nissan Leaf, nestalo se nic) ani u garáží novostaveb bytových domů.
Největší výzva jak dostat příkon k dostatečnému počtu parkovacích stání na ulici (Přeci jen většina obyvatel větších měst bydlí v bytových domech bez vlastního parkování). Napájecí síť veřejného osvětlení to minimálně v Praze nezachrání, ta je dimenzovaná poměrně přesně na výkon lamp a kabely jsou často ve velmi špatném stavu. A toto jsou problémy, které aktuálně řeší v Norsku, tedy lokální nedostatek kapacity sítě v některých ulicích v Oslu a ne jak píší bombastické titulky v médiích o hroucení norské elektrické sítě.
A další možná ještě nákladnější je budování pořádných rychlodobíječek u dálnic a silnic 1. třídy. Na dálničních odpočívkách je v ČR většinou jen přípojka NN s kapacitou výkonu tak akorát pro čerpací stanici. Ve Vystrkově bylo třeba postavit novou trafostanici VN/NN, protože z pohledu elektrorozvodné sítě je benzínka v lese a široko daleko pusto. Proto strategie Tesly stavět Superchargery spíš u dálnic v průmyslových zónách. Vestec a ni Olomouc z tohoto pohledu nebyl problém. Jak to udělal Fastned s přípojením k síti na odpočívkách v Nizozemí nevím.
Závěr: Rozhodně elektromobilita nepoloží elektrorozvodné sítě v ČR. Brzdou tak budou lokální problémy viz. výše popsané. Nejde o neřešitelný, ani příliš nákladný problém, ostatně milion elektromobilů tu nebude za dva roky. Na tyto případy buď bude potřeba pořádný potenciál zisku z dobíjení, aby se vyplatilo to postavit a nebo dotace. Čili ten známy problém zda první více elektromobilů nebo dobíječek s námi bud ještě dlouho.
Se vším, co jste napsal, souhlasím. A děkuji za
Se vším, co jste napsal, souhlasím. A děkuji za upřesnění. Oba moje modelové výpočty jsou hodně zjednodušené. Hodně lidí se však neobtěžuje ani s takovým zjednodušením a raději čtou Blesk a podobně kvalitní periodika. 😉
Píšete o výzvě uice. Každý normální vlastník
Píšete o výzvě uice. Každý normální vlastník nemovitosti má kus pozemku okolo své nemovitosti. Takže žádný problém s nabíjením pro sebe a jím pronajímanými byty. To platí i pro byty obecní. No a ti co normální nejsou holt budou pronajímat byty lidem bez automobilů. Nájemníci také nejsou padlí na hlavičku (tedy jejich myslící většina) a nepronajmou si byt někde kde nebudou moci zaparkovat či nabít.
U nás je z hlediska dálniční obslužnosti systémově
U nás je z hlediska dálniční obslužnosti systémově špatně téměř vše. Zatímco na Západě pochopili – a u nás jsme bohužel stále nepřevzali – že auto ten kousek sjede, u nás stále budujeme (viz nová D1 směr Ostrava nebo Kroměříž) mega odpočívadla s benzínkami v polích, daleko od vesnic. Vše, včetně lidí na obsluhu, se tam musí složitě dovážet, i vedení všeho dotáhnout.
Jedete Německem a Rakouskem a tam je tahle vybavenost věcí předměstí města nebo průmyslové části městečka či vesnice na okraji. Jen je to holt po přivaděči kilometr či tři. Ovšem pak je tam i motel, zázemí pro kamioňáky, veškeré druhy paliv včetně elektřiny, případně i Supercharger, prostě vše. A pro zásobování a napojení na sítě ideální. Super pak pro lidskou obsluhu, většinou tam stojí nebo končí MHD. Ani tohle jsme však nepřevzali.
V článku o upgradu nabíječek Fastned na vyšší výkon
V článku o upgradu nabíječek Fastned na vyšší výkon jsem se dočetl, že oni staví pro své dobíjecí stanice trafostanice VN/NN. Je to jasné mají vizi až k 350kw až 8 stojanů a to už jinak nejde.
Ale dělal jsem si malý výpočet a pro dvě 50kw stanice by stačila přípojka NN 63A a k tomu baterie pro vykryti špičky při připojení do elektromobilů najednou, to by mělo jít rychle a je to lepší než nic,resp. Do doby než se vybuduje lepší připojení. Potom se ta baterka da přesunout zase o stanici dál a nemusela by být příliš velká zmařená investice.
Asi jsem nepochopil pointu. Pokud počítáte pořizovací
Asi jsem nepochopil pointu. Pokud počítáte pořizovací cenu, užitnou hodnotu a provozní náklady, měl by si každý koupit z logiky věci Dacii na LPG. Jenže svět nefunguje na základě matiky a fyziky na úrovni ZŠ ani při ročním nájezdu 15-20 tisíc km.
🙂
+1!
+1!
Dacia má horší antikorozní ochranu a o něco větší
Dacia má horší antikorozní ochranu a o něco větší spotřebu, takže furt vychází pro mnohé zvláště co si dokáží vyjednat slevu výhodněji Fábie, a dlouhodobě je ještě daleko levnější pro ty co chtějí mít auto jenž vydrží 15-30 let.
15-30let staré auto je morálně zastaralé. V dnešní době
15-30let staré auto je morálně zastaralé. V dnešní době kdy umíme dělat plasty se zkrácenou životností, kdy jejich degradaci naplánuje výrobce s přesností +- měsíc. Už jste někdy viděl žehličku, které se rozpadne po pěti letech rukojeť aniž by jste ji použil, nebo aniž by byla vystavena slunci. Bez té rukojeti se žehlit bohužel nedá a reklamace nebo servis ?? Těch plastů je bohužel v autě tolik, že po 10ti letech začnete kupovat klyky, madla, nebo klíček ….atd jen protože se to bude lámat, upadat a všechno bude v originálu a celkem drahé. Dnes stačí starší plynový kotel a opravář Vám řekne není náhradní díl (řídící jednotka) a můžete si objednat celý nový kotel. Byl jste se někdy podívat ve sběrně na to kolik je tam praček, lednic, tiskáren….. vše životnost jen několik málo let.
Víte jaký je rozdíl mezi lednicí z roku 1995 a z roku 2015? Žádný. Obě přestanou fungovat v roce 2020. 🙂
Ups…..tlačítko odeslat bylo rychlejší než
Ups…..tlačítko odeslat bylo rychlejší než mozek….kliky…..
Pointa mého prvního příspěvku je taková, že kdo pořád
Pointa mého prvního příspěvku je taková, že kdo pořád opakuje ten nesmysl, že elektromobilitu naše elektrárenská a distribuční síť neutáhne, by si měl konečně vytáhnout hlavu z p…..
Jestli chcete diskutovat o ročním nájezdu, tak zde je pointa taková, že EV nebo hybrid, s vyššími pořizovacími náklady (jedno jestli nový nebo ojetý) bude mít tím kratší návratnost proti spalováku, čím víc s ním budete jezdit. Pokud si jej koupíte jenom jako „hračku“ na 5 let a nejedete s ním pouhých 75 000 km, tak zde návratnost proti stejně starému a vybavenému benziňáku není žádná. Pokud s ním ale za 10 let najedete půl milionu kilometrů (služební vůz), tak zde už návratnost určitě je (úspora za benzin a zřejmě i za servis).
Jinak Dacia Logan je ten největší shit, jaký dnešní automobilový svět stvořil. Stačí se podívat na výroční zprávy TÜV. Každý rok to samé – se spolehlivostí až na konci žebříčku. Takže potom jaksi nechápu tu logiku nízkých provozních nákladů..?
Aktuálně máme v rodině 2 ojetá auta, na která si nemůžu stěžovat. Ford Focus I a Nissan Almera. Spolehlivost skvělá, hlavně u Almery. Ale pomalu už pošilhávám po něčem novém. Lákají mě hybridy a EV. Taková ojetá Toyota Prius za 250 000,- Kč musí minimálně dalších 200 tisíc km vydržet.
Ja bych ty internetove zebricky spolehlivosti bral trochu s
Ja bych ty internetove zebricky spolehlivosti bral trochu s rezervou (uz z duvodu, ze kdo problemy nema, tak to vetsinou nikam nehlasi) – par znamych nejakou dacii ma a ani jeden si nestezuje
Přesně tak !!!!
Přesně tak !!!!
Podle toho co vím, bude potřeba el.e. skladovat nejen
Podle toho co vím, bude potřeba el.e. skladovat nejen krátkodobě (bateriové celky), ale i dlouhodobě. A tam to vypadá na velkou šanci pro vodík PGP (power-gas-power), který by se spotřebovával primárně v zimě. Jenomže by se to pak mohlo používat i jako palivo do H2EV. Určitý prostor na vývoj tomuto pohonu dávám. Problém s vodíkem bude pořád distribuce. Asi by byly ideální stanice, které by si H2 vyráběly a spotřebovávaly lokálně elektrolýzou. Auta by mohla být taková přidružená možnost.
Jinak představa, že nějaký opilý magor zaparkuje převrženou cisternu plnou vodíku a natlakovanou na 800Bar, nebo zkapalněného H2 chlazeného kapalným dusíkem někam na svodidla na dálnici mě poněkud znepokojuje. Sice trochu míň, než kdyby vezl jaderný odpad, ale i tak.
PGP není o vodíku ale o metanu. A co s tím zbývajícím
PGP není o vodíku ale o metanu. A co s tím zbývajícím uhlíkem na membráně palivového článku? Zase sajrajt, zase nízká životnost. Takže zůstat u CNG spalováku? Energetická účinnost na úrovni doby kamenné. Za mne palec dolů.
No já jsem si vzal 6 miliard litrů benzinu/nafty v dopravě.
No já jsem si vzal 6 miliard litrů benzinu/nafty v dopravě. Pak spalné teplo benzinu nafty/litr plus minus 35000 kJ/l. A teď 6000000000*35000/3.6/1000 (kWh)/1000000(GWh)*0.20/0.70. Kde 0.20 je účinnost přeměny z benzinu/nafty (plus nějaký volnoběh) a 0,70 je ze sítě na kola elektromobilu. Dává to 16,7 TWh, což je asi 60 % exportu elektřiny (2017). A to je kompletně elektrifikovaná doprava. Žádný fosil.
Tydle oblíbené přepočty spáleného tepla benzínu/nafty
Tydle oblíbené přepočty spáleného tepla benzínu/nafty na spotřebu elektřiny jsou k ničemu.
Počet aut je znám, průmerný počet najetých km taky a spotřeba kWh k jejich ujetí taky. Ztráty v rozvodech a při nabíjení též. Dokonce je známo i číslo pro nabití 1 milionu osobních elektroaut za rok od ČEZu.
„Dokonce je známo i číslo pro nabití 1 milionu osobních
„Dokonce je známo i číslo pro nabití 1 milionu osobních elektroaut za rok od ČEZu.“
Mohl byste, prosím, uvést odkaz, abych to nemusel pracně hledat? Děkuji. Zajímalo by mě, jak moc se od sebe liší můj hrubý odhad od kvalifikované analýzy ČEZu.
Obávám se, že ČEZ pokud kvalifikovanou analýzu má, tak
Obávám se, že ČEZ pokud kvalifikovanou analýzu má, tak ji z obchodních důvodů nezveřejní. Připravuje se totiž jak maximalizovat svůj zisk = vydyndat na ERÚ nesmyslné investice do distribuční sítě a mít na to pádný argument. Ne že by investice nebyly nutné, ale v podstatě na obnovu stávajícího stavu, který v pohodě absorbuje elektromobilitu bez dodatečných nákladů. (vyjma rychlodobíjecích stanic pro dálkové jízdy) Pokud by se to na ERÚ dozvěděli, tak neschválí navýšení distribučních poplatků.
Hlavně chtějí pořád mermomocí stavět nové JE a přitom
Hlavně chtějí pořád mermomocí stavět nové JE a přitom je už asi 10 let jasné, že to bude prodělávat. Zaděláváme si na hodně drahou cenu elektřinu v době, kdy je jasné, že vysoké ceny elektřiny ve světě končí a to i v Německu a Dánsku. Půjdou jim tam ceny dolů. Bez dotací spadne cena někam kolem <= 5Kč/Kwh pro koncové maloodběratele. Na burze v průměru asi za +-1-2Kč/Kwh, ale bude to rozkolísané kvůli OZE a pravděpodobně i sezónně. Výkupní cena vyšší než 40-45Euro/MWh je už skoro neobchodovatelná.
Inu holt ĆEZ jede na více frontách, jak distribuce, tak
Inu holt ĆEZ jede na více frontách, jak distribuce, tak výroba elektřiny. Máme zde tržní hospodářství, tak se nedivme, že se ČEZ snaží dokud to jde zajistit si příjmy mimo trh. V roce 2032 skončí OZE baronování a ČEZ chce plynule přejít na dotace pro něj a jádro. Lidi si už na položky v daňovém vyúčtování do té doby zvyknou a nebudou mudrovat jako teď kdy jsou nasraní na posrance kteří svou nečinností tento dnešní průser posvětili. (místo podpory střešních instalací – viz. FVE Zemků v Chomutově) Zajděte si je s dronem prohlédnout. Tyto a jedině tyto FVE měly být podporovány. (avšak né způsobem jak to Zemek podvodem provedl)
Celkem vám to sedne. Počítal jsem to taky, sice úplně
Celkem vám to sedne. Počítal jsem to taky, sice úplně jinak, ale vyšlo mi to podobně. Jde o odhady, takže není potřeba se trápit kvůli několika (cca do deseti) TWh.
Zde to
Zde to je
https://fdrive.cz/clanky/skoda-auto-se-chysta-na-prodej-elektromobilu-chce-sjednotit-nabijeni-2391
Pokud by najednou místo současných dvou tisíc elektromobilů začalo
v České republice jezdit milion elektromobilů, pak by nárůst spotřeby elektřiny činil zhruba 5 %. Alespoň takové informace zazněly od zástupců společnosti ČEZ na fóru Elektromobilita 2018.“
Dle ČEZu by celý autopark ČR spotřeboval
hrubá výroba elektřiny 2016……83,3 TWh
5 % z 83,3 TWh = 4,165 TWh / 1 milion EV
ČR autopark 6 mil aut 4,165 TWh x 6 = 24,99 TWh
Hmm, takže ČEZ došel k číslům více než 2x vyšším…
Hmm, takže ČEZ došel k číslům více než 2x vyšším… To si nedokážu dost dobře vysvětlit. I kdybych počítal ztráty při přenosu elektrického proudu (10 až 20 %) a ztráty při dobíjení (max. 10 %), stále mě to nevychází.
Je otázka, co vlastně ČEZ chápe pod pojmem „elektromobil“. Jestli jen osobák (tak to vnímá většina lidí) nebo i kamión, elektrobus apod.? Spotřeba těchto větších vozidel bude jistě větší, než 15 kWh / 100 km.
Taky bych rád viděl jejich detailní rozbor.
Taky bych rád viděl jejich detailní rozbor.
ČEZ evidentně nadhodnocuje. Voni se pořád cpou do těch
ČEZ evidentně nadhodnocuje. Voni se pořád cpou do těch JE. Musí to nějak obhájit.
Neřekl bych, že je to k ničemu. Je to velmi podobné,
Neřekl bych, že je to k ničemu. Je to velmi podobné, jediné, co zde je navíc, je průměrný počet najetých km (a u mě je navíc je účinnost spalováku). To bych řekl, že je dost hrubý odhad, navíc by dávalo smysl, kdyby k němu použili vyjetý benzin, jak jinak by to počítali. Odpůrce emobility vám řekne, že ČEZ počítá samý golfy a kdo teda uživí ty kamiony i tranzitní, traktory a lodě, že to má přece obrovskou spotřebu. Je možné, že to tam ČEZ specifikuje, ale ty litry fosilů ubrání i tohle. Každopádně ty odhady by ideálně měly s ČEZem +-sedět, sedí?
Ešte treba odrátať 1,3kWh x 6 miliard litrov
Ešte treba odrátať 1,3kWh x 6 miliard litrov benzínu/nafty, ktoré netreba rafinovať a zasa sa dostaneme k číslu 9 TWh, ktoré treba vyrobiť, respektíve nepredať za lacno na export.
už tuná tá debata prebehla a výrobu elektriny navyšovať
už tuná tá debata prebehla a výrobu elektriny navyšovať netreba.ctrl c/v:
Tady se ten výpočet bude hledat (pro další použití) snadněji než v diskuzi na Hybridu (autor Kuk).
Počet aut v ČR 30. 9. 2015 byl 5 822 089 aut, bez traktorů a motorek zaokrouhleno na 6 milionů
průměrný nájezd jednoho auta činí 6 880 km ročně – zaokrouhleno na 7 000 km ročně
6 000 000 EV aut x 7 000 km = 42 000 000 000 km ročně
Při těch tvejch 20 kWh na 100km
420 000 000 x 20 kWh = 8,4e9 kWh = 8,4 TWh
při 90 % účinnosti
(8,4 TWh/9) x 10 = 9,88 TWh
spolkne náš vozovej park cca 9,9 TWh za rok
Při našem ročním vývozu 25 TWh budem moci stále ještě vyvážet za pakatel cca 15 TWh elektrické energie 😉
Průměrné nájezdy
ČR 6 880 km/rok
SR 4 870 km/rok
EU 9 850 km/rok
V kostce zde https://www.asep.cz/proc
V kostce zde https://www.asep.cz/proc
“Modelová řada Ioniq i nadále přivádí nové
“Modelová řada Ioniq i nadále přivádí nové zákazníky k naší značce”
Vyjimecne tiskova zprava, ktera nelze. Prvni Hyundac, ktereho jsem koupil. Jinak ty jejich zamindrakovane reklamy o sousedu z Boleslavy me spise od teto nacky odrazovali.
Ad reklama, ano, je to trochu prvoplanove, ale alespon je tam
Ad reklama, ano, je to trochu prvoplanove, ale alespon je tam nejaky napad proti „bezny praci prostredek“ nebo (abychom zustali v oboru) mestske auto odbocujici na polnacku a jedouci vstric svetlym zitrkum v nadherne krajine (idealne s rodinou, detmi a psem).
Kdo by nechtel odbocit s rodinou a psem na polnacku v nadherne
Kdo by nechtel odbocit s rodinou a psem na polnacku v nadherne krajine. 🙂
Vezouc do ní jedy, smrad, kravál a vibrace…… 🙁
Vezouc do ní jedy, smrad, kravál a vibrace…… 🙁
Eletromobily jsou fajn,ale daleko více fandím autu na
Eletromobily jsou fajn,ale daleko více fandím autu na vodík,ale každopáně auto je to pěkný a ženy budou jistě spokojeny, když je to auto dělané přímo pro ně.
Můžete prosím uvést důvody proč fandíte vodíku? Je to
Můžete prosím uvést důvody proč fandíte vodíku? Je to jenom ta rychlost tankování nebo i něco jiného?
Mám názor je,že do budoucna přejde lidstvo na vodíkovou
Mám názor je,že do budoucna přejde lidstvo na vodíkovou ekonomiku,je přece nesmysl vyčerpat světové zásoby lithia na baterie do automobilů. A hlavně se musí změnit myšlení a přístup lidí. Např. je další nesmysl obliba SUV ve městech. Osobně to považuji za hodně velké plýtvání. Další příklad je bydlení, dnes by si člověk měl postavit pouze pasivní dům. atd. Je třeba vzdělávat od malička, aby nám nevznikala jen zlatá,rozmazlená a značková mládež.
A kdy ta budoucnost nastane, v roce 2100 nebo 3050?
A kdy ta budoucnost nastane, v roce 2100 nebo 3050?
Mam nazor, ze do budoucna prejde lidstvo na antihmotu, ta je
Mam nazor, ze do budoucna prejde lidstvo na antihmotu, ta je daleko efektivnejsi jak vodik. 🙂
Vážení diskutéři, jděte s tím věčným oponováním
Vážení diskutéři, jděte s tím věčným oponováním laskavě do prdele!!! To nejsou diskuze, ale blbý kecy. tady fakt končím, to nemá cenu.
S těmi co věří na ufo a vodík v osobácích, ale vůbec
S těmi co věří na ufo a vodík v osobácích, ale vůbec nemá cenu diskutovat 🙂
UFO znamená universální fosilní osobák, jinak Toyota
UFO znamená universální fosilní osobák, jinak Toyota prodala již 5000 ks aut na vodík.
:))) hahaha to je dobré 🙂
:))) hahaha to je dobré 🙂
Za čtvrtletí?
Za čtvrtletí?
Musím Vás zklamat, neprodala. Prodotovala. Prodej je, když
Musím Vás zklamat, neprodala. Prodotovala. Prodej je, když jdete do Hyundai salonu a tam si koupíte elektrický Hyudai Ioniq. To, co dělá Toyota s vodíkovým Mirai je pokusný provoz v dotované rovině u různých subjektů. O nějaké infrastruktuře pak vůbec nemá cenu se bavit.
už jen když si spočítáš energetickou efektivitu
už jen když si spočítáš energetickou efektivitu vodíkové technologie, tak víš že vodík není dobrý nápad pro koncového spotřebitele.
Má to logiku, vyrobit vodík z ropy nebo plynu (za pomoci
Má to logiku, vyrobit vodík z ropy nebo plynu (za pomoci elektřiny), pak jej draze přeměňovat v autě na elektřinu a jezdit na ní? Není tedy jednoduší rovnou použít elektřinu, kterou se rafinuje ropa a nabít s ní auto?
Dávám za pravdu, že lidem by neškodil návrat k přírodě a k základním lidským hodnotám, které hlásali již filozofové před tisíci lety. Naše evropská společnost je již dnes „mrtvá“ a je to jen otázka času, kdy se to celé sesype. Závislost na energii a technologiích je neudržitelná, stejně tak, jako je neudržitelný sociální systém.
https://auto.idnes.cz/vodik-hyundai-nexo-automobil-elektromobil
https://auto.idnes.cz/vodik-hyundai-nexo-automobil-elektromobil-pohon-f6v-/automoto.aspx?c=A180225_120830_automoto_fdv
Vozy se spalovacim motorem na vodik se nevyrabi. Vozy na vodik
Vozy se spalovacim motorem na vodik se nevyrabi. Vozy na vodik od Hondy, Toyoty a jiné jsou na palivove clanky. Každý vuz s palivovými clanky je elektromobil!!!
Jehož bezpečnost je ale řádově nižší než BEV. Baterie
Jehož bezpečnost je ale řádově nižší než BEV. Baterie obvykle dá šanci osádce vozu jej v případě zahoření včas opustit. Hořící H tuto šanci nedá. A řekl bych, že ani blízkému okolí, které BEV ani v případě hoření v podstatě neohrožuje. Vodík je v běžné populaci nesmysl.
předpokládám, že vodíková auta mají stejnou ochranu
předpokládám, že vodíková auta mají stejnou ochranu jako jiná plynová, např. CNG, která při vzplanutí vozu či úniku tlaku ze soustavy automaticky uzavítají ventil na nádrži a v případě mezního tlaku v nádrži, vzniklém zahřátím, se uvolní pojistný ventil který postupně tento tlak odpustí a řízenému odhořívání plynu
co se týká výbušnosti vodíku, aby došlo k výbuchu musí být v prostředí již vodík rozptýlen, pokud vodík už hoří a je pomalu vypouštěn, odhořívá stejně jako zepní plyn na sporáku
//youtube.com/watch?v=bWdfV9mTfxM
A máš znalosti chemie z 8. trídy ZŠ? Kde jasně zaznělo,
A máš znalosti chemie z 8. trídy ZŠ? Kde jasně zaznělo, že velikost molekuly H je taková, že projde jakoukoli stěnou nádrže? Ani sklo jej neudrží uvnitř. Takže z dlouhodobého skladování je nula. Vyfučí.
Ano je výbušný v koncentraci 3-95% v kyslíku, 4-77% ve
Ano je výbušný v koncentraci 3-95% v kyslíku, 4-77% ve vzduchu. To není na stejnou ochranu jako jiná plynová.
Jo, fandit se dá i cestování časem.
Jo, fandit se dá i cestování časem.
vodík jo? a pro kterou vodíkovou firmu děláš??
vodík jo? a pro kterou vodíkovou firmu děláš?? :))
kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/
vodík je volovina!! to víme už dávno, tlačí ho jenom ropáci koryťáci 😉
ale HHO to je věc !! to si namontuj, fosil po něm jezdí jak víno 🙂
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/hho/
youtube.com/watch?v=KQs8QMYpAqA
Jo, jo, stále větší polovina fandů auta na vodík
Jo, jo, stále větší polovina fandů auta na vodík nechápe, že jde o elektromobil. Jen má místo pevné baterky článek s plynným palivem. Probuzení do reality je pak o to krutější 🙂
Neznáte někdo aktuální prodeje modelů IONIQ
Neznáte někdo aktuální prodeje modelů IONIQ (celosvětově) ?
POslední údaje jsem našel z února, kdy bylo dodáno 100.000 aut :
73.821 hybrid
24.995 elektric
5.531 plug-in
BTW: docela mě zaráží tak malý počet prodaných PHEV – to se jim skoro nevyplatí vyrábět.
Já jen vim, že EV verzi vyrobili v jedný várce na sklad
Já jen vim, že EV verzi vyrobili v jedný várce na sklad bez baterie a pak je dodávali na trh podle toho jak jim LG postupně dodávalo baterie.
Ten kdo je ochoten nabíjet dle potřeby a má na to si koupí
Ten kdo je ochoten nabíjet dle potřeby a má na to si koupí čistý BEV. Hybridy kupují různé sorty lidí a v podstatě nechápu proč. PHEV má nedostatky obou technologií (drahý, špinavý)
taková ta nákupní taštička co vydrží dost dojezd pro ty
taková ta nákupní taštička co vydrží dost dojezd pro ty naše drahé polovičky, moc zastáncem elektromobilů nejsem, ale tohle se hyundai povedlo
Todle je první Hjůndaj co jsem vzal na milost 🙂
Todle je první Hjůndaj co jsem vzal na milost 🙂
Na Vas jim fakt zalezi ze je berete na milost. Hahaha.
Na Vas jim fakt zalezi ze je berete na milost. Hahaha.
Zato ty seš mi ukradenej.
Zato ty seš mi ukradenej.
Opravte si pravopis, píše se Hnůjdaj.
Opravte si pravopis, píše se Hnůjdaj.