Ineos představil nové terénní SUV Fusilier s range extenderem

Menší bratr Grenadieru bude poháněn elektromotorem s možností benzínového prodlužovače dojezdu. Základní vlastnosti zůstávají: 4×4 schopnosti a praktičnost.

Plně elektrický pohon doplňuje varianta prodlužovače dojezdu, tedy malého benzinového motoru, který pohání generátor pro udržování úrovně nabití baterie pro případ, že není k dispozici externí nabíjení.

Fusilier INEOS vyvinul spolu s experty z Magna Steyer a rakouském Štýrském Hradci se bude i vyrábět. Bližší informace o uvedení na trh a pohonu se očekává na podzim 2024.

Vozidlo bude o něco kratší i nižší než INEOS Grenadier a nabídne prvotřídní výkony na silnici i v terénu. Beze zbytku naplňuje heslo Built On Purpose. Zaměření na praktické využití, žádné nesmysly a solidní výkon v terénu.

Fusilier je navíc aerodynamicky vyladěný tak, aby maximalizoval účinnost, aniž by byl ohrožen jeho účel. Vnější funkční prvky byly chytře zakomponovány do karoserie. Jsou tam, když je potřebujete, a nejsou vidět, když je nepotřebujete.

Nový vůz s pohonem 4X4 bude nabízet dvě varianty pohonu, aby vyhověl potřebám globálních zákazníků: plně elektrický a elektrický s prodlouženým dojezdem.

Varianta prodlužovače dojezdu se skládá z malého benzinového motoru, který pohání generátor pro udržování úrovně nabití baterie v případě, že není k dispozici externí nabíjení.

Sir Jim Ratcliffe, zakladatel společnosti INEOS, říká: „Fusilier je skvěle vypadající vozidlo a dvě varianty pohonu zajišťují reálné snížení emisí uhlíku, aniž by došlo ke snížení schopností. Jsme rádi, uvádíme na trh elektrický pohon 4X4, ale uvědomujeme si jasná omezení bateriového pohonu v určitých situacích.“

Při vývoji tohoto vozidla firma rychle dospěla k závěru, že abych se posunula směrem k dekarbonizaci, ale zároveň i nadále vyráběla auta, které zákazníci chtějí řídit, potřebuje kombinaci technologií pohonu.

Vozy BEV (čisté elektrická auta) jsou podle Ineosu ideální pro určitá použití: kratší cesty a městské dodávky, ale průmysl a vlády musí mít realistická očekávání ohledně dalších technologií, které mohou pomoci urychlit potřebné tempo změn. To je důvod, proč nabízí pro Fusilier další pohonné ústrojí, které výrazně snižuje emise, ale má potřebný dojezd a možnosti tankování.“

VÝVOJ A VÝROBA V MAGNA

Fusilier INEOS vyvíjí ve spolupráci s předním dodavatelem automobilového průmyslu, společností Magna, která bude vozidlo také vyrábět ve svém závodě v rakouském Štýrském Hradci. V návaznosti na DNA Grenadieru s moderním směrem a výraznou identitou bude nový vůz 4X4 o něco kratší na délku a o něco nižší na výšku. Bude postaven na zakázkové skateboardové platformě s ocelovým podvozkem a karoserií a hliníkovými dveřmi a haubnou.

INEOS spolupracoval se společností Magna na vývoji vozů Grenadier a Quartermaster pick-up. Magna jako jeden z největších světových dodavatelů automobilů a nezávislých smluvních výrobců vyrábí pro různé automobilky řadu konvenčních vozidel s vnitřním spalovacím motorem, hybridních vozidel a elektromobilů. Součástí vývojového procesu vozu INEOS Fusilier bude náročný testovací program v různých podmínkách.

zdroj: tisková zpráva

10 Comments on “Ineos představil nové terénní SUV Fusilier s range extenderem”

  1. Včera BYD představil vylepšenou verzi BYD Dolphin. Mírně větší baterie ventilované sedačky ,bych to shrnul. Cena pro Činu nejnižší verze 13 865 USD. Takže nic moc. Evidentně si nechtějí poškodit prodeje menšího BYD Seagull . 60kWh baterie pro Činu bude později (pro Evropu již je). Pokud by si na to auto v Evropě dali přirážku pouze 50% , tak by to asi na odbyt šlo velmi dobře. Cena 30k € je blbost. Pro ty co neznají BYD Dolphin připomínám , že se jedná o vůz mírně větší než VW golf.

    1. Zajímavost a varování před rozšiřovanou FÁMOU…Ve Valencii vyhořela velká budova, je větší počet obětí na životech (10+)…
      Od léta 2023 je přízemí prodejna BYD a v suterénu má svůj garážový prostor. Bylo tam 20 EV…. Během požáru byla všechna auta vyvezena a zachráněna…
      Samozřejmě se začala okamžitě šířit fáma od místních Runnerů😃, že požár začal v prostorách prodejny vznícením elektromobilu… Ve skutečnosti podle předběžných odhadů, se oheň začal šířit vysoko v budově – pravděpodobně v sedmém patře, odkud se rozšířil…. 🌞🔋👍

          1. Ve Valnecii klesají zimní noční teploty k bodu mrazu. Vytápí se většinou elektřinou-klimatizacemi a stavby se od přelomu tisíciletí zateplují. Předkrizový stavební boom stvořil velké množství nekvalitních rizikových staveb postavených následně zkrachovalými společnostmi. Víš prd.

          2. Tak musím vyvrátit ještě jednu fámu, kterou šířila španělská media (všechna) a já ji převzal 😐… Teď jsem koukal na španělskou veřejnoprávní televizi, kde byl rozhovor s hlavním sekretářem asociace firem zabývajících se instalací izolačních materiálů (AISLA)…To bych nevěřil, že taková funkce existuje 😃….

            Ve fasádě vyhořelé budovy NEBYL ani polyuretan, ani polystyren…. Fasáda je provedena z minerální vaty, hliníkového svršku, a odvětrávací mezery….
            A právě ta vzduchová mezera byla příčinou rychlého šíření ohně po celé budově… Foukal zrovna silný vítr a v té mezeře muselo být peklo, protože požár začal v jednom bytě v osmém podlaží a rychle se rozšířil nejen nahoru a do stran, ale i dolů…

            Barák byl postaven v roce 2005 podle norem, které byly upraveny v roce 2009 a od té doby musí být v odvětrávací mezeře protipožární přepážky, aby zabránily komínovému efektu…
            Zajímavá byla otázka, jestli je technicky možné dovybavit přepážkama starší budovy, a prý je to možné…

            V každém případě elektromobil BYD je v tom nevinně….

            1. 1. katastrofu způsobilo „moderní“ zateplení
              2. předpisy se sice upravily, ale naprosto nedostatečným zůsobem. V ČR je možné polystyren bez problémů použít i u vysokých budov, pokud se udělá v přízemí oddělovací pás. Ten by podobnému požáru ale nezabránil. Rodinné domy si můžeš oplácat jak chceš, což se intenzivně děje.

              Takový poystyrenem moderně zateplený domeček s fotovoltaikou a elektromobilem v garáži, je s přibývajícími roky recept na tragédii.

Napsat komentář