Moto Parilla, italský výrobce elektrokol a motocyklů, nedávno představil SUV elektrokolo Carbon SUV. Tvůrci jej považují za perfektní spojení umění, designu a moderních technologie.
foto: Moto Parilla
Při návrzích nového elektrokola tvůrci vycházeli z definice sportovně-užitkového vozu. Ten má být velký a mohutný, schopný pohybu v náročném terénu, ale především dokonale ovladatelný na běžných cestách a silnicích.
Přenesením této definice do světa elektrokol vznikl jedinečný koncept, který, ačkoliv může nabídnout enormní množství výkonu, stále zůstává blízkým příbuzným běžných jízdních kol.
Oproti svým konkurentům přináší širší možnosti využití a tím pádem také více svobody na cestách. Nezáleží na tom, zda na vyjížďku vyrazíte v létě či v zimě, zda se brodíte ve sněhu či v písku. Ať už svištíte po hladkém asfaltu, nebo po rozbité prašné cestě, Moto Parilla Carbon SUV vás nikdy nenechá ve štychu.
Výkon a pohodlí
Základem tohoto elektrobiku je karbonový rám doplněný hliníkovou kyvnou vidlicí. Nejvyšší provedení se bude moci pochlubit středovým elektromotorem Bikee Bike s výkonem 750 W, točivým momentem 120 Nm a maximální rychlosti 30 km/h.
O přísun energie se postará baterie Panasonic s kapacitou pět set padesát watthodin a garantovaným dojezdem od pětasedmdesáti do tří set kilometrů na jedno nabití. Vše pochopitelně závisí na míře a způsobu využití pohonné jednotky.
Řídící jednotka pracuje se čtyřmi stupni asistence a možností využití takzvaného akcelerátoru. Ten pracuje stejně jako plynová rukojeť u motocyklu a kolo dokáže rozpohybovat, aniž by jezdec sám aktivně otáčel klikami.
Výbava tohoto crossoveru zahrnuje přední odpruženou vidlici Marzocchi Roco Light Gas Shock, zadní tlumič tlumič Marzocchi Roco Air TST, kotoučové brzdy Magura MT2 s rotory o průměru 400 mm vpředu a 210 mm vzadu, a v neposlední řadě také 26″ zapletená kola s bezmála 5″ širokými sněžnými plášti Surly. Pohonnou soustavu pak dotváří kliky s jedním převodníkem a osmirychlostní nábojová převodovka Shimano Nexus.
Článek dodala redakce odborného magazínu o elektrokolech Electric Bike Action.
Bzdovým kotoučům se říká rotory ?
Bzdovým kotoučům se říká rotory ?
Komické jak je to naklonění snímku a jezdce ve výsledku
Komické jak je to naklonění snímku a jezdce ve výsledku dosti zavádějící 😀
V neděli v Ostravě v -6 C na sněhu a ledu jsem potkal 3
V neděli v Ostravě v -6 C na sněhu a ledu jsem potkal 3 chlápky na něčem podobném, s brutálními pneumatikami jak na motorku, jen bez baterky. No, nadšenci, řekl jsem si. Musí to setsakra klouzat.
Pak ovšem kolem profrčel borec na běžném Favoritu s bedničkou na nosiči plnou věcí. A za 10 minut po stejném nezpůsobilém terénu silniční cyklista na galuskách. Že se hokej hraje v létě a fotbal v zimě už je skoro normál, ale Giro dItalia v -30 C na ledovci?
Aspoň nebudou mít pupek jako ty 😉
Aspoň nebudou mít pupek jako ty 😉
To není pupek, to je motor, co pohání to kladivo tam dole
To není pupek, to je motor, co pohání to kladivo tam dole 🙂
Tak hlavně ať se nezavaří 🙂
Tak hlavně ať se nezavaří 🙂
To nehrozí, spíše dříve vyschne kanystr 🙂
To nehrozí, spíše dříve vyschne kanystr 🙂
Začni jíst petržel 🙂
Začni jíst petržel 🙂